handdator

Visa fullständig version : Nordic Gyms Benpress

Fatalist
2005-06-06, 16:35
Sökte utan att finna svar, så om någon skulle kunna upplysa mig om vad nordic gyms benpress-släde väger vore jag glad! :)

Den är vit.. Tror det är 45 graders lutning

Arne Persson
2005-06-06, 16:58
Sökte utan att finna svar, så om någon skulle kunna upplysa mig om vad nordic gyms benpress-släde väger vore jag glad! :)

Vaggan väger c:a 35 kg och lutningen är 55 gradervilket är betydligt mer än normalt.

JoelR
2005-06-06, 19:46
40 kg står det på pressen i gymmet :confused:

Frippe_L
2005-06-06, 20:11

På "mitt" gym är den blå som alla andra NG-maskiner där och det är skrivet 35kg på sidan av släden. Så Arne P borde ha rätt, han var ju trots allt där och pillade när all utrustning kom *flex*

Allan
2005-06-06, 20:14
Ni kan ge er på att det är som Arne säger. Han är faktiskt produktutvecklare just på Nordic!

allan

Arne Persson
2005-06-06, 20:27
Ni kan ge er på att det är som Arne säger. Han är faktiskt produktutvecklare just på Nordic!

allan

Det är bara ett litet problem..... jag vet inte om det är den nya större släden eller den gamla lite mindre det handlar om. Det skiljer ett par kilon i vikt mellan dom.

Weird
2005-06-06, 21:21
spelar det så stor roll vad den väger

Fatalist
2005-06-06, 22:47
Herreshit va najs, det var en hel del mer än innan då :D

Jag har testat två pressar, och denna är modellen med betydligt större fotplatta (typ 50cm?)

Kan meddela att om man byter gym emellanåt (jag har sex-sju ställen att träna på) så är det inte oviktigt att veta hur mycket man pressar upp, inkluderat slädar och hantelgrepp. På ett ställe väger släden över sjuttio kilo, på ett annat trettiofem - tror fan att man vill veta om det är trettiofem kilos skillnad....

allan (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43957&highlight=nordic)