Visa fullständig version : Revenge of the Sith - Vad tyckte ni egentligen?
Det skrev så mycket före filmen kom, men efteråt blev det tyst.
Så, vad tyckte ni egentligen om filmen?
Jag blev mycket nöjd, känner mig extra sugen på att se Episode 4, 5 och 6 igen :)
blev helt klart positivt överasskad, mycket bra :thumbup:
Har inte sett den, men Maddox recension var rätt underhållande: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=episode3
Slartibartfast
2005-06-06, 12:22
Som tvåan. Sådär alltså.
Första halvan: sisådär.
Andra halvan: :thumbup:
Fanns en del saker i storyn som jag tyckte var dåligt utförda.
Spoiler: Gone! *screwy* /Spoiler.
Allt som allt: inte den bästa film jag sett, men inte den sämsta heller. helt klart bäst av Episod I-II-III.
Slartibartfast
2005-06-06, 12:28
Maddox var ju spot on!
En hmm 8 av 10 från mig... :thumbup: Inte som 4,5,6an men bättre än 2:an o extremt mycke bättre än 1:an...
Langster
2005-06-06, 12:54
Håller med Maddox.
Den var exakt likadan som de två andra i den nya serien.
I mitt tycke är tempot det största felet med de nya filmerna. Allt går för snabbt och är för inriktat på personer. De första tre (alltså 4, 5, 6) hade ett mycket lugnare tempo och känslan av en stor "värld" var påtaglig eftersom de inte var så fokuserad på en eller två karaktärer.
Såhär i efterhand så måste jag säga att episode 1 var mest lik en klassisk Star Wars film.
Som redan har nämts, så var den inte bättre än 4,5,6. Den var däremot bättre än 1 och 2.
Som redan har nämts, så var den inte bättre än 4,5,6. Den var däremot bättre än 1 och 2.
För att testa vad Maddox sa; varför tycker du den är bättre?
Var och såg den i går kväll. Någon halvtimme för lång kanske, annars var den väl helt okej... :)
tossefar
2005-06-06, 13:14
Den var pinsamt dålig.
mangemani
2005-06-06, 13:17
filmen i sej var ju bra,men som filmen titanic,man visste hur filmen skulle sluta.man satt och väntade på ett slut som man redan visste om.
Chandler
2005-06-06, 13:30
Fanns en del saker i storyn som jag tyckte var dåligt utförda.
Spoiler: Gone! *screwy* /Spoiler.
Allt som allt: inte den bästa film jag sett, men inte den sämsta heller. helt klart bäst av Episod I-II-III.
:thumbup:
mini_Arnold
2005-06-06, 13:32
helt okej
inget jag hade gått o betalat för men men
Bra mkt bättre än 1:an och 2:an. Sen slår ju inget dom gamla filmerna, det går ju inte att komma ifrån.
Lasse Kongo
2005-06-06, 13:32
ett mästerverk
2 av 5. Ganska kass, men de "flashiga" effekterna gör att den går att se på om man inte har något annat för sig.
Shadow Warrior
2005-06-06, 13:50
Mycket bra film, lite fånig (inte så illa som det två första dock) men med fet action och en betydligt intressantare handling då den knyter ihop med den gammla serien. Helt klart en film man ska se på bio.
AndersHermansson
2005-06-06, 14:05
Rätt så kass
Pudzianovski
2005-06-06, 14:16
Tycker den helt saknar känslan från de 3 bästa.
För mycket specialeffekter.
Dåliga skådisprestationer.
Överlag en rörig och dålig film.
2/5
:thumbup:
May the force be with you...mega töntigt. Den får godkänt.
Den var ju grymt underhållande, mycket action alltså :thumbup: .
Dock vcard det lite larvigt när han blev "Darth Vader".
Mccartney
2005-06-06, 16:20
Jag ger den 5kolozzeum stjärnor av fem....Sanningen är att skall man riktigit gilla filmen skall man nog vara insatt i Star wars historien. Så man vet vem dem olika personerna har för betydelse. Dem första filmerna(nya) går ju ut på att berätta historien om Anakins förvandling till Vader.
Klart bättre än 1an lite bättre än 2an. Bra action och bra manus.
Pudzianovski
2005-06-06, 16:54
vadå bra manus? Har ni läst manuset eller?
:confused:
Sheogorath
2005-06-06, 16:56
Jag gillade den skarpt. Hela Darth-Vader-köret gick dock för hastigt, och var lite ensidigt fokuserat på hans älskade och barn. Mer psykologiserande och mindre ljussabel, och som sagt mer "perspektiv" på hela universum snarare än ett par enskilda karaktärer hade varit önskvärt. Får ändå 4/5 av mig. Lika bra eller bättre än ettan. Bra mycket bättre än tvåan.
Langster
2005-06-06, 17:04
Jag ger den 5kolozzeum stjärnor av fem....Sanningen är att skall man riktigit gilla filmen skall man nog vara insatt i Star wars historien. Så man vet vem dem olika personerna har för betydelse. Dem första filmerna(nya) går ju ut på att berätta historien om Anakins förvandling till Vader.
Haha vafan, nästan alla som ser filmen är ju rätt insatta i vad karaktärerna har för betydelse. Jag blev lite besviken på att kejsaren var så patetisk.
Skulle vilja säga precis tvärtom. Om man är insatt så tycker man inte om den.
Tyckte den var rätt dålig, precis som de andra nya.
Som tidigare har skrivits så läggs alldeles för mycket vikt på specialeffekter vilket jag tycker har gjort handlingen och atmosfären lidande, som är så bra i ep IV, V & VI. Sen så kallar kejsaren Anakin helt plösligt för Darth Vader? Eller var det jag som missa någe där? Tycker man försöker trycka in så många händelser som möjligt istället för att fokusera och mer i detalj beskriva ett färre antal.
Men får ändå 3/5 och tycker den är den bättre av dom tre nya. Kanske blir bättre när man ser den en andra gång också?
Mccartney
2005-06-06, 18:10
Problemet med dem nya filmerna är helt klart att dem 3 första var så oerhört bra....
Sith är ju bäst av de 3 nya, men inget slår ju Ep 4-6 imho.
Själv har jag mest nostalgikänslor till Imperiet, gillade isplaneten enormt! Taun-Taunts, Stormtroopers isplanets-uniform, första gången man ser Boba + bountyhunters och ismonstret Wampa (trots att den var dåligt gjord).
Mccartney
2005-06-06, 18:29
Sith är ju bäst av de 3 nya, men inget slår ju Ep 4-6 imho.
Själv har jag mest nostalgikänslor till Imperiet, gillade isplaneten enormt! Taun-Taunts, Stormtroopers isplanets-uniform, första gången man ser Boba + bountyhunters och ismonstret Wampa (trots att den var dåligt gjord).
Han solo var ju strålande i den filmen.
datorjaevel
2005-06-07, 11:40
Den var sådär..... Gillade scenen mellan obi tönt kenobi och "darth vader" när tönten cuttat honom o söler om att han älskade honom o bla bla *gråter*. Dock bättre än de två tidigare totalt värdelösa skitfilmerna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.