handdator

Visa fullständig version : Äntligen kan man bli deffad utan att träna!

Jorgen
2005-06-06, 07:36
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,655699,00.html
*Ultraljud smälter bort extrakilona
*Patienten behöver varken opereras eller bedövas med den nya fettsmältningsmetoden.
*Området där fett ska tas bort utsätts för fokuserat ultraljud.
*Fettcellerna skakas sönder, dör och tas upp av blodbanan och förs till levern.
*I levern bryts fettet ner och effekten blir ungefär som att äta en fet måltid.
Fettet försvinner sedan ut ur kroppen den naturliga vägen.

Lätt att jag skall göra det. *rolleyes*

//Jörgen

J.Saarela
2005-06-06, 07:44
:hbang:

Jishuku
2005-06-06, 08:14
"Charlotte Erlanson-Albertsson, professor i molekylär kemi vid Lunds universitet, ser vissa risker med metoden då fett cirkulerar i blodet
-Är fettpartiklarna söndersprängda så känner kanske kroppen inte igen partiklarna och då kan det ta tid innan de tas upp. Och så länge fettpartiklarna cirkulerar i blodet kan de fastna på fel ställen, fastna i blodkärlsväggarna och då kan man bättra på en åderförkalkning."

Jippiii.. *rolleyes*

Prankie
2005-06-06, 08:17
EN FET MÅLTID?! Vem äter kilovis med fett till en måltid?!

Brisk Snu Garvo
2005-06-06, 09:10
Man såg nästan fit*** på bilden :)

Yankeee
2005-06-06, 09:12
Man såg nästan fit*** på bilden :)

Du har aldrig sett en naken tjej va?

Bucyrus
2005-06-06, 09:27
Inga fler morgonpromenader :D .............istället blir det :sleep: ...

Jay-Z
2005-06-06, 09:29

Tihi. The kettle calling the pot black. :D
Jag är med i samma klubb. :em:

Slartibartfast
2005-06-06, 10:28

Jag har sett en på bild. Det räknas.

Mental
2005-06-06, 10:39
såå, man får kroppen att fälla ut fettet i blodet. som sedan snurrar runt för att brytas ned av levern?

Vad menar man med bryta ned? används det som bränsle eller kastas det ut ur kroppen?
för annars så borde det ju bara tas upp av kroppens fettdepåer igen?

Nej jag håller mig nog till det beprövade mindre mat mera motion, för viktminskning.

Bjorne
2005-06-06, 10:53
Känns rätt farligt att flera kg fett ska cirkulera runt i kroppen, för levern lär knappast hinna plocka upp det så snabbt och hur drygt skulle det inte vara om man max kunde ta ett kg i veckan...

Zakath
2005-06-06, 11:08
Känns rätt farligt att flera kg fett ska cirkulera runt i kroppen, för levern lär knappast hinna plocka upp det så snabbt och hur drygt skulle det inte vara om man max kunde ta ett kg i veckan...

Då skulle ju deff t.o.m vara bättre :D

Popeye
2005-06-06, 14:42
Mmm, skulle vara intressant att veta exakt vad som händer med fettet efter att det "lossats" och åker runt i blodet? Om det försvinner på toaletten så är ju allt frid och fröjd, men om det används som näring/energi så är det ju rätt dödfött.

Dipshit
2005-06-06, 15:11
Råkade zappa förbi tvins/tvshop precis..

De erbjöd ett sauna-bälte som tog bort 5 cm på midjan på 50 minuter..

Alltså ett bälte man har runt midjan, ser ut lite som ett "gym-bälte" fast tjockare och blått.. Sen fungerar det som en liten bastu, alltså det blir varmt och man svettas.. men BARA på magen! och som alla vet så kan man ju svetta bort fett.. och 5 cm på 50 minuter låter ju trovärdigt också..
Ska nog köpa ett sånt bälte.. behöver ju bara använda det 2 ggr sen är jag i sommarform! :bow:

s_himself
2005-06-06, 15:13
Då skulle ju deff t.o.m vara bättre :D

Billigare också :)

z_bumbi
2005-06-06, 15:18
Hamnar fettet i levern så blir det väl energi så man får se till att ligga på energiunderskott.

Det finns en bieffekt av fettsugning, eller som i det här fallet fettcellsdöd pga ultraljud, det är att om man sen går upp i vikt så fylls de befintliga cellerna på först innan kroppen börjar bilda nya fettceller. Fettdepåerna kommer att koncentreras på ställen som man inte har behandlat och det kan bli lite jobbigt om man som man fettsugit mage, rygg och lår och nu får allt fett på bröstkorgen istället.

zanzi
2005-06-06, 16:08
Inget jag skulle lägga pengar på då (jag har massor med tid och) kan få det gratis.

Herkulez
2005-06-06, 16:31
Äntligen kan man bli deffad utan att träna!

Det har man väl kunnat förut med, se på Jarod.

Sonny
2005-06-06, 16:41
på tal om tvins, ja såg en träningsaparat här om dan som man skulle bränna fett me, d va en sån där man typ springer på samtidigt som man håller i två spakar som åker fram o tebax, killen i reklamen (som förövrigt hette Mitch Gaylord) berätta me stolthet att på _bara_ fyra veckor kunde man bränna så mkt som 3500kcal!

JLL
2005-06-06, 18:24
Ändras kroppens setpoint om man gör en fettsugning? Alltså kan kroppen fungera som den ska på en väldigt låg fettprocent om man sugit ut fettet? Bara undrar. Nu suger man väl ut fett bara på nåt ställe där man har för mycket men rent hypotetiskt om man skulle suga ut fett över hela kroppen.