Visa fullständig version : Bästa volym övningen för bröst?
Hallå...
Bröst går väldigt trögt nu så nämn den övning för
bröst som ni tycker ger mest volym! tackar.....
mvh, Swede..
Pressar. Lutande och plana, med stång och hantlar.
Samma som vanligt helt enkelt.
//Jörgen
Pressar. Lutande och plana, med stång och hantlar.
Samma som vanligt helt enkelt.
//Jörgen
Detta låter ju lite mer rätt :thumbup:
M
AnimalGen
2005-06-06, 12:17
Lutande press
superset med
Kryssdrag
För mig har hantelpressar varit till stor hjälp när det gäller att bygga massa på bröstet.
leopoldi
2005-06-06, 12:31
Nu skall jag svära i kyrkan. Jag tycker hantelpressar är bättre än bänken för att bygga massa på brösten(min personliga åsikt).
Nu skall jag svära i kyrkan. Jag tycker hantelpressar är bättre än bänken för att bygga massa på brösten(min personliga åsikt).
vem har sagt det motsatta då?
Lutande press
superset med
Kryssdrag
Typisk grej som funkar för någon med Arnold-pecs som behöver fixa nån detalj. Funkar varken för dig eller mig.
jag skulle nog säja bänkpress om man måste välja en övning detta pga mångsidigheten i bänkpress och möjligheten att verkligen ladda på mycket vikt.
bear.flowertwig
2005-06-06, 17:01
Vad jag tycker ger mest volym, tja...
Plana bänken gav ju 4 kubikcentimeter på 2 år samtidigt som framåtlutade dips med viktbälte gav 3 kubik på 1 år. Svårt att välja där. Beror ju på var man vill ha massan också, körde en del snebänk och då blev ju brösten genast toppigare(samt ökade ½ kubikcm).
:rolleyes:
Dvs mkt kvalificerat *bs* i den här tråden. Så länge kontakten är bra och repsantalet nånstans runt 10 lär det spela mindre roll vilken av ovanstående övningar(eller andra) du väljer.
nja, håller nästan med. men vissa övningar får ju prioritet över andra och om man som trådskaparen säjer skulle behöva få välja just en övning så....(man får inga boobs av 3 år i kryssdrag)
Vad jag tycker ger mest volym, tja...
Plana bänken gav ju 4 kubikcentimeter på 2 år samtidigt som framåtlutade dips med viktbälte gav 3 kubik på 1 år. Svårt att välja där. Beror ju på var man vill ha massan också, körde en del snebänk och då blev ju brösten genast toppigare(samt ökade ½ kubikcm).
Dvs mkt kvalificerat *bs* i den här tråden. Så länge kontakten är bra och repsantalet nånstans runt 10 lär det spela mindre roll vilken av ovanstående övningar(eller andra) du väljer.
Här har vi ett ypperligt exempel på hur en (ursäkta, jag blir skyldig dig en öl) dum byggare tänker. Du testar dig fram och inser att det finns en övning du ökar MYCKET bättre än allt du tidigare änvänt dig av, men du kastar bort den kunskapen och för den inte vidare alls. Istället säger du: ähh vaffan, det finns ingenting särskillt som fungerar, kör tior på allt bara. Hur fan tänker du?
Sen jag började med att bara köra uppåtlutande pressar har volymen på brösten ökat mycket, fungerar för mig iaf.
Sheogorath
2005-06-06, 17:43
Man väljer ut två eller tre övningar man gillar, kanske t.o.m. någon isolationsövning om man är lagd åt det hållet, sen gör man vad som krävs för att öka så mycket i styrka som möjligt. :D
(det är väl inte på allvar någon som tror att man kan se på någons bröst om han byggt dem med uppåtlutande hantelpressar eller plana bänkpressar?)
bear.flowertwig
2005-06-06, 17:53
Här har vi ett ypperligt exempel på hur en (ursäkta, jag blir skyldig dig en öl) dum byggare tänker. Du testar dig fram och inser att det finns en övning du ökar MYCKET bättre än allt du tidigare änvänt dig av, men du kastar bort den kunskapen och för den inte vidare alls. Istället säger du: ähh vaffan, det finns ingenting särskillt som fungerar, kör tior på allt bara. Hur fan tänker du?
Plocka ut huvudet ur arslet och tänk igen raring *kissass*
Fokusera inte så jävla hårt på just 10:orna. Självklart kunde jag lagt till en massa annat andra tips också(periodiseringar, variation i repsantal, mm).
Huvudfrågan gällde: vad ger bäst volym på bröst?
Min poäng var att jag tror inte att en enda jävel här märker skillnad i volym från den ena övningen till den andra. I styrkeökningar - javisst. Men kom inte och påstå att du märke hur det började knaka i bröstet för att det växte så fort när du bytte förstaövning i bröstprogrammet till plana hantelpressar... Jag uppmanade honom att leta efter den övning där han får bäst kontakt(sen är det ju ingen dum idé att leta efter kontakten i de övningar man är dålig på heller).
Skilj på volym och ökningar.
Plocka ut huvudet ur arslet och tänk igen raring *kissass*
Fokusera inte så jävla hårt på just 10:orna. Självklart kunde jag lagt till en massa annat andra tips också(periodiseringar, variation i repsantal, mm).
Huvudfrågan gällde: vad ger bäst volym på bröst?
Min poäng var att jag tror inte att en enda jävel här märker skillnad i volym från den ena övningen till den andra. I styrkeökningar - javisst. Men kom inte och påstå att du märke hur det började knaka i bröstet för att det växte så fort när du bytte förstaövning i bröstprogrammet till plana hantelpressar... Jag uppmanade honom att leta efter den övning där han får bäst kontakt(sen är det ju ingen dum idé att leta efter kontakten i de övningar man är dålig på heller).
Skilj på volym och ökningar.
Det var ju DU som sa att du ökade mest i volym av dina dips. Även DU som sen sa att det inte var något att bry sig om. I min värld är det mycket viktig kunskap, just sådan kunskap som gör att vissa är större än andra på gymmet.
Och jag vill ändå påstå att jag märkt enorma ökningar i bröstvolym när jag kört hantelpress också.
bear.flowertwig
2005-06-06, 18:24
Det var ju DU som sa att du ökade mest i volym av dina dips. Även DU som sen sa att det inte var något att bry sig om. I min värld är det mycket viktig kunskap, just sådan kunskap som gör att vissa är större än andra på gymmet.
Skärp dig. Hur lyckades du undgå ironin när jag pratar om exakt hur många kubikcentimetrar(!) mitt bröst ökat, samt dessutom sätter en smiley efter...
Skärp dig. Hur lyckades du undgå ironin när jag pratar om exakt hur många kubikcentimetrar(!) mitt bröst ökat, samt dessutom sätter en smiley efter...
Jag undgick inte ironin i att det är svårt att mäta skillnaden; men jag trodde du menade att det ändå var så att du fick tydliga resultat av en övning. Då får jag väl anta att du är ännu en av alla som inte bryr sig om att lära sig vad som fungerar då?
bear.flowertwig
2005-06-06, 18:33
Jag undgick inte ironin i att det är svårt att mäta skillnaden; men jag trodde du menade att det ändå var så att du fick tydliga resultat av en övning. Då får jag väl anta att du är ännu en av alla som inte bryr sig om att lära sig vad som fungerar då?
Assumption is the mother of all fuckups
Anta inget om jag inte skrivit det(vilket jag inte gjorde). Inlägget handlade om 1. bästa övning för volym är omöjliget att veta, och 2. sträva efter kontakt så kommer ökningar, såväl i styrka som volym.
Vi kanske ska sluta kapa tråden med skitsnack nu...
Ontopic: Har man svårt att få kontakt i bänk så är mitt tips snebänk i smithmaskin samt att köra rätt högt upp med stång och vinkla ut armbågarna från kroppen.
okej, tackar för alla svar..... tycker inte hantelpressen har fungerat så bra på mig,
svårt att få kontakt med den tycker jag! däremot smithen har gått fint... kanske
borde sattsa mer på den då! hm.. för att bygga max volym (bryr mej inte om styrka)
..ungefär hur många reps tycker ni är bäst? 10-12..?
//Swede..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.