handdator

Visa fullständig version : Sista minuten?!

bear.flowertwig
2005-06-05, 22:02
Bästa sajten m alla resor?

Om man bara har flyg hur pass enkelt/billigt hittar man boende(kollar bla på Zakynthos, Teneriffa, Burgaskusten, Hammamet/sousse, Sydvästra Turkiet, Rhodos, Gran Canaria, Varnakusten, Kos/kalymnos, Hurghada)?
Fattar ju att det beror på plats men undrar om det ens än nån idé att titta på de resorna.

Hmm, samt övriga käcka tips för lyckad sista-minuten.

bear.flowertwig
2005-06-06, 11:52
Vad fan, nån måste väl ha släppt hantlarna nån gång och åkt utomlands? :cool:

Lasse Kongo
2005-06-06, 12:03
www.sistaminuten.se

AFanatic
2005-06-06, 12:10
Brukar hotellen inte ha representanter på flygplasten där de försöker ragga upp kunder? Alltså sådana som inte redan har boende...har hört att det är tämligen lätt att hitta någonstans att bo om man bara tar flygstol.

http://www.mytravel.se/

http://www.kilroytravels.se/

bear.flowertwig
2005-06-06, 12:25
Brukar hotellen inte ha representanter på flygplasten där de försöker ragga upp kunder? Alltså sådana som inte redan har boende...har hört att det är tämligen lätt att hitta någonstans att bo om man bara tar flygstol.

http://www.mytravel.se/

http://www.kilroytravels.se/

Aldrig tänkt på men nu när du säger det... Känns nästan som ett måste nu med tanke på att mer än hälften av resorna nu bara är flygstol.

daja
2005-06-06, 21:07
vet bara hur det är i Grekland då jag åkt dit ett antal ggr med endast flygstol bokat men där är det iaf inga som helst problem att hitta boende om du åker nu i juni. borde också vara rätt lätt i slutet av aug-sep.
dom har en turistbyrå på flygplasterna där du kan få hjälp med hotell eller tips på bra områden dit du själv kan åka och kolla runt innan du bokar in dig. en riktigt skön ö är Naxos, där du har en väldigt fin strand precis vid staden, en skön strandpromenad och ett ganska ok uteliv.
Parga är också riktigt nice, bra stränder med många alternativ (turbåtar avgår hela tiden mot sköna stränder utanför). Lefkas och Santorini är också klart värda ett besök.

bear.flowertwig
2005-06-06, 22:30
vet bara hur det är i Grekland då jag åkt dit ett antal ggr med endast flygstol bokat men där är det iaf inga som helst problem att hitta boende om du åker nu i juni. borde också vara rätt lätt i slutet av aug-sep.
dom har en turistbyrå på flygplasterna där du kan få hjälp med hotell eller tips på bra områden dit du själv kan åka och kolla runt innan du bokar in dig. en riktigt skön ö är Naxos, där du har en väldigt fin strand precis vid staden, en skön strandpromenad och ett ganska ok uteliv.
Parga är också riktigt nice, bra stränder med många alternativ (turbåtar avgår hela tiden mot sköna stränder utanför). Lefkas och Santorini är också klart värda ett besök.

Låter bra. Har kollat lite på just de öar du nämner.

AFanatic
2005-06-06, 22:32
Hmm nu när daja kommer här o briljerar så kom jag faktiskt på att det jag skrev..handlade just om Grekland :D

bear.flowertwig
2005-06-06, 22:36
Hmm nu när daja kommer här o briljerar så kom jag faktiskt på att det jag skrev..handlade just om Grekland :D

Iofs inte svårt att förstå att daja hittar boende. Eller också är det det... :kinky: *spy*

wepp
2005-06-06, 22:38
www.pricerunner.se såklart! ;)

AFanatic
2005-06-06, 22:39
Iofs inte svårt att förstå att daja hittar boende. Eller också är det det... :kinky: *spy*

Vadå är han snygg? Få se bild. :laugh:

bear.flowertwig
2005-06-06, 22:41
Vadå är han snygg? Få se bild. :laugh:

Utgår från att det är han/det på avataren ;)

daja
2005-06-07, 09:02
Utgår från att det är han/det på avataren ;)

DET är jag, och är du bara i närheten av min sexiga utstrålning kommer det gå galant i Grekland. Jag menar, dom väljer mellan oss och baggen Zatinos.

elan
2005-06-07, 09:30
Jag håller med om Grekland. Vi flög till Athen för 600 spänn tur och retur och sedan tog vi en färja ut bland öarna. När färjorna anländer till hamnarna står det alltid folk som vill hyra ut rum och det hyffsat billigt, särskilt om det är lite off-season. Som sagt, inga som helst problem med att hitta boende där. Värt att komma ihåg är väl att detta inte är några "hotell" utan bara rum eller lägenheter, detta gör att det oftast inte är några problem att förhandla lite om priset.

Markus H
2005-06-07, 10:24

¨Jag och Min sambo öluffade förra året och vi var ense om att Naxos var våran favvorit ö utan nogon som hellst tvekan. Dit ska vi bara åka igen det är bestämt (frågan är bara när) vi bodde hos en tant som hette Maria (hennes rumm hette ngt med Maria också) Super trevlig dam de (hon elller hennes döttrar) stod nere vid hamnen när vi kom med färjan och "raggade" upp oss och där bodde vi i en vecka skit billigt inkl frukost varje morgon, dubbel rum för 35 Euro/dag.

bear.flowertwig
2005-06-07, 10:29
Jag håller med om Grekland. Vi flög till Athen för 600 spänn tur och retur och sedan tog vi en färja ut bland öarna. När färjorna anländer till hamnarna står det alltid folk som vill hyra ut rum och det hyffsat billigt, särskilt om det är lite off-season. Som sagt, inga som helst problem med att hitta boende där. Värt att komma ihåg är väl att detta inte är några "hotell" utan bara rum eller lägenheter, detta gör att det oftast inte är några problem att förhandla lite om priset.

Vad kan man lägga sig på för priser utan att det blir skamligt? Ge mig ett exempel bara.

Markus H
2005-06-07, 10:31
Vad kan man lägga sig på för priser utan att det blir skamligt? Ge mig ett exempel bara.

30-40 Euro får du betala. så säg att du bjuder 25-30 för ett dubbel rum med Ac och egen dusch. Det billigaste vi betalde för ett dubbelrum med AC och egen dusch var 30 Euro högsäsong. och det dyraste var 45 men då var det pool som disponerades av gästerna (fem rum)

alla priser /natt.

bear.flowertwig
2005-06-07, 10:33
30-40 Euro får du betala. så säg att du bjuder 25-30 för ett dubbel rum med Ac och egen dusch. Det billigaste vi betalde för ett dubbelrum med AC och egen dusch var 30 Euro högsäsong. och det dyraste var 45 men då var det pool som disponerades av gästerna (fem rum)

alla priser /natt.

20 euro alltså :cool:

Markus H
2005-06-07, 10:37
ett tips är att pruta redan i hamnen. annars blir det svårt. Att pruta när de skjutsat dig till lägenheten och du står där själv (ofta en stor mörk Grek (pappan i familjen)) som skjutsar dig i bil.medans döttrarna och mammorna raggar kunder i hamnen.