Visa fullständig version : Rökning ger klädbyte!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=423342&previousRenderType=6
Så vad säger ni rökarinnor om det?
Pudzianovski
2005-06-03, 12:38
:thumbup:
Fast det gäller väl inte bara rökarinnor? Eller ville du bara att de skulle svara?
:thumbup:
Fast det gäller väl inte bara rökarinnor? Eller ville du bara att de skulle svara?
Regeln gäller bara kvinnor ?
Är det bara kvinnor som jobbar inom sjukvården ?
Klassas alla rökare som kvinnor "kärringar" ?
Eller skådar vi ett stavfel ?
:D
Brisk Snu Garvo
2005-06-03, 12:42
Nu vart du väl glad din gnällspik... Livet vart svårare för rökarna hurra.
Fast jag tycker det är rätt varför ska rökarna gå in till patienter och stinka rök för....
rökarinnor är bara ett uttryck för jwzrds fördomar om att det bara jobbar kvinnor inom vården.
Jag kallar alla rökare för kärringar. Det är vad som händer.
javafan... att de inte ska ha betalt för att röka är väl självklart?
javafan... att de inte ska ha betalt för att röka är väl självklart?
Sålänge alla får lika mycket rast, alltså lika mycket betalt för samma arbetstid så är det väl ok? Att ta rast lika ofta som en rökare gör det är bara bra för produktiviteten.
Jag kallar alla rökare för kärringar. Det är vad som händer.
var det inte du som var vegan eller var det bara någon som skojade om det?
Veganer = kommunistkärringar
var det inte du som var vegan eller var det bara någon som skojade om det?
Veganer = kommunistkärringar
Nej fröken Griip, jag är inte vegan.
Arbetsgivaren kan väl ställa sådana krav, ser inget fel med det. Visst fan skulle det inte vara acceptabelt ifall en arbetare gick runt och luktade svett som fan. Eller arbetade mindre och krävde samma lön...
Arbetsgivaren kan väl ställa sådana krav, ser inget fel med det. Visst fan skulle det inte vara acceptabelt ifall en arbetare gick runt och luktade svett som fan. Eller arbetade mindre och krävde samma lön...
Inte många som är allergiska mot svett dock.
Nej fröken Griip, jag är inte vegan.
vegetarian?
vegetarian?
Nej jag är allätare. Vill du ha hjälp med något att angripa mig med eller vill du testa alla du kan först? Griip kan själv!1
Nej jag är allätare. Vill du ha hjälp med något att angripa mig med eller vill du testa alla du kan först? Griip kan själv!1
Umm, hade bara för mig att du var det. Fortsätt spekulera du
Umm, hade bara för mig att du var det. Fortsätt spekulera du
Det ser dock onekligen ut som om spekulationen görs av dig med vegan/vegetarian-frågorna.
Det ser dock onekligen ut som om spekulationen görs av dig med vegan/vegetarian-frågorna.
umm...
tyckte bara det var lustigt att du, som ofta gnäller som en kärring, kallar alla rökare för kärringar.
umm...
tyckte bara det var lustigt att du, som ofta gnäller som en kärring, kallar alla rökare för kärringar.
Och då blev jag vegan? :D
Och då blev jag vegan? :D
yeah :D
yeah :D
'
Lägg dig inte så platt Griip.
'
Lägg dig inte så platt Griip.
say wha?
Brisk Snu Garvo
2005-06-03, 13:36
Men å andra sidan tänk om vissa skulle vara fulla inom vårdyrket varje pass, Det skulle vara nåt att gnälla om... ett mycket hemskare scenario enligt mej.
Men å andra sidan tänk om vissa skulle vara fulla inom vårdyrket varje pass, Det skulle vara nåt att gnälla om... ett mycket hemskare scenario enligt mej.
Nähä?
Är dom fulla så är dom även nakna, då behövs inget klädbyte.
Brisk Snu Garvo
2005-06-03, 13:56
Är dom fulla så är dom även nakna, då behövs inget klädbyte.
ja eller så har dem gått vilse nere i kulverten.
Herkulez
2005-06-03, 13:58
lysande, själv är jag inte så känslig så jag bryr mig men det finns ju folk som är det
tex muppen jwzrd, så jag är glad för hans skull =)
lysande, själv är jag inte så känslig så jag bryr mig men det finns ju folk som är det
tex muppen jwzrd, så jag är glad för hans skull =)
Tack sötnos.
rökning/snusning är för mentalt svaga, time to face it.
also im big like a bottle of 7up, see...
http://www.polarbev.com/images/7up.jpg
Herkulez
2005-06-03, 14:15
rökning/snusning är för mentalt svaga, time to face it.
also im big like a bottle of 7up, see...
http://www.polarbev.com/images/7up.jpg
and im big like a can of pepsi :laugh:
if you cheat on me I crush you
http://www.johncoopercollection.co.uk/images/Gallery/2187_small.jpg
AFanatic
2005-06-03, 17:06
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=423342&previousRenderType=6
Så vad säger ni rökarinnor om det?
Äntligen några som fattar att folk inte kan bete sig hur som helst, speciellt inte i vården, och som gör något åt det.
rökning/snusning är för mentalt svaga, time to face it.Väldigt många framgångsrika personer röker, handlar nog om annat...
Väldigt många framgångsrika personer röker, handlar nog om annat...
Många framgångsrika tar kokain också, vad handlar det om?
Det finns rejält med undersökningar som visar att vanerökare producerar mindre.
allan
datorjaevel
2005-06-04, 10:49
Det finns rejält med undersökningar som visar att vanerökare producerar mindre.
allan
Kan jag tro men lite dåligt av en moderator att inte lägga upp länk eller liknande till en sådan undersökning så att folk själva kan bedöma ifall undersökningen verkar seriöst utförd. Finns ju som sagt undersökningar som visar i princip allt man kan tänka sig, och dessutom kan "undersökarna" vinkla sina undersökningar som de vill, och det händer allt för ofta.
*gnäll*
Kan jag tro men lite dåligt av en moderator att inte lägga upp länk eller liknande till en sådan undersökning så att folk själva kan bedöma ifall undersökningen verkar seriöst utförd.....
Nu får du väl ge dig....Herregud....
allan
datorjaevel
2005-06-04, 10:52
Nu får du väl ge dig....Herregud....
allan
:D
Många framgångsrika tar kokain också, vad handlar det om?Säg det du...
Det är bra att snaran dras åt runt halsen på rökarna,det är farligt,kostar pengar och en sanitär olägenhet! *grr* *grr27*
Fler följer efter... :thumbup:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=424082&previousRenderType=6
christian
2005-06-05, 09:52
Fler följer efter... :thumbup:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=424082&previousRenderType=6
– Skrämmande. Ställer man sådana krav blir det bara A-människor på arbetsplatserna, säger Ulla Lindqvist, 2:e vice ordförande i LO till Nyheterna i TV4.
Yeah, jag är A-människa. :bpump:
Var på krogen så sent som igår, skillnaden i hur jag mår idag och hur jag mådde igår jämfört med när alla rökte är ENORM. Inget illamående, ingen huvudvärk, ingenting luktar skit osv. Det luktade varken gammal rök eller annat ofrächt. Rökrummet på första stället var tomt, på andra stället stod ett par vilsna själar utanför och rökte och på sista stället var det någon enstaka som sprang ut och in.
reinholdsson
2005-06-05, 11:04
tycker det är helt rätt att man sätter krafttag mot rökningen, vårdpersonal ska inte röka.
Håll käften, rökning är skitbra.
Tricklev
2005-06-05, 11:34
Håll käften, rökning är skitbra.
:laugh:
skulle bli gladare om de gjode så folk inte fick röka på torg, utanför affärer, på uteserveringar eller på balkonger så man kan gå på stan, sitta på uteserveringar och kunna ha balkongen öppen utan att få rök på sommaren....
att slippa lukten av giftig rök på ett ställe som sjukhus är dock inte så dumt det heller.
Folk pratar om sunt förnuft men det är i sanning en raritet bland homo sapiens
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.