Visa fullständig version : dop test
Chrasher
2005-06-02, 22:34
jag ska ta ett dop test immorgon på skolan som skolsystern tror att jag tagit nogåt preparat . har jag något att oroa mig för ? jag antar att twinlabs tripple whey fuel inte har nogåt dopnings klassat i sig .
Tyvärr, nu blir det fängelse för din del..... MAN ANVÄNDER INTE TWINLABS PRODUKTER!!!!!
Chrasher
2005-06-02, 22:35
Tyvärr, nu blir det fängelse för din del..... MAN ANVÄNDER INTE TWINLABS PRODUKTER!!!!!
*grr27*
Japp han är körd, kommer synas nandrolone i testerna.
jag ska ta ett dop test immorgon på skolan som skolsystern tror att jag tagit nogåt preparat . har jag något att oroa mig för ? jag antar att twinlabs tripple whey fuel inte har nogåt dopnings klassat i sig .
Det ska nog gå bra ;) .
Japp han är körd, kommer synas nandrolone i testerna.
Bara om de skakar testet...... *rolleyes*
Sant, rör de klarar man sig alltid.
Ska din syster göra testet? Vem betalar för det? Och hur gammal är du? Vilka grunder har hon egentligen för att göra testet? Är det dina föräldrar som ligger bakom?
Totalt 5 frågor.
Fatalist
2005-06-03, 00:17
Låter otroligt kränkande och löjligt av din syrra
Men om man hoppar några gånger innan man pissar då?
Det är det väl ändå helt uppenbart att det inte har. Vidare är jag intresserad av svaret på MacLeods frågor. :)
Skojar du !!!
HAHA vilka sopor, så fort de tycker någon har en synlig biceps så skall de diskuteras om de är doping eller ej :thumbup: .
Du är väll inte så stor å bitig, eller ? *rolleyes*
M
Ha ha ha , testet skall nog gå bra.
Men har de verkligen rätt att göra det på dig , är inte det diskriminering ?
Hur testar man om någon blivit döpt?
:MrT:
:laugh: Tänkte på samma sak men jag orkade inte :D
Hur vet man om ett test är dop menar du väl? Ett dop test eller ett grönt test? Ett svårt test?
har hört att man ska skaka "muggen" när du e klar. Ska tydligen förhindra att nandrolon upptäcks. Se till att sätta på lockat innan bara.
;)
nej men de ska inte vara nån fara om du bara fått i dig twinlabs protein
Skojar du !!!
HAHA vilka soppor, *rolleyes*
M
mmm, jag gillar framför allt Minestrone-soppa och varför inte Gulasch?
:D
mmm, jag gillar framför allt Minestrone-soppa och varför inte Gulasch?
:D
hihi, gulash e fint som faan :booty:
M
Dopattest heter det, faktiskt.
Ett litet brev från församlingen som talar om att du blivit medlem.
Annars så håller Herren koll på oss också.
Chrasher
2005-06-03, 13:12
inte bra alls : / jag har gått upp för mycket 26 kg på 1 år . och mitt blodtryck är någonting 100 - 150 kommer inte ihåg villket som va över tryck eller under tryck . jag kommer antagligen få ta medecin mot mitt höga blood tryck och mina work out days är nog över nu : ( . jag ska få göra fler tester på ett sjukhus om ett par månader . hon visade mig en kurva som visade min viktupgång sen årskrs 3 , om jag hadde följt kurvan hadde jag varit på 64 kg nu .
inte bra alls : / jag har gått upp för mycket 26 kg på 1 år . och mitt blodtryck är någonting 100 - 150 kommer inte ihåg villket som va över tryck eller under tryck . jag kommer antagligen få ta medecin mot mitt höga blood tryck och mina work out days är nog över nu : ( . jag ska få göra fler tester på ett sjukhus om ett par månader . hon visade mig en kurva som visade min viktupgång sen årskrs 3 , om jag hadde följt kurvan hadde jag varit på 64 kg nu .
Har du ätit dig fet eller vad menar du?
Jag trodde träning sänkte blodtrycket
:confused:
Chrasher
2005-06-03, 13:15
min viktupgång är det samma som en som tränat med anabola steorider
Hur menar du egentligen? Vem som helst kan gå upp 26kg i fett på ett år. Att överäta sig till en rejäl övervikt är busenkelt för de allra flesta. Hur AAS hör till får du hjälpa mig med.
Shadow Warrior
2005-06-03, 13:16
OCH!!?
Det är väl bara deffa ner dej, såvida du inte dragit på dej någon sjukdom som orsakat blodtrycket.
Jag trodde träning sänkte blodtrycket
:confused:
Träning gör det, övervikt höjer blodtrycket.
Chrasher
2005-06-03, 13:17
13 % bf
mystic[-_-]
2005-06-03, 13:18
13 % bf
yeah right om det är du på din avatar
Träning gör det, övervikt höjer blodtrycket.
Jo, men undrade varför han då skulle sluta träna - "mina work out days är nog över nu", skrev han.
bullshit %bf
Ok. Du verkar inte ha problem med att snacka bajs iallafall. Vad är det du försöker säga egentligen, att du ökat massor i vikt, så pass mycket att du vill skryta om att skolsyster (med en i vanlig ordning stor kunskap om träning och hälsa) frågat dig om du dopar dig? Alla ökar snabbt i vikt i puberteten, men att komma dragande med några 13% bf efter 26kg galningsbulk kan du göra någon annanstans.
Chrasher
2005-06-03, 13:19
bicep : 36
hals : 39
bröst : 105
midja : 83
= 13 % fett med en liten felmarginal
Jo, men undrade varför han då skulle sluta träna - "mina work out days är nog över nu", skrev han.
Han är full av tjurbajs bara.
Dom måtten har inte ett smack att göra med fettprocent.
Chrasher
2005-06-03, 13:21
jag orkar inte argumentera men så är det ialla fall . tro inte jag försöker skryta .
Återkom och redovisa resultatet av provet *uppdate*
Chrasher
2005-06-03, 13:28
detta är mig nu :
http://web.telia.com/~u31436100/Picture%2074.jpg
detta var mig för lite mindre än ett halv år sen :
http://web.telia.com/~u31436100/Picture%2020.jpg
det skilljer bilderna 7 kg immelan
och ja jag har laggt på mig en dell hull men det ingår i att bli grov
jag orkar inte argumentera men så är det ialla fall . tro inte jag försöker skryta .
Hur mycket väger du?
Chrasher
2005-06-03, 13:29
83 kg
83 kg
Det ger 19kgs viktökning halvåret före.
Chrasher
2005-06-03, 13:30
jag vägde 55 kg när jag började . och det va för kanske precis ett år sen
bosse_brutal
2005-06-03, 13:34
om du inte är 3m lång borde du ha vägt ca 55kg innan viktökningen, är jag ute och cyklar?
kanske inte relaterat till topicen, men intressant att se hur bra uppskattningsförmaåga jag har :D
annars tycker jag det är rätt av en skolsköterska att kunna göra dopingtester sid misstankar, det skadar ju ingen, och är man ren så får man ju ett bevis att visa om nån snackar skit. skulle ta det som en komplimang om någon ville göra ett dopingtest på mig... iofs är det ingen risk, snarare skulle nån väl tvinga på mig en bantnigskur...
EDIT: dra åt helvete, jag hade rätt :hbang: iofs är det väl knappast nån som tror på att jag gissade eftersom han han posta medans jag skrev
EDIT 2: hann ju till och med skriva sin nuvarande vikt, men jag svär på min mamma och hennes bror att jag inte läst det heller
Hälsa den där fjollsyrran att du har monstergener och kanske inte är den enda som har gått upp i vikt. Säg att hon ska dopingtesta BACONeleverna (100kg+ i fettvikt). haha
mystic[-_-]
2005-06-03, 13:54
Hälsa den där fjollsyrran att du har monstergener och kanske inte är den enda som har gått upp i vikt. Säg att hon ska dopingtesta BACONeleverna (100kg+ i fettvikt). haha
Monstergener looooooooooooooooooooooooooooooooooooooool
Chrasher
2005-06-03, 13:54
obsavera att det är skolsystern är skolans doktor för er som tyckte det verkade konstigt , men iaf vi gör hälso kontroller varge år eller varranan . jag nämnde med att jag kunde ha monster gener men hon sa bara att ingen kan gå upp 26 kg på 1 år .
Till att börja med ser man klart och tydligt på bilderna att du lagt på dig en del vikt på slutet. Dock ser man också at tdet mesta va det är fett. Hur du såg ut när du vägde 55 vet jag ännu inget om men visst skulle du kunna ha gått upp 26 kilo i vikt. Har du växt på längden någonting?
Jag kan även med hjälp av bilden säga att du inte har en fett% på 12-13%. Det skulle i så fall ge dig en fettvikt på ca 10 kilo. Låter lite väl lite?
Chrasher
2005-06-03, 14:06
jag säger inte att jag har 12 - 13 % mer 13 - 15 %
Sheogorath
2005-06-03, 14:10
På bilderna under "Dieten har börjat!" hade jag 13% BF, så har du något att jämföra med.
obsavera att det är skolsystern är skolans doktor för er som tyckte det verkade konstigt , men iaf vi gör hälso kontroller varge år eller varranan . jag nämnde med att jag kunde ha monster gener men hon sa bara att ingen kan gå upp 26 kg på 1 år .
Säg "Testa att ät, bitch" sedan trashar du hennes kontor i ett utfall av roid-rage
Chrasher
2005-06-03, 14:15
På bilderna under "Dieten har börjat!" hade jag 13% BF, så har du något att jämföra med.
vad vill du ha sagt med det ?
ja jag har gått upp fett det sista men du ser väll på bilden hur jag såg utt för halvår sen att det där inte va 19 kg fett från 55 kg .
Chrasher
2005-06-03, 14:16
Säg "Testa att ät, bitch" sedan trashar du hennes kontor i ett utfall av roid-rage
bra ide , jag noterar ner den nu *yourock*
Chrasher
2005-06-03, 14:22
biceps bild >
http://web.telia.com/~u31436100/biceps.jpg
http://web.telia.com/~u31436100/bicep2.jpg
Faktum är att om du gått upp ca 25 kilo i vikt så är majoriteten av det fett. Nu är du i en ålder där du fortfarande växer så din naturliga tillväxt ger ju dig ett antal kilon. Du har säkert gått upp ett antal kilo i muskler men vad vi försöker säga är att mycket av den vikten du gått upp är vatten och fett. Ett tips för ditt välmående är att kanske gå ner lite i vikt. Sluta inte träna utan kör på som vanligt men tvinga inte i dig mat. LIte konditionsträning med kanske? DÅ borde blodtrycket gå ner.
hobbitar
2005-06-03, 14:29
Vad menar du med detta? Menar du att en som tränar med steroider går upp 25 kilo fett på ett år?
Har du någon helkroppsbild där man kan se hur stor du egentligen är?
Chrasher
2005-06-03, 14:32
Vad menar du med detta? Menar du att en som tränar med steroider går upp 25 kilo fett på ett år?
Har du någon helkroppsbild där man kan se hur stor du egentligen är?
det va va hon sa . anars hade jag väll inte fått ta en massa dop test och skit . hon menade att man skulle ha svårt att gå upp 26 kg om man inte tagit något .
edit : om du menar att jag hadde kunnat gå up 26 kg fett så skulle det betyda en bf på 30 %
Shadow Warrior
2005-06-03, 14:39
Jag kan gå upp 50kg på ett år om jag så vill..... utan steroider *screwy*
Chrasher
2005-06-03, 14:59
faktumkvarstår , jag har fått nästan samma stats som dig på 1 år och du har tränat i 3 år . tänker på vikt bröst mått och biceps mått , specielt underarm där mina är 32 cm . och våra midjor skiljer bara 2 cm , 2 kg fett , 14 % bf? vilket jag tycker låter rimligt när vi nästan är lika långa , 183 cm är jag .
faktumkvarstår , jag har fått nästan samma stats som dig på 1 år och du har tränat i 3 år . tänker på vikt bröst mått och biceps mått , specielt underarm där mina är 32 cm . och våra midjor skiljer bara 2 cm , 2 kg fett , 14 % bf? vilket jag tycker låter rimligt när vi nästan är lika långa , 183 cm är jag .
Du är bara för mycket. Är du vårt nya forumtroll eller har du helt enkelt bara glömt hälften av chipsen hemma?
Chrasher
2005-06-03, 15:04
Du är bara för mycket. Är du vårt nya forumtroll eller har du helt enkelt bara glömt hälften av chipsen hemma?
vad är förmycket ?
Vafan det har ju jag också gjort, fast det var typ från 6:an till 7:an. 60 -> 90 kilo
vad är förmycket ?
Han tycker du är för stark, jwzrd är känd för att känna sig hotad lätt. Bara kör på du.
Fatalist
2005-06-03, 15:13
Vilken idiotisk syrra, för det första, så går man inte upp 26kg muskler om man har 36 i överarm, för det andra är det inga som helst problem att gå upp så mycket om man är underviktig
Upp med fler bilder Chrasher, tävlingsplaner?
Du har väl för helvete inte 13bf ditt cp snarare 20
detta är mig nu :
http://web.telia.com/~u31436100/Picture%2074.jpg
detta var mig för lite mindre än ett halv år sen :
http://web.telia.com/~u31436100/Picture%2020.jpg
det skilljer bilderna 7 kg immelan
och ja jag har laggt på mig en dell hull men det ingår i att bli grov
jag ligger kanske lite mindre än 13 men inte mkt
Chrasher
2005-06-03, 15:16
inte som det ser ut nu : / som jag nämde innan så får jag inte tränna nån mer eller äta så mycket som jag gjort , för att mina "njurar" kan ta stryk och mitt "hjärta" pågrund av högt protein intag som ger ett för högt blod tryck .
dels för att jag inte har vuxit färdigt och för att jag laggt på mig vikt för snabbt . det är därför jag är välldigt frustrerad nu : / .
inte som det ser ut nu : / som jag nämde innan så får jag inte tränna nån mer eller äta så mycket som jag gjort , för att mina "njurar" kan ta stryk och mitt "hjärta" pågrund av högt protein intag som ger ett för högt blod tryck .
dels för att jag inte har vuxit färdigt och för att jag laggt på mig vikt för snabbt . det är därför jag är välldigt frustrerad nu : / .
Om du är seriös så går du till någon annan än skolsyster. Sen låter du bli att vräka i dig en massa bajsmat. Alla mår bra av att träna.
Chrasher
2005-06-03, 15:18
man ser inte magmusklerna vid 13 % bf . jag har svårt att tro att du har 13 %.
Den bilden förtjänar dig en komplimang! Grym fysik! :thumbup:
På bilderna under "Dieten har börjat!" hade jag 13% BF, så har du något att jämföra med.vad vill du ha sagt med det ?
ja jag har gått upp fett det sista men du ser väll på bilden hur jag såg utt för halvår sen att det där inte va 19 kg fett från 55 kg .
Är du både dum och blind? Förstår du verkligen inte vad han vill ha sagt med det? Okej, jag hjälper dig lite på traven med ett litet ihopklipp. Trillar poletten ner?
EDIT: Bilden uppdaterad.
man ser inte magmusklerna vid 13 % bf . jag har svårt att tro att du har 13 %.
Jag ser mina magrutor vid närmare 18%. Det handlar om hur djupa dom är och var du har fettet.
Hur gammal är du förresten?
Du har väl för helvete inte 13bf ditt cp snarare 20
Haha, vem är det som är ett cp? Du skelar som en jävla mongolid.
:thefinger
NU vet ju inte jag din bakgrund och är inte läkare men nog skall väl du kunna fortsätta träna trots ditt blodtryck? Sedan kan du ju sköta kosten och äta nyttigt. Gör du detta kommer du säkerligen få bätte värden på både det ena och andra. Jämför man med Dudes bild så saknar du kanske ett kilo eller två i muskelmassa men i övrigt är ni rätt lika. Kör på i en månad till så är du ikapp.
Fortsätter det så här så bör Coleman se upp i Olympia 2008 för då är du nog även förbi honom.
Gabriel_
2005-06-03, 15:28
underhållande tråd :eating:
Chrasher
2005-06-03, 15:30
jag är 14 år , och det är exact varför jag inte får fortsätta som jag gör .
enligt henne , och sen så ser jag att ni gemför mig med en som är 17 år och har gymmat i 3 år .
jag är 14 år , och det är exact varför jag inte får fortsätta som jag gör .
Men _vad_ är det du gör förutom att du äter alldeles på tok för mycket?
Chrasher
2005-06-03, 15:47
Men _vad_ är det du gör förutom att du äter alldeles på tok för mycket?
tränar 4 gånger i veckan och äter vassle protein . och förtungt enligt skolsystern . 95 kg bänk , 30 kg hantlar .
tränar 4 gånger i veckan och äter vassle protein . och förtung enligt skolsystern . 95 kg bänk , 30 kg hantlar .
Folk klagar på mina trådar, och så får man se utvecklingen i denna.... :(
tränar 4 gånger i veckan och äter vassle protein . och förtung enligt skolsystern . 95 kg bänk , 30 kg hantlar .
Du är garanterat dopad. Du vet väl att alla som kör på 30+ hantlarna är det?
Så det du måste sluta med är att äta för mycket skitmat helt enkelt.
jävla idiot tråd, killen frågar en normal fråga (ok normal kanske var att ta i) och får en massa påhopp om att han gått upp i fettvikt och är egentligen liten och klen, fan det är ju sjuksyrran som ni ska klaga på isåfall, tycker dessutom att han ser bra ut för sin ålder..och den där jävla fjanten "shadow warrior" tycker jag ska sätta upp bilder på sig från dagens datum och sätta upp bilder när han gått upp 50kg, sen var det några snubbar som var kåta på att visa upp sina bilder i denna tråd oxå, och tog chansen när dom fick den *flex* wow!
Chrasher
2005-06-03, 16:03
Så det du måste sluta med är att äta för mycket skitmat helt enkelt.
jag äter inte skitmat ...
jävla idiot tråd, killen frågar en normal fråga (ok normal kanske var att ta i) och får en massa påhopp om att han gått upp i fettvikt och är egentligen liten och klen, fan det är ju sjuksyrran som ni ska klaga på isåfall, tycker dessutom att han ser bra ut för sin ålder..och den där jävla fjanten "shadow warrior" tycker jag ska sätta upp bilder på sig från dagens datum och sätta upp bilder när han gått upp 50kg, sen var det några snubbar som var kåta på att visa upp sina bilder i denna tråd oxå, och tog chansen när dom fick den *flex* wow!
Det betyder väl inte att du måste börja grina?
Pudzianovski
2005-06-03, 16:04
Håller med. Tycker det är skolsyster och hela skolan som verkar helt störda.
Hahaha! Dominerar direkt in från avbytarbänken! :hbang:
Det betyder väl inte att du måste börja grina?
vem fan har sagt att jag grinar? shit det var inte du som kollade in genom mitt fönster nyss, jag har skalat lök!!! *slap*
Hahaha! Dominerar direkt in från avbytarbänken! :hbang:
haha nån måste ju göra det, it´s a dirty job but someone have to do it :cool: reserverar mig för ev stavfel=)
Instämmer... är tydligen -viktigt- att sätta 14-åringar på plats för vissa. Gnäll på sjuksyrran isf. Å andra sidan är det väl bra att det finns engagerade skolsköterskor. De kanske inte är helt insatt i vad man kan och inte kan prestera med träning och lite mat och man får ibland ha överseende med det.
haha nån måste ju göra det, it´s a dirty job but someone have to do it :cool: reserverar mig för ev stavfel=)
:bow:
Den bilden förtjänar dig en komplimang! Grym fysik! :thumbup:
Sluta dra i drulen nu, jwzrd. Pojken blir ju generad. ;)
Dude: Du ligger inte i närheten av 13 % på den bilden. Under 10-strecket.
Sluta dra i drulen nu, jwzrd. Pojken blir ju generad. ;)
Dude: Du ligger inte i närheten av 13 % på den bilden. Under 10-strecket.
JJ ser glad ut iallfall :em:
Jag håller med sjuksyster :thumbup:
Det är bra att påtala att något är helt fel. 14 år, går upp 26 kg och har ett blodtryck på 150/100.
Det är inte hälsosamt. Hur tror du att kroppen skall orka med det där :confused:
Finns ingen 14 åring som skall ha 150/100. Du går ju konstant med belastning över alla fina blodkärl i kroppen. De tar stryk med tiden.
Låt sjuksyster remitera dig till en läkare och lyssna på vad du kan göra för att normalisera blodtrycket.
är det bara jag som tror han kan vinna SM tungvikten i år?
:thumbup:
Gör testet, du lär ju inte ha något att oroa dig för? Däremot säger jag som Sverker - det verkar finnas andra delar av din hälsa som sjuksyster bör kunna hjälpa dig med.
*uppdate* *uppdate* *uppdate* *uppdate* *uppdate*
Sansa er flickor.
//Jörgen
Du vet själv om du har dopat dig, har du bara druckit vanlig gainer som du skrev så har du naturligtvis inget att vara orolig över när det gäller deras dopingtest ! Då tycker jag att du ska försöka fokusera dig mer på varför du har så högt blodtryck som du har, och låta en läkare kolla upp dig ordentligt.
mvh.
OT:Fattar inte varför "ni" måste trycka ner en 14årig kille som ni gör. Tråkig attityd.
Spannmål
2005-06-03, 20:14
Du vet själv om du har dopat dig, har du bara druckit vanlig gainer som du skrev så har du naturligtvis inget att vara orolig över när det gäller deras dopingtest ! Då tycker jag att du ska försöka fokusera dig mer på varför du har så högt blodtryck som du har, och låta en läkare kolla upp dig ordentligt.
mvh.
OT:Fattar inte varför "ni" måste trycka ner en 14årig kille som ni gör. Tråkig attityd.
han kommer ju och håller ton och vidhåller något så bisarrt som att han skulle ha BF på 13%!
han kommer ju och håller ton och vidhåller något så bisarrt som att han skulle ha BF på 13%!
Men allvarligt. Vem fan bryr sig?
//Jörgen
jag är 14 år
Där kom förklaringen till den här tråden.
Hjäääääälp... En 14 år gammal kille på internet säger något felaktigt - HAN MÅSTE TRYCKAS NED :smash:
Ja, det är ju lite kul att folk hänger upp sig på helt fel saker.
Jag undrar fortfarande vem det är som betalar för testet? Det är inte direkt billigt. Och hur kommer det sig att ni har en stående doktor som även är er sjuksyster? Inte många doktorer som tar åt sig jobb som skolsyrra o tjänar nada i cash, antagligen ingen.
Dina föräldrar måste ha något med det här testet att göra oxå, speciellt eftersom du är så ung. Berätta, o skit i resten av småmupparna här på forumet.
Chrasher
2005-06-03, 22:47
jag vet de *** men jag ska ta blood prov , see mina njur värden sånt skräp .
på ett (barn)sjukhus, höst .
Du ska inte ta ett doptest öht eller hur? Men det kändes lite ballt att säga det? Det är okej med vita lögnet ibland, speciellt för att höja sin status på kolo.
Chrasher
2005-06-03, 23:01
Du ska inte ta ett doptest öht eller hur? Men det kändes lite ballt att säga det? Det är okej med vita lögnet ibland, speciellt för att höja sin status på kolo.
om du inte förstod så ska jag ta alla tester , njur värden , blood tryck , urin prov . dessutom har detta inte höjt min status det minsta .
Chrasher
2005-06-03, 23:06
bättre bild ?
http://web.telia.com/~u31436100/Picture%20108.jpg
visar lite mag muskler iaf .
Grattis till en bra bild. Frågorna kvarstår. Vem betalar? Varför har ni en doktor som skolsyster? Varför går dina föräldrar med på det här?
Chrasher
2005-06-03, 23:13
Grattis till en bra bild. Frågorna kvarstår. Vem betalar? Varför har ni en doktor som skolsyster? Varför går dina föräldrar med på det här?
ingen betalar , komunen antagligen . alla skolor har en doktor om nån skulle skada sig . för min hälsas skull .
Du är säkert en hyvens kille, men why must you turn my office in to a house of LIES!?
ingen betalar , komunen antagligen . alla skolor har en doktor om nån skulle skada sig . för min hälsas skull .
Nedu. Alla skolor(nästan) har en sjuksköterska.
Jag tror att man kan säga att ni har rätt båda två. Så gott som alla skolor har en skolsköterska; i alla fall de kommunala, hur det är med friskolorna vet jag inte. Dessutom har åtminstone de flesta skolor en skolläkare knuten till sig. Skolläkaren jobbar inte som överkvalificerad skolsköterska utan är anställd av kommun eller landsting som vilken läkare som helst. Skolläkaren ansvarar i regel för ett större antal skolor och är bara någon dag i veckan på varje skola (om ens det numera ...). För att få komma till skolläkaren måste man boka tid (via skolsköterskan), dock kostar det inte eleven något, och jag tror inte heller att man kan bli nekad en tid (om det inte är alldeles för uppenbart att man bara simulerar eller larvar sig).
Svårt att tro att du väger 83kg men aja, antar att du är ganska lång.
Ser riktigt bra ut för att vara 14 iaf, mycket bättre än tex. sheograth eller vad fan han heter som har tränat hur länge som helst och ser ut som en stolpe
alla skolor jag gått på/haft nån som helst kontakt med har haft minst en skolsyster.. OCH en skoldoktor som kommer ibland och på begäran..
har stora anledningar att tro att det är en vanlig situation..
zafer :laugh:
hähä-- som en tjej föfan. :D
Jag tror att man kan säga att ni har rätt båda två. Så gott som alla skolor har en skolsköterska; i alla fall de kommunala, hur det är med friskolorna vet jag inte. Dessutom har åtminstone de flesta skolor en skolläkare knuten till sig. Skolläkaren jobbar inte som överkvalificerad skolsköterska utan är anställd av kommun eller landsting som vilken läkare som helst. Skolläkaren ansvarar i regel för ett större antal skolor och är bara någon dag i veckan på varje skola (om ens det numera ...). För att få komma till skolläkaren måste man boka tid (via skolsköterskan), dock kostar det inte eleven något, och jag tror inte heller att man kan bli nekad en tid (om det inte är alldeles för uppenbart att man bara simulerar eller larvar sig).
Har ingen aning hur det fungerar i grundskolan, men jag kommer ihåg en del från min gymnasietid. Jag kan då säga att vi *inte* hade en skolläkare, vi hade en skolsyster som dessutom var på (hör och häpna) *TVÅ* andra skolor. Vi hade alltså en skolsköterska hos oss ungefär två dagar i veckan, om vi hade tur. :MrT:
steffner
2005-06-04, 02:25
Troligen bör du oroa dig för att syrran, som förmodligen e en snubbe, vill ta svenndomen ifrån dig. Aldrig någonsin kan någon i denna fucked up world tro att lilla du skulle tagit något annat än en extra slev lingonsylt till morgongröten.
pellepedal
2005-06-04, 07:54
Hahaha... Urflippad tråd!
Annars tycker jag Sverker har rätt. Ta blodtrycket på allvar.
Haha, vem är det som är ett cp? Du skelar som en jävla mongolid.
:thefinger
*grr27* :D
alla skolor jag gått på/haft nån som helst kontakt med har haft minst en skolsyster.. OCH en skoldoktor som kommer ibland och på begäran..
har stora anledningar att tro att det är en vanlig situation..
zafer :laugh:
Det handlade inte om att man har kontakt med en jävla doktor. Det handlar om att ingen läkare är dum nog att jobba för en skola 5 dagar i veckan.
Med risk för trådkapningsvarning:
Det handlade inte om att man har kontakt med en jävla doktor. Det handlar om att ingen läkare är dum nog att jobba för en skola 5 dagar i veckan.
Varken skolläkare, skolsköterska, lärare,, vaktmästare eller någon annan personal är väl anställd av SKOLAN om det inte är fråga om en friskola? Arbetsgivaren är väl kommunen, precis som när det gäller vård av åldringar och utvecklingsstörda etc., inte den enskilda skolan. Hur mycket skolläkaren tjänar bestäms säkert av något slags avtal mellan antingen läkaren och kommunen (om det finns så många skolor så att det överhuvudtaget GÅR att fylla en tjänst med bara skolbesök, vilket torde var rätt ovanligt) eller mellan kommunen och landstinget (skolläkaruppdraget utförs inom t.ex. en allmänläkartjänst på en vårdcentral; så fungerar det med läkarservice till äldreboenden). Så en skolläkare behöver alltså inte tjäna sjukt lite pengar; det är säkert ingen högstatustjänst i "mannen på gatans" ögon (är det hjärnkirurg man skall var då?) men det är heller ingen "skittjänst", det finns säkert gott om läkare som tycker att det är kul och stimulerande att jobba med barn och ungdomar. Bra arbetstider är det också, om man vill ha ett liv (vilket kan vara nog så svårt med en "coolare" kirurgtjänst).
Tomten: Nej du har rätt, skolsköterskan behöver inte alls vara stationerad på en skola (det är nog snarast ovanligt, om skolan inte är väldigt, väldigt stor - om inte annat för att hon inte skulle ha speciellt mycket att göra större delen av tiden). Men hur fungerade det när ni inte hade skolläkare? Kunde skolsköterskan remittera svårare fall till öppenvården då, eller?
Chrasher: Jag håller med de (få) personer som brytt sig om att skriva ON topic i tråden; har du inte använt något olagligt är det lugan puckar, men att sitta med ett blodtryck (obs. att blod stavas med ETT O; förlåt men jag kunde inte behärska mg längre) på 150/110 i din ålder låter inte hälsosamt, så jag förstår om skolsköterskan blir oroad och vill undersöka möjliga orsaker. Som jämförelse kan jag säga att jag själv ligger på 90/60, det är i och för sig i den andra extremriktningen, men det säger kanske ändå en del.
Edit Jorgen: *screwy*
Förresten, du kör 95kg i bänk.. och 30kgs hantlar? i vad?
*innocent*
Chrasher
2005-06-04, 12:07
Förresten, du kör 95kg i bänk.. och 30kgs hantlar? i vad?
*innocent*
kläder ?
kläder ?
i kläder?
jag ber om ursäkt för mitt kurförslag, du borde nog snacka med brutal_attack @ powerboard, han kan nog rekomendera en bra pyskanstalt..
bosse_brutal
2005-06-04, 12:11
kläder ?
själv körde jag bara på 15kgs hantlar igår. du måste ha grymma biccar.
Olof Herlin
2005-06-04, 12:14
abåå jag kör på 1530.5kg i kläder sådeså! *rolleyes*
Chrasher
2005-06-04, 12:16
abåå jag kör på 1530.5kg i kläder sådeså! *rolleyes*
imponerande :naughty:
Nu försöker du slingra dig undan oxå ongjevel.
fatta att det är du som dragit ner dig själv i steroidträsket, finns bara en utväg! HÖJ DOSEN OCH ÄT NOLVA!
Chrasher
2005-06-04, 12:35
Nu försöker du slingra dig undan oxå ongjevel.
fatta att det är du som dragit ner dig själv i steroidträsket, finns bara en utväg! HÖJ DOSEN OCH ÄT NOLVA!
jag har inte tagit steorider ...
jag ska bara ta ett dop test, det jag mest oroar mig för är att dom tvingar mig gå på nån låg protein kost och att mitt blod tryck inte sjunker (150/100).
haha, snälla för helvete, SLUTA POSTA! :whipped:
lågproteindiet? kolhydrater är det som lägger sig som späck på dig ongjevel. Tror inte att dom är orliga över din muskeltillväxt utan av mängden fett.
om det är något som du skall göra för att gå ner i fett är det att äta mindre kolhydrater..
Protein är min stora kärlek!!!
pellepedal
2005-06-04, 12:48
jag har inte tagit steorider ...
jag ska bara ta ett dop test, det jag mest oroar mig för är att dom tvingar mig gå på nån låg protein kost och att mitt blod tryck inte sjunker (150/100).
Skit i steroiderna. Du kör ju för f*n på gainers!!!! Det är väl allvarligt nog!
Chrasher
2005-06-04, 12:49
haha, snälla för helvete, SLUTA POSTA! :whipped:
lågproteindiet? kolhydrater är det som lägger sig som späck på dig ongjevel. Tror inte att dom är orliga över din muskeltillväxt utan av mängden fett.
om det är något som du skall göra för att gå ner i fett är det att äta mindre kolhydrater..
Protein är min stora kärlek!!!
dom tycker jag äter för mycket protein . mina njurar tar skada och att det kan vara orsak till högt blod tryck . ligger vid 200 g protein . öppna inte din käft när du inte har en aning .
pellepedal
2005-06-04, 12:51
dom tycker jag äter för mycket protein . mina njurar tar skada och att det kan vara orsak till högt blod tryck . ligger vid 200 g protein . öppna inte din käft när du inte har en aning .
Är det mycket??? *screwy*
Tar dina njurar skada av 200g protein ED?
Fast det är väl kankse bra att det naturliga urvalet sorterar bort dom som inte borde få föra sina supergener vidare.
Om vi skall se till kunskap inom träning, kost, matematik, kläddesign ( 30kgs hantlar i kläder??! cmon! ).. så ligger du långt efter dom flesta här inne.
Chrasher
2005-06-04, 12:52
dom säger det ...
dom säger det ...
Har ni någon hög byggnad, eller berg typ där du bor?
Chrasher
2005-06-04, 12:55
Har ni någon hög byggnad, eller berg typ där du bor?
nej .
Det verkar som om alla moderatorer har sovmorgon.
200 gram protein skadar inte dina njurar. För friska individer, som inte har njurdysfunktion av olika slag, är det extremt svårt att äta för mycket protein till den grad att det ska skada njurarna.
200 gram protein skadar inte dina njurar. För friska individer, som inte har njurdysfunktion av olika slag, är det extremt svårt att äta för mycket protein till den grad att det ska skada njurarna.
Väntar bara på att en varning dimper ner i min inkorg :D
men crasher, alvarligt talat nu. Du är sjuk om allt som du skriver stämmer. Sök läkarhjälp.
Chrasher
2005-06-04, 12:56
tack . jag nämde att jag tog 200 g protein , så va det nästan som om hon fick panik . hon tittade på mig och sa typ 200 g är alldeles för mycket .
tack . jag nämde att jag tog 200 g protein , så va det nästan som om hon fick panik . hon tittade på mig och sa typ 200 g är alldeles för mycket .
har du gjort några tester eller så som visar att för mkt protein skadar dina njurar, eller är det bara en egen hypotes?
Chrasher
2005-06-04, 12:58
har du gjort några tester eller så som visar att för mkt protein skadar dina njurar, eller är det bara en egen hypotes?
hon trodde det . jag skall see mina njur värden på ett sjukhus i höst , som jag nämde innan . hon sa bara att för mycket protein kan skada njurarna
hon trodde det . jag skall see mina njur värden på ett sjukhus i höst , som jag nämde innan . hon sa bara att för mycket protein kan skada njurarna
"dom tycker jag äter för mycket protein . mina njurar tar skada och att det kan vara orsak till högt blod tryck . ligger vid 200 g protein . öppna inte din käft när du inte har en aning ."
du har ju inte själv någon aning om dom tar skada.....
Chrasher
2005-06-04, 13:01
"dom tycker jag äter för mycket protein . mina njurar tar skada och att det kan vara orsak till högt blod tryck . ligger vid 200 g protein . öppna inte din käft när du inte har en aning ."
du har ju inte själv någon aning om dom tar skada.....
argh ... det är därför jag ska see mina njur värden anars hade det väll varit helt onödigt ? om dom va så säkra på att dom inte tog skada
Nu lägger vi ner påhoppen. Grabben är fjorton år - jag kan förstå att han är orolig, att han inte har svar på allt och att han tror att eventuella tillskott kommer att göra honom biffig. Antingen tar ni det lugnt och fint och ger pedagogiska råd eller så håller ni käften. Capisce?
allan
Väntar bara på att en varning dimper ner i min inkorg :D
Det första som händer är att du får en tillsägelse. Sen kommer varningen.
allan
Bigbulka
2005-06-04, 13:26
Fortsätt träna och fortsätt ät men se till att sänka ditt blodtryck.200 gram protein är inte skadligt för dig.Sen ska du inte tro att en sjuksyster eller doktor för den delen nödvändigtvis vet särskilt mycket om mat eller träning,bara ett tips.
Nu lägger vi ner påhoppen. Grabben är fjorton år - jag kan förstå att han är orolig, att han inte har svar på allt och att han tror att eventuella tillskott kommer att göra honom biffig. Antingen tar ni det lugnt och fint och ger pedagogiska råd eller så håller ni käften. Capisce?
allan
Bra sagt.
Dessutom vill jag tilläga att det är bra att skolsystern reagerar på plötsliga extrema upp eller nedgångar i vikt.
Tricklev
2005-06-04, 14:29
Fortsätt träna och fortsätt ät men se till att sänka ditt blodtryck.200 gram protein är inte skadligt för dig.Sen ska du inte tro att en sjuksyster eller doktor för den delen nödvändigtvis vet särskilt mycket om mat eller träning,bara ett tips.
Klart dom inte gör, men om dom vet hur han kan sänka sitt blodtryck så är bara det; :thumbup:
Se till att få ner blodtrycket, och det är inget tvång att fortsätta träna och äta som du gjort senaste året, muskler är inte SÅ viktigt.
Jag förstår inte, varför ska dom kolla värdena i höst? Ju fortare dom tar provet desto fortare får man ju provsvaren?????
\R
Chrasher
2005-06-04, 15:23
Jag förstår inte, varför ska dom kolla värdena i höst? Ju fortare dom tar provet desto fortare får man ju provsvaren?????
\R
det är för att det är sommar lov . så det blir efter .
Läser vad som postats i tråden sedan imorse, och jag måste säga att det hela påminner bra nog mycket om hur det såg ut när AnimalGen gjorde entré på forumet. Man undrar om det är fråga om något slags obligatorisk manbarhetsrit för yngre forummedlemmar ...? Eller kanske om något slags manlighetsKONFIRMATIONSrit för redan initierade ...? VÅDLIGT imponerande ... :rolleyes:
FredsAmiralen
2005-06-05, 07:07
Vad besviken jag blir på folk. Killen har tränat i 1 år, han är 14. Det är klart att han har mycket att lära men se till att stödja honom istället för att vara så jävla petiga. Om man t ex inte håller med honom om att han har en bf% på 13-15 kan man ju säga det på ett konstruktivt sätt. Många verkar bara vara ute efter att hitta fel hos andra för att sedan bevisa hur duktiga de själva är... tråkigt att det ska behöva vara så.
Alla har varit nybörjare någon gång, så kamma er för fan!
Shadow Warrior
2005-06-05, 07:14
Många av oss har nog gjort misstaget att bulka upp oss för mycket i tro om att det är ett måste för att bli grov. Tror jag hammnade i ett liknande tillstånd för några år sedan, gick upp för snabbt var konstant trött och med försämmrad kondition, inte hälsosamt alls och inte heller byggde jag nån vettig massa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.