Visa fullständig version : Bakgrundsmusik a´la cocktailparty?
Någon som har bra tips på lite mysjazz(?) eller annan lämplig bakgrundsmusik för ett lite fiiiinare kostympartaj? Nej, Entombed fixar inte biffen....
Själv tänker jag lite Sinatra och Mack the knife men någon har kanske helt andra tips som jag inte tänkt på?
Jamie Cullum - Twentysomething (Special Edition) rekomenderas varmt
Dean Martin, Sade, Bo Kaspers. Åååå, det finns ju massor.
Edit: Esbjörn Svensson Trio - Strange Place For Snow, Eva Cassidy, Lisa Nilsson - Små Rum, M. Hederos & M. Hellberg - Together In The Darkness, Norah Jones - Come Away With Me, Sophie Zelmani - Sing And Dance, VA - Berlin Lounge, VA - Paris Lounge, VA - Paris Lounge 2.
//Jörgen
Bo Kaspers förstås! :thumbup:
Keep ém coming!
EDIT: Jag, eheee.... råkade ha Jamie Cullum liggandes hemma utan att jag visste om det. *rolleyes* Riktigt schysst, tack J.
Bo Kaspers förstås! :thumbup:
Keep ém coming!
EDIT: Jag, eheee.... råkade ha Jamie Cullum liggandes hemma utan att jag visste om det. *rolleyes* Riktigt schysst, tack J.
:thumbup:
Se edit på min förra post.
//Jörgen
DarthHolm
2005-06-02, 20:31
Lite mysig Northern Soul eller Rocksteady a´la Phyllis Dillon fixar biffen.
Dimitri from Paris är bra om du vill ha lite nyare stil på loungen.
Bossanovan är inte heller att underskatta nu när det börjar bli varmare.
Annars håller jag med om Dean Martin.
Kostymparty som i bal?
Har en hel del nattmusik!
Jack Johnsson är chill, kanske inte så passande med surfmusik dock?
Rod Stewart har sjungit in lite gamla örhängen som funkar. Norah Jones är lagom tråkig som ljudmatta. Anna Ternheim har gjort en stabil platta, dock är jag än mer förtjust i hennes naked versions som finns på dubbelcd'n. Men det kanske inte är speciellt coctail. Så har vi ju Monica Zetterlund, Rigmor Gustafsson, Victoria Tolstoy. Eller Diana Krall (rekommenderas!).
Ha en trevlig fest!
Rigmore Gustafsson, Jan Lundgren, Jan johansson (visor på ryska är en hit), något av de lugnare Chick Corea Acoustic Band, Bill Evans, Dave Brubeck (jag skulle kunna loopa Dave digs Disney eller Take Five en hel fest). Eller om du vill vara lite modernare drar du igång DJ Shadow, DJ Krush eller nåt annat mixaskivorochljudeffektertillskönjazzigbeat.
Kostymparty som i bal?
Har en hel del nattmusik!
Nej för tusan, kostymparty som i god mat, god whisky och utan fulla 18-åringar. :D Släng in några gamla kungar på väggarna också så är du hemma.
http://www.officersmessen.se/images/orderrum.jpg
Har en hel del lugn "Filharmonisk" musik, filmmusik som borde passa till ändamålet......
Exempel, Ennio Morricone-Gabriels Oboe....för mesig?
Ingen har nämnt Jan Johanssons "Jazz på svenska" *screwy* ... en av de bästa svenska jazzplattor jag vet av. Kanske lite för deppig att ha pa partaj dock. Jesper Dahlbäck, Alexi Delano, Dmitri from Paris och alla plattor från svenska lounge-flaggskeppet Svek duger gott till cocktail.
Nej för tusan, kostymparty som i god mat, god whisky och utan fulla 18-åringar. :D Släng in några gamla kungar på väggarna också så är du hemma.
http://www.officersmessen.se/images/orderrum.jpg
Låter som ett rikigt kalas. :thumbup: Vad är det för flagga?
Hemlig :naughty:
Nä, vet faktiskt inte. Det är inte min bild utan från en hemsida, kanske från ett tidigare partaj?
Någon som har bra tips på lite mysjazz(?) eller annan lämplig bakgrundsmusik för ett lite fiiiinare kostympartaj?
Ööööj, va fan är du för jävla brat! Säger upp bekantskapen med dig omgående. *grr27*
EDIT. Danskjävel! :devil:
Sitter pa en del jazz hemma som jag inte kommer at nu, men pa rak arm sa far jag rekommendera:
Pat Metheny - Still life (Talking), det albumet funkar perfekt som bakgrunds musik.
Kolla annars Pat Metheny alt. Pat Metheny group, sa har du skon jazz att starta med.
Jesper Dahlbäck, Alexi Delano, Dmitri from Paris och alla plattor från svenska lounge-flaggskeppet Svek duger gott till cocktail.
:thumbup:
Svek är ett underbart bolag.
//Jörgen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.