Visa fullständig version : Grippers - två frågor
Jag känner att greppstyrkan börjar begränsa mina övningar, därför tänkte jag köpa en gripper att klämma lite på.
1. Bör jag köpa en riktig gripper, (tex captain crusch eller vad det heter) eller räcker det för en nybörjare som mig att köpa en billighetsgripper från Intersport eller liknande?
2. Bör jag lägga in greppträningen under mina styrkepass, så att de kommer i kombination med uppvärmning, måltidstajming, gainerdrick osv eller fungerar det att sitta och klämma samtidigt som man nätsurfar/läser/kollar på teve eller promenerar?
Dumleman
2005-06-02, 19:37
1. Den enda nyttan jag kan tänka mig att man har med en billighetsgripper är strap-holds eller som uppvärmning innan tyngre grippers.
2. Man bör vara uppvärmd, mer vet jag icke :).
Jag känner att greppstyrkan börjar begränsa mina övningar, därför tänkte jag köpa en gripper att klämma lite på.
1. Bör jag köpa en riktig gripper, (tex captain crusch eller vad det heter) eller räcker det för en nybörjare som mig att köpa en billighetsgripper från Intersport eller liknande?
2. Bör jag lägga in greppträningen under mina styrkepass, så att de kommer i kombination med uppvärmning, måltidstajming, gainerdrick osv eller fungerar det att sitta och klämma samtidigt som man nätsurfar/läser/kollar på teve eller promenerar?
ja och ja
med grippers ska du träna lika seröst som med bänkpressen.
och du köper dig inte ett elastiskt rep för att bänka mycket.
och du kollar väl inte på tv och myser medans du tränar marklyft.
så ja, grippers av bra kvallitét och tillräckligt motstånd för att överbelasta musklerna inte trötta ut som staduim/intersports grippers gör.
och ja, träna grippers efter t.ex knäböjpasset, axel eller bröstpasset, eller alla 3
1. Om du tränat lite styrketräning bör du nog satsa på en CoC trainer och en CoC #1, trainern till uppvärmning och #1 till själva träningen. CoC grippers kan du köpa av mig för 325 kr, bara att PM:a.
2. Du kan träna med dina grippers hemma, men glöm det där med att göra andra saker under tiden, det är krävande att träna riktiga grippers. Sen bör man inte sitta och mala varje dag med sina grippers, ett eller två pass i veckan räcker gott till att börja med.
Yngve
1. Om du tränat lite styrketräning bör du nog satsa på en CoC trainer och en CoC #1, trainern till uppvärmning och #1 till själva träningen. CoC grippers kan du köpa av mig för 325 kr, bara att PM:a.
2. Du kan träna med dina grippers hemma, men glöm det där med att göra andra saker under tiden, det är krävande att träna riktiga grippers. Sen bör man inte sitta och mala varje dag med sina grippers, ett eller två pass i veckan räcker gott till att börja med.
Yngve
Annars köper man ju CoC grippers från www.Ironmind.com vilket inte blir för mer än 225kr ink. frakt...
Annars köper man ju CoC grippers från www.Ironmind.com vilket inte blir för mer än 225kr ink. frakt...
Då blir man tvungen att lämna ut sitt kreditkortsnummer på internet, vilket den försiktige inte är så pigg på. Jag själv skickar mot postförskott, så då slipper man det.
Yngve
Tricklev
2005-06-03, 22:00
Eller 245kr för en RB av Arne persson.
Eller 245kr för en RB av Arne persson.
RB tar jag 290 kr för och då kan man beställa CoC grippers och böckerna Mastery of Handstrength och Gripmastersmanual samtidigt och på så sätt betalar man bara 95 kr i frakt oavsett hur mycket man beställer.
Yngve
trubaduren
2005-06-03, 22:33
Så 420:- för en CoC #1 gripper, oj fy vad dyrt.
Då blir man tvungen att lämna ut sitt kreditkortsnummer på internet, vilket den försiktige inte är så pigg på. Jag själv skickar mot postförskott, så då slipper man det.
Yngve
Det finns andra alternativ att beställa från dem också: http://www.ironmind.com/ironcms/opencms/IronMind/Main/howtoorder1.html
Och det är med 99,9% säkerhet säkert nog.
för att sälja ska man väl helst sälja samma produkter som konkurenterna fast billigare... inte dyrare, yts
Yngve
Hur går du runt med dom priserna? Såg något annat exempel för ett tag sen där man kunde köpa samma produkt som du sålde från USA och då var det rejält mycket biligare. Nu vet jag inte exakt hur du säljer dom men jag själv hade gärna betalat lite mer för att köpa från något välkänt företag och när det dessutom är billigare att göra det så ser jag ingen anledning att göra något annat *screwy*
Hur går du runt med dom priserna? Såg något annat exempel för ett tag sen där man kunde köpa samma produkt som du sålde från USA och då var det rejält mycket biligare. Nu vet jag inte exakt hur du säljer dom men jag själv hade gärna betalat lite mer för att köpa från något välkänt företag och när det dessutom är billigare att göra det så ser jag ingen anledning att göra något annat *screwy*
Så här är det: När jag köper in prylarna från IronMind, så får jag pyttelite rabatt. Sen när dom kommer till Sverige, så tullas dom in och då får jag betala tull och importmoms på priset jag gav inkl. frakt. Om jag säljer för mer än 30.000 kr per år skall jag betala moms, även på vinsten, sen skall jag pröjsa internetttid, dator, m. tillbehör, samt kontorsmaterial och skulle det sedan mot förmodan bli något kvar skall jag pröjsa egenavgifter, på all lön jag tar ut. Om du tror att du kan sälja billigare än mig, så är du välkommen som konkurent. Sen om du tycker det känns tryggare att lämna ut sitt kortnummer på internet, än att handla av Sveriges bästa inom grepp, så är ju valet klart.
Yngve
Det finns andra alternativ att beställa från dem också: http://www.ironmind.com/ironcms/opencms/IronMind/Main/howtoorder1.html
Och det är med 99,9% säkerhet säkert nog.
Då blir du tvungen att antingen skicka kontanter eller en internationell check, vilket de flesta banker tar redigt betalt för.
Faktum är att jag har kunder från både Finland och Norge, som väljer att handla av mig.
Yngve
för att sälja ska man väl helst sälja samma produkter som konkurenterna fast billigare... inte dyrare, yts
BODY´s webshop ordinarie pris är 398 kr per st för både CoC och RB, med Arnes priser kan varken Body eller jag konkurera. Istället konkurerar jag med ett större utbud, inom grepp. Jag har wristrollers, thickbar i form av Rolling Thunder, samt pinchhandtag och John Brookfields två greppböcker och även Captain of Crush T-shirts.
Yngve
Så 420:- för en CoC #1 gripper, oj fy vad dyrt.
Det är posten som tar hand om de 95 kronorna, inte jag, så det kan jag inte göra så mycket åt, men om du beställer t.ex. en trainer, en #1 och en #2, så blir det ju 356 kr/st, inkl. frakt. och det är billigt om du ska köpa av en Svensk återförsäljare.
Yngve
YTS. Förstår mig inte på ditt resonemang.
Dessutom tycker nog "den försiktige", ivajrefall jag att det skulle vara säkrare att beställa av ett världsföretag än av en privatperson. Du tar nästan det dubbla för en CoC.Det är ju 99.9% chans att jag får nästan 2 grippers av IRONMIND för priset av 1 från dig.. Vilket svårt val.
YTS. Förstår mig inte på ditt resonemang.
Dessutom tycker nog "den försiktige", ivajrefall jag att det skulle vara säkrare att beställa av ett världsföretag än av en privatperson. Du tar nästan det dubbla för en CoC.Det är ju 99.9% chans att jag får nästan 2 grippers av IRONMIND för priset av 1 från dig.. Vilket svårt val.
Du kan ju också köpa en lyxig Mercedes i Tyskland istället för i Sverige, mycket billigare. En del vågar, en del inte. Sen finns det privatpersoner som importerar bilar och säljer billigare än de stora bilföretagen, men dyrare än de gett för dem. Jag kan ju nämna att min hemsida är länkad till från BODY´s hemsida.
Yngve
Thyrfing
2005-06-04, 21:40
Ditt argument med att inte lämna ut kontokortsnumret håller inte heller, då det på de flesta banker finns "internet kort" som man kan binda till sitt kort för säkra köp över internet, vilket betyder att du aldrig behöver lämna ut det verkliga kortets nummer.
Ditt argument med att inte lämna ut kontokortsnumret håller inte heller, då det på de flesta banker finns "internet kort" som man kan binda till sitt kort för säkra köp över internet, vilket betyder att du aldrig behöver lämna ut det verkliga kortets nummer.
Och ett sådant kort kostar?
Yngve
Lägg ner det där nu. Vill nån sälja grippers får han väl göra det. Jag kommer att såga alla inlägg som passerar gränsen i fortsättningen. Begrips?
allan
Thyrfing
2005-06-05, 12:46
YTS: Det kostar ingenting.
Du kan ju även köpa RB grippers från Arne Persson, och jag vet också att B&K säljer Captain Of Crush, och det gör även Budo Fitness.
Lägg ner det där nu. Vill nån sälja grippers får han väl göra det. Jag kommer att såga alla inlägg som passerar gränsen i fortsättningen. Begrips?
allan
Det är svårt att inte såga någon som snabbt rekommenderar att killen ska köpa produkter från honom när han själv vet att han kan få tag på motsvarande produkter för ett betydligt lägre pris med lägre risker från annat håll. Tror det är därför han sågas och inte för att han vill sälja grippers.
Dumleman
2005-06-15, 17:58
Shit jag som betalade med mitt riktiga kortnummer på IronMind, nu lär ju jag bli rånad^2 *grr27*.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.