Visa fullständig version : Bröstfickenäsduk till balen i morgon
Hjälp fort!! hur ska jag vika den om jag bara har en kvadrat? fixade själva tyget idag, mor vet inte heller hur den ska vikas och det verkar inte finnas mycket info på internet.
wintzell
2005-06-01, 22:40
Du behöver inte vika den, ta den i mitten med tumme och pekfinger, dra med andra handen som om du skulle skala av nånting runtom och stoppa ner den i fickan. Det blir mycket snyggare, jag lovar.
bara för att det gått 7 minuter innebär inte det automatiskt att någon med ficknäsdukvikarkonst har hunnit läsa och svara på tråden ;)
köp en liten blomma istället?
Du behöver inte vika den, ta den i mitten med tumme och pekfinger, dra med andra handen som om du skulle skala av nånting runtom och stoppa ner den i fickan. Det blir mycket snyggare, jag lovar.
Tack =)
Rockhard
2005-06-01, 22:41
Snyt dej i den om den är lite slapp. Men låt det torka först för stadgan
Finns tre vikningar man brukar välja bland:
Puff-vikning
Sträck ut duken och ta tag i den som om du drog bort den á la trolleritrick och stoppa sedan ner den i fickan.
Bond style - less is more
Vik den så du får en rektangel och stoppa in så en kant på en centimeter syns.
Sist är den klassiska vikningen med tre uppstickande spetsar som jag inte kan förklara hur man viker :)
Jag skulle valt Bond style :)
wintzell
2005-06-01, 22:42
No problem. :thumbup:
tråkigt att man följer en tråkig tradition...du ska ha cigg pack elr nåt :cool:
tråkigt att man följer en tråkig tradition...du ska ha cigg pack elr nåt :cool:
eller ett roadkill
eller cigarren...
bal är trams hur som helst
Puff-vikning
Sträck ut duken och ta tag i den som om du drog bort den á la trolleritrick och stoppa sedan ner den i fickan.
Sist är den klassiska vikningen med tre uppstickande spetsar som jag inte kan förklara hur man viker :)
Blev BOND STYLE :) Tack för alla snabba svar, nu kan admin döda tråden =)
http://www.ksek.tlth.lth.se/kempen/Kempen_nr6.pdf skrolla ner i dokumentet och läs om du blev osäker. Där står även hur du viker spettsvikningen.
Mvh
Puff-vikning
När man citerar en källa så skriver man väl det? Eller är det du som är Per?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.