handdator

Visa fullständig version : Rible Beach 2k5!!

rible12
2005-06-01, 17:10
Hej!

Tänkte bara posta upp en bild på mig efter min deff på 2 mån, 9 kg lättare börjar se lite av rutorna nu... Hurra!!

Lite Brad Pitt på bilden... (=

Ha en underbar sommar!! :hbang:

HenrY
2005-06-01, 17:14
Jooo, nog fan behöver du deffa. Du var säkert jätte fet med när du hade 9 kg till på dig....Suck.

rible12
2005-06-01, 17:18
hehe I´m on my way... går lite segt just nu bara... men är rätt nöjd med resultatet hitils...

PowPow
2005-06-01, 17:22
hehe I´m on my way... går lite segt just nu bara... men är rätt nöjd med resultatet hitils...

Han var nog ironisk. Menade att du inte borde deffa. I guess..

Fatalist
2005-06-01, 17:28
Deff?! *screwy*

BobTheBuilder
2005-06-01, 17:37
Deff?! *screwy*

Att definiera muskulaturen på kroppen. Kortfattat.

Fartman
2005-06-01, 17:43
Att definiera muskulaturen på kroppen. Kortfattat.
Ja men nu var det mer menat som "Varför i helvete deffar du pojk?" dvs att han ansåg att trådskaparen inte hade något behov av en deff pga hans brist på muskelmassa

Sheogorath
2005-06-01, 17:54
Ja men nu var det mer menat som "Varför i helvete deffar du pojk?" dvs att han ansåg att trådskaparen inte hade något behov av en deff pga hans brist på muskelmassa

Och sådana åsikter vädras till vilken nytta? Som sagts förut: alla har inte samma ideal. Att det ska det vara så svårt att inse *screwy*.

Rible12: Du ligger rätt lågt i BF nu, kanske 9% eller så va? Har du lyckats tappa alla denna vikt på så kort tid utan att förlora muskelmassa? Jag lyckades tappa cirka 4 kg på ungefär 10 veckor och samtigt öka i styrka i alla moment utom bänken som låg kvar. Sen började kroppen äta lite av min bröststyrka, så jag har nu haltat dieten tillsvidare. Är därför nyfiken hur det gått för dig! Eller du kanske sket i styrkan helt och hållet?

Allan
2005-06-01, 18:04
Jag citerar från min egen sticky: Och - på förekommen anledning - det här forumet är till för att man ska kunna få synpunkter, kritik och applåder för sin fysik. Men då ska bilderna också kunna ge underlag för det. Inga fler festbilder i kortärmad tröja där man kan ana en biceps/triceps - såna trådar kommer att plockas bort.

Bättre bilder illa kvickt, annars ryker den här.....

allan

Fartman
2005-06-01, 18:39
Och sådana åsikter vädras till vilken nytta? Som sagts förut: alla har inte samma ideal. Att det ska det vara så svårt att inse *screwy*.

Tja, nu var det ju inte min åsikt egentligen.. utan mer ett svar till BobTheBuilder som tydligen inte trodde att Svantee visste vad "deff" var för något. Nu råkar jag hålla med Svantee, men jag brukar själv hålla käft när jag ser någon som jag tycker borde låta bli att deffa. dom brukar oftast, som du säger, ha ett helt annat ideal. Tex brukar många yngre värdera rutor mycket högre än muskelmassa.

PowPow
2005-06-01, 18:44

Och när folk vill ha synpunkter så ska man inte utgå från sina egna ideal? Kan bli lite svårt att kritisera en trådskapare med trådskaparnas ideal.

Då blir den ständiga kommentaren: "Det ser ut som du själv tycker det ser ut. Du bör förbättra det du själv inte är nöjd med, och kanske ta det lite lugnt med de områden du själv tycker är för stora. Om du nu vill att det ska gå bättre, så hoppas jag att det går bättre!"

SchiVen
2005-06-01, 18:56
Jävla rippad du e, lite avis med det ;) hehe... har gått ner en hel del jag
med, och magen är bra själv... men inte fan syns rutjävlarna så där väl!! *grr27*

Karate_kid
2005-06-01, 18:58
känns som någon skämta med oss aprillo.

Slartibartfast
2005-06-01, 19:08
Ät pöjk!

mvda
2005-06-01, 19:11
tror det är viktigare för dig att träna mer mage om du vill att rutorna ska synas!

GymTT
2005-06-01, 19:13
Hehe, ät och bygg muskler för bövelen!.

Karate_kid
2005-06-01, 19:14
Hehe, ät och bygg muskler för bövelen!.

bra sagt gymTT

Sheogorath
2005-06-01, 19:14
Och när folk vill ha synpunkter så ska man inte utgå från sina egna ideal? Kan bli lite svårt att kritisera en trådskapare med trådskaparnas ideal.

Då blir den ständiga kommentaren: "Det ser ut som du själv tycker det ser ut. Du bör förbättra det du själv inte är nöjd med, och kanske ta det lite lugnt med de områden du själv tycker är för stora. Om du nu vill att det ska gå bättre, så hoppas jag att det går bättre!"

Inte alls. Man kan försöka använda sina små grå för att lista ut ungefär vilket ideal som ligger bakom. T.ex: den här killen hade säkerligen lite hull när han låg på plus nio kilogram, och han hade antingen kunnat:

a) skita i vilket, och legat hemma på soffan, och då hade han inte ens kommit till kollo.
b) välja att slänga upp några bilder på sig själv, med kommentaren: nu jävlar ska det byggas! el. motsv.
c) deffat ner sig litegrand.

Hade han gjort "b)" hade ens primära uppgift varit att kommentera prio-områden eller liknande, men nu gjorde hand "c)", och då är det ju tämligen självklart att han prioriterar "rutor framför massa" som någon skrev. Då får man ju också kommentera utifrån det perspektivet, primärt. Självklart kan man säga att man personligen tycker att han borde lägga på sig mer massa här eller där (eller rent allmänt) om man tycker det, men då får man, liksom alltid när man kommenterar någons utseende, göra det på ett snyggt sätt. Inte sagt att någon var onödigt taskig här, men spydigheter tycker jag alltid är onödigt, eftersom det i det här fallet vittnar om en ganska snäv syn på hur man "ska se ut".

mangemani
2005-06-01, 19:16
ät och bygg muskler istället för att lägga ner tid på att försöka få fram nått som inte ens är där!

Fatalist
2005-06-01, 19:18
Lite mer konstruktiv kritik från min sida dårå;

Du har lågt BF - det har du lyckats med! Nu gäller det bara att du börjar bygga lite massa också, så det ser riktigt grymt ut och inte bara smalt :thumbup:

Du har väldigt lågt BF redan, jag skulle inte deffat mer om jag var du! Det som saknas nu är massa, du kommer nog inte få mycket tydligare rutor än sådär om du inte får större magmuskler. Så träna på bara :bpump:

Allan
2005-06-01, 19:42
Och där låste jag tråden, i väntan på bättre bilder. Jag kan inte säga något vare sig positivt eller negativt om den bilden.

allan