Visa fullständig version : Roliga aktiviteter i Göteborg?
Jag o ett par kompisar ska upp till Göteborg och campa på askim strand v.28 i sommar. Någon som har någon efarenhet av den campingen? I reklamen står det att den ligger ett par hundra meter ifrån göteborgs populäraste strand, stämmer det? Är det en bra strand?
Vad finns det för bra uteliv där? Vi är 18 år. Något specielt som ni rekomderar?
O så slutligen tränar nån OL i göteborg så man kan komma och träna lite? Ett vanligt gym med flak duger också bra.
mvh
Jag o ett par kompisar ska upp till Göteborg och campa på askim strand v.28 i sommar. Någon som har någon efarenhet av den campingen? I reklamen står det att den ligger ett par hundra meter ifrån göteborgs populäraste strand, stämmer det? Är det en bra strand?
Vad finns det för bra uteliv där? Vi är 18 år. Något specielt som ni rekomderar?
O så slutligen tränar nån OL i göteborg så man kan komma och träna lite? Ett vanligt gym med flak duger också bra.
mvh
campade där när jag va 19, mao rätt länge sen. Men då var vi dom enda som festade. Låg en sjö eller nåt liknande där man kunde ta ett dopp i men ska jag va ärlig kommer jag inte ihåg mycket mer än så
askims strand är helt okey, ganska stor. va där för 4 år sedan (va 14 år då). men det var mulet / regn så folk badade inte då..
Varför bo ute i bushen?
:confused:
Om Askim
Askim är en populär stadsdel som växer snabbt. Den har trots långa historiska anor blivit en "ung" stadsdel, tack vare en hög andel nyinflyttade barnfamiljer. Självklart ställer det stora krav på den kommunala servicen som måste följa de skiftande behoven hos den växande befolkningen.
Längst kusten ligger flera friluftsbad som är välkända för göteborgarna. Ett bra sätt att lära känna kustremsan är att cykla på den gamla Säröbanans banvall. För den som vill vandra och vistas i ett vackert skogs- och hedlandskap, med utmärkta vandringsleder, finns Sandsjöbackas naturreservat
Varför bo ute i bushen?
:confused:
Har du nått bättre tips? Vi hade tänkt på i en husvagn.
mvh
Det är en fin strand där, brukar inte bada där (lite för långt för mig att åka),
men det är ju rätt ut i havet :thumbup:
Uteliv i Askim finns nog inte så mkt :P Men om du tar typ Blå Express in till centrum så har du ju alla Krogar. Synd att ni bar aär 18 annars hade jag rekommenderat Honey.. Hmm.. *klura* Ni märker vart folket går men undvik
Golden Days *varna*
The Rover är ett kul ställe om man tycker om öl och whisky.
The Rover är hempub och mötesplats för Svenska ölfrämjandets göteborgsmedlemmar.
:thumbup:
I övrigt vette fasiken vad det finns för bra campingplatser mer centralt, kanske Lissebergskampingen?
Röstar lätt för att ni försöker hitta ett centralare boende om ni är ute efter fest, alternativt tar bussar in. Det finns gott om uteställen i Göteborg, bara välja och vräka, tror inte ni kommer ha några problem att hitta.
[...] men undvik Golden Days *varna*
Vad är det för fel på Golden Days nu då?
Lyssna inte på Michaela, hon försöker lura er men som tur finns jag här!
Gå till Golden! Blir det inte bra första gången, gå tillbaks och testa en gång till!
Lovar er att det är fullpackat med tjejer och gratis sprit. :D *innocent*
Vad är det för fel på Golden Days nu då?
Lyssna inte på Michaela, hon försöker lura er men som tur finns jag här!
Gå till Golden! Blir det inte bra första gången, gå tillbaks och testa en gång till!
Lovar er att det är fullpackat med tjejer och gratis sprit. :D *innocent*
Haha.. gratis inträde = allt pack man vill undvika.
det är sunktigt å luktar illa och fullt med fjortisar :P
Ungefär som på Heaven 23 då eller?
*slap*
Ungefär som på Heaven 21 då eller?
*slap*
inte vart där
Karate_kid
2005-06-01, 18:21
Angered, hjällbo eller hammarkullen är :thumbup:
Har hört att muf i göteborg brukar ha grymma fester, men du måste betala spriten och sexet själv.
Karate_kid
2005-06-01, 18:25
Har hört att muf i göteborg brukar ha grymma fester, men du måste betala spriten och sexet själv.
vem har dött ?
Gabriel_
2005-06-01, 18:55
och det är inte honey då :confused: *screwy*
TheLoser
2005-06-01, 19:32
Klättergymmet vid gårdamotet är redigt roligt. Speciellt om man itne gör det så ofta då går det lätt att hoppa in och klättra upp en bit, få höjdskräck och halvdö när du trillar ner :D
//TheLoser
Vad var det om gratis sprit? Finns det några sådana ställen? Vilka strädner finns det mer i göteborg som är populära?
Vet någon om det finns några campingar mer centralt i göteborg?
mvh
subliminal
2005-06-01, 19:44
Vet någon om det finns några campingar mer centralt i göteborg?
mvh
Finns väl en vid Skatås. Lisebergs camping tror jag den heter.
Edit: kika här, det verkar finnas en del att välja på http://www.liseberg.se/Liseberg/Svenska/Liseberg+Island/Boende/Liseberg+Camping+och+Stugbyar/startkartong_lgab.htm
Edit2: Delsjö Camping hette det visst.
Det ligger väll nått i det du säger. ;)
Men okej då, om ni inte vill gå dit kan jag rekommendera Gretas Bar!
Följ spårvagnarna förbi Kungsgatan och sedan andra korsningen till vänster (om ni kommer från avenyn).
Billigt inträde och sen finns det en och en annan snygg tjej.
Håll med mig nu Michaela!!
Gabriel_
2005-06-01, 20:36
Det ligger väll nått i det du säger. ;)
Men okej då, om ni inte vill gå dit kan jag rekommendera Gretas Bar!
Följ spårvagnarna förbi Kungsgatan och sedan andra korsningen till vänster (om ni kommer från avenyn).
Billigt inträde och sen finns det en och en annan snygg tjej.
Håll med mig nu Michaela!!
hahaha... och om dom inte gillar det stället så finns ju alltid Cock-Pitt
Hur är det med åldersgränserna i göteborg? är det mkt 18 eller allt är 20, 23?
Hur är det med åldersgränserna i göteborg? är det mkt 18 eller allt är 20, 23?
Finns ställen med 25 också... men oroa dig inte för det finns ställen för alla åldrar (även om nu de med högre kan vara mer populära).
Hardcore_pb
2005-06-01, 21:49
Finns ställen med 25 också... men oroa dig inte för det finns ställen för alla åldrar (även om nu de med högre kan vara mer populära).
oroa sig om man är ett gäng 18åringar bör man nog göra ganska ordentligt också. Åldersgränserna på ställen värda ett besök är 23 i bästa fall allt för ofta 25. 18-20års ställen är goldendays, gamle port, sticky fingers (hårdrocksställe) ja enligt mig så är goldendays och gamle port ställen man ska ha betalt för att besöka. Sticky har jag aldrig varit på så där ska jag inte uttala mig.
Bra nattklubbar är enligt mig Valand, Respekt, Excet, Lounge
Bra krogar är Babar, Diamond, Bryggeriet, Vasastan (dock tar dom inte kort under 100kr vilket är värdelöst)
finns säkert något jag glömt men där har du lite tips !
/Hardcore
Diamond Dogs är ett av de sunkigaste ställena som jag varit på i Göteborg.
Sticky Fingers är inget riktigt hårdrocksställe - de brukade spela hårdrock på nedervåningen, men har hört att de slutat med det?
vildängel
2005-06-01, 22:16
Jag tycker inte heller att Sticky är ett hårdrocksställe. Det är lite sunkigt dessutom, det var kul precis när man hade fyllt 18 och inte ville trängas med massa brats. Men om man fortfarande vill slippa bratsen, men också en del av sunket, så är Club Slacker på Henriksberg på lördagar ett bättre alternativ tycker jag. Lite rockigt och med en trevlig takterass-servering där man kan sitta och chilla med kompisar och kolla ut över solnedgången i hamninloppet. Fan vad fint det lät. Men mysigt är det faktiskt, om man inte bara gillar musiken som spelas på NRJ.
Hardcore_pb
2005-06-01, 22:21
Diamond Dogs är ett av de sunkigaste ställena som jag varit på i Göteborg.
Sticky Fingers är inget riktigt hårdrocksställe - de brukade spela hårdrock på nedervåningen, men har hört att de slutat med det?
vad är det sunkiga med deras uteservering? är ju precis likadan som tex. nivås... sen kanske stället där inne är sunkigt men man går ditt för uteserveringen och det anser jag knappast vara mer sunkig än någon annan av uteserveringarna på avenyn...
jaha mycket möjligt har som sagt aldrig varit där vet bara att det ska spelas endast hårdrock på nedervånningen...
/Hardcore
oroa sig om man är ett gäng 18åringar bör man nog göra ganska ordentligt också. [...]
/Hardcore
:em
Minns att det fanns vissa ställen på min tid men det kanske var för långt tillbaks i tiden. Vill tro i alla fall att man som 18-åring har roligare än åldern 21-25.
Bara en känsla jag får och kanske inget som kanske egentligen är sant måste tilläggas.
Tack för tipsen, det ser ut som det finns lite och göra där också. Men fortaradne inget tips om några fler bra stränder eller OL-gym så fortsätt tipsa på
mvh
Delsjöns camping is the shit. Runt delsjön är det allt som oftast folk som grillar och dricker en del, säkert mer drag än askim iaf. Dessutom går femman direkt in till stan.
I krogväg faller min röst på PC; Helt ok musik, bra priser, och bästa personalen i hela göteborg. (Om man inte räknar vakterna på Henriksberg, då vinner dem.)
kom nyss från göteborg efter en festkväll och lisebergdag :)
något jag inte la märke till under min 2 månadersvistelse i göteborg i vintras var kompaniet.. o ändå gick jag förbi där varje dag. 25 jävla spänn för i princip vilken dricka du vill på happy hour (mån-fre 17-03 om jag inte minns fel)
o om du letar efter gym kan jag rekommendera exhale varmt
då går du bara runt nästa hörn typ :)
schysst källargym med trevliga människor och personal till mänskliga priser
kom inte hit, finns inget att göra.
vänd om hem ;)
annars rekommenderar jag Khan Salar i Hisingen industriområde om du vill röka vattenpipa :thumbup:
Jag tycker inte heller att Sticky är ett hårdrocksställe. Det är lite sunkigt dessutom, det var kul precis när man hade fyllt 18 och inte ville trängas med massa brats. Men om man fortfarande vill slippa bratsen, men också en del av sunket, så är Club Slacker på Henriksberg på lördagar ett bättre alternativ tycker jag. Lite rockigt och med en trevlig takterass-servering där man kan sitta och chilla med kompisar och kolla ut över solnedgången i hamninloppet. Fan vad fint det lät. Men mysigt är det faktiskt, om man inte bara gillar musiken som spelas på NRJ.
Fasiken, du kan både laga äggröra och har koll på uteställena i GBG
:thumbup:
vad är det sunkiga med deras uteservering? är ju precis likadan som tex. nivås... sen kanske stället där inne är sunkigt men man går ditt för uteserveringen och det anser jag knappast vara mer sunkig än någon annan av uteserveringarna på avenyn...
Mycket möjligt, har bara varit där en gång i vintras (efter Judas) och då var det ej aktuellt med uteservering. Efter det så skulle jag aldrig få för mig att gå dit igen. ;)
o om du letar efter gym kan jag rekommendera exhale varmt
då går du bara runt nästa hörn typ :)
schysst källargym med trevliga människor och personal till mänskliga priser
Har dem ett flak elr podium då? Det är det enda kravet jag har...
fintelligens
2005-06-02, 15:00
Angered, hjällbo eller hammarkullen är :thumbup:
driveby 24/7 :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.