handdator

Visa fullständig version : När ska folk förstÅ?

Griip
2005-05-31, 23:06
Att när man saltar på sin berättelse så märks det! Och ifall den nu inte hade varit intressant utan saltet, så berätta det inte.

Stör mig något ENORMT på hur mycket folk överdriver

Grisen
2005-05-31, 23:09
Att när man saltar på sin berättelse så märks det! Och ifall den nu inte hade varit intressant utan saltet, så berätta det inte.

Det är det som ger extra krydda till berättelsen, annars blir det så tråkigt att lyssna på.

Jet
2005-05-31, 23:09

Jag tycker att det roligaste är att folk verkligen tror att man menar mycket av det man skriver

Griip
2005-05-31, 23:10
Det är det som ger extra krydda till berättelsen, annars blir det så tråkigt att lyssna på.

Låt det vara tråkigt då! Är ännu tråkigare att sitta å lyssna och tänka "Nähä, men gud så intressant!"

Griip
2005-05-31, 23:11
Jag tycker att det roligaste är att folk verkligen tror att man menar mycket av det man skriver

Snackar inte bara om forum

Jense
2005-06-01, 04:59

det är så jävla sjukt att folk gör det. men de som tror på detta är väl sånna som bara är serisa och för höglivade diskussioner med sin fru på ica om vilken mjölkstorlek de ska köpa.. 1L.. eller 1½L

Sverker
2005-06-01, 05:26

Det är fullt tillåtet för en bra berättare att krydda sina historier. Det skall alltid finnas liiite tvivel kvar när berättelsen är slut :D

Cilia
2005-06-01, 06:32
det är ju det som gör livet roligt.
när jag gick i gymnasiet så fanns det ingen historia utan extra krydda.
Vi brukade alltid avsluta alla historier med "inkl. lögner, överdrifter och förtal"
kul hade vi iaf.

Tricklev
2005-06-01, 09:21
Klart man överdriver och kryddar sina historier, men grunden är ju fortfarande sanningsenlig.

christian
2005-06-01, 09:33
Om man behöver överdriva och krydda sina historier kanske man behöver hitta på något roligare att göra? :D

Visst kan man överdriva lite, speciellt på fyllan, men personligen tycker jag det bara är jobbigt med folk som måste överdriva hela tiden. Snacka om mindrevärdeskomplex och självhävdelsebehov.

Tricklev
2005-06-01, 09:42
Visst kan man överdriva lite, speciellt på fyllan, men personligen tycker jag det bara är jobbigt med folk som måste överdriva hela tiden. Snacka om mindrevärdeskomplex och självhävdelsebehov.

Snarare att man gör den roligare och mer intressant, för allas skull ;)

Däremot gråtande tonårsbyggare som blir ledsna när någon saltar sin historia, dom är bara rent tragiska ;)

christian
2005-06-01, 09:58
Snarare att man gör den roligare och mer intressant, för allas skull ;)

Däremot gråtande tonårsbyggare som blir ledsna när någon saltar sin historia, dom är bara rent tragiska ;)

"Konsten att tråka ut är att berätta allt", var det visst någon som myntade. Stämmer nog i de flesta fall.

Hade en polare i "min ungdom" som alltid saltade sina historier å det gröfvsta, i längden blir det inte roligt när allt skall vara så överdrivet och macho.

Tricklev
2005-06-01, 09:59
"Konsten att tråka ut är att berätta allt", var det visst någon som myntade. Stämmer nog i de flesta fall.

Hade en polare i "min ungdom" som alltid saltade sina historier å det gröfvsta, i längden blir det inte roligt när allt skall vara så överdrivet och macho.

Beror ju på vad för historier, och HUR man saltar dom ;)

s0s
2005-06-01, 10:02
jag är här för att skratta...ingen kunskaps källa direkt

Wooch
2005-06-01, 10:29
Vissa historier kan ju med lite krydda, bli ganska intressanta. I dessa fall tycker jag att det är ok.

Griip
2005-06-01, 14:51
Jo, visst visst. En berättelse blir roligare. Men du kan aldrig återberätta en annans berättelse ifall du vet att han överdriver för då vet du själv hur dumt det kommer låta(Antar att dem flesta istället väljer att överdriva ännu mer). Och man vet aldrig hur rolig berättelsen egentligen är eftersom man inte vet ifall han dubblar på med alla ingredienser eller bara strör på pyttelite. Det är då man blir jätteirriterad och tänker "Ska jag skratta eller gråta?"

Ifall din berättelse är för tråkig för att berätta, låt den vara det!