Visa fullständig version : Dietandet tog över.....
ConeVillage
2005-05-30, 23:05
1. Har hela mitt liv varit smal
2. Blev lat, sluta träna, blev sambo + en massa andra undanflykter.. :em:
3. Ökade i vikt i rasande fart.
Här blev det problem. Jag märkte inte själv att jag var fet förräns kompisar sade att jag vart tjock, eller när man såg foton på sig själv (pungspark att se). Insåg för ca. 6månader sen att jag inte gillade att handla kläder, tyckte synd om mig själv, hatade när folk tog kort, alla småkommentarer från kompisar m.m. m.m.
Gav mig f*n på att gå ner i december förra året.
Dietade bort 22kilo på 6månader. Livet vände!
Jag är tillbaka!!
(dock är det jobbigt att förklara för 100 människor dagligen HUR jag gjorde)......(vet knappt längre själv?)
När man tänker på det, så vart det busenkelt!
(varför väntade jag 4år med dieten?)
Men nu har det nästan blivit en besatthet........(ta ej ordet "besatt" ordagrant)
Tänker konstant på vad jag äter.....
Har precis börjat min keto diet som skall vara i 8veckor är det tänkt, för att sedan övergå till kroppsbyggande!
Frågan lyder:
Är Keto diet nyttigt för kroppen?
Men nu har det nästan blivit en besatthet........
Tänker konstant på vad jag äter.....
Ingen ätstörning på G ? Värt att tänka på ?
Frågan lyder:
Är Keto diet nyttigt för kroppen?
Vad innebär dieten ? har ingen koll :em:
ConeVillage
2005-05-30, 23:26
Ingen ätstörning på G ? Värt att tänka på ?
Vad innebär dieten ? har ingen koll :em:
Det tycker jag inte.....
Utan mer ett beslut för 6månader sedan att jag inte ville väga 96kg (1.77cm) mer.
WHITEFOLKS
2005-05-31, 01:09
Mela: keto är "atkins", dvs i princip inga kolhydrater.
farlig är den väl inte direkt men jag föredrar och rekommenderar mer normala dieter för jag gillar cardio :) cardio och keto går ju inte särskilt bra ihop ;)
Ketodieter tömmer kroppen på vatten eftersom ketonkropparna tar med sig vatten ut i urinen.
Ja ! Du förlorar 100 - 200 kcal varje dag genom att kissa ut ketonkroppar, som faktiskt bildas från fettdepåerna.
Drick alltså rejält med vatten och försök få i dig salter/elektolyter som natrium, kalium, kalcium och magnesium.
Magnesium kan vara lite svårt att få i sig med en ketodiet eftersom de största källorna till magnesium i kosten är fullkornsmjöl ( havregryn :thumbup: ), grönsaker och mjölk.
ConeVillage
2005-05-31, 09:06
Tack för tipsen people!
Jag körde keto-diet.
Jag mådde inte dåligt, men det är jobbigt med att inte få äta kolhydrater, men det kommer ätardagar där du får inprincip vräka i dej godis m.m. ;)
Men 8 veckor?? hoppas du har en jävla vilja för det kommer bli jobbigt, och enformigt.
AngelLove
2005-05-31, 10:14
Är inte 8v lite länge på en Keto-diet (har inga vetenskapliga bevis utan bara en egen tanke)? Och om du i dagsläget har gått ner från 96 till 74Kg, så vad är ditt mål eller syfte med en Keto-diet ?? :confused: Du kan ju inte ha så mycket att ta av direkt..
ConeVillage
2005-05-31, 11:16
Jag körde keto-diet.
Jag mådde inte dåligt, men det är jobbigt med att inte få äta kolhydrater, men det kommer ätardagar där du får inprincip vräka i dej godis m.m. ;)
Men 8 veckor?? hoppas du har en jävla vilja för det kommer bli jobbigt, och enformigt.
Hur länge körde du din Keto?
Hur ofta hade du ätardagar?
(jag tänker ta dom var 10:e dag)
ConeVillage
2005-05-31, 11:17
Är inte 8v lite länge på en Keto-diet (har inga vetenskapliga bevis utan bara en egen tanke)? Och om du i dagsläget har gått ner från 96 till 74Kg, så vad är ditt mål eller syfte med en Keto-diet ?? :confused: Du kan ju inte ha så mycket att ta av direkt..
Man blir helt enkelt kräsen.....
Min morfar har kört keto, eller atkins om man så vill i flera år nu. Han lever än :)
Min morfar har kört keto, eller atkins om man så vill i flera år nu. Han lever än :)
En Atkinsdiet går inte ut på att man ligger i Keto jämnt! Det är olika steg, 4 tror jag, där man börjar med en ketoperiod och sen tillåter man sig mer och mer kolhydrater.
userfriendly
2005-06-07, 13:22
Dra ner på kolhydraterna ist för att ta bort dem helt. Du behöver minst 100g/dag.
Jag mådde så JÄVLA dåligt när jag körde keto... blev dessutom trött - och började i princip hetsäta kolhydrater sen... men luktar illa också! *spy*
OT: Du på bilden? Nått härligt med den bilden. ;)
Jag ligger normalt på 80-130 gram kolhydrater på dieten. Första dagen efter ätardag blir det lågt sen ökar jag lite för att ligga lågt igen dagen före nästa ätardag (eller fylla-på-kolhydrats-dagen), ca 80 gram fett och resten protein. Detta är fullt tillräckligt för att kunna köra mkt både cardio och intensiv styrka - intensiva styrkepass är nödvändigt under en deff!. En ren keto-diet är, enligt min erfarenhet, jobbigare men inte alls bättre.
(Zanzi: bilden är från TV:serien The Office)
/adde
jag testa att köra uteslutande protein, det var nog det jobbigaste jag gjort. Kunde inte sova i slutet låg iofs rätt lågt i kroppsfett, 8-9 i bf kanske om man skulle uppskatta.
konstant yr var jag det var nog det jobbigaste. körde kalium, magnesium,kalcium tillkostt. men fettet rann av fort iallfall. men jag klarade inte att köra dieten allt för länge.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.