handdator

Visa fullständig version : Första dag på jobbet

Prankie
2005-05-30, 20:35
Idag var det min första dag på en riktig arbetsplats. Skogaholm/Schulstad bageri kaffebrödavdelningen med max kapacitet 10 000 kaffebröd per timme. :) Otrolig att alla människor som jobba där inte väger 400kg med tanken på hela stället luktar nybakade bullar hela dagen lång. Jag gjorde bland annat butterkaka med vaniljsås, vaniljkransar, fyllda vetelängder, snäckor, kanelklipp osv osv... Tänk er tusentals rykande heta bullar förflytta sig sakta genom bandet till pärlsockermaskinen, sommarformen är förstörd. :D

När jag slutade för dagen hittade jag även en massagesäng som heter hydro jet, helt gratis att utnyttja och ingen som använder det, finns även bastu och ett gym med en bänk + skivstång samt 72kg lösvikter, trappmaskin, motioncykel. Och jag få ny kläder genom ett drag med kortet så jag behöver inte ens tvätta kläder! :hbang:

cosmo
2005-05-30, 20:36
styvt

tossefar
2005-05-30, 20:42
Och jag få ny kläder genom ett drag med kortet så jag behöver inte ens tvätta kläder! :hbang:
En sån manick skulle jag vilja ha hemma ;)

s_himself
2005-05-30, 20:45
fan vad avundssjuk är blev nu! nybakade bullar!

Får ni äta hur mycket ni vill eller? :D

Prankie
2005-05-30, 20:47
fan vad avundssjuk är blev nu! nybakade bullar!

Får ni äta hur mycket ni vill eller? :D

Ja, bara de snygga bullar säljs. Och flera ton fula bullar få vi. :D Det är diskriminering mot fula bullar.

s_himself
2005-05-30, 20:48
Ja, bara de snygga bullar säljs. Och flera ton fula bullar få vi. :D Det är diskriminering mot fula bullar.

*vissla* duu det måste gå typ bussgoda från umeå till västervik, det är säkert bara 110 mil... skicka!! :)

Gabriel_
2005-05-30, 20:49
you died and came to hunnybun heaven :)

Peter
2005-05-30, 20:51
Tjena kollega! Jag jobbar på Axa Sportsclub som ingår i samma koncern.

Prankie
2005-05-30, 20:52

Tjaba! :) Jag fick två paket axa sportflingor som personal "bröd". :D

Peter
2005-05-30, 20:56
Tjaba! :) Jag fick två paket axa sportflingor som personal "bröd". :D

Grattis. Kan reka sportgröten i portionspack som du bara häller varmvatten på och låter stå i någon minut.

Cilia
2005-05-30, 21:08
Idag var det min första dag på en riktig arbetsplats. Skogaholm/Schulstad bageri kaffebrödavdelningen med max kapacitet 10 000 kaffebröd per timme. :) Otrolig att alla människor som jobba där inte väger 400kg med tanken på hela stället luktar nybakade bullar hela dagen lång.
tror man får hantera det som dom jag kände som sommarjobbade på Marabou. Antingen äter man hela dagen eller så äter man ingenting för något mellanting finns inte när man står där hela dagen och ser dom svischa förbi.

Grattis till jobbet.

Pdaddy
2005-05-30, 21:12
Idag var det min första dag på en riktig arbetsplats. Skogaholm/Schulstad bageri kaffebrödavdelningen med max kapacitet 10 000 kaffebröd per timme. :) Otrolig att alla människor som jobba där inte väger 400kg med tanken på hela stället luktar nybakade bullar hela dagen lång. Jag gjorde bland annat butterkaka med vaniljsås, vaniljkransar, fyllda vetelängder, snäckor, kanelklipp osv osv... Tänk er tusentals rykande heta bullar förflytta sig sakta genom bandet till pärlsockermaskinen, sommarformen är förstörd. :D

När jag slutade för dagen hittade jag även en massagesäng som heter hydro jet, helt gratis att utnyttja och ingen som använder det, finns även bastu och ett gym med en bänk + skivstång samt 72kg lösvikter, trappmaskin, motioncykel. Och jag få ny kläder genom ett drag med kortet så jag behöver inte ens tvätta kläder! :hbang:

Mmmmmmmm butterkaka, ghhghghghghg :eating:

Solros
2005-05-30, 21:41
Hoppas du började dagen med att slå ner den grövste killen på arbetsplatsen, så du fick lite respekt! Annars förblir du bara en liten kanelsnäcka i medarbetarnas ögon, är du inte hellre en semlekrans?

Nismo
2005-05-30, 21:44
Köper ni in "råvaror" från Nordbakels? Fast det kanske du inte har koll på än?

Pecca
2005-05-30, 21:48
Kan du inte göra en bulle som döps till Pecca?????

Den bör vara stor o rund, välgräddad... Alldeles mjuk o fin konsistens.

Mitt fram på bör det vara väldigt sött socker.

Inne bör det vara en fet o mjuk/len vaniljkräm, som bara smälter i munnen när den tuggas.

1/3 upp bör det vara någon sorts slickepinne som är oerhört god... Kanske en smultron/jordgubbs polkagrisstång.

Längst upp bör det nog vara en fin skorpa av den godaste chokladen som finns...

Lr vad säger ni forummedlemmar? Låter inte detta som en grymt fin och god bulle som man vill sätta tänderna i varje dag????? :D :D :D :laugh:

Prankie
2005-05-30, 21:50
Hoppas du började dagen med att slå ner den grövste killen på arbetsplatsen, så du fick lite respekt! Annars förblir du bara en liten kanelsnäcka i medarbetarnas ögon, är du inte hellre en semlekrans?

Äsch, det räcker med att tjejerna behandla mig som en fylld vetelängd. ;)

gasoliner
2005-05-30, 21:51
du är sjuk pecca..sjuk..

Prankie
2005-05-30, 21:56
Kan du inte göra en bulle som döps till Pecca?????

Den bör vara stor o rund, välgräddad... Alldeles mjuk o fin konsistens.

Mitt fram på bör det vara väldigt sött socker.

Inne bör det vara en fet o mjuk/len vaniljkräm, som bara smälter i munnen när den tuggas.

1/3 upp bör det vara någon sorts slickepinne som är oerhört god... Kanske en smultron/jordgubbs polkagrisstång.

Längst upp bör det nog vara en fin skorpa av den godaste chokladen som finns...

Lr vad säger ni forummedlemmar? Låter inte detta som en grymt fin och god bulle som man vill sätta tänderna i varje dag????? :D :D :D :laugh:

Inga problem, vi brukar skicka en stor konstig deg vid slutet som representera att den satsen är slut. Jag gjorde en gigant bulle idag på 2kilo med lite fylldadeg som vart över. INte vaniljsås men kaffefyllning, Rocco goes nr 2 bulle? :naughty:

Pecca
2005-05-30, 21:58
du är sjuk pecca..sjuk..

It takes one to know one.... Lr vad sa han den gode Arnold??? :D

Bamse
2005-05-31, 04:39
Sommarjobb eller, Prankie?

Prankie
2005-05-31, 16:12
Sommarjobb eller, Prankie?

Jo, så jag kan köpa hem halva kina när jag studera där i halv år. :D

Yankeee
2005-05-31, 16:15
Äsch, det räcker med att tjejerna behandla mig som en fylld vetelängd. ;)

Killarna fyller dig med deras vetelängder?

AngelLove
2005-05-31, 16:17
Vad är downfallet då ?? Ni får gratis bullar men ingen lön :laugh: :laugh:

skaparn
2005-05-31, 16:23

Men seriöst. Hur många bullar äter du per dag? Blir du less efter ett tag eller? Jag har svårt att se hur jag skulle kunna bli less nämligen, bakverk är helt enkelt för gott för det.

Kan du inte göra en excelpresentation av ditt bullätande som endel gör med sin vikt (ja, vikt också för den delen kanske...)?

Prankie
2005-05-31, 16:25
Downfallet är väl att se hur mycket bröd och bullar det är som slängs. Bara deg så är det över 100kubik, skulle man baka det så räcker det till halva Afrika... Sen slängs det massor färdigbakade också, det är synd att man gör så med tanke på hur många det är som svälter ihjäl per dag. :(

Prankie
2005-05-31, 16:26
Men seriöst. Hur många bullar äter du per dag? Blir du less efter ett tag eller? Jag har svårt att se hur jag skulle kunna bli less nämligen, bakverk är helt enkelt för gott för det.

Kan du inte göra en excelpresentation av ditt bullätande som endel gör med sin vikt (ja, vikt också för den delen kanske...)?

Åt faktist inte så många bullar, provsmakade massor bröd dock, det finns ju 116 olika sorter. :D Sen satt jag och smygåt ur en vaniljkrämpåse när jag skulle fylla butterkakorna.

kroy
2005-05-31, 16:30
Downfallet är väl att se hur mycket bröd och bullar det är som slängs. Bara deg så är det över 100kubik, skulle man baka det så räcker det till halva Afrika... Sen slängs det massor färdigbakade också, det är synd att man gör så med tanke på hur många det är som svälter ihjäl per dag. :(

du kan väl starta nån mission eller hjälpföretag som köper upp degen och bullarna för en spottstyver och skeppar dom till afrika.. så kan alla afrikaner bli glada av att äta svenska bullar :)

Manta
2005-05-31, 16:32
Om man kommer förbi bjuder du på en påse fula bullar? ^^

AngelLove
2005-05-31, 16:40
vaaa haru fiiiiiin-öl ????

s_himself
2005-05-31, 16:48
jag köper gööörfina fulbullar från umeå, sen fiiiiltreerar jag bort fuldegen själv va.

jag har supplimang på de hä gräjera..

edit: Fan angellove, jag såg inte ditt inlägg.. nu ser det ut som jag snodde ditt skämt eller nåt :em:

KIRE
2005-05-31, 16:51
*vissla* duu det måste gå typ bussgoda från umeå till västervik, det är säkert bara 110 mil... skicka!! :)

Jag stjäl tråden lite. Måste passa på att fråga vilket gym man
bör träna på i Västervik? Kommer bo där ett tag i sommar.

Prankie
2005-06-02, 21:47
NU vet jag varför inte de inte väger 400kg! :D Hittade lite mjölmaskar, de gillar kaffebröd tydligen. ;)

Allafall så bakade vi 22 deg totalt idag i vår lilla linjel, varje deg innehåller 80kg mjöl, 26liter vatten, 8kg jäst, 3kg skogakombi, 750gram kardemumma och en skvätt olja samt 60kg fyllning. (Om ni är sugen på göra det själv. ;)) Varje deg räcker till allafall minst 4000 kaffebröd även om ni slänger bort massor deg. Idag tog det roliga slut, jag få istället börja på paketering där arbetstiden är förskjuten 4-5timmar längre bak på dagen. Halv elva till kvart i nio på kvällen, plus 1 timme dit och 1 timme tillbaka med cykel. Visseligen mer pengar pågrund av OB men jag kommer missa alla kampsportträningar vilket är anledning varför jag tog jobbet överhuvudtaget, sen kommer styrketräning också bli lidande när IKSU är alltid stängt när jag väl sluta jobba. Därför blir imorgon den sista dag i bageriet och sen säger jag upp mig och träna hela sommaren!! :hbang: Kan inte köpa lika mycket prylar i Kina men man ska aldrig låta pengar styra över träning! :)

Grisen
2005-06-02, 22:11
NU vet jag varför inte de inte väger 400kg! :D Hittade lite mjölmaskar, de gillar kaffebröd tydligen. ;)

Allafall så bakade vi 22 deg totalt idag i vår lilla linjel, varje deg innehåller 80kg mjöl, 26liter vatten, 8kg jäst, 3kg skogakombi, 750gram kardemumma och en skvätt olja samt 60kg fyllning. (Om ni är sugen på göra det själv. ;)) Varje deg räcker till allafall minst 4000 kaffebröd även om ni slänger bort massor deg. Idag tog det roliga slut, jag få istället börja på paketering där arbetstiden är förskjuten 4-5timmar längre bak på dagen. Halv elva till kvart i nio på kvällen, plus 1 timme dit och 1 timme tillbaka med cykel. Visseligen mer pengar pågrund av OB men jag kommer missa alla kampsportträningar vilket är anledning varför jag tog jobbet överhuvudtaget, sen kommer styrketräning också bli lidande när IKSU är alltid stängt när jag väl sluta jobba. Därför blir imorgon den sista dag i bageriet och sen säger jag upp mig och träna hela sommaren!! :hbang: Kan inte köpa lika mycket prylar i Kina men man ska aldrig låta pengar styra över träning! :)

Kolla först om du kan jobba de tider som passar dig, säg att en av anledningarna att du tog jobbet var att du hade just de arbetstiderna. Det löser sig säkert!

Kaboffastar
2005-06-02, 22:19

haha iskallakillen!
vad tjänar du ?

Prankie
2005-06-02, 22:25
Ingångslön är 90kr. 3 timmar 30kr extra OB per dag på måndag-torsdag som är 9timmar. lördag söndag 200% lön. Fredag kommer jag inte ihåg riktig. Börja vecka 25 till 34 där 29 är ledig. Så det är mindre vapen, kläder och böcker jag kan köpa men jag kommer ändå kunna bära hem halva kina. ;) Prylar är ju inte hela världen, det är ju värre att ta 3 månader uppehåll och sen fara dit och träna med proffs. Skammen...

MacLeod
2005-06-02, 22:32

Jag köpte faktiskt er fullkornspasta efter jag träffat dig, reagerade på priset jämfört med Zeta o Kungsörnen jag annars handlar.
Varför skiljer det? O säg inte att det är för att ni gör så balla svara förpackningar.