handdator

Visa fullständig version : milk,90 vs sloow protein vs protec?

lauria
2005-05-29, 21:06
Vilket är att föredra? jag skulle tippa på att sloow protein är det bättre valet..Men vad tycker ni?

EDIT: ja kom på att man kanske inte får snacka om andra tillskottsmärken på detta vis, om det är så är det bara att ta bort tråden!

WHITEFOLKS
2005-05-29, 21:09
Föredra i vilket syfte?

lauria
2005-05-29, 21:15
Föredra i vilket syfte?

alla är ju kasein protein, så som mellan mål eller kvälls protte.

WHITEFOLKS
2005-05-29, 21:17
Om priset inte har någon betydelse skulle jag nog ha kört på sloow protein.

Ekonom
2005-05-29, 21:36
Sloow protein är 100% kasein, Protec är en blandning av kasein och vassle (proportionen inte angiven) och milk-90 är 30 % vassle, 70 % kasein.

Generellt sett är det väl bra att komplettera proteinkällor, men jag tror inte det gör ngn större skillnad. Jämför ist. aminosyraprofilen, har för mig att milk-90 har lägre innehåll av bl.a. BCAA jämfört med de andra två, men inte 100 %säker.

der_rickard
2005-05-29, 21:59
Protec tror jag är 25/75 av vassle/kasein.

mmartin
2005-05-29, 22:27
kör med ett kasein som heter Pro 80 som smakar ENORMT mkt bättre än de som nämnts, testat samtliga...

Langster
2005-05-29, 23:17
Som mellanmålsprotein skulle jag välja ett blandprotein. Alltså både vassle och kasein.
Endast kasein tycker jag bara lämpar sig innan man går och lägger sig.

Av egen erfarenhet tycker jag faktiskt att det går bäst när jag häver i mig vassleprotein med mellanmålen! Men då är jag säker på att äta så ofta att jag inte "behöver" kaseinets antikatabola egenskaper.

påven
2005-05-29, 23:21
Jag använder protec som mellanmålsprotein och innan jag lägger mig tar jag sloow protein.

z_bumbi
2005-05-30, 06:45
kör med ett kasein som heter Pro 80 som smakar ENORMT mkt bättre än de som nämnts, testat samtliga...

Jo med tanke på att det är fett och kolhydrater som är smakbärare så är det kanske inte så konstigt att det smakar lite bättre för en del.

mmartin
2005-05-30, 19:21
Jo med tanke på att det är fett och kolhydrater som är smakbärare så är det kanske inte så konstigt att det smakar lite bättre för en del.

stämmer ju inte speciellt bra, sett på 100 gram jämfört med eiselts och fairings så innehåller den endast nått procent mindre protein och nått procent mer kolhydrater, fett var i princip samma på de tre. Dock låg Pro 80 lägst i kcal.

Det lilla gör varken bi eller bä och med tanke på ENORM smakskillnad så visst kör ni på de andra om ni vill, smaken är som baken...

och skillnad resultatmässigt lär det definitivt inte vara om man ser till innehållet i dessa 3.

z_bumbi
2005-05-30, 21:17
mmartin: Jag hittar vid en ny sökning 4 olika "Pro 80" protein och inget har de egenskaperna du beskriver.
Det jag såg som fanns/finns att få tag på i Sverige var 77% protein
Sen ett med äggvita.
Något blandprotein runt 80%.
Så har jag förträngt det sista men jag tror det var från Portugal (?!) och inte alls vad som finns i övrigt i tråden.

Om det inte gäller det sönderspamade märket från Polen som har en produkt åt det hållet men där inte siffrorna i namnet stämmer..

Fartman
2005-05-30, 21:53
Jag brukar ta Milk-90 före jag går och lägger mig, smakar inget vidare men ändå inte äckligt.. löser sig hyfsat och priset är rätt okej.. har tänkt att fortsätta med det iaf

Pecca
2005-05-30, 21:55
Varför inte välja Optimumnutritions nya kaseinprotein? 100% Casein, väldigt populärt smakmässigt o betydligt bättre konsistens än övriga märken...

Men varför inte dra en liter youghurt till mellanmål istället???

Ekonom
2005-05-30, 21:56
mmartin: Om det inte gäller det sönderspamade märket från Polen.

Bumbi, har inte hängt med tror jag, vadå "sönderspammade"? Dom är ju jävligt roliga så där när man snackar med dom på mässor o så.. :D och så deras produkt "kollagen plus", men "sönderspammade?" vad menas?

Ekonom
2005-05-30, 21:58
Varför inte välja Optimumnutritions nya kaseinprotein? 100%whey, väldigt populärt smakmässigt o betydligt bättre konsistens än övriga märken...

Hur får du 100 % whey till kasein? *screwy*

Jay-Z
2005-05-30, 21:59
Varför inte välja Optimumnutritions nya kaseinprotein? 100%whey, väldigt populärt smakmässigt o betydligt bättre konsistens än övriga märken...

Dyrt? Men rabatt är ju alltid trevligt. :D

Pecca
2005-05-30, 23:01
ok, uttryckte mig lite felaktigt där.... 100% Casein....

Jay-z, ligger ju inte mycket dyrare än vad ex Fairing gör...

En dag när jag får tid och lust så ska jag skriva en tråd om varför jag anser att kvalitativa kostillskott som är "dyrare" egentligen är "billigare", än vad billiga kosttillskott är... Detta är dock ett projekt o för tillfället har jag tillräckligt med projekt så jag ber att få återkomma till detta längre fram i boken.

EiseltUK
2005-05-30, 23:10
...

En dag när jag får tid och lust så ska jag skriva en tråd om varför jag anser att kvalitativa kostillskott som är "dyrare" egentligen är "billigare", än vad billiga kosttillskott är... Detta är dock ett projekt o för tillfället har jag tillräckligt med projekt så jag ber att få återkomma till detta längre fram i boken.

Definiera kvalitet och varför ett 100 % kaseinat kan vara bättre än ett annat 100 % kaseinat, tack! Ser fram emot ett intressant svar! :D

/ Henrik

Fartman
2005-05-31, 02:48

dyrt? ;)

z_bumbi
2005-05-31, 06:17
men "sönderspammade?" vad menas?

Första gången jag hörde talas om märket var det någon smarthuvud som försökte vara två användare här på forumet, IP-adressen var den samma och på direkta frågor så fick man inget vettigt ur honom/henne.
Spam.
Det har sen fortsatt ganska regelbundet i olika omgångar och det finns fortfaranda folk som har dubbla användare för att försöka göra reklam för märket. Spam.
Samma personer som är mest upprörda över att det är "censur" här och samtidigt driver egna webshoper.
Spam

Sönderspammat med andra ord.

Ekonom
2005-05-31, 10:52
Första gången jag hörde talas om märket var det någon smarthuvud som försökte vara två användare här på forumet, IP-adressen var den samma och på direkta frågor så fick man inget vettigt ur honom/henne.
Spam.
Det har sen fortsatt ganska regelbundet i olika omgångar och det finns fortfaranda folk som har dubbla användare för att försöka göra reklam för märket. Spam.
Samma personer som är mest upprörda över att det är "censur" här och samtidigt driver egna webshoper.
Spam

Sönderspammat med andra ord.

hehe okej!

mmartin
2005-05-31, 16:21
mmartin: Jag hittar vid en ny sökning 4 olika "Pro 80" protein och inget har de egenskaperna du beskriver.
Det jag såg som fanns/finns att få tag på i Sverige var 77% protein
Sen ett med äggvita.
Något blandprotein runt 80%.
Så har jag förträngt det sista men jag tror det var från Portugal (?!) och inte alls vad som finns i övrigt i tråden.

Om det inte gäller det sönderspamade märket från Polen som har en produkt åt det hållet men där inte siffrorna i namnet stämmer..

klistrar in värderna:

Eiselt protec per 100gram: 377 kcal
Protein 84.0-88.0* gram
Kolhydrater 1.0 gram
Fett 1.5 gram

Fairings sloow per 100 gram: 370 kcal
Protein: 87g
Fett 1 gram
Kolhydrater: 4g

Pro 80 per 100 gram: 353,5 kcal
protein: 78,1 gram
kolhydrater: 7,78 gram
fett: 1,12 gram

Någon större skillnad tycker jag inte det är faktiskt, med tanke på att det används som TILLSKOTT i sett till proteiner så spelar det inte heller nån större roll att det är lite mindre protein i tycker jag iaf, kört på detta och resultatet utvecklas framåt oavsett vilket jag använt faktiskt. Sen dricker jag hellre nått jag längtar efter än nått jag personligen likviderar med hästpiss sett till smak...

Men viss man tycker olika!

z_bumbi
2005-05-31, 16:37
10 procentenheter mindre protein är ganska mycket, priset är förhoppningsvis även minst 10 procentenheter lägre då råvaran är billigare.

Mycket riktigt var det ju mer kolhydrater i den också. :confused:

Så vad var det som inte stämde?

mmartin
2005-05-31, 17:35
10 procentenheter mindre protein är ganska mycket, priset är förhoppningsvis även minst 10 procentenheter lägre då råvaran är billigare.

Mycket riktigt var det ju mer kolhydrater i den också. :confused:

Så vad var det som inte stämde?

Jo stämde gjorde det ju men mitt poäng var att det var INTE så stor skillnad, visst aningen mer kolhydrater, fetet är ju nästan exakt lika så att smaken bygger på kollisar och fett stämmer inte enligt mig, det var själva poängen.

z_bumbi
2005-05-31, 18:06
Släng i mer socker så får du se vad det gör för smaken på de flesta pulvern. :)

Pecca
2005-05-31, 22:10
Definiera kvalitet och varför ett 100 % kaseinat kan vara bättre än ett annat 100 % kaseinat, tack! Ser fram emot ett intressant svar! :D

/ Henrik

Mitt intressanta svar kommer inte innefatta kaseinprotein utan proteinsorter som kommer vara med i denna extremt proffisionella undersökning är främst vassle protein.... Denna extremt intressanta teori kommer lanseras någon gång när jag får tid... jag ska självfallet skicka ett mail till dig så du inte missar spektaklet. :naughty:

Fartman> Dyrt???? 35g protein och 110g kolhydrater för 12kr(yoggi)... ÄR DET DYRT??? Vad har jag missat för bra mellanmål som är enkelt att hantera, hyffsat innehåll och som är billigare??? :confused: