handdator

Visa fullständig version : jag älskar microsoft word

bosse_brutal
2005-05-29, 18:55
fan va förbannad jag är, sitter och skriver en uppsats och det jävla word är helt jävla cp.
sitter och skrivrer en uppsats och blir mer och mer förbannad, varannen gång jag trycker enter eller mellanslag kommer det upp et jävla gem och börja installera nån jävla autokorrigerins lista, men jag vill inte ha den jävla listan, och till på köpet hänger sig skiten när jag har skreve ½ sida. sjäölvklart har jag inte sparat en enda gång.

fick snällt börja om, men nu börjar jag fundera på att lägga ner.

MEN FAN I HELVETE NU HÄNDER DET IGEN; NEJ JAGVILL INTE INSTALLERA DEN JÄVLA LISTAN. 3E JÄVLA GÅNGEN PÅ EN MENING

nu kanske detta verkar konstigt, men jag har kollo fönstret öppet och växlaarm ellan att skriva uppsats och det här inlägget.
fjärde gången...
femte *grr27* (när jag skrev punkten efter meningen)

Nu äntligen här är meningen:
"Han predikade att en svart kung skulle krönas i afrika, och att han skulle vara frälsaren. Hans profetia slog in 1930 när Haile Selassi blev krönt till kung i etiopien."

"ENTER"

bosse_brutal
2005-05-29, 19:02
händer hela jävla tiden, överväger att skita i allt ihop

Loke
2005-05-29, 19:06
www.openoffice.org

Förvånansvärt bra program. Som microsoft office utan microsoft, och allt vad det innebär.

reinholdsson
2005-05-29, 19:09
Word sparar automatiskt på ett ställe så du behövde aldrig börja om om du inte ville :thumbup:

bosse_brutal
2005-05-29, 19:12
Word sparar automatiskt på ett ställe så du behövde aldrig börja om om du inte ville :thumbup:

vilket ställe då?

nu har jag föresten klarat ett helt stycke utan att bli förbannad, verkar som om hotelserna om att något hemskt skulle hända gemets mamma, morbror, faster och kusin om han inte höll käften hjälpte...

s_himself
2005-05-29, 19:13
vilket ställe då?

nu har jag föresten klarat ett helt stycke utan att bli förbannad, verkar som om hotelserna om att något hemskt skulle hända gemets mamma, morbror, faster och kusin om han inte höll käften hjälpte...

stäng av autokorrigeringen då?

Baan
2005-05-29, 19:15
www.openoffice.org

Förvånansvärt bra program. Som microsoft office utan microsoft, och allt vad det innebär.

bara testat det vi har i skolan men det känns allmänt som en nerbantad (sämre) version av vanliga word. men visst är det gratis så funkar det säkerrt

Prankie
2005-05-29, 19:20
Jag skriver mina shiz i txt format, skönast är Notepad++ eller Editplus. Det är soft att skriva uppsatser i samma format som programmeringskoder. :D Sen snygga jag till skiten och gör det till pdf när jag är klar. :)

bosse_brutal
2005-05-29, 19:23
stäng av autokorrigeringen då?

det är omöjligt.

Loke
2005-05-29, 19:26
bara testat det vi har i skolan men det känns allmänt som en nerbantad (sämre) version av vanliga word. men visst är det gratis så funkar det säkerrt

Jag tycker det funkar utmärkt, men det beror säkert på hur man brukar använda word. Det enda som stör mig är att jag inte har hittat nån svensk ordlista till det, så synonymer får jag hitta själv.

Zakath
2005-05-29, 19:26
Det här känns verkligen som deja vú, jag kommer ihåg en nästan exakt likadan tråd för ungefär ett år sen :D

Microsoft Word *kissass* .................. *spy*

Monoxide
2005-05-29, 19:28
http://www.boreme.com/boreme/funny-2002/paperclip.php?gobackto=search

:D

bosse_brutal
2005-05-29, 19:31
Det här känns verkligen som deja vú, jag kommer ihåg en nästan exakt likadan tråd för ungefär ett år sen :D

Microsoft Word *kissass* .................. *spy*

det stämmer, har alltid hatat autokorrigeringslistor, förra gången så klarade jag faktiskt att få bort skiten, men efteratt jag formaterade datorn så har dem återuppstått igen kraftfullare än någonsin, de verkar även ha lärt sig av sina misstag,de har t.ex blivit immuna mot mina försök att få bort dem....

Zakath
2005-05-29, 19:32
det stämmer, har alltid hatat autokorrigeringslistor, förra gången så klarade jag faktiskt att få bort skiten, men efteratt jag formaterade datorn så har dem återuppstått igen kraftfullare än någonsin, de verkar även ha lärt sig av sina misstag,de har t.ex blivit immuna mot mina försök att få bort dem....

:laugh: :laugh: :thumbup:

bosse_brutal
2005-05-29, 20:14
nu har det kommit ett nytt fel... varje gång jag trycker på "enter" så hoppar den ner 2 hack istället för ett. (självklart har jag kollat dubbelt radavståndet)

edit, det var en grej som var inställt på "auto" felet försvann när jag ändrade en rutal till "0" Går inte att lite på word...

Grisen
2005-05-29, 20:25
Bosse :laugh: :laugh:

rememberence
2005-05-29, 20:29
du ska nog inte använda datorer bosse :MrT:

bosse_brutal
2005-05-29, 20:45
du ska nog inte använda datorer bosse :MrT:

datorn är min vän, det är bara ett visst program som inte tycker om mig...

Föresten, är det någon som vet något om detta

word hängde sig nämligen igen, och jag hade inte sparat på ett tag *grr27*

vore väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig

Destra
2005-05-29, 21:14
word hängde sig nämligen igen, och jag hade inte sparat på ett tag *grr27*

vore väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig

Dokumentet brukar sparas i Arkiv "gardinen", längst ner.

bosse_brutal
2005-05-29, 21:19
Dokumentet brukar sparas i Arkiv "gardinen", längst ner.

nej, klickar jag på den så står det att den filen används redan men att jag kan öppna en skrivskyddad version, och den versionen är exakt där jag sparade senast...:(

WHITEFOLKS
2005-05-29, 21:47
Tror det står i manualen annars :thumbup:

Halldin
2005-05-29, 21:51
Bosse behöver Windows RG :thumbup:

http://www.hahahumor.com/flash-animations/windows-edition.htm

(starta Word)

bosse_brutal
2005-05-29, 23:10
Bosse behöver Windows RG :thumbup:

http://www.hahahumor.com/flash-animations/windows-edition.htm

(starta Word)

exakt samma version som jag har installerad på datorn :laugh:

aliquis
2005-05-29, 23:36
eller staroffice på www.sun.com... men ja, ms office suger. latex.

aliquis
2005-05-30, 00:22
Tror det står i manualen annars :thumbup:
för man en manual med word?

Langster
2005-05-30, 06:28
Låt detta bli en läxa. Använd ALDRIG Word, ALDRIG! Det programmet borde förbjudas.
Ladda ner en piratversion av InDesign istället vafan! Till och med Pagemaker är 1000-tals ggr bättre än Word.

kroy
2005-05-30, 11:06
om du nu måste använda word, så skriv texten i notepad först ^^
sedan kan du kopiera in och stavfelssöka samt få det att se lite snyggare ut..

hade f.ö. själv problem med word förra veckan då den inte lät mig att klistra in text!!!

btw, prova dölja det dära gemet from hell, finns i alternativ nånstans.

hoppas du hann bli klar med uppsatsen (antar att du gjorde klart den igår) :)

izarul
2005-05-30, 11:12
Har använt det i några år, hur bra som helst, mocrosoft kan slicka sig i rumpan.

Slartibartfast
2005-05-30, 16:19
Orkar inte läsa igenom allt, men jag vill bara säga att jag hatar det där satans gemet!

axlpxl
2005-05-30, 16:22
prova AbiWord annars. funkar okej, också slipper du sånt meck.

Baan
2005-05-30, 16:23
ni förtjänar alla att dö. word äger
mwahhhahha

nej ärlig talat, bara skriva rapporter och sånt har alltid funkat klockrent för mig, oftast är dte brist på kunskap som leder till lite.. problem. Det enda jag irriterat mig som fan på är väl när jag ska göra diagram och lite sånt, men även där är det lite lack of skills :(