handdator

Visa fullständig version : Brännbolls-Yran i Umeå

Bamse
2005-05-28, 15:05
Uhm.. är det någon som vågar sig på att sätta en diagnos på det som varje år sker på Brännbolls-Yran?

Hör det kanske till begreppet Masspsykos ?

Folk blir onekligen som förbytta. Alla spärrar släpper och vanligtvis sansat folk bränner upp bilar, soffor, containrar, TV-apparater etc.

http://www.vk.se/bilder/maj/alidhem.jpg

skaparn
2005-05-28, 15:14
Jisses! Jag hörde om nån bil som hade blivit bränd och tänkte att det var något studentikost spex men det där ser ju mer ut att vara någon sorts grov vandalisering, den bilen var väl en gång i tiden en Audi Cupé?

Jag hatar festen på ålidhem, verkligen hatar. På väg hem igår så var det nåt äckel som var sur på världen och ville börja bråka med mig eftersom jag hade oförskämdheten att passera. Bedömde att han var tillräckligt onykter för att jag skulle ha en chans men så kom det några brudar och fixade det hela. Det jag i efterhand blev så förbannad över var att han beter sig sådär inte bara för att han är en idiot, utan även för att han nog vet att det är ganska safe att gå omkring och mucka gräl bland en majoritet studenter. Han hade nog varit mer passiv varsomhelst annars.

Och så ser det förstås ut som ett slagfält här med oändligt mycket krossat glas och skräp.

Studenter är svin, och de som inte är studenter men hänger på fysik/padagoggränd, är också svin.

reinholdsson
2005-05-28, 15:16
Och till råga på allt är det en Audi TT som brunnit.. Men det verkar lite skumt, hur kan gummit på däcken vara helt om bilen har brunnit? Det borde smälta ganska snabbt.

Ralle
2005-05-28, 15:19
Jag var där igår men jag tyckte inte att det var så farligt.. Ingen som var i närheten av att börja bråka med mig eller nån av mina kompisar

abjorn
2005-05-28, 15:21
Jag var hemma och försökte sova, gick inge bra ;)

Utryckningar stup i minuten och grannar som spelade negermusik.

Loke
2005-05-28, 15:30
Och till råga på allt är det en Audi TT som brunnit.. Men det verkar lite skumt, hur kan gummit på däcken vara helt om bilen har brunnit? Det borde smälta ganska snabbt.

Därför att värmen stiger, kanske?

Prankie
2005-05-28, 15:33
Det händer varje år, och jag valde lägga mig klocka 10 det här året. :)

abjorn
2005-05-28, 15:34
vem fan får för sig att elda en bil *screwy*

Hoppas dom åker dit iaf.

Fatalist
2005-05-28, 15:40
vaaa??! vad är detta för spektakel?

bolt
2005-05-28, 15:41
http://susning.nu/Br%e4nnbollsyran

Prankie
2005-05-28, 15:49
vaaa??! vad är detta för spektakel?

Under fredagen så samlas hela Umeås stridpittar i fysikgränd för att mucka gräl. Ungefär som alla idioter som gör förstörelse under reclaim the street.

Kwon
2005-05-28, 15:51
Allt detta för lite brännboll?

Eller är det bara en förevändning

Yankeee
2005-05-28, 15:53
Bönder och sprit har väl aldrig gått bra ihop?

Grisen
2005-05-28, 15:55
Bönder och sprit har väl aldrig gått bra ihop?

*slap* Samer *slap* *slap* *slap*

Grisen
2005-05-28, 15:56
Hade tänkt att deltaga men det blev inte så, vilket slagfält!

reinholdsson
2005-05-28, 16:11
Därför att värmen stiger, kanske?

Läs om mitt inlägg.. Jag undrade hur gummit på däcken på en bränd bil kan vara kvar. Det bör smälta ganska omgående, vilket det inte ser ut att ha gjort på bilen i fråga.

Bamse
2005-05-28, 16:25
http://www.vk.se/redaktion/extra/maj/alidhem.shtml

abjorn
2005-05-28, 16:42
finns det inga sk guardian angels i umeå ? :D

Munter
2005-05-28, 16:52
Fan... jag håller på att sälja min lägenhet där uppe på Biologigränd. Bra tajming att börja visningarna under Yran :thumbup: Inget lockar folk som krossat glas, spyor och nerskräpning! Brukar ta länge för dem att rensa upp skiten också.

Dumleman
2005-05-28, 17:10
Jag var inte där, åkt hem till mor. Lite väl mycket poliser dock för ens eget välbefinnande, i västerbottensnytt sa de att typ 50 st poliser var placerad i Ålidhemsområdet :)

skaparn
2005-05-28, 17:24
Hur blir man av med det här då? Dom har försökt med inhängnat område nåt år men det funkaede inte, då flyttade bara svineriet utanför fysikgränd och antagligen är det därför lika mycket av festandet pågår på pedagoggränd idag.
Man kan ju inte förbjuda folk att samlas och dricka... eller? Är inte detta allmän plats? Skulle polisen, om de ville, kunna gå runt och hälla ut folks dricka? Det gjorde dom nåt år på rovön i skelltown för att minska stöket på skolavslutningen. Vet dock inte om det var ett lyckat försök, hörde bara ett rykte.

Jag har träffat folk som åker hit från alla delar av landet för att delta i ålidhemspektaklet vilket får en att undra hur endel är funtade.

Droog
2005-05-28, 20:53
Läs om mitt inlägg.. Jag undrade hur gummit på däcken på en bränd bil kan vara kvar. Det bör smälta ganska omgående, vilket det inte ser ut att ha gjort på bilen i fråga.

Det är en komplott iscensatt av det pedofilistiska mansnätverk som styr samhället. Du, min käre Reinholdsson ser igenom sådana dimridåer, det står klart efter ditt avslöjande av den falska brandbil(d)en. Självklart är bilden manipulerad, detta är överhetens sätt att hålla folket på plats. Hela historien är synnerligen upprörande. Rykten som florerar bland de rättroende indikerar att det är en förklädd T 34 som man senare har monterat alldeles nya Dunlop på. Jag kan mer risk för mitt eget liv presentera den orginalbild från Fysikgränd som användes.

http://dspace.dial.pipex.com/town/avenue/vy75/pictures/T34-G.jpg

Notera hur skickligt de maskerat svastikan, dem drar sig inte för någonting, komihåg det!!! Så var på er vakt och öppna inte dörren för någon.

Grisen
2005-05-28, 20:54
Det är en komplott iscensatt av det pedofilistiska mansnätverk som styr samhället. Du, min käre Reinholdsson ser igenom sådana dimridåer, det står klart efter ditt avslöjande av den falska brandbil(d)en. Självklart är bilden manipulerad, detta är överhetens sätt att hålla folket på plats. Hela historien är synnerligen upprörande. Rykten som florerar bland de rättroende indikerar att det är en förklädd T 34 som man senare har monterat alldeles nya Dunlop på. Jag kan mer risk för mitt eget liv presentera den orginalbild från Fysikgränd som användes.

Notera hur skickligt de maskerat svastikan, dem drar sig inte för någonting, komihåg det!!! Så var på er vakt och öppna inte dörren för någon.

:D

Karelin
2005-05-28, 21:03
Jag var inte där, åkt hem till mor. Lite väl mycket poliser dock för ens eget välbefinnande, i västerbottensnytt sa de att typ 50 st poliser var placerad i Ålidhemsområdet :)

Jobbade där på fredagen och vi hade 30 poliser och 18 väktare på plats på området. Fanns även drygt 10 poliser till i beredskap. Tyckte att det var osedvanligt mycket fjortisar där iår. Så går det när man inte anordnar nån konsert eller liknande på annan plats samtidigt.

Annars var det lugnare än vanligt, inte så många bränder på själv fysikgränd där vi var. Ett packe bråk å några söndersparkade dörrar. Studenter är det absolut sämsta har att erbjuda och jag skulle vilja citera lonely planets guide över sverige där det finns med en lista över saker man ska se upp för i Sverige varav en är "student alcoholics". Det är så omvärlden ser på oss.
Strålande reklam =/

Loke
2005-05-28, 21:39

Jag är ganska säker på att jag förstår vad du menar. Men vad jag säger är att bilen inte har brunnit under däcken, och att elden brevid och ovanför däcken inte ger mycket värme till däcken.

reinholdsson
2005-05-28, 21:42

http://dspace.dial.pipex.com/town/avenue/vy75/pictures/T34-G.jpg

hehe, :D :D .

Dumleman
2005-05-28, 21:48
Jobbade där på fredagen och vi hade 30 poliser och 18 väktare på plats på området. Fanns även drygt 10 poliser till i beredskap. Tyckte att det var osedvanligt mycket fjortisar där iår. Så går det när man inte anordnar nån konsert eller liknande på annan plats samtidigt.

Annars var det lugnare än vanligt, inte så många bränder på själv fysikgränd där vi var. Ett packe bråk å några söndersparkade dörrar. Studenter är det absolut sämsta har att erbjuda och jag skulle vilja citera lonely planets guide över sverige där det finns med en lista över saker man ska se upp för i Sverige varav en är "student alcoholics". Det är så omvärlden ser på oss.
Strålande reklam =/
Men man får väl räkna med lite stökighet någon gång per år när man packar in tusentals människor i sina bästa år i en liten stad :). Är väl så överallt?

-GP-
2005-05-28, 22:22
Men man får väl räkna med lite stökighet någon gång per år när man packar in tusentals människor i sina bästa år i en liten stad :). Är väl så överallt?

Att bränna bilar, möbler, tv-apparater etc är inte vad jag kallar "lite stökighet"! Och sen fylla ett kvarter med glassplitter.. Fysikgränd ser ju mer eller mindre ut som en krigszon efter yran!! Lite vett trodde man att folk hade i skallen.. *grr27*

abjorn
2005-05-28, 22:43
Att bränna bilar, möbler, tv-apparater etc är inte vad jag kallar "lite stökighet"! Och sen fylla ett kvarter med glassplitter.. Fysikgränd ser ju mer eller mindre ut som en krigszon efter yran!! Lite vett trodde man att folk hade i skallen.. *grr27*

om det ändå bara var fysikgränd... jag fick åka slalom till gymmet idag *grr*

Karelin
2005-05-28, 23:26

Vår tankar torde ändå riktas till de stackars kvartersvärdar som faktiskt måste städa upp skräpet efter drägget...

Tomten
2005-05-28, 23:28

Det är ju mindre komplicerat när det brann mest på insidan. De kan slagit sönder en ruta och kastat in något som brinner, inredningen lär ta eld ganska lätt.

AcidSleeper
2005-05-29, 10:51
Tur att man inte stannade länge på fysikgränd... var mest på nydala eller på peddan... :)

Men säger då det... en mer idiotisk kväll får man leta efter.. *grr*

Bamse
2005-05-29, 13:20
Uähh så sliten man blir av en tvådagars. *popcorn*

Bamse
2005-05-30, 19:01
http://www.vk.se/bilder/300505-etta.jpg

abjorn
2005-05-30, 19:23
vilken härlig brasa det blivit om branden spridit sig till omkringliggande bilar :hbang: