Visa fullständig version : Lost
Tänkte bara kolla ifall det finns mer fölk här inne som följer denna serie,såg själv precis klart det sista avsnittet (24-25,dubbelavsnitt).
jepp, följer självklart Lost *flex*
säg nu inte hur det slutar nu, men var det ett bra slut?
jepp, följer självklart Lost *flex*
Enbart på svensk tv eller kan du inte hålla dig o kollar i förväg?
Gabriel_
2005-05-27, 16:54
Tänkte bara kolla ifall det finns mer fölk här inne som följer denna serie,såg själv precis klart det sista avsnittet (24-25,dubbelavsnitt).
nisse pisse du vet att det är OC som gäller *kissass*
Enbart på svensk tv eller kan du inte hålla dig o kollar i förväg?
orka vänta i en vecka per avsnitt, ska de ses på serier så ska man titta på några avsnitt åt gången. Kan ju tänka mig stackarna i USA där der går ett avsnitt varannan vecka eller nått :laugh:
Jepp, inte på svensk tv dock..
pruttig cliffhanger i sista avsnittet *grr27*
orka vänta i en vecka per avsnitt, ska de ses på serier så ska man titta på några avsnitt åt gången. Kan ju tänka mig stackarna i USA där der går ett avsnitt varannan vecka eller nått :laugh:
Slutet är annorlunda...
...men det är hela serien så.
Jepp, inte på svensk tv dock..
pruttig cliffhanger i sista avsnittet *grr27*
mmm minst sagt
Slutet är annorlunda...
...men det är hela serien så.
förstod nästan att det skulle vara ett riktigt skumt slut :D ska se klart imorn tänkte jag :thumbup:
nisse pisse du vet att det är OC som gäller *kissass*
Gagge din lille fis,ring capri med dig nu istället för att störa mig :D
Varje onsdag är man bänkad framför Tv:en pga Lost.
Men jag tror att det är sommarupphåll efter nästa avsnitt, eller har jag helt fel?
Varje onsdag är man bänkad framför Tv:en pga Lost.
Men jag tror att det är sommarupphåll efter nästa avsnitt, eller har jag helt fel?
Ingen aning,har inte sett ett enda avsnitt på tv :P
King Grub
2005-05-27, 17:06
säg nu inte hur det slutar nu, men var det ett bra slut?
Det var ett helt okej slut. Irriterande, men okej. Inte perfekt, dock. Däremot var det sista dubbelavsnittet fyllt med några av dom bästa scenerna i hela säsongen.
Det var ett helt okej slut. Irriterande, men okej. Inte perfekt, dock. Däremot var det sista dubbelavsnittet fyllt med några av dom bästa scenerna i hela säsongen.
Kan inte göra annat än att hålla med Grub,lämnade en del halvt obesvarat men på sätt och vis är det bara kul för då får man tolka själv...
AFanatic
2005-05-27, 17:15
Finns mkt med den serien som är irriterande...
Slutet blev som det blev, då de fick skriva om slutet då de fick klartecken för en andra säsong.
/Fun and games
slutet var ju.... extremt irriterande, men ack så väntat....
**SPOILER** (vit text)
borttagen för säkerhets skull. //Jarod
Dubbelavsnittet som sänds nästa vecka i tv 4 är väl inte det sista dubbelavsnittet för säsongen väl?
King Grub
2005-05-27, 19:31
Dubbelavsnittet som sänds nästa vecka i tv 4 är väl inte det sista dubbelavsnittet för säsongen väl?
Nej, det är väl 7-8 avsnitt kvar från första säsongen som dom visar i höst. Orka vänta.
Lost kommer att ha uppehåll över sommaren sen så drar det igång igen.
Själv så älskar jag lost. Väldigt trevlig serie.
/Timme
reinholdsson
2005-05-27, 19:36
Hehe inte konstigt att tv4 förlorar tittare, nästan alla här som följer serien har laddat ner den / köpt den över internet (om det nu går).
Jopps kikar friskt på serien ..
En fråga (som kanske kan avslöja nått?)
Kunde inte killen se framtiden? Kommer inte riktigt ihåg den biten men nån annan kanske gör?
En fråga (som kanske kan avslöja nått?)
Kunde inte killen se framtiden? Kommer inte riktigt ihåg den biten men nån annan kanske gör?
Var mer så att han kunde få saker o hända men även se saker,han skapade ju isbjörnen genom att läsa om den tex.
Edit: hmm vitt syns visst rätt bra mot den gråa bakgrunden...
AFanatic
2005-05-27, 21:49
Enligt författarna har allt som händer en "naturlig" förklaring.... :MrT:
Vit text följer...
Undrar då hur dom på ett naturligt sätt ska förklara hur fun and games (sällskapsspel osv) verkar diktera vad som händer på ön: tex spelet som Walt satt och spela på flygplatsen...var inte det misstänkt likt säkerhetssystemet på ön going around doing its buissness? Eller spelet Locke satt och spelade i Claires dröm? Fyra i rad på dårhuset där Hugo fick fram var siffrorna kommer ifrån...osv osv
/Fun and games
fast nu när lost har uppebehåll så är det ju bara att börja se på Battlestar Galactica istället ;)
eller varför inte family guy och American Dad
och the Shield har ju börjat gå igen med!
bosse_brutal
2005-05-27, 22:35
hmm, jag har sett fram till avsnitt 21, där 21 var en sammanfattning. dubbelavsnitt 24-25, vad är det för nått då?
Jaa. Det var den fredagen förstörd. *grr27* Säsong två, som kommer bli säsong tre, fyra..osv. Gilligan's island anyone? :(
Samtidigt har mitt intresse peakats. Visste t ex inte om det här med fun and games.. Var hittar man sån rolig info?
ne shitt vilket slut. får komma med en ny säsong snart .....
christian
2005-05-27, 23:04
Tyckte de kunde avslutat det här. Vartannat avsnitt var ju åndå bara utfyllnad i princip. Slutat med flaggan i topp så att säga.
nej, bestämmer mig för att det är dåligt.
hehe.. vågar inte läsa igenom tråden. Jag tänkte se avsnitt 23 och 24 imorgon. Riktigt bra serie! :thumbup:
Sen har jag tre avsnitt alias att kolla igenom också.. känns som om morgondagen kommer gå väldigt snabbt :D
Lost är underhållande, inte det bästa jag sett, men duger att titta på på kvällarna.
AFanatic
2005-05-27, 23:36
Jaa. Det var den fredagen förstörd. *grr27* Säsong två, som kommer bli säsong tre, fyra..osv. Gilligan's island anyone? :(
Samtidigt har mitt intresse peakats. Visste t ex inte om det här med fun and games.. Var hittar man sån rolig info?
Man kollar på serien? Och skapar sig egna teorier (som visserligen delas av andra med allra största sannolikhet)? ;)
Snacka om helkväll!
Såg klart på de sista avsnitten av 4:e säsongen av 24 och Lost.
Jag gillade 24, bra avslut, men som vanligt blev det lite väl ihopstressat mot slutet.
Lost var riktigt bra! Lite besviken blir man ju på att de inte kan/vill ge några svar, men det var ett par riktigt spännande cliffhangers.
Jag är mest orolig för att manusförfattarna inte vet själva vart det är på väg och att de bara hittar på allt eftersom. Typexempel på det är ju X-files. Där fick de ju göra retcons hela tiden för att förklara vad fan som pågick egentligen och drog ut larvigt länge på allting.
btw, kolla in nya Doctor Who om ni har tillgång till brittisk tv, eller kanske internet :thumbup:
King Grub
2005-05-28, 05:12
hmm, jag har sett fram till avsnitt 21, där 21 var en sammanfattning. dubbelavsnitt 24-25, vad är det för nått då?
Säsongens två sista avsnitt, kanske? Som följer avsnitt 22 och 23?
bosse_brutal
2005-05-28, 07:39
Säsongens två sista avsnitt, kanske? Som följer avsnitt 22 och 23?
tyckte det verkade lite konstigt, eftersom jag fick tag på avsnitt 21, och det var en sammansfattnig, och det verkade dumt om att ha en sammanfattnig innan säsongen var slut. iofs kan det va nån idiot som döpt om filen av nån anledning. sökte lite nu, och jag hittade faktiskt 23 och 24-25, som jag inte hittat tidigare.
tyckte det verkade lite konstigt, eftersom jag fick tag på avsnitt 21, och det var en sammansfattnig, och det verkade dumt om att ha en sammanfattnig innan säsongen var slut. iofs kan det va nån idiot som döpt om filen av nån anledning. sökte lite nu, och jag hittade faktiskt 23 och 24-25, som jag inte hittat tidigare.
tcm räknade specialavsnittet som 21 men det gjorde inte lol så därför blev det så. eller om det var tvärtom
Man kollar på serien? Och skapar sig egna teorier (som visserligen delas av andra med allra största sannolikhet)? ;)
Men var sprider du dina Lost-teorier? Som du har skapat? ;)
AFanatic
2005-05-28, 08:56
Men var sprider du dina Lost-teorier? Som du har skapat? ;)
I mina hjärnceller...tills de förtvinar :D Nej men vad menar du? :sleep:
I mina hjärnceller...tills de förtvinar :D Nej men vad menar du? :sleep:
Länk till diskussionsforum om Lost, pls. :D
Hur svårt var det att förstå? Eller att vilja förstå. :D
här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=894993#post894993)
här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=894993#post894993)
humm bra länk :thumbup:
AFanatic
2005-05-28, 12:28
Haha ja har man förutfattade meningar så...bara för jag har teorier behöver jag väl inte delge andra dem? I'm with sunkan :D
AFanatic
2005-05-28, 12:34
Nu när du har uttryckt dig i klartext kan jag ju också hjälpa dig. Orka förvänta sig att andra ska förstå vad du vill när du inte säger det rakt ut, brukar inte tjejer göra sånt? :laugh: *innocent*
Här får du:http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowForumThread/showid-24313/Lost/
*kissass*
LOST-FORUM ( http://www.4815162342.com)
christian
2005-05-28, 14:06
Hehe, coolt med massor av fake-websiter.
http://driveshaftband.com/
http://www.oceanic-air.com
http://www.oceanicflight815.com
Tack för länkarna, nu är ju Lost ännu mer spännande. Nu kan man se om alla avsnitt och föra anteckningar. ;)
kal_erixon
2005-06-02, 12:36
nu är jag lite sent ute men va i helvete!? var sista avsnittet när dom kom in i luckan? allat annat då? isbjörnen, viskningarna, vart kom galningen som försökte stjäla ungen ifrån, vad fan är siffrorna för något, va händer med dom på flotten? vart fan kom det 4 hillbillies, i en liten fiskebåt mitt på havet!?!?
ska dom dra ut på skiten en säsong till?
GIVE ME SOME ANSWERS PLEASE
King Grub
2005-06-02, 12:46
var sista avsnittet när dom kom in i luckan?
Ja.
isbjörnen
Avslöjat, men inte förklarat.
vart kom galningen som försökte stjäla ungen ifrån
Det var ju "the french woman". Förklarat.
vad fan är siffrorna för något, va händer med dom på flotten? vart fan kom det 4 hillbillies, i en liten fiskebåt mitt på havet!?!?ska dom dra ut på skiten en säsong till?
Ja, givetvis, vad trodde du? ;) Går säsong två bra blir det säkert en säsong till... och en tilll... och en till...
Brisk Snu Garvo
2005-06-02, 12:48
Har dom spelat in säsong 2 eller ???
kal_erixon
2005-06-02, 13:08
men hur ska man komma ihåg va dom sa om isbjörnen osv då? de gör inte jag iaf. har dessutom för mig att dom bara jagade bort den. den måste alltså leva? jag blir knäpp om ja ska fortsätta titta på denna skiten
christian
2005-06-02, 13:18
Har dom spelat in säsong 2 eller ???
Nej, inte börjat än. Tydligen tycker produktionsbolaget att det är för dyrt att filma på Hawaii och vill därför få skattelättnader för att inte flytta någon annanstans.
AFanatic
2005-06-02, 13:34
men hur ska man komma ihåg va dom sa om isbjörnen osv då? de gör inte jag iaf. har dessutom för mig att dom bara jagade bort den. den måste alltså leva? jag blir knäpp om ja ska fortsätta titta på denna skiten
Sawyer sköt en av isbjörnarna i början...Men det finns iaf en till på ön.
Edit: Grammatik :D
gargantua
2005-06-07, 17:45
Puh! Serien är bra, men dock är det stundtals inslag av onödig utfyllnad. Jättetråkigt.
Jag tyckte slutet var dåligt. Sure, ge oss cliffhangers men ni måste också avslöja något. De upptäckte väll luckan i avsnitt 7? 19 avsnitt senare öppnar de den.
Iden är dock rolig och jag ser framemot nästa säsong.
För att inte tala om vad det är som rycker upp träd och vad som kastade upp piloten i trädet i början av serien???? Oooooo.... =)
rymdrattan
2005-06-07, 17:59
Dåligt att dom inte kunde avsluta säsongen. Tror som nån annan att manusförfattaren inte har klart för sig vad som ska hända. Troligtvis så tar det mer än iaf 3 program att komma underfund med vad det är i "the hatch" och iaf 2 program innan flottfolket surfat iland igen. Dom lär väl dra ut på det så uttahelvete det som redan finns å inte lyckas hitta på så mkt nytt *suck* :cryout:
AFanatic
2005-06-07, 20:07
För att inte tala om vad det är som rycker upp träd och vad som kastade upp piloten i trädet i början av serien???? Oooooo.... =)
Jag vet vad det är! :booty: Ska jag berätta?! Ska jag? Ska jag? Va? Ska jag? :D
ja säg snälla *kissass*
Får du jättegärna göra...fast via PM så att vi inte spoilar för nån... :thumbup:
*********SPOLIER********
Ge fan i å posta spoilers! Dom syns i mailet man får om man prenumererar på tråden och om någon skulle quota dig så syns ändå den vita texten. //Jarod
*popcorn*
Assp jag fattar inte slutet, det är inget brab slut det är ju iongen poäng med det. Kan skrapa fram ett bättre slut på 3 min. Men om nån kan förklara eller konvertera mig till den sida som tycker att det är ett BRA lut så varsegoda!!! ;)
AFanatic
2005-06-19, 10:22
Assp jag fattar inte slutet, det är inget brab slut det är ju iongen poäng med det. Kan skrapa fram ett bättre slut på 3 min. Men om nån kan förklara eller konvertera mig till den sida som tycker att det är ett BRA lut så varsegoda!!! ;)
Med tanke på att det säkerligen kommer fler än två säsonger så vore det väl inte vidare klipskt att avslöja allt i första säsongen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.