Logga in

Visa fullständig version : Smutskastning av "kroppsbyggare", igen

FredsAmiralen
2005-05-27, 08:07
"Efter våldtäkten hittade polisen 68 dopningstabletter för kroppsbyggare hemma hos gärningsmannen."

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,651206,00.html

Tricklev
2005-05-27, 08:11
"Efter våldtäkten hittade polisen 68 dopningstabletter för kroppsbyggare hemma hos gärningsmannen."

Just den meningen hittade jag inte, tyckte inte artikeln var så utpekande med att han var en kroppsbyggare alls.

Börje H
2005-05-27, 08:12
Det är ju det jag alltid har sagt byggare/dopare=homos :D

OggeP
2005-05-27, 08:20
Just den meningen hittade jag inte, tyckte inte artikeln var så utpekande med att han var en kroppsbyggare alls.

Vilken artikel läste du?

Läs ingressen.

Tricklev
2005-05-27, 08:21
Vilken artikel läste du?

Läs ingressen.

Kroppsbyggare våldtog ung man Haha, hur kunde jag missa det.

Äsh, spela roll vad Aftonbladet skriver.

-AG-
2005-05-27, 08:24

Det är väl det man alltid misstänkt... nu får man det bekfräftat (i en så ansedd tidskrift som ab dessutom) varför byggare gillar att stå på scen, tillsammans med ett flertal andra likasinnade insmorda i olja, alla i minimala kallingar. Allt detta för att få visslingar och hurrarop av vältränade män i publiken :D

Tricklev
2005-05-27, 08:29
Det är väl det man alltid misstänkt... nu får man det bekfräftat (i en så ansedd tidskrift som ab dessutom) varför byggare gillar att stå på scen, tillsammans med ett flertal andra likasinnade insmorda i olja, alla i minimala kallingar. Allt detta för att få visslingar och hurrarop av vältränade män i publiken :D

Och där hoppar humorn iväg *skutt*

Börje H
2005-05-27, 08:30

:laugh:

pellepedal
2005-05-27, 08:31
"Dopningstabletter för kroppsbyggare", va e de?
Nån ny grenspecifik prepp de tagit fram eller?

Enligt pressen är det bara byggare som använder AAS.. Helt sjukt!
Det är ju för f*n småungar som käkar för att slåss bättre på stan till och med... Visst, bygagre är väl den kategorin som har störst fördel av att gå på skiten, men jag blir så trött på att de alltid försöker hänga ut byggare som kriminella.

Nemesis
2005-05-27, 08:45
De flesta elitbyggare är väl kriminella med tanke på att majoriteten stoppar i sig och köper saker som är just olagliga ;)

Herkulez
2005-05-27, 08:55

pellepedal
2005-05-27, 09:14
De flesta elitbyggare är väl kriminella med tanke på att majoriteten stoppar i sig och köper saker som är just olagliga ;)

Tänker man så så är eliten inom så gott som all sport kriminella.

Börje H
2005-05-27, 09:19

Seså nu tar vi det lite lugnt. Menar du att om man tar ett genomsnitt på alla i toppen av BB och deras följeslagare så skall deras "kriminalitet" motsvara desamma hos låt säga långdistanslöpning, fotboll eller alpin skidåkning? Ho, ho, ho

pellepedal
2005-05-27, 09:37
Seså nu tar vi det lite lugnt. Menar du att om man tar ett genomsnitt på alla i toppen av BB och deras följeslagare så skall deras "kriminalitet" motsvara desamma hos låt säga långdistanslöpning, fotboll eller alpin skidåkning? Ho, ho, hoJag har aldrig skrivit att det är bättre i byggning än i nån annan sport. Det jag skrivit är att det förekommer olagliga preparat inom eliten i alla sporter, alla fysiska sporter skulle jag kanske skrivit. Det kan du aldrig blunda för. Troligen är det mer än man tror även i de sporter du radade upp.
Jag skrev ju själv lite längre upp i tråden att byggare är de som troligen har mest nytta av AAS.

Jag är bara trött på att jämt när det pratas i pressen om att polisen hittat dopingpreparat, så skrivs det att det var en byggare... Det kanske var en jäkla hockeyfjant som dopade sig och tränade på gym i bland... Inte fan skriver de då att det var en hockeyspelare?!?!

jwzrd
2005-05-27, 09:45
"Dopningstabletter för kroppsbyggare", va e de?
Nån ny grenspecifik prepp de tagit fram eller?

Enligt pressen är det bara byggare som använder AAS.. Helt sjukt!
Det är ju för f*n småungar som käkar för att slåss bättre på stan till och med... Visst, bygagre är väl den kategorin som har störst fördel av att gå på skiten, men jag blir så trött på att de alltid försöker hänga ut byggare som kriminella.

Tror du att din definition av vem som är och vem som inte är byggare är densamma som vanliga människor som skiter i byggning har? Har du mer än genomsnittligt mycket muskler och tränar för att du har liten ***/är ful/tunn så är du byggare. Dvs träna utan syfte eller med enda syftet att smörja in picken med olja och ställa sig på scen. Slappna av nu plucke, bodybuildingsporten har inte utsett dig till försvarsadvokat.

daja
2005-05-27, 09:46

kamma dig för fan

Solros
2005-05-27, 10:14
Undrar om dom hittade något exemplar av Aftonbladet hemma hos snubben...

"Efter våldtäkten hittade polisen 68 exemplar av skittidningar hemma hos gärningsmannen. Detta tros ha ett starkt samband med brottet..."

jwzrd
2005-05-27, 10:20
Undrar om dom hittade något exemplar av Aftonbladet hemma hos snubben...

"Efter våldtäkten hittade polisen 68 exemplar av skittidningar hemma hos gärningsmannen. Detta tros ha ett starkt samband med brottet..."

Haha :laugh:

"Man tror att han var i desperat behov av att slänga bort sitt liv med att bry sig om allt det som ingen tidigare ens torkade sig i arslet med. OBS! Starka bilder".

Slin
2005-05-27, 12:37
Aftonbladet är en jävla femenist tidning

jwzrd
2005-05-27, 12:42
Aftonbladet är en jävla femenist tidning

Aftonbladet är en jävla feminist? Vem fan är den där herr Tidning?

Pellefant
2005-05-27, 12:53
Ni som är gymägare här, ni kan väl sälja in nått gympaket till Expressen och Aftonbladets personal, så kanske deras värderingar om kroppsbyggare ändras med tiden.

Zonyk83
2005-05-27, 12:56
Ni som är gymägare här, ni kan väl sälja in nått gympaket till Expressen och Aftonbladets personal, så kanske deras värderingar om kroppsbyggare ändras med tiden.

Det handlar inte om värderingar, det handlar om att det är underhållning att smutskasta en viss grupp människor och dra alla över en kam, detta är vad människor är bäst på, massmedia bara lever av det

Sverker
2005-05-27, 13:46
Vad gör alla vi andra för att visa att kroppsbyggning är hälsosamt som träningsform och tävlingsformen är möjlig utan dopning ?

Har inte Vi ett ansvar för våran idrott ?

Lasse Kongo
2005-05-27, 14:00
haha fyfan, han fick 3år direkt medans det verkar vara bra svårt o fälla killar som våldtar tjejer.

han hade ju lite skit hemma, men det var ju knappt straffbart, bra skumt samhälle =)

Trance
2005-05-27, 14:32
haha fyfan, han fick 3år direkt medans det verkar vara bra svårt o fälla killar som våldtar tjejer.

han hade ju lite skit hemma, men det var ju knappt straffbart, bra skumt samhälle =)

Ja för så är det. Verkligen. Du måste studerat mängder av domar och statistik för att komma fram till detta.

Zonyk83
2005-05-27, 15:35

*popcorn* :confused: :confused:

izarul
2005-05-27, 15:58
Fan dom kan väl skriva hur många alvedon dom hittade.

AnimalGen
2005-05-27, 16:41
Folk kommer alltid se ner på oss som är extrema

jwzrd
2005-05-27, 16:41
Folk kommer alltid se ner på oss som är extrema

Oss?

EDIT: Det är ju den attityden som får folk att kolla snett på dig! Du går runt och tror att du är nånting extra bara för att du är iväg och svettas i en lokal ett par gånger i veckan.

AnimalGen
2005-05-27, 16:48
Bodybuilders, SL/OL, seriöst tränade

jwzrd
2005-05-27, 16:49
Bodybuilders, SL/OL, seriöst tränare

Det är ingen som kollar snett eller behandlar mig konstigt för att jag är större än genomsnittet. Tippar på att det knappt syns att du tränar så om någon behandlar dig konstigt så beror det på det som kommer ur din käft och din attityd i största allmänhet.

AnimalGen
2005-05-27, 16:54
Det är ingen som kollar snett eller behandlar mig konstigt för att jag är större än genomsnittet. Tippar på att det knappt syns att du tränar så om någon behandlar dig konstigt så beror det på det som kommer ur din käft och din attityd i största allmänhet.
Folk tittar snett på mig för jag har mat med mig till skolan, för att jag klara dom tyngsta hantlar i "skolgymet", att jag vet vad som är protein, kolhydrat, att jag dricker mycket vatten, att jag inte dricker alkohol, att jag inte äter dagligen på Mc`Donalds mm.

Zonyk83
2005-05-27, 17:06

Du kanske inte är stor nog att titta på? Och vem säger att uppmärksamheten måste vara negativ? Många "glor" säkert eftersom de beundrar att man kommit så pass långt som man gjort, och då är det lätt att ta detta "gloeriet" som något negativt. Om man är paranoid eller bara tänker för mycket.

Edit-> Jag ÄR stolt över att jag kommit dit jag är nu, men har en lång väg kvar. På dig låter det som att man borde gömma sig bakom en sten och skämmas för att man tränar. Många rör inte på sig på år, varför ska vi då inte tycka att vi är något extra som rör på oss? Om vi snackar jämställt med vilken sport som helst? För det är en annan sorts stolthet än att gå och pryla folk för att man tränar

jwzrd
2005-05-27, 22:25
Du kanske inte är stor nog att titta på? Och vem säger att uppmärksamheten måste vara negativ? Många "glor" säkert eftersom de beundrar att man kommit så pass långt som man gjort, och då är det lätt att ta detta "gloeriet" som något negativt. Om man är paranoid eller bara tänker för mycket.

Edit-> Jag ÄR stolt över att jag kommit dit jag är nu, men har en lång väg kvar. På dig låter det som att man borde gömma sig bakom en sten och skämmas för att man tränar. Många rör inte på sig på år, varför ska vi då inte tycka att vi är något extra som rör på oss? Om vi snackar jämställt med vilken sport som helst? För det är en annan sorts stolthet än att gå och pryla folk för att man tränar

Det var inte det det handlade om. Det är många som kollar och konstaterar: ok en biff. Sen händer ingenting mer för jag går inte runt med armarna rakt ut, stirrar inte surt, knallar inte runt i träningskläder, snackar inte protein/steroider/byggning med folk som faktiskt inte BRYR SIG ETT JÄVLA DUGG om byggning. Därför är det ingen som kollar snett, det finns inget att irritera sig över (möjligtvis att jag är så jävla ful, men det är en annan femma :D).

Det handlar om attityd och beteende. Testa själv, knalla runt på stan och se hur alla byggare du ser beter sig. Du kommer att notera att alla beter sig snarlikt. Tycker du ärligt talat att det verkligen är så att ju faktumet att dom har mer muskler än genomsnittet och att dom "tar tyngsta hanteln på skolgymmet" betyder ett jävla dugg? Vem bryr sig vad du gör och inte gör på gymmet om det inte är en annan som tränar seriöst du snackar med? Ingen bryr sig om din biceps när du lyfter brickan på McD, ingen bryr sig om hur trångt det är att gå genom dörren in på muggen, alla skiter i att du tycker dina lår är så stora att du måste gå runt dom. Jag lovar dig det! MEN det tror byggarfolk som tex AnimalGen här. Därför kollar folk snett på honom.

Lasse Kongo
2005-05-27, 22:36
Ja för så är det. Verkligen. Du måste studerat mängder av domar och statistik för att komma fram till detta.

Nej inte en enda, har du?

Tricklev
2005-05-27, 22:43
Nej inte en enda, har du?

Lägg undan dina känslor för 2 sekunder och försök se HUR det svenska rättssystemet ser ut idag.

Lasse Kongo
2005-05-27, 22:45
Lägg undan dina känslor för 2 sekunder och försök se HUR det svenska rättssystemet ser ut idag.

Ok, ja la dem åt sidan 2 sek, hjälpte dock inte =/

Zonyk83
2005-05-27, 23:10
Kom inte på något direkt bra att kontra med för du har delvis (delvis! =) ) rätt...Det finns ju alltid folk som är beundransvärda i sitt uppförande jämte deras storlek, såsom Magnus Samuelsson...Den styrkan/storleken och ändå helt sjukt trevlig kille som inte gör sig till på minsta sätt, inte vad jag skådat iaf. Och det är så alla borde vara. För visst ändras attityden hos styrketränande, speciellt då unga killar, allteftersom de blir grövre. Kanske därför många börjar träna också, vare sig man vill erkänna det eller inte, för att få mer respekt? För alla tycker det är trevligt med lite respekt, det är jag säker på. Även om det inte handlar om respekt och mod att slå ner någon, utan bara generellt att man vill känna sig mer respekterad (av folk som man inte känner), vilket följer automatiskt när man blir större, och då kanske många tvingas ta till ett speciellt betéende och uppförande på offentliga platser, för att folk förväntar sig det.

Om jag ska vara ärlig så får jag faktiskt en olustig känsla ibland, över att veta att man tillhör sorten som automatiskt får en stämpel av folk (många) för att man är vältränad, och det behöver inte vara för att jag har attityd eller rör mig på ett speciellt sätt, utan bara att man har mer muskler än resten av folket. Tack vare de som medvetet gör sig till så dras vi med som inte tillhör den sorten. Såvida vi nu inte har på oss långärmade pösiga tröjor. För jag gillar att visa upp det jag har, jag tycker om uppmärksamheten, och jag hoppas i alla fall att all uppmärksamhet man får inte är negativ och baseras på fördomar.

Sedan så tror jag att det är som du säger, att man tror att folk bryr sig mer än de verkligen gör. Eller så vill man bara att de ska bry sig mer, därav gör man attityden mer drastisk. Vad vet jag...

Och nejdå du ser inte ful ut :naughty:

Edit->Tillägg, stavning, struktur

Det var inte det det handlade om. Det är många som kollar och konstaterar: ok en biff. Sen händer ingenting mer för jag går inte runt med armarna rakt ut, stirrar inte surt, knallar inte runt i träningskläder, snackar inte protein/steroider/byggning med folk som faktiskt inte BRYR SIG ETT JÄVLA DUGG om byggning. Därför är det ingen som kollar snett, det finns inget att irritera sig över (möjligtvis att jag är så jävla ful, men det är en annan femma :D).

Det handlar om attityd och beteende. Testa själv, knalla runt på stan och se hur alla byggare du ser beter sig. Du kommer att notera att alla beter sig snarlikt. Tycker du ärligt talat att det verkligen är så att ju faktumet att dom har mer muskler än genomsnittet och att dom "tar tyngsta hanteln på skolgymmet" betyder ett jävla dugg? Vem bryr sig vad du gör och inte gör på gymmet om det inte är en annan som tränar seriöst du snackar med? Ingen bryr sig om din biceps när du lyfter brickan på McD, ingen bryr sig om hur trångt det är att gå genom dörren in på muggen, alla skiter i att du tycker dina lår är så stora att du måste gå runt dom. Jag lovar dig det! MEN det tror byggarfolk som tex AnimalGen här. Därför kollar folk snett på honom.

ErikWrestlingFreaket
2005-05-27, 23:11
Jag förstår bara inte varför bodybuilderna gör sådana roliga danser på scenen? :laugh:

Grahn
2005-05-27, 23:43
Jag förstår bara inte varför bodybuilderna gör sådana roliga danser på scenen? :laugh:

Säger killen som gillar....wrestling.
*rolleyes*

Pingu
2005-05-28, 07:39
Folk har en "smutsig" syn på kroppsbyggare helt enkelt.
Jag är ganska stor och får höra både ett och annat, ibland faktiskt positiva saker också. Det är säkert 20 pers på jobet som har frågat min arbetspartner (som jag nu tränar med) hur mycket "grejer" jag har tagit, för att så stor och stark kan man inte bli annars *screwy*

Kan det vara 10 år sen någon dåre tog sig upp i nätt torn eller nått och sköt ihjäl en massa folk (inte lasermannen). Minns inte vars det var men det var i en Svensk stad. När dom grep han så skrev tidningarna att han var en galen bodybuilder för dom hittade ju ett gymkort i hans börs. Sen att han hade varit där 2 ggr senaste 6 månaderna skrevs det inte om.

Metal_boy_
2005-05-28, 09:28
Ok, ja la dem åt sidan 2 sek, hjälpte dock inte =/

Lillgrabben
2005-05-28, 09:30
Folk har en "smutsig" syn på kroppsbyggare helt enkelt.
Jag är ganska stor och får höra både ett och annat, ibland faktiskt positiva saker också. Det är säkert 20 pers på jobet som har frågat min arbetspartner (som jag nu tränar med) hur mycket "grejer" jag har tagit, för att så stor och stark kan man inte bli annars *screwy*

Kan det vara 10 år sen någon dåre tog sig upp i nätt torn eller nått och sköt ihjäl en massa folk (inte lasermannen). Minns inte vars det var men det var i en Svensk stad. När dom grep han så skrev tidningarna att han var en galen bodybuilder för dom hittade ju ett gymkort i hans börs. Sen att han hade varit där 2 ggr senaste 6 månaderna skrevs det inte om.

Är det Mattias Flink du tänker på??

Låter som det iallafall.

Metal_boy_
2005-05-28, 09:33
Fattar inte det där. Vissa grupper är ok att smutskasta. Synd tycker jag. En jävla hope asgamar.

Metal_boy_
2005-05-28, 09:34

Låter som det iallafall.

Det va väl i Falun i några buskar? Han sköt ihjäl 8 pers.

Den grabben hade nog tagit Hemvärnet lite väl för allvarligt.

Grisen
2005-05-28, 16:22

Låter som det iallafall.

Precis, en psykopat-fänrik som lackade ur.

Jense
2005-05-28, 19:19
ja.. precis som om ngn golfspelande kärring skulle blivit utpekad som "golfhyndan eller golfspelare om hon t.ex kört över ett par-tre spädbarn

RobbeliRobban
2005-05-28, 19:38
lite OT: Helt ärligt så tror jag att kroppsbyggare inte är mer brottsbenägna än andra , de flesta som jag klassificerar som byggare som jag kan uttala mig om är tillbakadragna, blida, vänliga och stillsamma, oavsett om de är fullproppade med prepp eller inte.

Börje H
2005-05-28, 20:44

Så djävla rätt :thumbup:
Det är ju precis beteendet ovan som gör att bb aldrig kommer att få ett erkännande som "riktig" sport. Utövarna beter sig ofta helt enkel bissart löjlig vartän de befinner sig. Och tyvärr så gäller detta oftast de som INTE tävlar. De som hänger i klasar runt deras idoler som har modet att verkligen ta tag i saken och genomföra en tävlingsdiet fullt ut. Sverker undrar vad vi kan göra för att göra sporten mer erkänd. Det är ju enkelt. Sluta att se er själva som någon slags elitsubkultur och kalla er x-trema i alla avseende. "Extrem sport kräver ett extremt liv och extrema åtgärder he, he, he". Jag har då aldrig i hela mitt liv blivit kallad byggare. Men då äger jag iof inga Platinumbyxor, inget Twinlablinne och springer heller inte omkring i den obligatoriska Gasp-jackan (Gasp-byxa dock, kanske någon tittar snett på mig nuförtiden..). Dessutom håller jag inte armbågen rakt ut från kroppen då jag pratar i mobilen leer tar en klung ur Colan. Hmmm just det jag kanske är för liten och för svag? Ho, ho, ho

Scratch89
2005-05-28, 21:40
Det är ju precis beteendet ovan som gör att bb aldrig kommer att få ett erkännande som "riktig" sport. Utövarna beter sig ofta helt enkel bissart löjlig vartän de befinner sig. Och tyvärr så gäller detta oftast de som INTE tävlar. De som hänger i klasar runt deras idoler som har modet att verkligen ta tag i saken och genomföra en tävlingsdiet fullt ut. Sverker undrar vad vi kan göra för att göra sporten mer erkänd. Det är ju enkelt. Sluta att se er själva som någon slags elitsubkultur och kalla er x-trema i alla avseende. "Extrem sport kräver ett extremt liv och extrema åtgärder he, he, he". Jag har då aldrig i hela mitt liv blivit kallad byggare. Men då äger jag iof inga Platinumbyxor, inget Twinlablinne och springer heller inte omkring i den obligatoriska Gasp-jackan (Gasp-byxa dock, kanske någon tittar snett på mig nuförtiden..). Dessutom håller jag inte armbågen rakt ut från kroppen då jag pratar i mobilen leer tar en klung ur Colan. Hmmm just det jag kanske är för liten och för svag? Ho, ho, ho
Tyckte även att du var klockren i det du sade! :thumbup:

Herkulez
2005-05-28, 22:04
Det är ju precis beteendet ovan som gör att bb aldrig kommer att få ett erkännande som "riktig" sport. Utövarna beter sig ofta helt enkel bissart löjlig vartän de befinner sig. Och tyvärr så gäller detta oftast de som INTE tävlar. De som hänger i klasar runt deras idoler som har modet att verkligen ta tag i saken och genomföra en tävlingsdiet fullt ut. Sverker undrar vad vi kan göra för att göra sporten mer erkänd. Det är ju enkelt. Sluta att se er själva som någon slags elitsubkultur och kalla er x-trema i alla avseende. "Extrem sport kräver ett extremt liv och extrema åtgärder he, he, he". Jag har då aldrig i hela mitt liv blivit kallad byggare. Men då äger jag iof inga Platinumbyxor, inget Twinlablinne och springer heller inte omkring i den obligatoriska Gasp-jackan (Gasp-byxa dock, kanske någon tittar snett på mig nuförtiden..). Dessutom håller jag inte armbågen rakt ut från kroppen då jag pratar i mobilen leer tar en klung ur Colan. Hmmm just det jag kanske är för liten och för svag? Ho, ho, hohehe sant, fast jag är byggare själv och ska tävla snart inom det så tycker jag att 80% är idioter. Inte av eliten då men alla hang-arounds, höll på att dö av garv när jag såg alla muppar som sprang omkring med 20 tröjjor, Airlats, finnsprängt testofejs mm *screwy*