Visa fullständig version : Påfåglar!
Igår kväll fick mina föräldrar syn på vad dom trodde var fasaner. De stod på granens garageinfart. Efter att ha smygit mig lite närmare såg jag att det var tre st påfåglar, en hane och två honor. Eftersom dom hade rymt från djurparken var dom inte speciellt skygga, så jag smög fram med kamran och filmade lite. Jag kom världigt nära, ca 8 meter ifrån dom. Sedan följde jag efter som ett tag (smög på ett fint sett, jagade dom ej) En hel del katter följde också efter.
De verkar vara vanligt att påfåglar rymmer. Samma sak hände min farmor för 10 år sedan.
Det var nog Herkan och Palme som var ute och fåglade sig i maskeraddräkt, passar på nu när det är parningssäsong. :laugh:
PS, glömde att dom var tre, den tredje var bolio och det var säkert hans ide en kurdisk parningsritual!
Skämt åsido fick ni tillbaka dom till parken?
Djurparken visste att dom var här. Väldigt många hade ringt. Såg aldrig att någon hämtade dom.
Rymmar? Sitter inte alla djur i ett stort bur så alla kan peka och skratta? :) Eller är svenska zoo mer safari-aktig?
Rymmar? Sitter inte alla djur i ett stort bur så alla kan peka och skratta? :) Eller är svenska zoo mer safari-aktig?
Ja, i Sverige får de gå fria, bara de lovar att inte rymma.
Man kan väl säga att Sverige är ett enda öppet Zoo :D
Karate_kid
2005-05-27, 08:45
Man kan väl säga att Sverige är ett enda öppet Zoo :D
hammarkullen?
Herkulez
2005-05-27, 08:51
Det var nog Herkan och Palme som var ute och fåglade sig i maskeraddräkt, passar på nu när det är parningssäsong. :laugh:
PS, glömde att dom var tre, den tredje var bolio och det var säkert hans ide en kurdisk parningsritual!
Skämt åsido fick ni tillbaka dom till parken?
:laugh:
för 1.5månad sen så öppnade jag balkongdörren för att släppa ut hunden utan att veta att det stod 2 mongofasaner på altanen. Hunden blev överlycklig och jagade iväg den första över hela grönområdet, den andra blev paralyserad och satt still tills min hund kom tillbaka och var 4cm ifrån den innan den flög över grannens gård med en efterbliven ridgeback bakom sig.
Bild ur den paralyserade Fasanens ögon, 100dels sekunden innan han nästan hamnade i fasanhimlen
Goddaniel
2005-05-27, 09:03
Igår kväll fick mina föräldrar syn på vad dom trodde var fasaner. De stod på granens garageinfart. Efter att ha smygit mig lite närmare såg jag att det var tre st påfåglar, en hane och två honor. Eftersom dom hade rymt från djurparken var dom inte speciellt skygga, så jag smög fram med kamran och filmade lite. Jag kom världigt nära, ca 8 meter ifrån dom. Sedan följde jag efter som ett tag (smög på ett fint sett, jagade dom ej) En hel del katter följde också efter.
De verkar vara vanligt att påfåglar rymmer. Samma sak hände min farmor för 10 år sedan.
Rymde din farmor också? Eller är hon en påfågel?
Förstår inte *cry*
Rymde din farmor också? Eller är hon en påfågel?
Förstår inte *cry*
Såg det precis innan jag skulle skicka. Orkade inte rätta till. Hoppades att ni skulle förstå att min farmor hade en påfågel på tomten.
Har för mig att just påfåglar skriver på ett kontrakt innan där de lovar att ej rymma etc.
Kan vara så att de gav Zoo ett kontrakt där de hade lagt till något i det finstilta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.