handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk av glasögon

Loke
2005-05-26, 19:04
sen jag tog körkortet har jag börjat använda mina glasögon oftare. Jag använder dem bara när jag kör bil. Problemet är bara att jag for ont i huvudet av dem. Går det över med tiden eller ska jag gå till optikern och klaga? Eller ska jag bli tvungen att gå runt med glasögon hela tiden för att vänja mig?

Sverker
2005-05-26, 19:07
Ja.

Möjligen är du närsynt och fått ett par som är aningen för starka. Man behöver inte kunna läsa raden längst ned. Det räcker med tredje raden underifrån :D

Starkar
2005-05-26, 19:08
har du testat kontaktlinser?

Griip
2005-05-26, 19:13
glasögonorm!!1

guest
2005-05-26, 19:25
Har du dom bara på dej när du kör bil? Isf behöver det ju inte vara glasögonen som spökar. Jag får nästan alltid huvudvärk när jag kör bil. Samma ställning länge, nacken spänd och konstant uppmärksamhet (typ) på omgivningen. Testa stanna o stretcha ryggen och nacken 20sek/sida ganska ofta nästa gång du kör o se om det inte känns bättre. men nu har ju jag extrema problem med spänningshuvudvärk så det är kanske bara jag som är sån.
Om det nu inte är så att du ser suddigt med glasögonen på, då lär det väl vara det.

Loke
2005-05-26, 19:29
Tror inte de är för starka. Jaja, då får jag väl uthärda då. Nej, jag har inte prövat linser, men jag lär nog göra det. Jag ser så nördig ut i glasögon eftersom jag har långt hår... Och kanske för att jag är lite nördig :D

Tomten
2005-05-26, 21:39
Tror inte de är för starka. Jaja, då får jag väl uthärda då. Nej, jag har inte prövat linser, men jag lär nog göra det. Jag ser så nördig ut i glasögon eftersom jag har långt hår... Och kanske för att jag är lite nördig :D

Du borde väl snarare få mindre besvär av att gå med glasögon, fast det kanske är skillnad beroende på om man är närsynt eller långsynt. Jag fick då migrän ofta under tonåren för jag hade dålig syn, men det gick över nästan helt när jag fick glasögon.