Visa fullständig version : Gästparkering bara 24h?
Hm, fick just en bot för att jag stått på gästparkering i mer än 24 timmar, är det lagstadgat att gästparkering bara gäller 24h? Det är inte heller skyltat på parkeringen att man bara för stå 24 timmar.
Karate_kid
2005-05-26, 17:37
i vilket fall som helst!
s_himself
2005-05-26, 17:42
Vid en vanlig sån P-skyllt som det inte står nånting spec gäller väl 24h
reinholdsson
2005-05-26, 17:43
Är det bara en parkerings skylt (P) gäller väl 24h alla vardagar och utom dag före helgdag?
Vid en vanlig sån P-skyllt som det inte står nånting spec gäller väl 24h
om man nu flyttat bilen under dagen men måste ställa sig på samma parkering igen? borde det inte räknas från tiden man flyttade bilen
reinholdsson
2005-05-26, 17:46
om man nu flyttat bilen under dagen men måste ställa sig på samma parkering igen? borde det inte räknas från tiden man flyttade bilen
Egentligen ska det räcka med att du byter parkeringsruta :)
De brukar oftast fylla i ventilkontroll, så du kan inte försöka med det. Har själv testat. Sannoliikheten att du ställer hjulen på exakt samma sätt är ganska liten.
Det är väl klart att det ska räknas, du har ju inte stått parkerad i 24H då. Men det finns säkert någon annan idiotlag som säger något annat i detta fallet... :D
De brukar gå efter ventilernas placering på däcken tror jag iaf, så är de olika mellan de gånger de kollar bilen ska det vara lugnt.
Denna slutsats har jag dragit då de alltid skrivit upp ventilernas placering på de pböter jag har fått :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.