Visa fullständig version : svettas mera vid deff?
Tigerkotten
2005-05-25, 23:13
Jag försöker mig på en "amatör deff" för tillfället, ätit lite mindre och försöker tänka mig på vad jag äter mera osv. Sedan går jag flera gånger i veckan, och nu senaste tiden på gymmet har jag märkt att jag svettas mycket mera den jag gjorde förr. Har det något samband? För nu rinner det ofta om mig och får torka av mig själv i ansiktet.
Deffen kunde gått bättre om man säger så annars med :) Men går endå framåt midjan har ca gått ner 8-9cm fast min vikt är typ samma o_o
1.70 70-71kg 76-78cm midja
Ska försöka få i mig mera fett, tror det kan vara en bov för mig, om jag inte får i mig så mycket fett i vanliga måltider hur många teskedar/matskedar rapsolja rekommenderas av er?
Jakobbus
2005-05-26, 09:59
om jag inte får i mig så mycket fett i vanliga måltider hur många teskedar/matskedar rapsolja rekommenderas av er?
Räkna ut hur mycket fett du får i dig på en dag, sen kompleterar du upp det så du ligger på ungefär 1g per kilo kroppsvikt.
Tigerkotten
2005-05-26, 11:06
k tack :] Kom på att tänka på att jag kanske svettas mera pga jag har börjat käka koffein tabletter? Brukar ta 2 dom dagarna jag tränar och 1 dom andra dagarna.
Fredrik_
2005-05-26, 11:24
Jag försöker mig på en "amatör deff" för tillfället, ätit lite mindre och försöker tänka mig på vad jag äter mera osv. Sedan går jag flera gånger i veckan, och nu senaste tiden på gymmet har jag märkt att jag svettas mycket mera den jag gjorde förr. Har det något samband? För nu rinner det ofta om mig och får torka av mig själv i ansiktet.
Deffen kunde gått bättre om man säger så annars med :) Men går endå framåt midjan har ca gått ner 8-9cm fast min vikt är typ samma o_o
Har du tappat 8-9 cm i midjemått och behållit vikten annars ska du vara jäkligt nöjd!! Bör betyda att du gör av med precis rätt saker ;) Ser lite av samma fenomen med min träning.. ju bättre kondition jag får desto mer svettas jag. Är väl något positivt med det som kroppen blir bättre på antar jag. (Edit: koffeintabletterna kan definitivt ha något att göra med det för din del..)
WHITEFOLKS
2005-05-26, 12:39
Med största sannolikhet koffeinet och ev. i kombination med att du nu faktiskt jobbar hårdare på cardion eftersom du fått bättre kondition :)
Tigerkotten
2005-05-26, 12:55
mmm, men på gymmet kör man ju endå som förut. Lite jobbigt och svettas massor :) Funderar på skaffa absolut torr :) Eller vad det heter för ta under armarna.
Annars en god sak jag läste i ens journal som jag käkar just nu.
1 helt ägg 4bara med vitan (små ägg) med funlight! Rapsolja i botten, damn går ner så lätt och gott e det! :) Gör en omelett av det.
Hoppas komma ner mot 70cm så jag blir nöjd på beachen :)
MyungChul
2005-05-26, 13:01
varför råa ägg?
Tigerkotten
2005-05-26, 13:03
varför råa ägg?
ops gör omelett av dom såklart :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.