Logga in

Visa fullständig version : Ny pc

Piranha
2005-05-25, 11:20
Sitter jusst och drar i skruvarna på nya lekdatorn och måste skryta lite.

P4 Xeon 3.06 Ghz X 2
3 gig DDR ECC ( 2100 )
3 x 72 gigs 15krpm SCSI
Graffakort Nvidia Quadro 200 ( snikmodell )

Enda problemet är kylningen ... har passiv kylning på propparna så de gäller att leda i chassit rätt ..

cosmo
2005-05-25, 11:22
vad kostade detta kalaset då? :)

Piranha
2005-05-25, 11:23
vad kostade detta kalaset då? :)

Det vill du inte veta .. diskarna + grafik chassi , minnen etc hadde jag sen innan så de blev inte så blodigt. under 10k iaf

cosmo
2005-05-25, 11:24
bilder!

vad är det mer för specifikationer?

Piranha
2005-05-25, 11:26
bilder!

vad är det mer för specifikationer?

Får plåta senare när jag löst problemet med kylningen ( hemma ).

Megatuttarna
2005-05-25, 11:29
Underbar burk, ska du lira MsRöj med den? :D

Piranha
2005-05-25, 11:31
Underbar burk, ska du lira MsRöj med den? :D

Spamma kollo ... snabbt !!!

Prankie
2005-05-25, 11:39
Menar du Quadro4 2000 eller 200? 200 är ju fan världens budget jämfört med resten av datorns specs och 2000 är så dyr att man har råd med dubbla XT800 PE. Fast du jobba mer med grafik än spela antar jag eftersom du tog en quadro kort.

Inte avis... inte avis... inte avis...

Piranha
2005-05-25, 11:43
Menar du Quadro4 2000 eller 200? 200 är ju fan världens budget jämfört med resten av datorns specs och 2000 är så dyr att man har råd med dubbla XT800 PE. Fast du jobba mer med grafik än spela antar jag eftersom du tog en quadro kort.

Inte avis... inte avis... inte avis...

Nej de är 200 , yttersta snikmodellen , maskin kommer mestadels gå till videokonvertering, och rendering och lek, tyvärr känns de kekk att spela på en dualmaskin då inte ett enda spel mig veterligen stöder multithreading.

Sen så byter ja väl ut de så småningom ..

Pdaddy
2005-05-25, 11:52
Varför Intel proc ?

AMD AMD AMD AMD

Ang Dual propparna X2 mm så förstår ja nu varför du valt intel då de kanske e aningens bättre på multimedia.. Men om man läser lite på www.tomshardware.com så ändrar man sig välldigt snabbt till AMD's X2 dual 4000+ etc.
Den har samma speed som en singel AMD 64 4000+ proc i singel operation mode (spel mm) medans intels är söligare.

Jag har själv börjat fundera på e speldator, AMD's FX och 4000+ proc kommer säkert rasa lite i pris när X2 an släpps, så de lutar mot en 4000+ eller FX55 med 2 GB ram, SLI moderkort och 1 st 6800 GT kort så länge.

Men ja kanske köper en X2 också, eftersom den skall va lika snabb på spel som en 4000+ under spel mm.

Marcus

Halldin
2005-05-25, 11:54
tyvärr känns de kekk att spela på en dualmaskin då inte ett enda spel mig veterligen stöder multithreading..
I stort sett alla nyare spel av ID Software har stöd för SMP. Quake 2/3, Doom 3, Rtcw och spel baserade på deras motorer såsom Jedi Knight II. Såvitt jag vet.

Menigar
2005-05-25, 11:55
Varför Intel proc ?

AMD AMD AMD AMD

Marcus

Har AMD värmeskydd(att den slår av processorn när det blir för varmt) på sina nyare?

Andyh
Varför Intel proc ?

AMD AMD AMD AMD

Marcus

Därför att intel piskar amd nuförtiden.

Halldin
Har AMD värmeskydd(att den slår av processorn när det blir för varmt) på sina nyare?
Ja.

Halldin
Tvärtom. Opteron presterar bättre i de flesta applikationer, har 64-bitsstöd och är billigare. :)

Pdaddy
2005-05-25, 12:16

HAhahaha när då !!!!

Vilka är det som har värme problem å allmänt strul..
AMD skulel kunna lansera MYCKET snabbare procar NU om de skulel vilja. Problemet är bara att tillverka tillräkligt många på den korta tiden åt koncumenterna.

Intel ligger efter just nu, förut var det tvärt om..

Värmeskydd, JA, de hade de inte förut å då brann skiten upp :D

M

Piranha
2005-05-25, 12:31
Amd mackorna hamnar på samma pris ungefär ändå

Dessutom ville jag har 64 bittars bus för kontroller , jag är dessutom osäker på att kontrollern spelar på på AMD's skumma chipset.

Känns som chansning med AMD , E7505 vet jag lirar på bra iaf ..

Jag sågar ifs inte AMD den sista AMD maskin ja körde var en XP 1600 och den hadde feta problem med värme , sporadiska hängningar etc .. kekk

Pdaddy
2005-05-25, 13:34
Jag sågar ifs inte AMD den sista AMD maskin ja körde var en XP 1600 och den hadde feta problem med värme , sporadiska hängningar etc .. kekk

XP 1600 e oldschool Pierre :D
Då hade de MYCKET probs, nu är det en annan femma. Ja förstår inte hur det kan svänga så snabbt å kraftigt för intel, från ledande till problemmakare.

JA kommer köpa AMD så länge iallafall, de är snålare i W än intel också, iallafall dualcore procarna. LÄS ---> http://www.tomshardware.com/cpu/20050509/index.html

M

Piranha
2005-05-25, 13:45
XP 1600 e oldschool Pierre :D
Då hade de MYCKET probs, nu är det en annan femma. Ja förstår inte hur det kan svänga så snabbt å kraftigt för intel, från ledande till problemmakare.

JA kommer köpa AMD så länge iallafall, de är snålare i W än intel också, iallafall dualcore procarna. LÄS ---> http://www.tomshardware.com/cpu/20050509/index.html

M

He he he jag låter dig få beta testa prylarna sen kommer ja över å ser om Raid controllern lirar i den :D .

jwzrd
2005-05-25, 13:50
He he he jag låter dig få beta testa prylarna sen kommer ja över å ser om Raid controllern lirar i den :D .

Kompisen handlade en XP 3500+, PCI-e-morsa med SLI, två 6600gt, 10kRPM WD Raptor-disk med 3-2-2-2-minne. (För mig att det var sådan timing på minnet, jag är inte helt inne i idiotiskan :D).

Piranha
2005-05-25, 13:55
Kompisen handlade en XP 3500+, PCI-e-morsa med SLI, två 6600gt, 10kRPM WD Raptor-disk med 3-2-2-2-minne. (För mig att det var sådan timing på minnet, jag är inte helt inne i idiotiskan :D).

Sexiga graffakort där ..

Java_Java
2005-05-25, 14:07
Jag får min nya PC i början av juni :
Intel Pentium 4 560 Prescott 3.6GHz
Radeon X850XT
1024 MB Ram
2x250 GB
m.m

Pdaddy
2005-05-25, 14:10

Asus K8N SLI moder modem kort :D har Dual Raid *rolleyes* .. Ingen aning om de är funkis eller ej, en annan är ju inte så intreserad av varken scasi diskar eller raid... ush fyy *slap*

M

Piranha
2005-05-25, 14:12
Asus K8N SLI moder modem kort :D har Dual Raid *rolleyes* .. Ingen aning om de är funkis eller ej, en annan är ju inte så intreserad av varken scasi diskar eller raid... ush fyy *slap*

M

Prestanda och redundans ..

Vänta bara tills ena 250 giggaren chrashar och dina bukkakefilmer är ett minne blått.

Sen är de coolt att skryta med raid också ..

aliquis
2005-05-25, 14:17
Så mycket pengar, så lite mac :(
:laugh: *whatever* *bs*
Nog för att de fick tummen ur och släppte diverse em64t-modeller, men ändå. (till rätt bra pris tom... med 1mb+ cache).

Intels chipset äger ju dock allt amdlägret får ut.
Jag får min nya PC i början av juni :
Intel Pentium 4 560 Prescott 3.6GHz
Radeon X850XT
1024 MB Ram
2x250 GB
m.m
varför inte vänta på en 561 istället?
Asus K8N SLI moder modem kort har Dual Raid .. Ingen aning om de är funkis eller ej, en annan är ju inte så intreserad av varken scasi diskar eller raid... ush fyy

M
verkar vara mycket strul med asus k8n-sli dock, kika sweclockers eller så.
Mjukvaruraid också skulle jag gissa på, tror piranha vill ha riktig.
För att inte tala om att mjukvaruraid eller inte, raidade 15krpm scsidiskar äger nog valfri satadisk en del.

Piranha
2005-05-25, 14:25
:laugh: *whatever* *bs*
Nog för att de fick tummen ur och släppte diverse em64t-modeller, men ändå. (till rätt bra pris tom... med 1mb+ cache).

Intels chipset äger ju dock allt amdlägret får ut.

Känns som kriget börjar nu .. AMD vs Intel vs Mac..

aliquis
2005-05-25, 14:27
Känns som kriget börjar nu .. AMD vs Intel vs Mac..
heh, jag är bara trött på alla intelmänniskor som alltid har hetsat om hur struligt amd är, och nu håller på det fortfarande. Trots att amd ger högre prestanda, bättre prestanda/kr, lägre temperatur, överklockar bättre (?), har stöd för fler instuktionsset, osv ;)

Men som sagt, chipseten brukar ju suga, intel gör bra chipset.

Jag skiter i vilket, både ger säkert mycket bättre hårdvara än vad nu apple släpper men jag vill ändå hellre ha en mac, vettigt os är värt det :)

Piranha
2005-05-25, 14:29
Jag väljer främst intel för kompatibleiteten med min nuvarande hårdvara , sen visst jag har fördomar om AMD sen tidigare erfarenheter, men dem skulle jag kunna släppa om jag fick leka med en habil maskin ..

Pdaddy
2005-05-25, 14:29
Prestanda och redundans ..

Vänta bara tills ena 250 giggaren chrashar och dina bukkakefilmer är ett minne blått.

Sen är de coolt att skryta med raid också ..

Bukkakefilmer :laugh:

Skryta me raid, LOL då tror dom att du har en FET server eller kanske rackskåp hemma som uppvärmning av lägenheten (ca 1000 kr månaden i el) HEHEHE.. Faan va coold ja ska nog ta hem nåra gammla HP Netservers, kanske nåra feta LH3 me dubbla proppar å nåra Gig ram :D ja kommer äga dig då .. :thumbup:

M

Piranha
2005-05-25, 14:31
Bukkakefilmer :laugh:

Skryta me raid, LOL då tror dom att du har en FET server eller kanske rackskåp hemma som uppvärmning av lägenheten (ca 1000 kr månaden i el) HEHEHE.. Faan va coold ja ska nog ta hem nåra gammla HP Netservers, kanske nåra feta LH3 me dubbla proppar å nåra Gig ram :D ja kommer äga dig då .. :thumbup:

M

He he he om du bara visste :)

jwzrd
2005-05-25, 14:31
Sexiga graffakort där ..
Han retar mig dagligen för min p3 600 :( Jag gråter mig till sömns *cry*

aliquis
2005-05-25, 14:32
Jag väljer främst intel för kompatibleiteten med min nuvarande hårdvara , sen visst jag har fördomar om AMD sen tidigare erfarenheter, men dem skulle jag kunna släppa om jag fick leka med en habil maskin ..
nvidias chipset verkar ju vara det enda amd64-chipsetet som är något att ha, de andra verkar ju sämre om man ser till specarna, men nforce-sli för intel är ju minst lika bra, och intel släpper väl sällan dåliga chipsets. Så man vet ju vad man får iaf. Själv har jag ett via kt400, vet att det då var rätt mycket snack om att det knappt presterade bättre än kt333, om det nu ens presterade bättre ;)

Pdaddy
2005-05-25, 14:32
heh, jag är bara trött på alla intelmänniskor som alltid har hetsat om hur struligt amd är, och nu håller på det fortfarande. Trots att amd ger högre prestanda, bättre prestanda/kr, lägre temperatur, överklockar bättre (?), har stöd för fler instuktionsset, osv ;)

Men som sagt, chipseten brukar ju suga, intel gör bra chipset.

Jag skiter i vilket, både ger säkert mycket bättre hårdvara än vad nu apple släpper men jag vill ändå hellre ha en mac, vettigt os är värt det :)

Jo ja läste om K8N strulet, men de påstår att både SLI funktionerna (iallafall) skulel bli bättre med nyare Bios som de skulle släppa inom en okänd framtid :D ..

Håller me det du skrev här, man va ju själv en Intel freak och AMD hatare förr. Vem har inte sett den där filmen när de grillar AMD processorer under spelande utan kylning :thumbup: ..

M

Herkulez
2005-05-25, 14:36
valle innan han började träna
http://www.freewebs.com/scabman/images/geek.jpg

Själv har jag en fet 1gigare med trasig skärm (texten är småsuddig).

Piranha
2005-05-25, 14:37
valle innan han började träna
http://www.freewebs.com/scabman/images/geek.jpg

Dags att uppgradera kompis .. bilden fastnade inte !

raZmus
2005-05-25, 14:42
Nej de är 200 , yttersta snikmodellen , maskin kommer mestadels gå till videokonvertering, och rendering och lek, tyvärr känns de kekk att spela på en dualmaskin då inte ett enda spel mig veterligen stöder multithreading.

Sen så byter ja väl ut de så småningom ..

När Quake3 var nytt har jag för mig att det skulle stödja det (eller något åt det hållet) . Vet inte hur det funkade sen iofs. r_smp 1 är kommandot om jag inte minns fel.

Piranha
2005-05-25, 14:44
Jopps , likaså RTCW mfl , ingen av dem utnyttjade båda propparna jämt ändå tyvärr.

raZmus
2005-05-25, 14:45
Okej :)Hade väl för mig att det var ngt som inte var som det skulle. :(
Ville ändå passa på att nämna ngt som Carmac gjort. Hail to the king! :D

jwzrd
2005-05-25, 14:46
Jopps , likaså RTCW mfl , ingen av dem utnyttjade båda propparna jämt ändå tyvärr.

Iom att proppen ändå inte är tratten utan grafikkortet så är det knappast avgörande. Intressant som fan om man sitter och gör en massa grejer samtidigt dock. Här på jobbet körs tex virus#"¤%"programmet hela jävla tiden och slöar ned så gud förbannat mycket. Sitta och koda, kompilera och kolla film samtidigt gör jag ofta.

z_bumbi
2005-05-25, 14:49

Jag bytte skärm för ett tag sen och det var en stor höjning av surfupplevelsen, rekommenderas skarpt (!). :thumbup:

Piranha
2005-05-25, 14:53
Iom att proppen ändå inte är tratten utan grafikkortet så är det knappast avgörande. Intressant som fan om man sitter och gör en massa grejer samtidigt dock. Här på jobbet körs tex virus#"¤%"programmet hela jävla tiden och slöar ned så gud förbannat mycket. Sitta och koda, kompilera och kolla film samtidigt gör jag ofta.

Delvis sant , SLI korten idag som din polares dubbla uppsättning vette fan , men att ha en maskin som server på LAN så är de mer intressant , Vi körde tex BattleField med DesertCombat modden på lan och märkte en klar skillnad på att köra på en dualmaskin och på en Enkel CPU , enbart på att bakgrundsprocesserna går på ena proppen och spelet på andra , känns som de kan finnas en hel del att vinna på att nyttja det bättre , hosta dubbla spel är ju ifs en lösning , men de hadde vart kul med uppåt en 40 spelare på en och samma karta ..

jwzrd
2005-05-25, 15:00
Delvis sant , SLI korten idag som din polares dubbla uppsättning vette fan , men att ha en maskin som server på LAN så är de mer intressant , Vi körde tex BattleField med DesertCombat modden på lan och märkte en klar skillnad på att köra på en dualmaskin och på en Enkel CPU , enbart på att bakgrundsprocesserna går på ena proppen och spelet på andra , känns som de kan finnas en hel del att vinna på att nyttja det bättre , hosta dubbla spel är ju ifs en lösning , men de hadde vart kul med uppåt en 40 spelare på en och samma karta ..

Jag menade inte att påstå att det vore en dålig ide att förbättra samtidigheten i spel, bara att det inte är självklart nödvändigt! Jag får halvsegel bara jag tänker på multitrådning och flera proppar, mig behöver du knappast övertyga :D

Piranha
2005-05-25, 15:18
Det roliga är att måste är så totalt fixerade på grafikprestanda ,själv spelar jag mindre och mindre spel, och kör mer och mer tjänster , skall fan installera en VT-100 terminal på toan och sitta hela kvällen i en console och bara knacka..

jwzrd
2005-05-25, 15:20
Det roliga är att måste är så totalt fixerade på grafikprestanda ,själv spelar jag mindre och mindre spel, och kör mer och mer tjänster , skall fan installera en VT-100 terminal på toan och sitta hela kvällen i en console och bara knacka..

Jag spelar aldrig. Jag har inte spelat något i år tror jag. Tror iofs jag lyxlirade kungen för nån månad sen, det är allt. Jag kommer inte bränna några stålar på grafikkortet direkt, jag vill ha töntigt snabba diskar och snabbt minne hellre. Och dual core!11

Piranha
2005-05-25, 15:23
Jag spelar aldrig. Jag har inte spelat något i år tror jag. Tror iofs jag lyxlirade kungen för nån månad sen, det är allt. Jag kommer inte bränna några stålar på grafikkortet direkt, jag vill ha töntigt snabba diskar och snabbt minne hellre. Och dual core!11

Då har ja lite halvcool hårdvara hemma som skulle impregnera dig ..

jwzrd
2005-05-25, 15:29
Då har ja lite halvcool hårdvara hemma som skulle impregnera dig ..

Jag har skrivit ut hårdvarukonfigurationen för burken du snackade om tidigare, ska gå på muggen om en stund.

Piranha
2005-05-25, 15:33
Jag har skrivit ut hårdvarukonfigurationen för burken du snackade om tidigare, ska gå på muggen om en stund.

Äh va fan , jag har mer :)

jwzrd
2005-05-25, 15:34
Äh va fan , jag har mer :)

Du skulle skänka dom boxarna till mig, eller hur var det?

aliquis
2005-05-25, 15:56
Håller me det du skrev här, man va ju själv en Intel freak och AMD hatare förr. Vem har inte sett den där filmen när de grillar AMD processorer under spelande utan kylning :thumbup: ..
min åsikt om den har alltid varit att jag har min kylare på.

aliquis
2005-05-25, 16:04
min dator köpt i december 2002/januari 2003 hade gigabyte 7vaxp moderkort (kt400, firewire, låtsasraid), en athlon xp 2100+, 512mb twinmos pc2700 cas2, 2st wd 80gb/8mb cache diskar... och ett begagnat gf2 gts för 250kr ;), så jag gör nog ungefär som jwzrd antar jag ;)

Piranha
2005-05-25, 16:06

Ha ha ha ... ÄGD !!!

Pdaddy
2005-05-25, 17:46

De låter ju klokt :D

M

axlpxl
2005-05-25, 18:20
Sitter jusst och drar i skruvarna på nya lekdatorn och måste skryta lite.

P4 Xeon 3.06 Ghz X 2
3 gig DDR ECC ( 2100 )
3 x 72 gigs 15krpm SCSI
Graffakort Nvidia Quadro 200 ( snikmodell )

Enda problemet är kylningen ... har passiv kylning på propparna så de gäller att leda i chassit rätt ..

Fick där inte plats mer minne eller? Diskarna är fina annars :)

zanzi
2005-05-25, 18:25
Han retar mig dagligen för min p3 600 :( Jag gråter mig till sömns *cry*

Värstingdator ju. :D
Själv sitter jag på en dual 450MHz, 512 ram och nån halv TB HD. Kickass dator med andra ord. :thumbup:

jwzrd
2005-05-25, 19:04
Värstingdator ju. :D
Själv sitter jag på en dual 450MHz, 512 ram och nån halv TB HD. Kickass dator med andra ord. :thumbup:

Ändå en skön dator! :)

J.Saarela
2005-05-25, 20:03
Pirre=Sveriges grövsta datanörd,kan bara se skräcken i ögonen på nördarna när Pirre kliver in på hacken hahahahah

Bucyrus
2005-05-25, 20:24
Få se här......hempc-paket....eh....Fujitsu-Siemens står det på en låda här bredvid..och den surrar hela tiden.....är det där som hårddisken finns?....56k pci modem.... :sleep:

jwzrd
2005-05-25, 20:26
Få se här......hempc-paket....eh....Fujitsu-Siemens står det på en låda här bredvid..och den surrar hela tiden.....är det där som hårddisken finns?....56k pci modem.... :sleep:

Det är själva modermodemet i hårddisken!

Allan
2005-05-25, 20:30
Dröm-modellen

allan

Piranha
2005-05-25, 20:34
jaaaaaaaaa , den håller än idag ..

http://www.etek.chalmers.se/~chm/pics/div/modermodemet.jpg

Piranha
2005-05-25, 20:35
De är ju en Mac .. de måste vara Alkisen !!!

Pdaddy
2005-05-25, 20:54

Hur faan kan de skriva modermodemet :D ... De har ja kallat sys bd för på skoj ju :laugh: ..

Bästa är kärringarna som ringer in å säger att hårddisken är trasig..

Japp så kommer man ut med en hårddisk, men de är ju datorn som e paj :thumbup:

Hårddisken=dator
Dator=skärm
*rolleyes*

M

Dipshit
2005-05-25, 20:54
:laugh: fan e de för tidning?

jwzrd
2005-05-25, 22:01

Klart den gör! :D

raZmus
2005-05-25, 23:06
:laugh: fan e de för tidning?
Aftonbladet IT tror jag den hette, en bilaga som lades ned efter ett tag. :D

Pdaddy
2005-05-26, 08:20
Pierre med sina coola grejer, Raid hit å raid dit...

Öööö vafaan skall ja ha raid för, ja har ju externa hårdiskar och backup stn er som lagringsmedia... Se bara, här är min filmhylla.. Ingen risk att ja blir av med dem :D :thumbup:

Pdaddy
2005-05-26, 08:21
Sen måste man ju ha lite switchar till hemma nätverket, ja har ju faktiskt TVÅ datorer :naughty:

Pdaddy
2005-05-26, 08:23
Vem faan har sagt att ja e en snål jävel !!!!

Här går man å köper en HP Itanium burk för en jävla massa tusenlappar.. upp i röven på er :booty:

Pdaddy
2005-05-26, 08:24
Här är min FTP server och filmripp burk :hbang: .. oj sorry faan, ja har RAID :laugh:

Kwon
2005-05-26, 08:24
Va ere för filmer i filmhyllan Pdidd?

Pdaddy
2005-05-26, 08:33
Va ere för filmer i filmhyllan Pdidd?

Va tror du Kwonnis :D

JA är ju gift och har 2 barn, vad är det de är torka på då !!!

M

Kwon
2005-05-26, 08:37
Va tror du Kwonnis :D

JA är ju gift och har 2 barn, vad är det de är torka på då !!!

M

Dokumentär-filmer? :laugh:

Piranha
2005-05-26, 09:02
He he he lite skön gamla DAT bandare där också :) 4 gigs ?

raZmus
2005-05-26, 09:15
Inte riktigt lika corporate eller office som herr P-pappa kanske. Men jag har minsann också blinkande saker :)

Här brukar det också stå en fin gamecube och en nästan lika fin xbox.
Och ja, jag SKA städa :D

http://ineth04.bluerange.se/pl04svra/DSC00820.jpg

http://ineth04.bluerange.se/pl04svra/DSC00819.jpg

http://ineth04.bluerange.se/pl04svra/DSC00818.jpg

Piranha
2005-05-26, 09:33
Inte riktigt lika corporate eller office som herr P-pappa kanske. Men jag har minsann också blinkande saker :)

Här brukar det också stå en fin gamecube och en nästan lika fin xbox.
Och ja, jag SKA städa :D

En fråga , har ni en sån där kåk med 200 RJ45 uttag i varje rum , med en patchpanel där man ställer tv , data , etc till uttagen ?

Har en polare som köpte nå modulenthus mes sånt i , så jekla smidigt ..

Pdaddy
2005-05-26, 09:58
Äää de där va me ett risigt korskoppling/server rum.. Fyy på dig, de finns ju ingen kyla *grr27*

M

Pdaddy
2005-05-26, 10:04
Man får ju inte glömma att ha en bra skrivare hemma.

Här är min Färglaser med multifinisher (kan vika papper å göra folders) :naughty:

Pierre du har en sådan här beast stående hos dig på lagret (ouppackad), den är också min :D
Hmmm, man skall ju inte snåla, så om jag ska vara ärlig så har ja ca 75 skrivare *kissass*

M

hangatyr
2005-05-26, 10:06
hihi, varje gång jag ser den här tråden råkar jag läsa "Nytt CP" is tälelt för ny pc. fniss.

Piranha
2005-05-26, 10:09
Man får ju inte glömma att ha en bra skrivare hemma.

Här är min Färglaser med multifinisher (kan vika papper å göra folders) :naughty:

Pierre du har en sådan här beast stående hos dig på lagret (ouppackad), den är också min :D
Hmmm, man skall ju inte snåla, så om jag ska vara ärlig så har ja ca 75 skrivare *kissass*

M

Jag hittar den inte Pale-daddy ..

Pdaddy
2005-05-26, 10:11
Jag hittar den inte Pale-daddy ..

saaay what !!!! *grr27*

Den skall stå där i en riktigt FET kartong
Skall finnas 2 pallar till me kartonger med skrivare i, dock mindre modeller..

M

raZmus
2005-05-26, 10:14
En fråga , har ni en sån där kåk med 200 RJ45 uttag i varje rum , med en patchpanel där man ställer tv , data , etc till uttagen ?

Har en polare som köpte nå modulenthus mes sånt i , så jekla smidigt ..

Japp, precis så är det. Ganska smidigt. Fast jag valde att köpa 100mbit switchar vid sidan av eftersom de bara kunde erbjuda 10mbit hubbar när det köptes. Så de står utanför skåpet, fast det gör inte så mkt :)

Data, tele och tv går genom uttagen och det går skicka lite vad man vill i dem om man är lite uppfinningsrik :D Jag har inte pillat så mkt med det dock.

raZmus
2005-05-26, 10:16
Äää de där va me ett risigt korskoppling/server rum.. Fyy på dig, de finns ju ingen kyla *grr27*

M

Jag har lite ventiler i taket, det blir faktiskt inte så jättevarmt där. Vi får se om prylarna överlever sommaren ;)

Piranha
2005-06-02, 08:03
Sååååååååååå skall det se ut ..

http://piranha.homeunix.com/temp/xeons.JPG

J_Hells
2005-06-02, 09:25
Så här ser min taskmanager se ut. :cool:

http://www.nordichardware.se/image3.php?id=235

Eller kanske inte...

Piranha
2005-06-02, 09:30
Så här ser min taskmanager se ut. :cool:

http://www.nordichardware.se/image3.php?id=235

Eller kanske inte...

Jo men den där bilden är FAKE .. på 134 GIG ram skulle systemcachen vara större än så ..

Mart|n
2005-06-02, 10:23
Bah, jävla n00bs OMG FFS!

http://smorris.uber-geek.net/Lab-Main.jpg

*rolleyes*

aliquis
2005-06-02, 10:35
Såhär skall det se ut:
http://www.volny.cz/luky-amiga/pic/amigod2mos.jpg
http://pixel32.box.sk/shot/pixel_mos3.png
<3

aliquis
2005-06-02, 10:37
Bah, jävla n00bs OMG FFS!
*rolleyes*
vackert, men kunde du inte hållit dig till ett märke på prylarna?