Visa fullständig version : Vad händer om jag ligger såhär mkt kcal - ?
Hej..jag skulle vilja förlora 1-2 kg ganska fort altså fett. jag är inte överviktig eller något de handlar bara om att slipa fram det sista inför semestern.
jag tog reda på att jag ska ha 3700 kalorier per dag genom uppladdningen.nu.
Jag har räknat ut att jag får i mej 800-1300 kcal per dag, de messta är proteiner..typ 130-140 -150 gram. jag väger 75 pannor på 188 cm så jag ska ta bort lite fett bara.
Frågan är nu bara, vad kommer hända med mej om jag ligger såhär mkt -?
Jag har bara styrketränat 4 månader innan dess ingenting så jag är ingen muskelknutte snarare benrangel :em:
Jag vill altså bara slipa till de där sista på magrutorna om ni fattar...jag hade inte tänkt gå på såhär lite kalorier särskilt länge bara tills 6-packet syns nu syns bara 4 :@ Jag VET jag är inte musklig men magrutor är snyggt :)
MVH
Hej..jag skulle vilja förlora 1-2 kg ganska fort altså fett. jag är inte överviktig eller något de handlar bara om att slipa fram det sista inför semestern.
Jag har räknat ut att jag får i mej 800-1300 kcal per dag, de messta är proteiner..typ 130-140 -150 gram. jag väger 75 pannor på 188 cm så jag ska ta bort lite fett bara.
Frågan är nu bara, vad kommer hända med mej om jag ligger såhär mkt -?
Jag har bara styrketränat 4 månader innan dess ingenting så jag är ingen muskelknutte snarare benrangel :em:
Jag vill altså bara slipa till de där sista på magrutorna om ni fattar...jag hade inte tänkt gå på såhär lite kalorier särskilt länge bara tills 6-packet syns nu syns bara 4 :@ Jag VET jag är inte musklig men magrutor är snyggt :)
MVH
Ät mer din stöll!
Ät mer din stöll!
Men jag vill ju förlora de där fettet fort :(
Men jag vill ju förlora de där fettet fort :(
Du har ju slösat 4 månader på styrketräning i så fall. *screwy*
För du kommer att tappa muskler, må skit, sabba din metabolism, och lägga grunden för en stabil ätstörning *cry*
Kanske inte fullt så illa, men varför så brottom? Gör det rätt första gången så slipper du göra om det om ett halvår
der_rickard
2005-05-24, 21:27
Vad gör du om dagarna egentligen?
Sigurdsson
2005-05-24, 21:33
Tycker ni att uppladdningen.nu ger rättvisande siffror?
Jag tycker att "fel" aktiviteter är med, det är ingen styrketräning eller tungt kroppsarbete med.....
King Grub
2005-05-24, 21:40
Jag tycker att "fel" aktiviteter är med, det är ingen styrketräning eller tungt kroppsarbete med.....
Styrketräning kanske motsvarar 4-5 eller så. Ett "normal" styrkepass förbrukar inte mer än ca 130-150 kcal, själva aktiviteten.
Vad gör du om dagarna egentligen?
hm..ska se om jag minns va jag skrev in på uppladdning.
Jag vaknar vid 12
cyklar i 40-60 min i 25-30 km/h
sen e det dags för frukost 2 hårdkokta ägg.
sen går jag en kvart så sitter jag på buss typ en timme
sen framför en dator några timmar sen vid 4 e de dags för gymmet cirka 1 timme. sen går jag en kvart .. på kvällarna e jag ute o cyklar en del..eller inte motionscyklar jag cyklar på bakhjulet med mountainbike..
Men det sista räkna jag inte med, jag fick det iaf te 3700 kcal :confused:
För du kommer att tappa muskler, må skit, sabba din metabolism, och lägga grunden för en stabil ätstörning *cry*
Kanske inte fullt så illa, men varför så brottom? Gör det rätt första gången så slipper du göra om det om ett halvår
Vet..har insett att jag har ätit alldeles för dåligt hela tiden :(
ser skillnader..men dock små..är lite starkare...men inte jättemycket...
Jag tycker uppladdningen är helt åt fanders, den föreslår ungefär dubbelt upp mot vad jag ligger på för att hålla vikten.. Men det är vällan olika ;)
Jag tycker uppladdningen är helt åt fanders, den föreslår ungefär dubbelt upp mot vad jag ligger på för att hålla vikten.. Men det är vällan olika ;)
hehe men såfall ligger jag ju inte så mycket minus iallafall;)
Nu gick jag efter King grubs mat ekvation eller vad det heter, mitt vilobehov är 1923 kcal.
hur mycket ska jag plussa på ungefär om jag sitter vid datorn resten av datan förutom att jag gör detta:
Gymmar med fria vikter enbart = 40-60 minuter beroende av pass
Cyklar på stationnär cykel, där handtagen är ihop kopplade till pedalerna så att handtagen rör sej frammåt tillbaks om ni förstår vad jag menar. där kör jag 40 minuter i 30-35 km/h.
hm..går totalt en halvtimme på en dag. Normalt tempo.
lagar mat, dushar en halvtimme.
ute o cyklar i ganska lungt tempo i 20-30 min, mer bara för att göra något.
Så vad tror ni mitt intag bör bli?
grisbil3n
2005-05-26, 12:31
Räkna ut allt med http://caloriesperhour.com/index_burn.html
Har funkar jävligt bra för mig.
MyungChul
2005-05-26, 13:23
om ditt vilobehov är större än det du får i dig lär dina organ ta stryk om dom inte får så mycket energi dom behöver
Okej ska titta där.
Altså..jag vet...75 (kanske mindre nu) är INTE mycket på 188 cm...men ärligt..skulle ni velat gå runt me de här höfterna i sommar?
Jag har asmkt komplex för dom e tillome jobbigt o visa dom för flickvännen....Jag mår skit pga dom *cry*
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/JENNIFERLOPEZ.JPG
King Grub
2005-05-26, 13:56
Det där är ju din skelettstruktur, inte fett.
WHITEFOLKS
2005-05-26, 13:56
Om det är "kurvorna" det är fel på så tror jag snarare de skulle förstärkas av mer deffande :)
jag vet jag har breda höfter...men..det är endå en del fett där..
Kan man inte operera om skiten ? asså de där ser ju missbildat ut haha
King Grub
2005-05-26, 13:59
Vill du lägga ner 50000 kalla på något som inte behövs så. Helt normala höfter.
Vill du lägga ner 50000 kalla på något som inte behövs så. Helt normala höfter.
Nje då är det inget alternativ..
Förresten det mäter 86 cm över naveln..det är onormalt mycket va?
--edit--
jag sätter en peng på att jag har bredare höfter än jennifer lopez :naughty:
Fettecke
2005-05-26, 14:08
jag mäter runt 91...... jag väger 86, 178 lång...
det enda som hjälper dig att "få bort" din höft är att bli fet, eller en operation
*cry*
Kan det inte va så att kroppen inte hunnit med över axlarna o bredd o så eftersom jag bara är 17, jag är ju ganska lång
Fettecke
2005-05-26, 14:49
klart det kan vara så, det kan vara många faktorer... men någon större skillnad tror jag inte på... jag känner några som har samma kroppskurvor som du(på bilden), och är 10-15 år äldre...
men iaf, jag tror ditt komplex kommer försvinna ju mer du känner dig hemma på gymet, du gör ju nånting åt din kropp... du kommer ju få snyggare figur på de hela... och dina svällande biceps och köttben kommer dra blicken från din höft :D
Nje då är det inget alternativ..
Förresten det mäter 86 cm över naveln..det är onormalt mycket va?
--edit--
jag sätter en peng på att jag har bredare höfter än jennifer lopez :naughty:
"Onormalt mycket"... :)
Nej.
Synd att jag inte får den där bicepsen på 1 dag ;)
Jaja får väll bli som de blir...verkar inte va något jag kan göra någonting åt på 1 vecka iallafall..
mvh
loztdignity
2005-05-26, 19:15
Alltså jag väger 75 kilo, är 187 cm lång och har mer kroppsfett än du. Jag förstår inte hur det kan vara så. Rimligtvis borde jag vara deffad nu, men neeeeej. Helt makabert.
Altså..jag går inte i skolan på dagarna nu..vilket leder till ett ganska slappt liv..
mitt vilobehov va cirkus 2000.
jag drar i mig 800-1500 nu .
dagliga aktiviteter : 5-6 grr i veckan spinning fast med handtagen som rör sej så armarna rör sej frammåt tillbaks med. 45 min brukar det ta.
Styrketräning 5 gånger i veckan.
såhär ser mitt matschema ut ungefär missar säkert...
vaknar 1 c-vitamin tablett och en multivitamintablett
spinning
frukost: 2 ägg
iväg te gymmet, 40-60 minuter.. proteindrink och 60 g snabba kolhydrater intages..(godis:P)
äter lunch..0.6 dl makaroner med 1 burk avrunnen tonfisk i vatten. (konserv)
middag: 0.6 dl makaroner med 1 burk avrunnen tonfisk i vatten. (konserv)
är jag hungrig äter jag en kiwi på kvällen.
tror det var allt..
mvh
King Grub
2005-05-27, 09:25
Du svälter. Och du förstör dina hormonnivåer och förbränning om det är allt du äter i fettväg - två äggulor.
Lägg ner deffplanerna och försök få lite kvalitativa kilon istället.
Lägg ner deffplanerna och försök få lite kvalitativa kilon istället.
Nej såfall i höst jag vill inte bli värsta fettot inför sommaren.
jag vet för att bygga muskler måste man ligga lite + på energimängden..men varför ser så många ut som valrossar typ? asså som kommer typ ta ett halvår att deffa bort hur orkar ni?? Man får väll inte mer muskler destu fetare man blir eller?? :em:
Asså hur mkt + ska man ligga för att inte bli värsta valrossen? klart jag kan bli lite tjockare men inte så där hysteriskt som jag tycker vissa personer är..
Jag vet att jag typ kastat bort 4 månader pga av att jag aldrig ätit tillräckligt, men jag har självklart ätit mer än det här men endå inte tillräckligt tyvärr. Jag får lära mej den långa o jobbiga vägen :P
Men asså såhär hade jag planerat lite.
nu fram tills jag e nöjd ligga på kcal-underskott, sen precis när badsäsong m.m. är över börja äta mycket, altså ligga runt 100 över mitt energibehov ..då borde jag inte gå upp jättemycket i vikt..sen lagom till nästa sommar kör jag en riktig deff, altså jag planerar inte att bli valross men mer fett än jag har nu självklart..De låter väll bra?
Fan det låter ju lite som ätstörningar de här.... *screwy* :MrT:
Eller??
Alldeles för lite, alltså det handlar inte om att dra ned på ALLT, bara äta mer lämpligt.
MVH TT
Asså tro mej, jag har verkligen inga ätstörningar. för bara nått halvårsen kunde jag äta pizza 2-3 grr i veckan altså jag tänkte inte ens på vad jag käka..jag tycker det är gott att äta och man förtjänar det ibland tycker jag :P
Okej..men jag har tagit bort allt godis läsk o allt (förutom godis precis vid träning)
Asså anledningen till att jag äter såhär lite är att jag vill försöka ta bort lite fett fort..annars skulle jag inte äta såhär lite är hungrig när jag ska sova är hungrig när jag vaknar :eating:
King Grub
2005-05-27, 11:36
Du verkar inte ens vilja ta till dig av dom råd du får.
Alldeles för lite, alltså det handlar inte om att dra ned på ALLT, bara äta mer lämpligt.
MVH TT
Okej..
Men jag har dragit ner på sånt jag åt mycket av förut, tex pasta. Det kan jag käka jävlit mycket av. Proteiner äter jag typ nästan mer än vad jag gjorde förut. fett har jag iofs dragit ner på mycket..men jag glömde skriva att jag kör en klick margarin i pastan.
Well, du kommer knappast bli fet om du ligger på 200-300 pluskalorier.
Kanske 1 kg per månad och det är väl inte allt för jobbigt att plocka bort om du nu känner att du måste det.
Okej nu ska jag räkna ut ett seriöst schema. jag håller på o räkna hur mkt kalorier jag bränner per dygn.
preliminärt är det 3.000
så jag ska lägga mej på 2500 ?
Computer Work (typing)
1,575 calories in 14 hr
Food - preparing, at home
47 calories in 15 min
TV - watching
75 calories in 1 hr
Bicycling - BMX or mountain
213 calories in 20 min
Walking - to work or class
225 calories in 45 min
Bicycling - stationary, very vigorous
703 calories in 45 min
Totals from Previous Calculations
574 calories in 8 hr 30 min
Cirka 3400..
Är inte det lite väl mycket? jag bränner tydligen messt kalorier framför datorn :hbang:
__thastrom__
2005-05-27, 14:01
du sitter ju längst där också :D
Maverick
2005-05-27, 15:11
Ät mer pojk, om du inte har ätstörningar kommer du att få det ganska snart om du ska ligga så lågt.
Som någon tidigare påpekade så blir inte ditt höftben mindre för att du äter mindre, snarare kommer det synas mer och tror inte det kommer se bättre ut.
Tycker du ska äta mer och bygga .....mer muskler runt midjan och det kommer jämna ut sig. :thumbup:
Okej..
Men jag har dragit ner på sånt jag åt mycket av förut, tex pasta. Det kan jag käka jävlit mycket av. Proteiner äter jag typ nästan mer än vad jag gjorde förut. fett har jag iofs dragit ner på mycket..men jag glömde skriva att jag kör en klick margarin i pastan.
Man bygger / bibehåller inte muskler av att dra ned på fettet och bara äta massa protein. Det leder inte till något annat än felresultat, För mycket protein oxideras till kolhydrater. Åt som du gjorde förut fast i mindre mängder, det är viktigt att inte glömma de bra fetterna (Avocado, Nötter, Fet fisk)
Lycka till !
MVH TT
Fredrik_
2005-05-27, 15:23
Håller med ovan. Dina magrutor tittar ju fram på bilden, så du har definitivt inte några stora fettmängder att deffa bort, och har du komplex för höfterna (vilket du inte behöver ha, de ser helt normala ut!) så kommer de bara att synas än mer om du går ned mer i vikt.
Ät ordentligt och bygg magmuskler så ändrar du proportionerna med lite tålamod. Du behöver ju inte ligga på något enormt kaloriöverskott för att bygga muskler heller.. och är du orolig kan du ju alltid lägga på något extra cardiopass.
jag säger som dom andra, börja käka ordentligt och bygg på dig mer massa så kommer det fixa sig ska du se! du ser ut ungefär som jag gjorde innan jag började träna och vägde 67kg på knappt 190cm.... om jag kan fixa det så kan du!
Okej..
blir väll en hel del pasta en hel del konserver med tonfisk..fast i olja kanske.
Vilket kaloriintag tycker ni jag ska ligga på då?
ska jag satsa på 3.000 o se hur kroppen reagerar eller ska jag satsa på 3.500 ?
Men det känns endå som lite tid att börja äta nu precis inför sommarn..skulle gjort det i vintras är ett halvår efter :P
jag tycker det är gott med pasta/tonfisk/ketchup utan socker
så jag kan ju fortsätta på det men i större mängder..måste räkna exakt senare när jag är hemma istället.
haha, anledningen att dina höfter ser breda ut är ju för att du inte har några muskler på överkroppen. *screwy*
TÄNK människa TÄNK! Ät ordentligt och träna hårt!
Fredrik_
2005-05-27, 16:18
Okej..
blir väll en hel del pasta en hel del konserver med tonfisk..fast i olja kanske.
Vilket kaloriintag tycker ni jag ska ligga på då?
ska jag satsa på 3.000 o se hur kroppen reagerar eller ska jag satsa på 3.500 ?
Men det känns endå som lite tid att börja äta nu precis inför sommarn..skulle gjort det i vintras är ett halvår efter :P
jag tycker det är gott med pasta/tonfisk/ketchup utan socker
så jag kan ju fortsätta på det men i större mängder..måste räkna exakt senare när jag är hemma istället.
Om du legat på kaloriunderskott tidigare kanske det är en bra idé att först gå upp till 3000 kcal, för att sedan öka på mängden tills du får en lagom viktökningstakt (där du lägger på dig muskler, men inte allt för mycket fett).
haha, anledningen att dina höfter ser breda ut är ju för att du inte har några muskler på överkroppen. *screwy*
TÄNK människa TÄNK! Ät ordentligt och träna hårt!
Jag har kompisar me samma träningsbakgrund, och dom har inte såhär utstående höfter...o jag är lika "musklig" som dom dom ser normala ut :p
King Grub
2005-05-27, 17:28
Alla är inte stöpta i samma form, som tur är. Du har inte onormala höfter. Punkt.
:bow: :thumbup:
Vet..har insett att jag har ätit alldeles för dåligt hela tiden :(
ser skillnader..men dock små..är lite starkare...men inte jättemycket...
Och det skulle hända jättemycket på 4månader? Vad skulle då hända på ett år, eller fyra?
Såg bilden, tror enda sättet du kan dölja det på är att få en grövre midja, och vill du dölja den en grövre rygg.
Och det skulle hända jättemycket på 4månader? Vad skulle då hända på ett år, eller fyra?
Såg bilden, tror enda sättet du kan dölja det på är att få en grövre midja, och vill du dölja den en grövre rygg.
nej men jag har kastat bort en massa tid däremot.
Arå jag tränar rygg jag tränar hela kroppen men detta kommer ju ta tid
Maverick
2005-05-27, 22:46
nej men jag har kastat bort en massa tid däremot.
Arå jag tränar rygg jag tränar hela kroppen men detta kommer ju ta tid
Lika jobbigt som du tycker det är nu lika glad är du när du nått målet med midjan, det är bara att kämpa på! :whipped:
Jösses.
Alltså, börja med ett godtyckligt näringsintag. Mät och väg dig. Ta bilder eller vad som krävs för att du skall få en bild av startläget.
Ät så i ett par veckor och upprepa proceduren. Justera kosten. Har du gått ned äter du för lite, har du gått upp så kör du vidare på samma kost i en månad. Har det inte hänt någonting så ökar du intaget.
Upprepa...
Hamnar kilona runt magen så drar du ned lite på kosten.
Bara för att du äter mer blir du inte en valross som du verkade tro ;)
Du måste sätta långsiktiga mål, det gör inget att ha en del fett på magen en sommar du kan äga stranden nästa år istället.
MyungChul
2005-05-28, 15:05
förstår inte riktigt varför du skapar en tråd om du inte ens lyssnar på det som skrivs i den. vad är det du vill uppnå med tråden?
WHITEFOLKS
2005-05-28, 16:07
Antagligen få bekräftelse/"go ahead" att fullfölja sina ideer som han i grunden vet är fel :) Ganska vanligt här på forumet, folk försöker få "OK" att äta godis/glass/whatever osv..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.