Visa fullständig version : 8 årig kille visar hur man lirar gitarr
Pudzianovski
2005-05-24, 14:31
8 år eller inte..vem fan bryr sig.... *popcorn*
https://home.comcast.net/~davidsole/8-year_old_virtuoso.wmv
*uppdate* FIXAD LÄNK *uppdate*
tossefar
2005-05-24, 14:50
Han är ju minst 15 bast. Visst är han duktig, men bra låter det ju inte.
victor_n
2005-05-24, 14:52
GRYYMTT!!!! :hbang: :hbang:
byt låt?
bra skit är ändå skit..
Karate_kid
2005-05-24, 15:40
ok 15 ? Hur fan får du hans nytvättade bäbyfejja till 15 ? tippar på 10 bast
tror du på allvar att han är minst 15?
skulle bli förvånad om han var över 11
Lät inte bra nånstans, men visst har killen teknik. Lät som en maskin typ.
wintzell
2005-05-24, 15:46
Killen e snabb, skulle behöva utveckla det långsamma spelet, drillarna och vibratot. Men jävlar va duktig!
grisbil3n
2005-05-24, 15:46
1. Det är ingen låt, det är en jävla massa skalor.
2. Det låter knappast illa, skulle nog låta sjuhelvete mycket bättre om han inte var så jävla nervös (vilket jag förmodar att han är).
Edit: Dom drog visst igång en liten truddelutt ser ja nu, jo den sög lite får ja medge...
fan det är ju en dvärg, han är minst 42
Hehe, som vissa redan påpekat här så är det bara massa skalor (med extremt tråkig variation) som liras upp och ner på fretboarden.
Han är tekniskt duktig men han kommer nog inte bli den nästa stora gitarristen direkt, finns många som kan knapra in att spela så snabbt som möjligt, men knappast många som har den rätta känslan!
Jämför Steve Vai/Eric Clapton/David Gilmour med någon death/black/speedmetal-gurist. Den sistnämnda brukar vara snabbare och tekniskt "kunnigare", men låter knappast vackrare för det :)
Jämför Steve Vai/Eric Clapton/David Gilmour med någon death/black/speedmetal-gurist. Den sistnämnda brukar vara snabbare och tekniskt "kunnigare", men låter knappast vackrare för det :)
metal är ju det vackraste som finns :hbang:
Hehe, som vissa redan påpekat här så är det bara massa skalor (med extremt tråkig variation) som liras upp och ner på fretboarden.
Han är tekniskt duktig men han kommer nog inte bli den nästa stora gitarristen direkt, finns många som kan knapra in att spela så snabbt som möjligt, men knappast många som har den rätta känslan!
Du har inte hört Necrophagist, det hör jag det! :D
metal är ju det vackraste som finns :hbang:
Nej, filmsoundtracks a'la Zimmer och Williams är vackrare, även fast jag är en stor metalhead.
Jag jämförde mer "känslan" bakom solon'a, bendingen, vibraton osv, inte bara massa snabbhet uppradat som en jävla robot.
Nej, filmsoundtracks a'la Zimmer och Williams är vackrare, även fast jag är en stor metalhead.
Jag jämförde mer "känslan" bakom solon'a, bendingen, vibraton osv, inte bara massa snabbhet uppradat som en jävla robot.
det jag gillar mest är texterna. metaltexter är oftast mycket personligare
och känsligare än andra... lyssna på Avenged Sevenfold's texter
lyssna på Avenged Sevenfold's texter
Nej, försök igen
Jag behandlar GITARRISTERNA nu, inte låttexter mela
soul!
edit: heter det för fan
Nej, försök igen
Jag behandlar GITARRISTERNA nu, inte låttexter mela
Gitarren i Avenged Sevenfold - Clairoyant Diasease
är hur fin som helst
Killen är ju helt klart oförskämt duktig. I alla fall på det han gör. Skulle vara kul att höra honom spela något annat.
grisbil3n
2005-05-24, 16:38
Är du berest inom den extrema avdelningen då? Kolla exempelvis in gitarristen och tillika sångaren i Dissection, helvete vilken känsla han spelar med.
Är du berest inom den extrema avdelningen då? .
Japp
wintzell
2005-05-25, 15:12
Inte att förglömma kungen, Ritchie Blackmoore!
watertouch
2005-05-25, 16:06
Här har ni annars en snubbe som verkligen kan "shredda" lite mer känsla har han oxå. http://www.angelo.com/speed_lives_mab.wmv
Fettecke
2005-05-25, 16:16
Här har ni annars en snubbe som verkligen kan "shredda" lite mer känsla har han oxå. http://www.angelo.com/speed_lives_mab.wmv
daemn, det är minst 20 års skillnad mellan honom och lillgrabben...
dra ner nån film med symphony X gitaristen Michael Romeo så får du känna känslan!
Dumleman
2005-05-25, 16:25
Die näste Yngwie Malmsteen! :D
Här har ni en riktig lirare :cool:
dra ner nån film med symphony X gitaristen Michael Romeo så får du känna känslan!
Signed! :bow:
watertouch
2005-05-25, 17:21
Tror aldrig jag har hört Symphony X.. Några låtar ni kan rekomendera med dem?
Inferno (Unleash The Fire)
det jag gillar mest är texterna. metaltexter är oftast mycket personligare
och känsligare än andra... lyssna på Avenged Sevenfold's texter
Jag lyssnade lite på Avenged Sevenfold,det är ju inte metal,mallcore eller nu-metal eller vad man nu vill kalla det men inte metal
Fettecke
2005-05-26, 14:23
håller med "Yngwie-wannabeen" :D AnabolicP... samt att du kan skaffa dig Sea of lies, of sins and shadows, Smoke and mirrors, The damnation game, the relic, The Bird Serpent War-Cataclysm.... igentligen så e de onödigt att säga massa låtar, bättre att du införskaffar alla skivor med dem :D
dom är gudarna nr.2, efter Dimmu borgir!
Stevie Ray Vaughan, där har ni en gitarrist
hmmmm.....zakk wylde ej ju inte dålig :thumbup:
hmmmm.....zakk wylde ej ju inte dålig :thumbup:
*SQUEEEL* :bow:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.