handdator

Visa fullständig version : Töja ut jeans ?

mela
2005-05-22, 15:40
Jah sicka benmuskler man fått,
jeansen sitter väldigt extremt tight nu.
Kan inte sitta normalt.
Men... Finns det något sätt som man kan töja jeans på?

Fatalist
2005-05-22, 15:46
Dra ut dom direkt efter tvätt, försiktigt, så ska du kunna töja ut sömmarna lite

mela
2005-05-22, 15:47
Ah smart!
Just nu undviker jag att tvätta dom eftersom dom krymper då :P

Cilia
2005-05-22, 15:49
sätt på dig dom när dom är blöta så töjs dom.
jobbigt att dra i denim, det är tungt men kanske kan räknas in i träningskvoten? *puzzled*

mela
2005-05-22, 15:53
sätt på dig dom när dom är blöta så töjs dom.
jobbigt att dra i denim, det är tungt men kanske kan räknas in i träningskvoten? *puzzled*

ash smart! är dock sällan hemma när mamma tvättar :cryout:

Pellefant
2005-05-22, 15:54

Överrraska henne och sköt tvätten nästa gång, då blir hon glad. :)

mela
2005-05-22, 15:55
Överrraska henne och sköt tvätten nästa gång, då blir hon glad. :)

jag brukar tvätta.. men nu är hon hemma sjukskriven och jag går i skolan.. mest därför

z_bumbi
2005-05-22, 16:00

Skaffa två rör som har rätt diameter och trä upp byxbenen på, eller köp nya byxor. :)

Lasse Kongo
2005-05-22, 16:01
Baggypants!

Alla byggares dröm vid storväxta lårmukkler :D

Popeye
2005-05-22, 16:22
Dagens jeans är ta mig f*n designade för ****** erhmmm väldigt smala människor.
Glöm att hitta jeans med bra passform när magen krymper. Och jag har inte ens 70cm lår. :em: Vad händer när man blir grov?
Om någon vet av ngn jeanstillverkare med smal midja och lår med volym så skulle det vara kul att få höra.
Har hört att GASP skall ha vettiga jeans men har inte hittat ngt ställe där jag kan prova dem.

Kwon
2005-05-22, 16:34
Sätt på dig dina tighta jeans o gör Knäböj i dom varje dag :)

Snacka stretch :D

Jonny_88
2005-05-22, 16:44
jag brukar tvätta.. men nu är hon hemma sjukskriven och jag går i skolan.. mest därför
Säg till henne att inte tvätta då.

Saga
2005-05-22, 16:48
Bada med jeansen på. Stretch jeans kanske skulle vara nåt? Då töjs det där det behövs.

Zakath
2005-05-22, 16:49
Dagens jeans är ta mig f*n designade för ****** erhmmm väldigt smala människor.
Glöm att hitta jeans med bra passform när magen krymper. Och jag har inte ens 70cm lår. :em: Vad händer när man blir grov?
Om någon vet av ngn jeanstillverkare med smal midja och lår med volym så skulle det vara kul att få höra.
Har hört att GASP skall ha vettiga jeans men har inte hittat ngt ställe där jag kan prova dem.

Håller inte med.

Dem är designade för anorexiafall eller fetton *grr27* Jag valde fettovarianten sist jag var o handlade ;)

hallar
2005-05-22, 17:20
Skall man alltså ta på sig jeansen medetsamma när de kommer ut ifrån maskinen innan de torkar? Ändrar det passformen permanent eller bara till nästa tvätt?

mela
2005-05-22, 19:49
Skaffa två rör som har rätt diameter och trä upp byxbenen på, eller köp nya byxor. :)

Haha ja eller så får mamma gå runt i dom :thumbup:
Lite dyrt att köpa nya jeans om man tänker på hur märkeskåt jag är :em:

Popeye
2005-05-22, 19:58
Blir väl en vända till rörkrökaren ;)

Pellefant
2005-05-22, 20:06
om man tänker på hur märkeskåt jag är :em:

Detta är inte din stil då? ;) (iofs. inte jeans)

http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050526.p.Tygbyxa_dam

Bolio
2005-05-22, 20:08
Deffa.

mela
2005-05-22, 20:10
Detta är inte din stil då? ;) (iofs. inte jeans)

http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050526.p.Tygbyxa_dam

Njea..
Det är mer sånt här..

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=2&BrandID=0&DisplayItemID=10493&Position=57&ListType=0

jakke
Kan man tvätta jeans på 60 grader och få dom att krympa jämnt?

mela
Deffa.

Deffa bort muskler ? *screwy*

mela
2005-05-22, 20:11
Kan man tvätta jeans på 60 grader och få dom att krympa jämnt?

Vill jag att mina jeans ska krympa så torktumlar jag dom, dom blir inte så stela då :thumbup:

Bolio
2005-05-22, 20:12
Deffa bort muskler ? *screwy*

Var inte kaxig. Deffa, du har väl fett? Varför inte köpa nya byxor i rätt storlek? Du kommer att bli utnyttjad i Patriarkatet ifall du har för tajta byxor. Var mycket mycket försiktig med åtsittande byxor, man vet aldrig när man kan bli förtryckt.

mela
2005-05-22, 20:15
Var inte kaxig. Deffa, du har väl fett? Varför inte köpa nya byxor i rätt storlek? Du kommer att bli utnyttjad i Patriarkatet ifall du har för tajta byxor. Var mycket mycket försiktig med åtsittande byxor, man vet aldrig när man kan bli förtryckt.

Jag har inte mycket fett på benen. Sedan tänker jag inte deffa
förräns jag har mer muskler. DÅ kan jag köpa nya jeans.
men inte än.. Dessa jeansen kostade ändå 1500:- och jag känner
inte för att slänga dom..
Jag ska få ha hur tighta byxor jag vill utan att nån ska förtrycka mig.

Pellefant
2005-05-22, 20:16
Njea..
Det är mer sånt här..

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=2&BrandID=0&DisplayItemID=10493&Position=57&ListType=0

Snygga. :thumbup:

mela
2005-05-22, 20:17
Snygga. :thumbup:

tackar :) dom ligger på golvet och blir ickeuttöjda just nu..
får göra en insats imon *flex*

abjorn
2005-05-22, 20:18
spandex :hbang:

izarul
2005-05-22, 20:30
Haha ja eller så får mamma gå runt i dom :thumbup:
Lite dyrt att köpa nya jeans om man tänker på hur märkeskåt jag är :em:

Någonsin varit på Factory Outlet? OJSAN HOPPSAN, MÄRKESBRALLORNA KOSTAR MYCKET MINDRE ÄN PÅ JC... HOPpLA!! JEEEEEEEEEE!

mela
2005-05-22, 20:30
Någonsin varit på Factory Outlet? OJSAN HOPPSAN, MÄRKESBRALLORNA KOSTAR MYCKET MINDRE ÄN PÅ JC... HOPpLA!! JEEEEEEEEEE!

Vart ligger det nånstans ?

izarul
2005-05-22, 20:34
Vart ligger det nånstans ?

Det som jag handlar på ligger i Vingåker. Tror det skall finns i stockholm med.
www.vfo.nu

Leejeans 350:-
Wrangler 350:-
Nudie 500 el 600, beror på modell
Tiger 500
levis 400 el 500 bror på modell
miss sixty vettefan vad dom kostar

Hos oss hittar du följande varumärken:

Tiger of Sweden - Sir - Lee - Levis - Nudie - Miss Sixty - Wrangler - Energie - Replay - Dockers -Filippa K - Hunky Dory - Whyred - Casall - Disney - In Wear - Jackpot - Rock N Blue - Hollies - Saki - Petroff - Russell Athletic - Wolsey - Mover - Tenson - Melka - Atlas Design - Salming Underwear - Oscar of Sweden - Kriss - DIM - Rockport - De Ski - SWE - Bally Golf - Quicksilver - H20 - Champion - Reebok med flera..

mela
2005-05-22, 20:37
Det som jag handlar på ligger i Vingåker. Tror det skall finns i stockholm med.

Jag bor dock i Göteborg...
Får göra en insats och åka till Lager 157 nån dag

izarul
2005-05-22, 20:40
Jag bor dock i Göteborg...
Får göra en insats och åka till Lager 157 nån dag

Gör så, men annars är nog inte tåg till vingåker så dyrt heller =) outlet ligger precis vid stationen. Kvaliten är densamma som på jc. Finns en del brallor med skönhetsfel men dom ligger i en annan hög och kostar runt 200.

mela
2005-05-22, 20:41
Gör så, men annars är nog inte tåg till vingåker så dyrt heller =) outlet ligger precis vid stationen. Kvaliten är densamma som på jc. Finns en del brallor med skönhetsfel men dom ligger i en annan hög och kostar runt 200.

Ah ok..inte varit inne på JC på 4-5 år... har inte koll på priserna där.
men jag köper ju inga jeans för under 1000:- som det är i dagsläget

izarul
2005-05-22, 20:49
Ah ok..inte varit inne på JC på 4-5 år... har inte koll på priserna där.
men jag köper ju inga jeans för under 1000:- som det är i dagsläget

Duger inte märket på jeans under 1000:- eller?

mela
2005-05-22, 20:50
Duger inte märket på jeans under 1000:- eller?

Jag går i en klass med 27 tjejer, jag vill inte ha jeans som alla de har.
Därför får jag köpa de dyrare.

z_bumbi
2005-05-22, 20:53

Eller de billigaste..

izarul
2005-05-22, 20:53
Shit... oj oj oj säger jag bara.

mela
2005-05-22, 20:54
Eller de billigaste..
Finns dem som har de med.
JC, HM och Vero Moda Jeansen är varnligast. Och typ LEE och Fornarina.

Shit... oj oj oj säger jag bara.
Haha många tjejer ? :naughty:

izarul
2005-05-22, 20:54
Eller de billigaste..

Visste inte att du bodde i eskilstuna... bor i flen =)

izarul
2005-05-22, 20:57
Finns dem som har de med.
JC, HM och Vero Moda Jeansen är varnligast. Och typ LEE och Fornarina.

Haha många tjejer ? :naughty:

tränar så låren blir för stora för dina 1000 kronorsjeans som du måste köpa för att resten av klassen har "billiga märken" och sen ska du töja dom med? Vafan?!

Pellefant
2005-05-22, 21:02
tränar så låren blir för stora för dina 1000 kronorsjeans som du måste köpa för att resten av klassen har "billiga märken" och sen ska du töja dom med? Vafan?!

Skrattade så jag ramlade av stolen! :D

Fatalist
2005-05-22, 21:03
Om vi ska prata jeans vill jag bara påpeka att mina evisu sitter jättefint :booty:

mela
2005-05-22, 21:03

De senaste jeansen jag köpte var P Ö S I G A... Jag tänker inte köpa tighta
jeans om det inte är stretch förräns jag har mina biffiga lår.

izarul
2005-05-22, 21:07
De senaste jeansen jag köpte var P Ö S I G A... Jag tänker inte köpa tighta
jeans om det inte är stretch förräns jag har mina biffiga lår.

O K E J

z_bumbi
2005-05-22, 21:08
bor i flen =)

Beklagar.

Mela: Jag vet hur märkeshysterin fungerar i vissa klass med många tjejer men det brukar gå över när man lämnar gymnasiet.
Sen är det väl bara att köpa det man trivs i men vill man vara unik kanske ska tänka på andra saker än vad man har på sig. *Filosofisk*

mela
2005-05-22, 21:10
Mela: Jag vet hur märkeshysterin fungerar i vissa klass med många tjejer men det brukar gå över när man lämnar gymnasiet.
Sen är det väl bara att köpa det man trivs i men vill man vara unik kanske ska tänka på andra saker än vad man har på sig. *Filosofisk*

Mjo.. och på mina extremt märkeskåta skola..illa är det.
Men jag gillar mina kläder. Dock illa att favoritjeansen
sitter skittight..

Pellefant
2005-05-22, 21:14
Vad skulle hända om en tjej helt slutade ha märkesjeans och andra märkeskläder helt i den skolan helt då? *rolleyes*

mela
2005-05-22, 21:16
Vad skulle hända om en tjej helt slutade ha märkesjeans och andra märkeskläder helt i den skolan helt då? *rolleyes*

Det finns sånna med. Dom kallas Esteter och finns på tredje våningen :P
Ne men, jag är väl lite extremare än de flesta. Många kör JL, WE och de
lite billigare märkerna medans jag kör på de dyrare. Det är min image som
moderat ... haha ne men.. I love them :)

Kebab-Arne
2005-05-22, 21:16
Beklagar.

Jag säger emot mig själv nu men men... Man köper vissa sorts kläder för att inte hamna utanför. Men ändå ska man köpa kläder som ingen annan har för att få sin egen stil. Fattar nån?

WHITEFOLKS
2005-05-22, 21:18
Egen stil, egna val, personlighet :thumbup:

z_bumbi
2005-05-22, 21:18
Mjo.. och på mina extremt märkeskåta skola..illa är det.
Men jag gillar mina kläder. Dock illa att favoritjeansen
sitter skittight..

Det är kul det där med skolor, på vissa är man tokig i märkeskläder och på andra i allt som är anti-märken. Men resultatet blir i alla fall att de flesta på samma skola ser ut som kloner. :D

En av nackdelarna med att träna styrka är att kläderna "krymper" men det kan man ju också tolka som att man lyckas med träningen.

mela
2005-05-22, 21:20
Jag säger emot mig själv nu men men... Man köper vissa sorts kläder för att inte hamna utanför. Men ändå ska man köpa kläder som ingen annan har för att få sin egen stil. Fattar nån?

Jag fattar vad du menar och det är precis så det är.
Men.. Man kan ha en egen stil i sitt "gäng" eller i sin umgängeskrets.

z_bumbi
2005-05-22, 21:21

Glasklart. :thumbup:

Pecca
2005-05-22, 21:22
Mela>

Kör på bara... :hbang:

Keep your own style! :thumbup:

WHITEFOLKS
2005-05-22, 21:22
Skyll inte på att man SKA saker, man gör saker för att man vill ;)

mela
2005-05-22, 21:24
Mela>

Kör på bara... :hbang:

Keep your own style! :thumbup:
Thx ;)

Skyll inte på att man SKA saker, man gör saker för att man vill ;)
Men vissa saker ska man.. typ sova, äta, klia sig i naveln.. sånt som man måste *flex*

WHITEFOLKS
2005-05-22, 21:26
Ok och du sätter "ha på sig märkesbyxor" på samma lista. Då vet vi vart dina värderingar ligger ;)

mela
2005-05-22, 21:27
Ok och du sätter "ha på sig märkesbyxor" på samma lista. Då vet vi vart dina värderingar ligger ;)

Jag måste inte ha märkesbyxor, men jag vill.
Inte alltför sällan jag kommer i ett par sletena mjukisbyxor med
målafärg på till skolan.

WHITEFOLKS
2005-05-22, 21:29
Bra då har vi kommit över kravet att man SKA göra saker, då behöver du inte ha på dig märkesbyxor om du inte vill :)

Bolio
2005-05-22, 21:30
Är det bara jag eller verkar mela fett ytlig, barnslig och pretentiös? :/

Tolkia
2005-05-22, 21:30
Var inte kaxig. Deffa, du har väl fett?
Skall du bara vara dryg kan du gott hålla k-ft. Och medan du väntar på att inspirationen till ett vettigt inlägg skall infinna sig kan du läsa här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=44113&page=2&pp=15) och här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43799).
Jag ska få ha hur tighta byxor jag vill utan att nån ska förtrycka mig.
Right. :hbang:
Vilket verkligen innebär NÅGON.

Jorgen
2005-05-22, 21:31
GAH, låt tjejen ha vilka byxor hon vill.

Orka tjabba om sådant. *whatever*

//Jörgen

mela
Bra då har vi kommit över kravet att man SKA göra saker, då behöver du inte ha på dig märkesbyxor om du inte vill :)

Yes man..Men jag vill så jag är kvar på ruta ett igen :P

Tolkia
Ja, det kom ur rätt käft.

Jorgen
2005-05-22, 21:33
Det är bara du.

Så släpp det.

//Jörgen

mela
2005-05-22, 21:35

Är man ytlig för att man vill ha märkeskläder på sig ? Eller för att man
inte vill vara som alla andra?

Jag kanske är barnslig, men jag är iaf mig själv.

Pretentiös är jag icke.

Jag är bara en 17 årig tjej med kasst självförtroende som vill passa in med ändå vill vara mig själv

WHITEFOLKS
2005-05-22, 21:35
bolio: det är ungdomen :thumbup:

Tricklev
2005-05-22, 21:45
Go Tolkia :hbang:

Go du också mela :)

mela
2005-05-22, 21:49
Go Tolkia :hbang:

Go du också mela :)

Thx :) :)

Bolio
2005-05-22, 21:59
Iaf, när alla bittra bolio-hatare (inklusive den helt nya och tippade Tricklev som bara blir glad när någon annan dissar mig för att han själv aldrig har något att komma med - nåväl! ;)) slutat ressentimenta sig kan jag ta och säga ett ord till den unga damen.

Det där med förtryck och patriarkat var på skoj, men du verkar fett jävla ytlig, barnslig och pretentiös. Så typiskt småbrudar i den åldern. Jag håller för bövelen med Arne när det gäller den här typen av ungar. Ni gräver ju liksom era egna gravar. Med den där attityden förväntar du dig att folk ska behandla dig som en vuxen och med respekt? Det lär inte hända i första taget homegirl, tyvärr.

Man är ytlig för att man vill ha märkeskläder på sig, ja. Att du har kasst självförtroende är en skitdålig ursäkt hunnybun. Fixa ditt psyke istället för att gråta över ett par byxor.

Tolkia, du är bara bitter för att du inte får min uppmärksamhet längre, gumman. ;)

Bolio
2005-05-22, 22:01
Jag är Gud. Don't fscking mess with me, you sons and daughters of geeks. For I will strike my penis upon thee with great erection and boiling spermz.

TCOG
2005-05-22, 22:03
som sagt jag är alltid bakom bolios back bro!!!

(bröt jag forumregler nu? kapade jag tråden?)

mela
2005-05-22, 22:05
Iaf, när alla bittra bolio-hatare (inklusive den helt nya och tippade Tricklev som bara blir glad när någon annan dissar mig för att han själv aldrig har något att komma med - nåväl! ;)) slutat ressentimenta sig kan jag ta och säga ett ord till den unga damen.

Det där med förtryck och patriarkat var på skoj, men du verkar fett jävla ytlig, barnslig och pretentiös. Så typiskt småbrudar i den åldern. Jag håller för bövelen med Arne när det gäller den här typen av ungar. Ni gräver ju liksom era egna gravar. Med den där attityden förväntar du dig att folk ska behandla dig som en vuxen och med respekt? Det lär inte hända i första taget homegirl, tyvärr.

Man är ytlig för att man vill ha märkeskläder på sig, ja. Att du har kasst självförtroende är en skitdålig ursäkt hunnybun. Fixa ditt psyke istället för att gråta över ett par byxor.

Tolkia, du är bara bitter för att du inte får min uppmärksamhet längre, gumman. ;)

Jag tycker dock att det är barnsligt att:
1) ens använda order "småbrudar"
2) döma mig innan man känner mig
3) dra alla över en kant

Om jag inte står på mig själv kommer gubbar som du klanka ner på oss
"småbrudar" hur mycket som helst utan att vi säger emot.
Har jag nått val? Ska jag ta din skit och sitta och bocka?
Knappast! Du kan köra upp din åsikter nånstans istället för att döma
mig. Du vet inte ett piss om mig. Jo du vet att jag har kasst självförtoende
och att jag gillar märkeskläder. Men när vi ändå håller på med att döma
folk så verkar du vara en mansgris som inte har nått vettigt överhuvudtaget
i ditt liv så du är på gymmet ibland för att spana på "ass" och sedan
sitta på kolozzeum och klia dig i skägget.

Ge fan i att kalla mig eller nån annan för "hunnybun". Det ger bara ett
bättre bevis på att DU tror att du är bättre än MIG.

"Med den där attityden förväntar du dig att folk ska behandla dig som en vuxen och med respekt?"
Jag förväntar mig inte att bli behandlad som vuxen när jag är 17.
Men jag är människa, precis som du.

Och sist "Fixa ditt psyke istället för att gråta över ett par byxor."
Jag går till psykolog en gång i veckan. Så jag fixar mitt psyke.
Och jag har inte gråtit över ett par byxor, bara tyckt att det va
synd att inte kunna använda dem. Big difference.

Bolio
2005-05-22, 22:17
TCOG ;)

mela, du är väldigt söt, men du skadar bara dig själv sådär. Jag är en vis man som har levt längre än du, och även om det inte ger mig någon rätt över dig i någon fråga, eller betyder att jag kan mer än du, så tar jag mig åtminstone rätten att uppfostra dig - precis vad som anstår varje positiv ande alltså.

Det är bra att du försvarar dig själv, men kom också ihåg att du är väldigt defensiv just nu. Varför vill du ens försvara dig? Om du verkligen inte var "mindre" än vad jag är, varför skulle du behöva försvara dig? Jag är inte ute efter att dissa dig, jag säger min mening, och jag ger mig fan på att göra det oavsett om du är 17, brud och har dåligt självförtroende. Ifall jag backade av de anledningarna skulle jag ha kränkt dig mycket mer än vad du tror att jag har gjort hittills.

Jag gillar också märkeskläder, don't get me wrong. Jag är fett ytlig ibland. Men du löser ingenting genom att ha dyrare byxor än resten av tjejerna i klassen. Du riktar bara tankarna på annat, när du i själva verket borde jobba mer med dig själv, oavsett vilka kläder du bär på. Fuck kläder, vad spelar det för roll egentligen? I slutändan är det enda du har dig själv - inte dina kläder, ditt smink eller dina kompisar.

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:19
Bättre att bygga ett starkt psyke än en "stark" image.

Bolio
2005-05-22, 22:21
Bättre att bygga ett starkt psyke än en "stark" image.

Exakt! Har du ett starkt psyke spelar det ingen roll hur du ser ut eller vilka kläder du bär på. Vad gör du ifall du blir gammal och inte längre ser bra ut liksom?

Kebab-Arne
2005-05-22, 22:23
Sen bygger vissa tron på starka psyken med hjälp av märkeskläder.

Bolio
2005-05-22, 22:24
Sen bygger vissa tron på starka psyken med hjälp av märkeskläder.

Hur menar du då? Att man kan få ett starkt psyke genom att köpa massa märkeskläder?

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:25
Ska försöka mig på ett svar mer inriktat på originalfrågan.

Byxorna borde ju ge med sig lite oavsett oavsett om du har de på "blöta" eller torra. Är det ett problem att de sitter tight? (menar att det kanske inte är hur de ska sitta) om det inte är det skulle jag inte oroa mig om det inte känns obekvämt för jag tror de kommer ge sig tillräckligt mycket för att följa din tillväxt iaf.

Kebab-Arne
Hur menar du då? Att man kan få ett starkt psyke genom att köpa massa märkeskläder?

Nej men vissa tror de får det.

mela
TCOG ;)

mela, du är väldigt söt, men du skadar bara dig själv sådär. Jag är en vis man som har levt längre än du, och även om det inte ger mig någon rätt över dig i någon fråga, eller betyder att jag kan mer än du, så tar jag mig åtminstone rätten att uppfostra dig - precis vad som anstår varje positiv ande alltså.

Det är bra att du försvarar dig själv, men kom också ihåg att du är väldigt defensiv just nu. Varför vill du ens försvara dig? Om du verkligen inte var "mindre" än vad jag är, varför skulle du behöva försvara dig? Jag är inte ute efter att dissa dig, jag säger min mening, och jag ger mig fan på att göra det oavsett om du är 17, brud och har dåligt självförtroende. Ifall jag backade av de anledningarna skulle jag ha kränkt dig mycket mer än vad du tror att jag har gjort hittills.

Jag gillar också märkeskläder, don't get me wrong. Jag är fett ytlig ibland. Men du löser ingenting genom att ha dyrare byxor än resten av tjejerna i klassen. Du riktar bara tankarna på annat, när du i själva verket borde jobba mer med dig själv, oavsett vilka kläder du bär på. Fuck kläder, vad spelar det för roll egentligen? I slutändan är det enda du har dig själv - inte dina kläder, ditt smink eller dina kompisar.

Man behöver inte vara vis för att man är gammal.
Man behöver inte veta mer för att man är äldre.
Du kanske vet mer om träning och skit.
Du vet förmodligen mer om 80 talet också.
Men jag vet förmodligen MYCKET mer om annat.
Och du har ingen rätt till att uppfostra mig. Även om du
skulle ha det så gör du ett kasst arbete eftersom du framhäver
det negativa istället för det positiva.

Jag är väldigt defensiv för att jag är så förjävla trött
på att få skit (jag anser att du kastar skit på mig
låt mig tycka det) från gubbar som tror att de vet mycket
mer än andra. Hade du varit 17 så hade du fattat precis hur
jag tänker. Du hade fattat vilken press man utsätts för.
Sure, det kanske va jobbigt för dig på din tid med.
Men hade du levt mitt liv så hade du hållt käft sen.
Jag ska dock inte berätta allt jag gått igenom och jag
förväntar mig inte att du ska tycka synd om mig.
Men för guds skull, tänk efter lite! Du är inte så jävla vis som du tror.

Om du nu är fett ytligt, varför dissar du mig när jag är det?
Varför får jag inte ha mina dyra byxor? Jag vill inte se ut
som 26 andra tjejer. Det finns 83975039865 olika sorters jeans.
90% av dem ser förjävliga ut. Jag har det jag tycker är snyggt.
Det jag trivs i. Och det fåtalet av människorna har.
Då blir det de dyra byxorna.

Kläder spelar en jävla roll. Som tonåring är det ett sätt att visa
vad man tycker och vad man står för. Man visar sin politiska roll
genom kläder. men det är förmodligen du för gammal för att fatta!

mela
2005-05-22, 22:28
Nej men vissa tror de får det.

Det handlar mest om att man vill passa in.
Man vill inte vara den som människor pratar
skit om eller den som människor skrattar åt.
För tro mig, tonåringar är grymma på att
snacka skit och skratta åt folk.

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:28
Mela: på gott och ont, försöka hitta balans i ditt liv, läs, lär, se, hör. :)

mela
2005-05-22, 22:29
Mela: på gott och ont, försöka hitta balans i ditt liv, läs, lär, se, hör. :)

Det är det jag gör.
Men mot bolio försvarar jag mig bara.

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:31
Vad försvarar du dig mot? Information? Han ger åsikter, du behöver inte försvara dig. LÄR dvs se de åsikter han ger dig, behandla, applicera de som är vettigt, ignorera resten.

mela
2005-05-22, 22:33
Vad försvarar du dig mot? Information? Han ger åsikter, du behöver inte försvara dig. LÄR dvs se de åsikter han ger dig, behandla, applicera de som är vettigt, ignorera resten.

Även en åsikt kan vara en diss, eller hur?
Jag försvarar mig mot dissar.
Vad ska jag lära mig av att han säger att han är vis
och att jag är blott en liten 17 åring som inte vet nåt?
Av att han tycker att jag är ytligt och barnslig?
Den lärdomen kommer nog väl tillhands i lumpen sen

Bolio
2005-05-22, 22:35
För att återgå till ursprunget i tråden: även om du lyckas tänja ut dina byxor några mm eller vad det nu går att åstadkomma kommer du ju att växa ur dem ändå. Förhoppningsvis.

Kebab-Arne, jepp, rätt många tror det, vilket är rätt synd egentligen. Men det passar ju företagen som säljer byxorna alldeles utmärkt. Hur bra är det inte om fler och fler unga människor tror att de kommer att få bättre självförtroende - men i själva verket kan glädja sig över den bittra illusionen av det. Om ens det.

mela, hunnybun. Jag är inte så mycket äldre än vad du är. Nu skall vi inte dra iväg med några förhastade slutsatser här inte. Jag är också född på 80-talet (och alltså under 25), så nog vet jag hur det är att växa upp som tonåring, jag har ju gjort detsamma.

Hade jag hållt käften om jag hade levt ditt liv? Du är väldigt söt, men också väldigt naiv. Jag kan säga såhär, jag har varit med om två krig, morbröder som har blivit avrättade framför mig, en herrans massa knarkpsykoser, blivit misshandlad av polisen en massa gånger, och jag sitter fortfarande inte och gnäller. Livet är tufft, det är det för oss alla. Det går upp och ner hela tiden. Att gnälla över hur illa just du har det kommer inte att förbättra din situation särskilt mycket kan jag ju säga dig rakt av. Om du är ute efter medlidande kanske du får lite av den varan utav typ Tolkia, men oavsett vad kommer inte det där att förbättra dina faktiska levnadsvillkor.

Du vill visa vad du står för genom dina kläder? Jag kan inte låta bli att tycka att det är rätt töntigt. Jag visar vad jag står för genom mina handlingar, precis som starka människor har gjort under alla tider. Jag har inget behov av att folk ska veta var jag står i någon fråga, att du har det kanske hänger ihop lite med dina självförtroendeproblem?

Tolkia
2005-05-22, 22:37
Har du ett starkt psyke spelar det ingen roll hur du ser ut eller vilka kläder du bär på. Vad gör du ifall du blir gammal och inte längre ser bra ut liksom?
Och man främjar detta byggande av ett starkt psyke hos andra människor bäst genom att spela översittar och leverera dryga kommentarer? I synnerhet på internet, där vi alla är äldst, visast, och vet bäst ... och har störst penis, icke att förglömma. Tyvärr har k*ken ett ganska litet huvud, så man får vara väldigt välutrustad om man skall använda det till att tänka med.
... men du verkar fett jävla ytlig, barnslig och pretentiös.
Och KLIRR sade det i glashusetnär stenarna började flyga.
Jag håller för bövelen med Arne när det gäller den här typen av ungar.
Nu känner jag inte Arne, men jag tvivlar uppriktigt sagt på att du har honom bakom dig i ditt agerande i den här tråden.

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:37
Att ta det som en diss/personligt är helt meningslöst och ger ingenting för dig, om det ger någonting för honom är ju i det här fallet helt ointressant. Som jag sa behandla informationen han ger dig, sen så får du välja om något utav det är vettigt eller inte. Att bara sitta och slänga paj tillbaka ger ingenting. Antagligen är bolio "mer vis" än dig (vad nu vis är) men det betyder inte att han har rätt angående allt och du inte kan ha rätt angående saker, men en utav de viktigaste sakerna man kan lära sig är att förstå sig på människor och försöka förstå vad de vill kommunicera till dig.

Bolio
2005-05-22, 22:38
Och man främjar detta byggande av ett starkt psyke hos andra människor bäst genom att spela översittar och leverera dryga kommentarer? I synnerhet på internet, där vi alla är äldst, visast, och vet bäst ... och har störst penis, icke att förglömma. Tyvärr har k*ken ett ganska litet huvud, så man får vara väldigt välutrustad om man skall använda det till att tänka med.

Och KLIRR sade det i glashusetnär stenarna började flyga.

Nu känner jag inte Arne, men jag tvivlar uppriktigt sagt på att du har honom bakom dig i ditt agerande i den här tråden.

Ja, jag gör det. Sluta vara så bitter och negativ, Tolkia. Om du ogillar mig personligen kan du skicka ett PM, lämna mina relationer med andra människor därhän, är du snäll. Jag har förresten flickvän, så du får ta och söka upp någon annan.

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:39
Väldigt ledsen om det jag skriver är rörigt, har alltid haft svårt att uttrycka mig (misstänker att jag har någon sorts släng av dyslexi eller liknande även om jag nu inte gillar "klassificeringar".)

Kebab-Arne
2005-05-22, 22:41
Det handlar mest om att man vill passa in.
Man vill inte vara den som människor pratar
skit om eller den som människor skrattar åt.
För tro mig, tonåringar är grymma på att
snacka skit och skratta åt folk.

Jorå, är man 18 år så... (som jag nu är)
Alla förutom vissa extrema försöker på ett eller annat sätt passa in. De som inte gör det är också de som sitter ensamma på lektionerna. Sen behöver det inte vara att bära ett par märkesjeans eller inte som styr om man passar inte eller hamnar utanför. Som ett hux flux exempel kan man ju säga att nån sitter och petar i näsan och leker med snorkråkan mitt på en lektion. Är han den lyckliga som inte försöker passa in eller den olyckliga då folk inte lär tycka han är speciellt fräsch? Nu blir det väl som att man försöker passa in bara för man har normalt beteende.

Det blev lite väl OT nu...

mela
2005-05-22, 22:42
mela, hunnybun. Jag är inte så mycket äldre än vad du är. Nu skall vi inte dra iväg med några förhastade slutsatser här inte. Jag är också född på 80-talet (och alltså under 25), så nog vet jag hur det är att växa upp som tonåring, jag har ju gjort detsamma.

Hade jag hållt käften om jag hade levt ditt liv? Du är väldigt söt, men också väldigt naiv. Jag kan säga såhär, jag har varit med om två krig, morbröder som har blivit avrättade framför mig, en herrans massa knarkpsykoser, blivit misshandlad av polisen en massa gånger, och jag sitter fortfarande inte och gnäller. Livet är tufft, det är det för oss alla. Det går upp och ner hela tiden. Att gnälla över hur illa just du har det kommer inte att förbättra din situation särskilt mycket kan jag ju säga dig rakt av. Om du är ute efter medlidande kanske du får lite av den varan utav typ Tolkia, men oavsett vad kommer inte det där att förbättra dina faktiska levnadsvillkor.

Du vill visa vad du står för genom dina kläder? Jag kan inte låta bli att tycka att det är rätt töntigt. Jag visar vad jag står för genom mina handlingar, precis som starka människor har gjort under alla tider. Jag har inget behov av att folk ska veta var jag står i någon fråga, att du har det kanske hänger ihop lite med dina självförtroendeproblem?

Om du nu är under 25 varför snackar du om att du är så mycket visare då?
Du har levt max 8 år mer än mig, gör det dig till mr- "jag vet allt" ? knappast!

Mitt liv: mobbad av en hel skola i 13 år. inga kompisar, ingenting. efter det var det sexuellt utnyttjad av en pojkvän och hans kompis vid ett flertal
tillfällen. våldtagen på en camping vid 13 års ålder. min kusin, min förbild
dog framför mina ögon. för att glömma detta är jag engagerad i det mesta
och därför sönderstressad. vilket har lett till en svår depression och många
självmordsförsök samt bulimi. Jag har sagt att jag inte vill ha medlidande.
Men jag vill ha förståelse.

Ja, jag visar vad jag tycker genom kläder. jag är aktiv medlem i MUF.
åker på MÅNGA kampanjer och möten där jag sprider moderaternas
tankar och skaffar fler medlemar. Jag skäms inte över att vara moderat
och jag visar det. Du verkar vara väldigt lillgammal och därför räknar
jag inte dig som "oss tonåringar" utan dit hör dem i min närvaro.
Dem som jag träffar varje dag i skolan eller på stan.

Du behöver inte visa vad du tycker för du verkar ha alldeles för
gott självförtroende för att ens vilja bry dig om andra.
Kan bara säga att dina handlingar sux och ger inte med sig något vettigt

Tolkia
2005-05-22, 22:46
Om du ogillar mig personligen kan du skicka ett PM, lämna mina relationer med andra människor därhän, är du snäll.
Nej, jag ogillar dig inte personligen. Däremot tycker jag att du beter dig som ett första klassens svin i den här tråden, och varför skulle jag bara le och låta det passera för att översittarfasonerna kommer från dig - eller för den delen för att de inte är riktade mot mig personligen? Väx upp, grabben.

Case closed, för min del.

Gabriel_
2005-05-22, 22:49
Vad har moderaterna med märkeskläder att göra :confused:

mela
2005-05-22, 22:51
Vad har moderaterna med märkeskläder att göra :confused:

De har inget med märkeskläder att göra.
Det är mest en fördom.
Men vänstern visar att dom är vänster genom
att ha palestinasjalar och "no brand" kläder

Jag bryr mig inte folket visar att dom inte
bryr sig genom att va "vanliga" kläder

Högersvängen kör på dyrare kläder och
förstärker myten om moderaterna.

Bolio
2005-05-22, 22:53
Nu börjar det hända grejer här, min nyaste av nyfunna vänner. ;)

Ja, av det du berättar har du varit med en om massa jobbiga saker. Men vet du vad mela? Det kommer en punkt i livet då man måste bestämma sig för e enda sak: antingen ser man på de jobbiga sakerna som grejer som har "skadat" ens psyke och som man måste "fixa", eller så ser man på det som en vis man en gång såg på det, nämligen att "Det som inte dödar oss, det härdar oss!". Jag lovar dig att livet kommer att förändras tusen gånger om, och antingen ser du på de jobbiga upplevelserna som tillgångar eller som hinder. Jag vet att det är svårt för dig att se på det på det viset, men det är där det viktiga ligger - att inte bli trött, att orka ta sig upp, oavsett hur jobbigt det är. It's all about you. Ingen kommer att hjälpa dig på riktigt, folk kan visa dig en massa dörrar, men det är alltid du som måste gå igenom dem i slutändan.

Kul att du är aktiv medlem i MUF, men varför inte sprida ditt budskap genom att skriva eller prata istället för kläder? Jag vet jättemånga kommunister som också klär sig i dyra kläder, så jag förstår inte riktigt sambandet där. Du vill visa att du är rik, eller att du tror på moderaternas politik? Jag tvivlar jättestarkt på att någon "seriös" moderat tycker att det ingår i moderaternas partiprogram, manifest eller ideologi att ha på sig dyra kläder och därigenom visa att man har råd med det. Att vara moderat handlar ju inte om att visa att man är rik och klanka ner på fattiga, eller är det jag som har missförstått något här?

Bolio
2005-05-22, 22:54
Nej, jag ogillar dig inte personligen. Däremot tycker jag att du beter dig som ett första klassens svin i den här tråden, och varför skulle jag bara le och låta det passera för att översittarfasonerna kommer från dig - eller för den delen för att de inte är riktade mot mig personligen? Väx upp, grabben.

Case closed, för min del.

Du är väldigt bitter gumman, var inte det. Om int för din egen skull så åtminstone för din matsmältnings!

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:55

Ja, av det du berättar har du varit med en om massa jobbiga saker. Men vet du vad mela? Det kommer en punkt i livet då man måste bestämma sig för e enda sak: antingen ser man på de jobbiga sakerna som grejer som har "skadat" ens psyke och som man måste "fixa", eller så ser man på det som en vis man en gång såg på det, nämligen att "Det som inte dödar oss, det härdar oss!". Jag lovar dig att livet kommer att förändras tusen gånger om, och antingen ser du på de jobbiga upplevelserna som tillgångar eller som hinder. Jag vet att det är svårt för dig att se på det på det viset, men det är där det viktiga ligger - att inte bli trött, att orka ta sig upp, oavsett hur jobbigt det är. It's all about you. Ingen kommer att hjälpa dig på riktigt, folk kan visa dig en massa dörrar, men det är alltid du som måste gå igenom dem i slutändan.

Kul att du är aktiv medlem i MUF, men varför inte sprida ditt budskap genom att skriva eller prata istället för kläder? Jag vet jättemånga kommunister som också klär sig i dyra kläder, så jag förstår inte riktigt sambandet där. Du vill visa att du är rik, eller att du tror på moderaternas politik? Jag tvivlar jättestarkt på att någon "seriös" moderat tycker att det ingår i moderaternas partiprogram, manifest eller ideologi att ha på sig dyra kläder och därigenom visa att man har råd med det. Att vara moderat handlar ju inte om att visa att man är rik och klanka ner på fattiga, eller är det jag som har missförstått något här?

Allt man går igenom i livet formar en till den man är :) Hon måste framför allt gå genom SINA dörrar, vilket hon givetvis alltid kommer göra.

Bolio
2005-05-22, 22:56
Allt man går igenom i livet formar en till den man är :) Hon måste framför allt gå genom SINA dörrar, vilket hon givetvis alltid kommer göra.

Ja, givetvis, men man kan ju alltid vara en positiv ande och vägleda varandra. Det är ju det medmänsklighet handlar om, väl?

WHITEFOLKS
2005-05-22, 22:59
Ja precis, och det är ju det vi försöker göra :) Man kan inte alltid vara "snäll" för att fylla det syftet dock, vilket alla inte inser/inte vill ta steget att vara "osnälla".

Bolio
2005-05-22, 23:00
Ja precis, och det är ju det vi försöker göra :) Man kan inte alltid vara "snäll" för att fylla det syftet dock, vilket alla inte inser/inte vill ta steget att vara "osnälla".

Exakt. Och jag tror att mela är en rätt stark brud egentligen.

mela
2005-05-22, 23:01

Jag är medveten om att det som inte dödar härdar. Men jag kan inte släppa allt hux flux. Jag är ingen mirakelmänniska som du verkar tro att du är. Du är inte Jesus. Det kräver tid. Jag jobbar starkt på det och jag har kommit långt.
Men jag är inte härdad än. Jag är inte starkare än. Jag är fortfarande lilla
överkänsliga Michaela som tycker alldeles för mycket.

Jag sprider mitt budskap genom att skriva och prata,d ärför jag kampanjar, kanske? Det är inte för att jag är MUFare som jag har dyra kläder. jag har det för att jag gillar dem och för att jag inte vill vara som alla andra i min klass.
Men de flesta är MUFare för att dom är rika, eller för att det är coolt.
Jag är dock MUFare för att jag är moderat och tycker som dem. Inte för att jag är rik eller för att jag tycker att det är coolt. Jag är en vanlig medelsvensson som vill vara mig själv. Men det får jag ju bara skit för.
Bar för att man har dyra kläder klankar man inte ner på fattiga ? Eller ?

Men du bolio. inse att du inte är bättre än någon annan och sluta att kalla
mig för "hunnybun" och säga "du är söt". det hör inte hit.

Så långfingret upp för dig och god natt! (ja jag är barnslig)

WHITEFOLKS
2005-05-22, 23:02
Hehe försöker du lugna ner osämjan? ;) nä men kan inte uttala mig själv om hennes personlighet än, ganska standard SO FAR.

edit: var reply till bolio.

mela
2005-05-22, 23:03
Exakt. Och jag tror att mela är en rätt stark brud egentligen.

Kan säga att jag inte är stark. Jag är grymt känslig och tål ingenting.

Bolio
2005-05-22, 23:17
Jag är medveten om att det som inte dödar härdar. Men jag kan inte släppa allt hux flux. Jag är ingen mirakelmänniska som du verkar tro att du är. Du är inte Jesus. Det kräver tid. Jag jobbar starkt på det och jag har kommit långt.
Men jag är inte härdad än. Jag är inte starkare än. Jag är fortfarande lilla
överkänsliga Michaela som tycker alldeles för mycket.

Jag sprider mitt budskap genom att skriva och prata,d ärför jag kampanjar, kanske? Det är inte för att jag är MUFare som jag har dyra kläder. jag har det för att jag gillar dem och för att jag inte vill vara som alla andra i min klass.
Men de flesta är MUFare för att dom är rika, eller för att det är coolt.
Jag är dock MUFare för att jag är moderat och tycker som dem. Inte för att jag är rik eller för att jag tycker att det är coolt. Jag är en vanlig medelsvensson som vill vara mig själv. Men det får jag ju bara skit för.
Bar för att man har dyra kläder klankar man inte ner på fattiga ? Eller ?

Men du bolio. inse att du inte är bättre än någon annan och sluta att kalla
mig för "hunnybun" och säga "du är söt". det hör inte hit.

Så långfingret upp för dig och god natt! (ja jag är barnslig)

Ja, du är väldigt barnslig - vilket we already discovered - men det är ok, jag blir inte ett dugg sur på dig. Men du begår ett misstag här, jag är visst bättre än "någon annan". Jag är bäst.

Du intar försvarsposition hela tiden, det är synd. Jag hoppas att du så småningom kan våga dig på ett nytt perspektiv och inte, som nu, slavperspektivet. Det skadar dig mer än du anar, hunnybun. Tills dess kommer du att förbli "lilla
överkänsliga Michaela som tycker alldeles för mycket". :/

Bolio
2005-05-22, 23:18
Hehe försöker du lugna ner osämjan? ;) nä men kan inte uttala mig själv om hennes personlighet än, ganska standard SO FAR.

edit: var reply till bolio.

Nä, det gör jag inte. Jag tror verkligen att mela är starkare än hon själv tror, men att hon bara behöver en "knuff" i rätt riktning. ;)

Grisen
2005-05-22, 23:21

PUSS bolio! *yourock*

Jag tycker också du är fett jobbig i den här tråden.

Bolio
2005-05-22, 23:24
Det är klart att ni tycker. Det vore konstigt ifall ni inte tyckte det. Alla som mår dåligt på ett eller annat sätt tar ju illa upp. :/

Grisen
2005-05-22, 23:26
Det är klart att ni tycker. Det vore konstigt ifall ni inte tyckte det. Alla som mår dåligt på ett eller annat sätt tar ju illa upp. :/

Alltså jag tycker både och, gillar det du skrev som jag quotade men samtidigt är du dryg mot mela. Men hon kommer snart att förstå att du egentligen är snäll.

Bolio
2005-05-22, 23:27
Alltså jag tycker både och gillar det du skrev som jag quotade men samtidigt är du dryg mot mela. Men hon kommer snart att förstå att du egentligen är snäll.

Jag vet, jag ville bara psyka dig lite. ;)

Klart jag är "dryg" mot mela, men å andra sidan är jag den enda här - bortsett från WHITEFOLKS kanske - som hjälper henne. Jante och puttinuttande obiously aint doin' shit.

Grisen
2005-05-22, 23:29
Jag vet, jag ville bara psyka dig lite. ;)

Klart jag är "dryg" mot mela, men å andra sidan är jag den enda här - bortsett från WHITEFOLKS kanske - som hjälper henne. Jante och puttinuttande obiously aint doin' shit.

Sant sant.

ante
2005-05-22, 23:31
Ja, du är väldigt barnslig - vilket we already discovered - men det är ok, jag blir inte ett dugg sur på dig. Men du begår ett misstag här, jag är visst bättre än "någon annan". Jag är bäst.

:laugh:

Som någon skrev, ta till dig det du tycker verkar vettigt, och skit i resten, många påpekar det uppenbara, som man ibland behöver bli påmind om.

Apropå hela jeansdebatten, barnslig eller inte, mår du bättre av dyra jeans så köp dyra jeans. Jag mår bättre av snygga jeans, dyra eller inte.

Sen skulle jag nog inte fläkt ut mitt liv sådär bara för att bolio sitter och leker amatörpsykolog och inte vet vad han ger sin in på, du behöver inte bevisa nåt för någon här, men det är ditt val.
Det enda jag håller med bolio om är att du är rätt stark egentligen, så lägg ner tid på att må bättre och rensa upp lite i skallen, det du har varit med om glömmer man inte i första taget.

Bolio
2005-05-22, 23:33
Vem är inte amatörpsykolog på Internet? Finns det ens någonting annat att göra här? =)

Bolio
2005-05-22, 23:35
Sen skulle jag nog inte fläkt ut mitt liv sådär bara för att bolio sitter och leker amatörpsykolog och inte vet vad han ger sin in på, du behöver inte bevisa nåt för någon här, men det är ditt val.

Uppenbarligen behövde hon ju det? =)

ante
2005-05-22, 23:41
Uppenbarligen behövde hon ju det? =)

Jo, men nu när hon skrev det, så ser jag på det hela på ett lite annorlunda sätt, gör inte du? Jag går ju inte och förutsätter att alla som beter sig på ett visst sätt, har råkat ut för diverse otrevliga saker under barndomen.

Bolio
2005-05-22, 23:45
Jo, men nu när hon skrev det, så ser jag på det hela på ett lite annorlunda sätt, gör inte du? Jag går ju inte och förutsätter att alla som beter sig på ett visst sätt, har råkat ut för diverse otrevliga saker under barndomen.

Ser på vad på ett annorlunda sätt? Alla intryck jag får förändrar mitt perspektiv, så nog hade jag sett det "på ett annat sätt" om hon hade berättat att hon dödade en katt när hon var 13 och att det har format hennes personlighet. Jag förutsätter i och för sig alltid att folk som mår jättedåligt på det här sättet har råkat ut för tråkigheter tidigare i livet. Det är väl nästan ett krav? Man lär ju inte må dåligt för ingenting.

ante
2005-05-22, 23:48
Man lär ju inte må dåligt för ingenting.

Hah, jo det finns det folk som gör, garanterat. Det är det som är grejen.
I det ena fallet kan det räcka med en dunk på ryggen och/eller ett par väl valda ord, i det andra fallet krävs betydligt mer. Men nu ska jag sluta påpeka det uppenbara, och gå och lägga mig.

Bolio
2005-05-22, 23:49
Nä, jag har svårt att tro att man mår dåligt utan någon som helst anledning.

Pez
2005-05-23, 00:03
Bolio, du är väldigt söt, men du skadar bara dig själv sådär. Jag är en vis man som har levt längre än du, och även om det inte ger mig någon rätt över dig i någon fråga, eller betyder att jag kan mer än du, så tar jag mig åtminstone rätten att uppfostra dig - precis vad som anstår varje positiv ande alltså. :)

Så.. kapa inte trådar, hur kul du/ni än tycker att det är att leka psykolog här så handlade tråden om jeans, att töja jeans mer bestämt.. ny tråd alt. pm är rätt väg att gå. Catfish? Ja? Tack.

Bolio
2005-05-23, 00:06
Förlåt. Bara för att det är du som ger mig direkta instruktioner så lyssnar jag, Pez. Men jag menade som sagt inget illa. Amatörpsykologi iz what makes the Internet so beautiful.

WHITEFOLKS
2005-05-23, 00:23
Nä, det gör jag inte. Jag tror verkligen att mela är starkare än hon själv tror, men att hon bara behöver en "knuff" i rätt riktning. ;)

sorry för ett sent reply, var ute och nattgick. Tror du att hon är stark beroende på vad du sett från henne eller för att du tror att alla är starka med rätt vägledning? :)

om ni har "stängt" den här delen av diskussionen så är det bara ignorera det här meddelandet.

edit: sorry pez.

Trance
2005-05-23, 01:31
Wow, denna tråden spårade ur snabbt. Fattas bara att jag kommer in och snackar feminism.

1. Morsan brukade alltid dra i dem efter tvätt, vet ej om det hjälper dock. Annars ju oftare du tvättar dem ju mer drar de ihop sig. Så om du inte tvättar dem så sitter de lösare.

2. Ingen skall säga åt dig var du skall ha på dig för kläder, vill man köpa ett par riktigt dyra jeans så har man all rätt i världen att göra det utan folk skall gnälla.

mela
2005-05-23, 06:37
Wow, denna tråden spårade ur snabbt. Fattas bara att jag kommer in och snackar feminism.

1. Morsan brukade alltid dra i dem efter tvätt, vet ej om det hjälper dock. Annars ju oftare du tvättar dem ju mer drar de ihop sig. Så om du inte tvättar dem så sitter de lösare.

2. Ingen skall säga åt dig var du skall ha på dig för kläder, vill man köpa ett par riktigt dyra jeans så har man all rätt i världen att göra det utan folk skall gnälla.

thx.
1: Ska be mamma dra i dem.. Stå på dem och dra för fulla muggar.
Lite träning för henne med :thumbup:

2. thx. fattar att dom gnäller, men dom verkar missuppfatta mig. but anyways. new day.

Herkulez
2005-05-23, 07:26
som sagt jag är alltid bakom bolios black bro!!!

haha TCOG är gay

Kwon
2005-05-23, 13:12
Mela

Nu när det börjar bli varmt, kör kortbrallor konstant (precis som Arnold).

Det visade honom tydligen att hans ben behövde mer träning vid den tiden och motiverade honom att piska dom rejält!

Gör samma sak! :) Har du kortbrallor kan du se benen hela tiden och motivera dig till att göra dom biffigare! :)

Viktigast är att du har kläder på dig som du trivs i. Minns att det var viktigt med kläder (av olika märken) i gymnasiet.

Själv tycker jag dock att alla kunde varit nudister, jag känner mig oftast instängd i tighta kläder nuförtiden! :D

Tänk dig stenåldern, ingen som brydde sig om märkeskläder på den tiden

Jag antar att du vill få dit en viss typ av människor till MUF genom att ha en viss typ av kläder på dig? Eller missförstår jag.

Flockdjur, passa in, uniform, liknande kläder, kläder som säger någonting (jag tillhör dessa, högern, vänstern etc)

mela
2005-05-23, 13:25
Mela

Nu när det börjar bli varmt, kör kortbrallor konstant (precis som Arnold).

Det visade honom tydligen att hans ben behövde mer träning vid den tiden och motiverade honom att piska dom rejält!

Gör samma sak! :) Har du kortbrallor kan du se benen hela tiden och motivera dig till att göra dom biffigare! :)

Viktigast är att du har kläder på dig som du trivs i. Minns att det var viktigt med kläder (av olika märken) i gymnasiet.

Själv tycker jag dock att alla kunde varit nudister, jag känner mig oftast instängd i tighta kläder nuförtiden! :D

Tänk dig stenåldern, ingen som brydde sig om märkeskläder på den tiden

Jag antar att du vill få dit en viss typ av människor till MUF genom att ha en viss typ av kläder på dig? Eller missförstår jag.

Flockdjur, passa in, uniform, liknande kläder, kläder som säger någonting (jag tillhör dessa, högern, vänstern etc)

Jag kör mkt på kortkort kjol, men det får bli liiiite varmare först.
Jag är för klen för att tåla kyla dammit.
Men tjejerna i klassen är avis på mina ben så jag lär inte få
mycket negativ kritik av dem

Jag tycker inte att alla ska vara nudister, då försvinner det roligaste med
shoppingen :P halååå ? haha ne jag skojja ;)

Jag vill få med människor i MUF för att de ska sympatisera med Moderaterna.
Inte för att det är coolt, därför är jag oftast klädd i ett par vanliga jeans
och en MUF tröja när jag kampanjar och inte mina allra dyraste kläder.

Kwon
2005-05-23, 13:31
Kör du med kort kjol och korta brallor behöver du ju inga dyra jeans! :)

Kan man ej få med folk i MUF iklädd kjol? :D

Tills vidare, (innan jeansen e töjda), kan du ju köra i loosefit brallor, tex träninsoveralls-brallor etc, eller tappar man samhörigheten då?

Viktigast är ju att du trivs i kläderna.

Strunta i tankar om samhörighet, kläder som visar grupptillhörighet och liknande en stund, och tänk bara, vilka kläder känns sköna att ha på kroppen, vilka kläder trivs jag i?

mela
2005-05-23, 13:34
Kör du med kort kjol och korta brallor behöver du ju inga dyra jeans! :)

Kan man ej få med folk i MUF iklädd kjol? :D

Tills vidare, (innan jeansen e töjda), kan du ju köra i loosefit brallor, tex träninsoveralls-brallor etc, eller tappar man samhörigheten då?

Viktigast är ju att du trivs i kläderna.

Strunta i tankar om samhörighet, kläder som visar grupptillhörighet och liknande en stund, och tänk bara, vilka kläder känns sköna att ha på kroppen, vilka kläder trivs jag i?

Men ibland är det ju för kallt för kort kjol och korta bralls.
Blåser mycket här i Göteborg :P

Jo det kan man säkert.. Men blir inte det av fel anledning då? Iofs vi har köpt medlemar med Semlor.. Funka fint :thumbup:

Jag kör mest med Baggyjeans nu.. Redigt nice så ser magen finare ut med.
Mycket fördelar. Bra med en storebror :thumbup:

Jag sätter inte på mig något jag inte trivs i, men jag är väldigt mån
om att visa min bästa sida.. oftast...

Kwon
2005-05-23, 13:42
Men ibland är det ju för kallt för kort kjol och korta bralls.
Blåser mycket här i Göteborg :P

Jo det kan man säkert.. Men blir inte det av fel anledning då? Iofs vi har köpt medlemar med Semlor.. Funka fint :thumbup:

Jag kör mest med Baggyjeans nu.. Redigt nice så ser magen finare ut med.
Mycket fördelar. Bra med en storebror :thumbup:

Jag sätter inte på mig något jag inte trivs i, men jag är väldigt mån
om att visa min bästa sida.. oftast...

När det e blåsigt, använd längre byxor som tex baggyjeans, träningsbrallor etc

-

Fel anledning? Att få med folk till Muf med Kjol såsom Semlor är väl ungefär av samma anledning? :D

Klart du vill visa upp bästa sidan, vem vill inte det?

mela
2005-05-23, 13:45
När det e blåsigt, använd längre byxor som tex baggyjeans, träningsbrallor etc

-

Fel anledning? Att få med folk till Muf med Kjol såsom Semlor är väl ungefär av samma anledning? :D

Klart du vill visa upp bästa sidan, vem vill inte det?

jo.. jag gör det.. och mössa och hela köret.. eller ne inte mössa.
har bara en Luleå Hockey mössa och den är mindre sexig.
Ser ut som Mumin i den...

Haha, men semlorna kostar 10:- jag är mycket dyrare än så..
säkert 15,90:-.. ska inte ge dom allt.
blir dom medlemar får dom se mig dansa i kortkort på festerna
istället :thumbup:

Kwon
2005-05-23, 13:48
Allt man har på sig behöver inte vara sexigt, måste alla plagg vara sexiga?

Det kvittar väl vilket om det står Luleå på mössan eller så länge den skyddar mot kyla?

Raggning har sin plats (är väl därför man klär "upp" sig när man går på nattklubb, knattedisco etc?) :D

Trivs med kläderna (känns bra, skyddar mot kyla, blir ej svettig etc)

Om du verkligen kämpar för din sak (MUF) så kan du ragga medlemmar iklädd en sopsäck. (Du får medlemmar då med det du säger och dina argument, vilket skall vara den huvudsakliga anledningen till varför de går med)

Må Bra Mela! Det e huvudsaken!

mela
2005-05-23, 13:52
Allt man har på sig behöver inte vara sexigt, måste alla plagg vara sexiga?

Det kvittar väl vilket om det står Luleå på mössan eller så länge den skyddar mot kyla?

Raggning har sin plats (är väl därför man klär "upp" sig när man går på nattklubb, knattedisco etc?) :D

Trivs med kläderna (känns bra, skyddar mot kyla, blir ej svettig etc)

Om du verkligen kämpar för din sak (MUF) så kan du ragga medlemmar iklädd en sopsäck. (Du får medlemmar då med det du säger och dina argument, vilket skall vara den huvudsakliga anledningen till varför de går med)

Må Bra Mela! Det e huvudsaken!

Nej, allt behöver inte vara sexigt. Jag är rätt så osexig i allmänhet :P
Men det är mest ett uttryck. Jag vill inte ha en mössa som jag skäms i,
eller som gör att min hår står åt _alla_ hål sedan.. eftersom det är lockigt.

Haha ja på knattediscon brukar jag ragga :hbang:

De flesta går med för att de sympatiserar, vissa för att få tyst på min
käre vän Adam, andra för semlor, vissa för att det är coolt och andra
för att de inte har något vettigt för sig ändå och vill supa på festerna.

Kwon
2005-05-23, 13:56
Så, har du lyckats komma fram till någonting (hjälpande) tack vare denna diskussion? :)

Fått klarhet i någonting?

Någon förändring av smak angående kläder av olika märken?

Nya alternativ till töjning?

mela
2005-05-23, 14:11
Så, har du lyckats komma fram till någonting (hjälpande) tack vare denna diskussion? :)

Fått klarhet i någonting?

Någon förändring av smak angående kläder av olika märken?

Nya alternativ till töjning?

Ehm.. jag kommer fortfarande ha mina märkeskläder
om folk stör sig på det så är det inte mitt problem.

Töjningen har jag nog löst.. Ska tvätta jeansen mer sällan
och tvinga mamma att dra i dom när dom är blöta

Kwon
2005-05-23, 14:33
Men skulle du ha på dig ett par jeans (identiska till utseende med dom med känt märke) som kostat en tiondel och hade märket Roffes?

Märket betyder mycket? Status etc?

mela
2005-05-23, 14:36
Men skulle du ha på dig ett par jeans (identiska till utseende med dom med känt märke) som kostat en tiondel och hade märket Roffes?

Märket betyder mycket? Status etc?

Jo det hade jag, så länge inte alla andra hade sånna.

Märket betyder inte så mkt.
Men många märkeskläder är nice,
jag har dock inga där märket står jättestort på (förutom MUF tröjor)
Utan det är mer snygga kläder med kvallitet.

Kwon
2005-05-23, 14:37
Så först och främst vill du ha (snygga, trivsamma) kläder som ingen annan har, (originalitet) ?

mela
2005-05-23, 14:41
Så först och främst vill du ha (snygga, trivsamma) kläder som ingen annan har, (originalitet) ?

Precis.

Kwon
2005-05-23, 15:36
Mela kolla Brittney tråden

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=44370

Såna shorts är luftiga! :)

Ser jag såna shorts tänker jag MUF på långa vägar!

Kör hårt!

mela
2005-05-23, 15:37
Mela kolla Brittney tråden

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=44370

Såna shorts är luftiga! :)

Ser jag såna shorts tänker jag MUF på långa vägar!

Kör hårt!

Lite för mycket hiphop style för mig kanske :em:

Kwon
2005-05-23, 15:38
Lite för mycket hiphop style för mig kanske :em:

Du är rädd att tappa MUF stämpeln menar du?

Sa vi inte trivsamma, bekväma och originella kläder?

mela
2005-05-23, 15:39
Du är rädd att tappa MUF stämpeln menar du?

Sa vi inte trivsamma, bekväma och originella kläder?

Haha neh :P Men eftersom jag inte är hiphopare så känner
jag inte riktigt för sånna shorts. Tar hellre surfarshort eller
nått isf...

Kwon
2005-05-23, 15:42
Haha neh :P Men eftersom jag inte är hiphopare så känner
jag inte riktigt för sånna shorts. Tar hellre surfarshort eller
nått isf...

Nu begränsar du dig själv

Eftersom jag inte är hiphopare...eftersom jag inte är hårdrockare... eftersom jag inte är syntare etc...

Ska vi räkna bort baggypants, skinn, läder, spandex, snelugg, rakat, långt hår etc etc...

Eftersom du inte är hiphopare kan du ha på dig vilka kläder du vill, kläderna bryr sig inte om du är rockare, hiphopare, MUF:are eller hinduist etc

Men du kanske är rädd att tappa alla MUF-kompisar om du har på dig kläder som KAN förknippas med annan subkultur? :laugh:

mela
2005-05-23, 15:44
Nu begränsar du dig själv

Eftersom jag inte är hiphopare...eftersom jag inte är hårdrockare... eftersom jag inte är syntare etc...

Ska vi räkna bort baggypants, skinn, läder, spandex, snelugg, rakat, långt hår etc etc...

Eftersom du inte är hiphopare kan du ha på dig vilka kläder du vill, kläderna bryr sig inte om du är rockare, hiphopare, MUF:are eller hinduist etc

Men du kanske är rädd att tappa alla MUF-kompisar om du har på dig kläder som KAN förknippas med annan subkultur? :laugh:

Jag lyssnar bara på hårdrock så där har du fel, haha!
Ne men.. jag trivs inte i kläder som känns som om det är raka
motsatsen till mig själv.. Ungefär som att jag vägrar ha oranga kläder
Jag ser skum ut.

zanzi
2005-05-23, 15:44
Nu för tiden (tentaperiod) så brukar jag gå till skolan i XXL-träningsbyxor och "åttiotals"linnen. Riktigt skönt att slippa ha på sig jeans faktiskt... nästan så att jag hade fortsatt om inte för alla blickar, speciellt från 80-åringarna som "vikarierar".
Tror dom vill ha mig :D

mela
2005-05-23, 15:45
Nu för tiden (tentaperiod) så brukar jag gå till skolan i XXL-träningsbyxor och "åttiotals"linnen. Riktigt skönt att slippa ha på sig jeans faktiskt... nästan så att jag hade fortsatt om inte för alla blickar, speciellt från 80-åringarna som "vikarierar".
Tror dom vill ha mig :D

Haha vem vill inte ha dig :P

Kwon
2005-05-23, 15:46
Jag lyssnar bara på hårdrock så där har du fel, haha!
Ne men.. jag trivs inte i kläder som känns som om det är raka
motsatsen till mig själv.. Ungefär som att jag vägrar ha oranga kläder
Jag ser skum ut.

Du ändrar dig nog i framtiden då du hittar en jättefin orange aftonklänning när du skall på bal :D

Jaja, känner du att kläderna är DIREKTA motsatsen till dig själv (dvs du trivs ej) ska du ju inte ha på dig dom, var bara ett förslag.

Själv har jag haft på mig alla slags kläder som KAN förknippas med en mängd olika subkulturer, skinn, jeans, baggy etc

Dock aldrig randiga spandex (a la Iron Maiden).. Kanske e dags nu

mela
2005-05-23, 15:48
Du ändrar dig nog i framtiden då du hittar en jättefin orange aftonklänning när du skall på bal :D

Jaja, känner du att kläderna är DIREKTA motsatsen till dig själv (dvs du trivs ej) ska du ju inte ha på dig dom, var bara ett förslag.

Själv har jag haft på mig alla slags kläder som KAN förknippas med en mängd olika subkulturer, skinn, jeans, baggy etc

Dock aldrig randiga spandex (a la Iron Maiden).. Kanske e dags nu

Ne jag ska ha en grå klänning på min bal.. eller lila :P dammit!

precis, skulle kunna ha dom om jag inte hade några andra och fick välja mellan dem och naket ?

jag har också haft det mesta. även min bror kläder - förutom underkläderna

Popeye
2005-05-23, 15:48
Hade först tänkt skriva ett långt inlägg om vikten av själslig ro m.m. men efter tillrättavisningen tidigare så skippar jag det...
Inget fel med dyra kläder men det är rätt fånigt att köpa dem pga prislappen. Prova kläderna förutsättningslöst och köp det du gillar. Skit samma vad prislappen visar. Av erfarenhet vat jag att jag passar bäst i Armani, så jag dömer ingen för dyra vanor...
Om jeans skall töjas så tror jag på att trä dem på lagom stora rör i blött tilstånd. Men det räcker nog bara sååå långt.

mela
2005-05-23, 15:49
Hade först tänkt skriva ett långt inlägg om vikten av själslig ro m.m. men efter tillrättavisningen tidigare så skippar jag det...
Inget fel med dyra kläder men det är rätt fånigt att köpa dem pga prislappen. Prova kläderna förutsättningslöst och köp det du gillar. Skit samma vad prislappen visar. Av erfarenhet vat jag att jag passar bäst i Armani, så jag dömer ingen för dyra vanor...
Om jeans skall töjas så tror jag på att trä dem på lagom stora rör i blött tilstånd. Men det räcker nog bara sååå långt.

Jag skiter i prislappen så länge det inte är föööör dyrt.
Orka punga ut 5000:- för en jacka liksom.. no thx.
jag har mina gränser jag med ;) billigt är bra
gratis är bäst.. men ja..

Kwon
2005-05-23, 15:58
Ne jag ska ha en grå klänning på min bal.. eller lila :P dammit!

precis, skulle kunna ha dom om jag inte hade några andra och fick välja mellan dem och naket ?

jag har också haft det mesta. även min bror kläder - förutom underkläderna

Så, skit i om folk tycker kläderna ser för hip-hoppiga eller synthiga ut om du trivs i dom!

End of Discussion! :)

Lycka till me töjningen!

RobbeliRobban
2005-05-24, 15:18
Jag är Gud. Don't fscking mess with me, you sons and daughters of geeks. For I will strike my penis upon thee with great erection and boiling spermz.

:laugh: Vi kräver mer Boliohybris ffs!

microman
2005-05-28, 19:44
Borde inte sömmarna ta skada om man sträcker dom? Dom är ju så tjocka på denim, eller så kanske det korvar sig brevid sömmarna. ähh jag är ingen klädexpert. Men det finns ju byxor som liknar jeans men har andra tyger i sig ingen aning om vad det heter chinos kanske. Men mina kunskaper om kläder sträcker sig så långt att jag köper byxor efter hur fickorna är utformade. Får man inte ner Ölburk + Snusdosa + hand i så gillar jag dom inte. Sen så går man i en klass med 27 killar och klipper sig när när håret växer in i öronen.

Kom på en bra uttöjningsmetod. Man tar sådana där tvingar som kan klämmer ihop fjärdingar på bilar med vänder på hållarna sen så trär man armeringsjärn igenom byxbenet och sträcker ut dom succesivt. Varmvatten tror jag hjälper under sträckningen. eventuellt blöta och köra med varmluftsfistol. eller så trycker man i en fotboll och blåser upp med tryckluft. Så man kan töja delvis.

Skit samma i vad andra tycker när jag var liten kände jag mig utanför för att alla andra hade finare kläder än jag. Sen så förstod jag att sverige är ett klassamhälle och slutade bry mig blev mig själv och jävligt nöjd också. Seciellt när man förudmjukade snobbarna i kunskapens underbara värld.

Det är mitt sätt att vara på topp hitta något man är bäst på och sen utnyttja det till fullo. skit samma om dom kan dricka mycket mer öl än mig eller har jättesnygga brudar jag kommer komma ihåg Colombs lag om 25 åt och det kommer inte dom attt göra. Fast det här är bara jag... och min bokstavskombination.

Cilia
2005-05-28, 19:56
Skit samma i vad andra tycker när jag var liten kände jag mig utanför för att alla andra hade finare kläder än jag. Sen så förstod jag att sverige är ett klassamhälle och slutade bry mig blev mig själv och jävligt nöjd också. Seciellt när man förudmjukade snobbarna i kunskapens underbara värld.

så är det men jag vet inte om det bara har med klassamhälle att göra. I sverige betyder märken mer än i dom flesta andra länder. I Frankrike t ex är det inte lika märkesfixerat som här. Det innebär inte att Frankrike är ett mindre klassamhälle än Sverige,

microman
2005-05-29, 12:13
Iofs så bor jag i högerförorten så allt är ganska mycket åt helvete här om man jämför med resten av sverige.