handdator

Visa fullständig version : Att bli medborgare i ett annat land?

Spannmål
2005-05-22, 14:02
Hur svårt är det att bli medborgare i ex. usa eller australien? skall börja plugga där om något år och vill veta var man har störst chans att få stanna efter åt.

Allan
2005-05-22, 15:43
Hur svårt är det att bli medborgare i ex. usa eller australien? skall börja plugga där om något år och vill veta var man har störst chans att få stanna efter åt.

PMa CoC på forumet - han befinner sig i Australien om jag inte missminner mig. DEt har i vart fall förr funnits info på http://stockholm.usembassy.gov/

allan

mela
2005-05-22, 15:46
En vän till familjen är gift med en Australienare.
De va mycket problem om hon skulle få stanna
i Australien med honom innan de gifte sig.
Därför fick de bo i Sverige..
Dem sa att det va nått krångel mellan Sverige och Australien.
men jag vet inte helt 100

Frantic
2005-05-22, 15:47
Vad jag vet så är det svårt att bli medborgare i Australien. Enligt de jag pratat med så ska man ha träffat kärleken (som man så småningom gifter sig med) eller hittat ett jobb där du verkligen behövs. Sen finns det väl så klart undantag men lätt ska det inte vara....

Cilia
2005-05-22, 15:48
tror NZ har en invandrarkvot där man ska samla ihop x antal poäng när det gäller utbildning, kön, ålder etc. Mitt ex bor och svägerska gjorde det och fick då komma in och sedan bli medborgare. Sedan är det fritt utbyte mellan NZ och Aussie land precis som mellan dom nordiska länderna.

även USA och Aussie har ngn kvot emellan sig

hulken
2005-05-22, 19:42
Måste du bli medborgare, räcker det inte med ett uppehållstillstånd och arbetstillstånd till att börja med ?

Det är ju bara att ringa Ambasaden imorgon och höra med dom vad som gäller.
Medborgarskap kan ta flera år att få igenom såvida du inte har en jävulskt massa pengar på ett fett konto nånstans, eller är gift med nån från det landet och kanske har barn osv. sen så bör du ha ett prickfritt straffregister