handdator

Visa fullständig version : Sjuk triceps...

peak
2005-05-22, 12:30
Två bilder på min kompis armar. Tycker hans triceps är helt otrolig. Det han har sysslat med i träningsväg är ytterst lite brottning och lite boxning. Styrketräning lite till och från, sedan en vecka tillbaka tränar han nu dock seriöst på gymmet.
18 år gammal.

http://web.telia.com/~u25012772/robb/arm.jpg

peak
2005-05-22, 12:31
http://web.telia.com/~u25012772/robb/tricce.jpg

TCOG
2005-05-22, 12:32
asså det här slår ju Paul Demayo med längder!!!! :hbang:

*rolleyes* (sorry)

Menigar
2005-05-22, 12:33
Jo, han ser rätt sjuk ut. Behöver sol och mat :thumbup:

peak
2005-05-22, 12:33
Men det var triceps-bilden du skulle kolla på egentligen :) Blev lite krångel med ftpn..

kalle_banan
2005-05-22, 13:00
när jag såg första bilden tänkte jag, HAH FAG!! men på andra bilden var det ju sjukt stor skillnad, han är galen ju, så kan man inte se ut så länge resten av kroppen inte stämmer överens.

Matte_Maiden
2005-05-22, 13:09
när jag såg första bilden tänkte jag, HAH FAG!! men på andra bilden var det ju sjukt stor skillnad, han är galen ju, så kan man inte se ut så länge resten av kroppen inte stämmer överens.

Haha tänkte likadant. :D

HenrY
2005-05-22, 13:18

hahaha precis så tänkte jag med!:)
Joo triceps ser fan överutvecklad ut.

peak
2005-05-22, 13:19
Det han jobbar på nu ju. Men när han är avslappnad ser det "normalt" och symmetriskt ut. Bara när han flexar som tricepsen spänner ut som en jävla fotboll :)

robb.eR
2005-05-22, 13:21
Ja, här är då jag, nyregistrerad och allt (jag = han med tricepsen).
Jag kan lägga ut lite bilder på armen i normalt tillstånd och sånt, det är bara när jag spänner armen den blir.. abnorm? :)

SchiVen
2005-05-22, 14:53
Vafan!

Bite
2005-05-22, 15:15
Brassa på så in i helvete nu på gymet så får vi se vad som händer *flex*

Karate_kid
2005-05-22, 15:18
Kan ju passa på att köra lite biceps+ underarm och :thumbup:

andra bilden är bra!

Den första trodde jag någon drev med mig :D

Vic_1981
2005-05-22, 15:34
asså det här slår ju Paul Demayo med längder!!!! :hbang:

*rolleyes* (sorry)

Levrone kan slänga sig i väggen han med.

Beast
2005-05-22, 17:08
Förstår inte det stora eller speciella?

Men träna på så kommer det!

Grahn
2005-05-22, 17:21
sjukt som i mysko fästen är det iaf....

Dipshit
2005-05-22, 18:01
lunar/vinkla/klämma-bild?

izarul
2005-05-22, 18:28
lunar/vinkla/klämma-bild?
Ser ut som det...

hobbitar
2005-05-22, 18:31
Ja det är ganska lätt att få sin triceps att se stor ut om man vill. (även om den är stor eller inte)

peak
2005-05-22, 19:04
Bilden är inte vinklad/manipulerad eller tagen konstigt på något sätt. Jag har sett det med egna ögon :)

Och visst, han är ingen megabyggare eller så. Det jag tycker är speciellt är att han har sånna jäkla triceps med hans förutsättningar. Borde inte han ha typ ultimata muskelfästen för att bygga och gå upp på scenen?

Grahn
2005-05-22, 19:11
Bilden är inte vinklad/manipulerad eller tagen konstigt på något sätt. Jag har sett det med egna ögon :)

Och visst, han är ingen megabyggare eller så. Det jag tycker är speciellt är att han har sånna jäkla triceps med hans förutsättningar. Borde inte han ha typ ultimata muskelfästen för att bygga och gå upp på scenen?

Troligen tvärt om iom att hans muskel ser enormt kort ut och det långa huvudet helt lyser med sin frånvaro. Ungefär som en liten kille med värsta bicepspeaken, det betyder inte att han kommer att få en grymt stor biceps utan att hans biceps har ont om förutsättning för att växa sig spec stor.

izarul
2005-05-22, 19:25

Varför ser den så jävla liten ut på bild1 och muppig ut på bild2 för?

GymTT
2005-05-22, 19:55
Jag säger som någon annan skrev, känns viktigt att han prioriterar biceps samt underarm nu för att få en proportionelig arm.
GRYM tricca!

MVH TT

Pingen
2005-05-23, 12:34
Av att döma av rubriken och bilden; Är det bara ena tricepsen som ser ut så här? :confused:

SchiVen
2005-05-23, 13:01
Jasså Hobbitar ? ;D
- Lägg upp några bilder och visa hur man gör då! :booty:

peak
2005-05-23, 13:54
Av att döma av rubriken och bilden; Är det bara ena tricepsen som ser ut så här? :confused:

Jo, jag kom på att det är ganska missvisande. Har försökt vinkla det rätt i mina inlägg. Men BÅDA ser alltså ut sådär, när han spänner dem.

RobbeliRobban
2005-05-23, 14:37
Bra tricce. Tycker att han bara skall ägna energi åt att bygga mer på de, skit i resten av kroppen och bygg jättetriccar. *flex*

Kwon
2005-05-23, 14:52
Verkligen grymma triccar i förhållande! :)

hobbitar
2005-05-23, 15:23
Jasså Hobbitar ? ;D
- Lägg upp några bilder och visa hur man gör då! :booty:

japp jag kan slänga upp några ikväll när jag är lite rund om fötterna :D

Timme
2005-05-23, 15:53
Det ser helt.....konstigt ut. Skämtar ni med mig eller? Den kan inte bli så mycket större bara för att man spänner den :confused:

Upp med fler bilder då så att vi kan se bätte.

/Timme

Jonny_88
2005-05-23, 16:07
Styrke-stats angående triceps. Pushdowns etc?

Fatalist
2005-05-23, 16:17
Det ser helt.....konstigt ut. Skämtar ni med mig eller? Den kan inte bli så mycket större bara för att man spänner den :confused:

Upp med fler bilder då så att vi kan se bätte.

/Timme

Klart den blir större när man spänner den :confused: :MrT:

Den var väldigt stor i proportion till resten av armen/kroppen (av det man ser). Träna på så kommer det säkert att bli bra :thumbup:

J.Saarela
2005-05-23, 16:21
sjukt som i mysko fästen är det iaf....

min tanke oxå ser ut å varit avsliten tidigare..

peak
2005-05-23, 18:04
Vad jag vet så har han aldrig haft några muskelskador.

Kom på nu att han spelade hockey som liten också, om nu det kan ha gett nåt.

För tillfället sitter han utan internet. Men de gångerna jag har tränat med honom har han väl stått och lekt med en 8kg hantel bakom huvudet, för triceps alltså. Som han har sagt själv, triceps är aldrig nåt han har tränat seriöst, den bara finns där utav någon anledning. Men som jag skrev i första inlägget tränar han nu seriöst på gymmet.

hultman
2005-05-23, 19:36
Ja, det måste vara hockeyn.
Det är väl antagligen alla måljubel som byggt upp denna ENORMA triceps, i storlek med levrones.

Vad tar han i tricepspushdown? 200 kg?

robb.eR
2005-05-24, 06:58
Hej! Nu har jag fått internet här hemma i min lägenhet.
Måste väl "tacka" för alla roliga kommentarer man har fått, om att ha vinklat kameran etc. etc. Roligt att ni lägger ner tid att tänka ;) Men iaf, jag tränar inte min triceps, den är bara där, det jag har lagt ner tid på under min träning är faktiskt, precis det ni skriver, biceps och underarm. Det är det jag laggt ner tid på nu på senaste. Tricepsen får sig bara en lätt genomkörare för "görandets" skull liksom.

Men iaf, hockeyn är ingenting som har med det här att göra för den la jag ner med för x-antal år sedan och när jag tränade hockey var jag hemskt liten. Slutade väl vid 14 års ålder..
Brottning har jag inte heller hållt på med speciellt mycket då jag har astma och inte kan vara i skitiga lokaler, så som det oftast är i brottningshallar.
Samma med boxningen, det var också en skitig hall där man inte kunde vara som astmatiker.

Nu tränar jag på Friskis och Svettis i Falun, där är det rent :)

Muskelskador har jag inte haft, och om jag hade haft det hade jag nog märkt det :P

Jag kan ta lite fler bilder inom en snar framtid om ni vill det.
Har dock bara en webcamera... Men det räcker väl :)

Tack för mig! :)

izarul
2005-05-24, 07:12
Hej! Nu har jag fått internet här hemma i min lägenhet.
Måste väl "tacka" för alla roliga kommentarer man har fått, om att ha vinklat kameran etc. etc. Roligt att ni lägger ner tid att tänka ;) Men iaf, jag tränar inte min triceps, den är bara där, det jag har lagt ner tid på under min träning är faktiskt, precis det ni skriver, biceps och underarm. Det är det jag laggt ner tid på nu på senaste. Tricepsen får sig bara en lätt genomkörare för "görandets" skull liksom.

Men iaf, hockeyn är ingenting som har med det här att göra för den la jag ner med för x-antal år sedan och när jag tränade hockey var jag hemskt liten. Slutade väl vid 14 års ålder..
Brottning har jag inte heller hållt på med speciellt mycket då jag har astma och inte kan vara i skitiga lokaler, så som det oftast är i brottningshallar.
Samma med boxningen, det var också en skitig hall där man inte kunde vara som astmatiker.

Nu tränar jag på Friskis och Svettis i Falun, där är det rent :)

Muskelskador har jag inte haft, och om jag hade haft det hade jag nog märkt det :P

Jag kan ta lite fler bilder inom en snar framtid om ni vill det.
Har dock bara en webcamera... Men det räcker väl :)

Tack för mig! :)

Gör så! Välkommen förresten!

Grahn
2005-05-24, 08:01
rob.Er, är inte så mkt teori över det. Avståndet mellan armbågens spets och där kurvan på sin triceps slutar är ovanligt långt. Detta gör att muskeln har mindre längd att sprida sin massa på och den blir således tjockare. På samma sätt som en kort kille kan få "bulligare" muskler har du fått en bulligare triceps.
Iom att muskeln får svårare och svårare att växa sig tjock så är det inget spec positivt över detta, det är iofs freakigt. :)
Det kan se ut sådär pga muskelskador men i ditt fall är det troligen medfött.

Påminner mig FÖ lite om PDaddys triceps fast mer extrem. :)

Pdaddy
2005-05-24, 08:09
Påminner mig FÖ lite om PDaddys triceps fast mer extrem

yee baby yeaaa !!!

Skall nog kunna ta en bild som får den å se Freakish ut :naughty:

M

robb.eR
2005-05-24, 11:51
Alltså, när jag spänner min triceps på andra sätt så blir den inte alls lika freakig och den ser fullkomligt normal ut. Det är bara när jag gör, så som jag gjort på bilden den ser totalt jävla fuckt up ut. Annars är det som vilken triceps somhelst.

(Jag ska ta lite bilder när jag kommer hem till byn igen med min kompis Peak, han har digitalkamera, får ju lite bättre kort då, så man ser lite mer defenition av musklerna).

Tänkte bara tacka alla som skivit, hemskt bra och lärorikt forum det här!
Tack! :)

PopEye2
2005-05-24, 11:59
håll ut armen en bit från kroppen å spänn triccan + be nån ta bild

robb.eR
2005-05-24, 12:26
Ska göra det som sagt :) Om jag kommer hem till byn ihelgen eller om det blir nästa helg visar sig :)

Metal_boy_
2005-05-25, 13:42
Din polare har en fästing på armens baksida, kan du ta bort den?

:D

robb.eR
2005-05-25, 21:16
Din polare har en fästing på armens baksida, kan du ta bort den?

:D

haha, va? :)

izarul
2005-05-25, 21:41
haha, va? :)
:laugh:

Stoltz
2005-05-29, 19:37
Jepp, en av mina kompisar har faktiskt det precis likadant. Trodde det var nått fel först, men det är väl bara genetiken, inget större. Det är coolt som fan dock :)
Jag tror inte bilden är manipulerad, det finns fler än bara dem som har sådana triceps, fast de tillhör inte majoriteten :)