Visa fullständig version : Hur många ggr ha sverige vunnit eurovision?
Hur många ggr ha sverige vunnit eurovision? med vilka artister och årtal...
Google vet kanske?
//Jörgen
blekfet2
2005-05-22, 00:41
usch shlager borde förbjudas...svensk hiphop (all hippilhoppili förövrig) är världelöst, men ändå bättre än shlager.. *grr27*
Google vet kanske?
//Jörgen
Inte när ja sökte iaf, men har hittat det nu...På eurovision.tv
Så du får gärna ta bort tråden...
usch shlager borde förbjudas...svensk hiphop (all hippilhoppili förövrig) är världelöst, men ändå bättre än shlager.. *grr27*
jar har inte sagt att det är bra, det var farsan som undrade.
han sa inte att du sa att det var bra... osv osv
OnT: ganska otroligt att herreys o carola vann egentligen.. för de sjöng väl på svenska?
WHITEFOLKS
2005-05-22, 00:56
HAr för mig att man var tvungen att sjunga på landets språk tills inte alltför längesen. (kan ha helt fel)
blekfet2
2005-05-22, 01:10
jag anklagade inte dig utan shlager i allmänhet :)
Hur många ggr ha sverige vunnit eurovision? med vilka artister och årtal...
kan inte allt
men ABBA var väl -74?
sen Herreys (stavning?) år?
Carola år?
det är det jag kommer på.
HAr för mig att man var tvungen att sjunga på landets språk tills inte alltför längesen. (kan ha helt fel)
när ABBA vann fick man sjunga på Engelska sedan ändrade så att man var tvungen att sjunga på nationens språk och för några år sedan ändrade man tillbaka igen så att man fick sjunga på vilket språk man ville. Då ändrades också karraktären på låtarna tycker jag.
mvh från
Schlagernörden
Var lite udda låtar igår, en "hårdrocks" låt, en "hip hop" låt. Norrmännen var bra men inte i en slager tävling!Men det var inte rätt låt som vann enligt mitt tycke, Malta var den som var bäst! Är lite trött på att det är inhyrda fotomodeller som knappt kan ta en ton och bara anspeglar på sex, det är ändå en musik tävling inte skönhets tävling. *rolleyes*
Var lite udda låtar igår, en "hårdrocks" låt, en "hip hop" låt. Norrmännen var bra men inte i en slager tävling!Men det var inte rätt låt som vann enligt mitt tycke, Malta var den som var bäst! Är lite trött på att det är inhyrda fotomodeller som knappt kan ta en ton och bara anspeglar på sex, det är ändå en musik tävling inte skönhets tävling. *rolleyes*
Håller med dig när det gäller artisterna. Blir lite som E-type. Men hör det inte till att fel låt ska vinna? Annars vore det ju inte schlager eller?
Håller med dig när det gäller artisterna. Blir lite som E-type. Men hör det inte till att fel låt ska vinna? Annars vore det ju inte schlager eller?
Jo det är sant, det brukar ju vara rubrikerna dagen efter. :D
Jo det är sant, det brukar ju vara rubrikerna dagen efter. :D
bäst är alla som orkar vara upprörda *nickar och ler*
nu ska jag ta mig över gatan till gymmet...
s_himself
2005-05-22, 09:35
http://www.escsweden.com/sweden.html
Jag får det till 4 (enl. sidan)
Är vi nöjda med vårt bidrag? Vilka idioter gillar sådan musik och dyngan bert karlsson producerar? Låter ju rent ut sagt förjävligt alltsammans.
På radion imorse spelades svensktoppen, låt nr två (9e plats?) var något av carola, hade säkert gått bättre ;)
Jesus, bryr ni er? Tacka vet jag förr i världen när det var en pseudohändelse - man hade inte hört låtarna i förväg, man lyssnade, garvade och sen glömde man det. Jag minns kanske fem vinnare genom åren. Nu bär sig folk åt som det vore OS.
Kommer ni ärligt att köpa vinnarlåten? Har ni köpt "Las Vegas"? Är det faktiskt nån som tycker att nationens heder står på spel?
"...doing the omoralisk schlagerfestival..."
allan
Pellefant
2005-05-22, 11:11
Varför var Israel med i Eurovision Song Contest igår?
http://www.escsweden.com/sweden.html
Jag får det till 4 (enl. sidan)
just det, jag glömde Charlotte.
Det kommer min Engelske bögkompis aldrig förlåta mig för.
Han älskar henne.
Såg faktiskt festivalskrället för första gången på flera år och gillade den....
Moldavien var hur coola som helst med den gamla kärringen och trumman, påminnde om Österrrike förra året...
Ungern eller Grekland skulle vinna eftersom de var riktigt svarvade, inte minst grekiskan som tom hade schyysta lår, samt en lagom fjuttad låt.
Norge var guld också.
Sverige sög stort :laugh:
just det, jag glömde Charlotte.
Det kommer min Engelske bögkompis aldrig förlåta mig för.
Han älskar henne.
Charlotte Perelli, en rejäl bedrift att vara i hennes ålder och se ut som en översminkad 13-åring *cry*
Bäst var väl ändå Martin Stenmarcks svar på den vanliga idiotfrågan "Hur känns det?" i radio, gallhojtet: "Det suger! Det här var det värsta jag har varit med om!" (ungefär) Hur skönt som helst med en usel förlorare och linslus (vilket stämmer in på större delen av dagens scenartister skulle jag vilja påstå) som inte ens FÖRSÖKER hyckla fram något lagom väluppfostrat och politiskt korrekt, typ "Man kan ju inte tävla i musik, det är ju viktigt att ta det för vad det är ... jag är nöjd med mitt framträdande ... vi gjorde vad vi kunde och det räckte inte ända fram ... det har varit en så fantastisk upplevelse att få vara med om det här ... nej, det spelar ingen roll att vi inte vann ... " fast de egentligen helst vill vråla "Skiiiiiit!" Go Stenmarck, swedish surputte! :D
Dumleman
2005-05-22, 12:15
Lite dumt drag av Stenmark att sjunga om Las Vegas, det kanske inte är så populärt att hylla Las Vegas i den gamla öst staterna? :) Jävligt synd att han inte blev sist, sen ska man inte börja dra in land i detta spektakel där menlösa får visas upp varje år... det går ju tydligen bra att en svenska får sjunga för Grekland...
Pellefant
2005-05-22, 12:21
Varför var Israel med i Eurovision Song Contest igår?
Hittade svaret. :)
"Följande länder kan teoretiskt också deltaga eftersom deras radio/TV bolag tillhör EBU:s så kallade Active Members: Algeriet, Egypten, Jordanien, Libanon, Libyen, Marocko, Israel, Tunisien och Vatikanstaten. Israel och Marocko är de enda icke-europeiska länder som har deltagit. Tunisien skulle ha deltagit 1977, men de drog sig ur ett par veckor efter att turordningen hade lottats ut. Jordanien sänder varje år tävlingen i efterhand sedan Israel har redigerats bort. Man kan ju undra hur de gjort de år Israel vunnit. "
Såg faktiskt festivalskrället för första gången på flera år och gillade den....
Moldavien var hur coola som helst med den gamla kärringen och trumman, påminnde om Österrrike förra året...
Där försa du dig allt din schalgernörd.
:D
Icke.. Österrikes bidrag förra året lades ut som klipp på nätet av någon förvirrad själ, därav att jag har sett det *kissass*
:laugh:
... det går ju tydligen bra att en svenska får sjunga för Grekland...
det är ju sången som tävlar och som ska vara skriven av en kompositör från hemlandet. Artisten kan vara varifrån som helst.
Bäst var väl ändå Martin Stenmarcks svar på den vanliga idiotfrågan "Hur känns det?" i radio, gallhojtet: "Det suger! Det här var det värsta jag har varit med om!" (ungefär) Hur skönt som helst med en usel förlorare och linslus (vilket stämmer in på större delen av dagens scenartister skulle jag vilja påstå) som inte ens FÖRSÖKER hyckla fram något lagom väluppfostrat och politiskt korrekt, typ "Man kan ju inte tävla i musik, det är ju viktigt att ta det för vad det är ... jag är nöjd med mitt framträdande ... vi gjorde vad vi kunde och det räckte inte ända fram ... det har varit en så fantastisk upplevelse att få vara med om det här ... nej, det spelar ingen roll att vi inte vann ... " fast de egentligen helst vill vråla "Skiiiiiit!" Go Stenmarck, swedish surputte! :D
sa han så verkligen :D
nej det är väl kul när någon inte är typisk mesig svensk som alltid är en god förlorare, fan om man loosar så stort så kan man lika gärna vara lite ärig, inget fel med det -- inte direkt så han snackar skit om någon/något utan helt enkelt releasar lite fucking fury
The_RobRoy
2005-05-22, 13:03
Carola vann -90 på delad poäng med något land jag inte minns, men Carola hade fler 12 poängare och vann därför.
Dumleman
2005-05-22, 13:13
det är ju sången som tävlar och som ska vara skriven av en kompositör från hemlandet. Artisten kan vara varifrån som helst.Ja det kan tydligen det men det borde inte få vara så. Det är ju artisten vi som tittare ser och ,oftast tyvärr, hör.
Kebab-Arne
2005-05-22, 13:13
Sveriges låt sög stenhårt. Martin som artist/sångare är av världsklass.
s_himself
2005-05-22, 13:37
det är ju sången som tävlar och som ska vara skriven av en kompositör från hemlandet. Artisten kan vara varifrån som helst.
men är inte hon i antiuqe fortfarande grekisk medborgare? har för mig hon är det :)
sa han så verkligen :D
Ja, om inte P4 manipulerat inslaget ... :D Jag kan inte garantera att ordalydelsen var exakt den jag skrev, men "Det suger!!!" sa (tjöt) han i alla fall verkligen. Och han var även lagom purken när Annica Jankell ringde honom från Svensktoppen imorse (han kommenterade även rätt utförligt vilken usel förlorare han är). Dock var hans beskrivning av kvällen efter nederlaget gaaaaanska långt ifrån den historia som AB och Expressen levererade, där man närmast fick intrycket att han gick hem och lade sig på hotellsängen och storgrät. Det är skillnad på att vara en dålig förlorare (populärt uttryckt "ha vinnarskalle") och på att vara helt i avsaknad av självdistans. Men det senare säljer ju lite fler tidningar ... ;)
Komiskt förresten hur oerhört supersvensk Antique-Helena P. med ens har blivit. Ungefär lika supersvensk som när Antique tävlade senast (och det också gick rätt dåligt för Sverige, har jag för mig).
Dumleman
2005-05-22, 15:55
Komiskt förresten hur oerhört supersvensk Antique-Helena P. med ens har blivit. Ungefär lika supersvensk som när Antique tävlade senast (och det också gick rätt dåligt för Sverige, har jag för mig).
Mmm det är en smart taktik, Sverige får skicka in en person med dubbelt medborgarskap till varje land som deltar och på så vis kommer alltid Sverige att vinna.
men är inte hon i antiuqe fortfarande grekisk medborgare? har för mig hon är det :)
möjligt men säger bara hur reglerna är. *ler*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.