handdator

Visa fullständig version : Kommentarer på gymmet

Sonny
2005-05-21, 22:10
Jag antar att alla här nån gång har fått kommentarer på sitt övningsutförande eller dyl. på gymmet. Det finns alltid någon "kunnig" besserwisser som av någon outgrundlig anledning tagit på sig att sprida sina kunskaper till omvärlden. Är det någon som har en extra "rolig" kommentar att berätta om?

Detta hände mig en gång:
Jag hade noga läst "knäböj enligt Allan del 2" (tror att de var den) och gick sedan till gymmet för att utföra "korrekta" benpressar. Det första som händer är att en kvinna i 40års åldern kommer springade till mig o ropar "inte så djupt, inte så djupt, akta knäna!!" jag stannar av mitt i settet och ger henne en tom blick, hon förklarar att jag har benen allt för långt isär och att rörelsen _max_ får vara ca 40cm. Jag frågade vad hon baderade den teorin på men uttryckte också min tacksamhet över att hon inte ville att jag skulle göra illa mig, hon kunde självklart inte svara på frågan utan sa "aja, tänk på vad jag sa iaf." och gick där ifrån...

Bjorne
2005-05-21, 22:23
Fått reda på att jag körde fel, när jag körde latsdrag till bröstet, jag tränade nämligen hela kroppen när jag träna sådär. Gym-instruktör som sa det...

High1ander
2005-05-21, 22:45
På mitt skolgym (USA) är det fullt med instruktörer som säger olika saker hela tiden, blir helt galen. *screwy*

Langster
2005-05-22, 00:07
Fått reda på att jag körde fel, när jag körde latsdrag till bröstet, jag tränade nämligen hela kroppen när jag träna sådär. Gym-instruktör som sa det...
Aj aj aj... Att träna hela kroppen är ju verkligen inte bra! :D

hanni
2005-05-22, 00:18
Hmm jag fick en rätt så dum kommentar för några veckor sen när jag tränade, först stod killen och kollade på under tiden jag utförde min rörelse, sen frågade han om det är viktigt att man ser snygg ut när man tränar??

Hmm jag förstod inte riktigt först vad han menade men sen antar jag att han syfta på att jag tittade mycket i spegeln när jag körde men va f.. det är ju bara för att se så att jag gör rörelsen rätt, men enligt honom så verkade jag vara där för att se snygg ut,,idiot!! *screwy*

Davil
2005-05-22, 00:22
Hmm jag fick en rätt så dum kommentar för några veckor sen när jag tränade, först stod killen och kollade på under tiden jag utförde min rörelse, sen frågade han om det är viktigt att man ser snygg ut när man tränar??

Hmm jag förstod inte riktigt först vad han menade men sen antar jag att han syfta på att jag tittade mycket i spegeln när jag körde men va f.. det är ju bara för att se så att jag gör rörelsen rätt, men enligt honom så verkade jag vara där för att se snygg ut,,idiot!! *screwy*

Hahahaha...Ja jösses vad vissa har problem med hur andra ser ut ! Du skulle ha svarat : Nä men jag är glad som inte ser så ful ut som du endå...

hanni
2005-05-22, 00:30
Hahahaha...Ja jösses vad vissa har problem med hur andra ser ut ! Du skulle ha svarat : Nä men jag är glad som inte ser så ful ut som du endå...

Haha ja verkligen, dessutom mötte jag honom utanför omklädningsrummet dagen efter, då sa han så här: nämen ska tjejen tränaidag igen?!

Aja om man vill ha kontakt med någon finns de bättre sätt...

Annars så brukar jag bara bli glad om någon som vet vad den pratar om kommer fram och hjälper,eller ger bra tips på utförande mm

Doctor Snuggles
2005-05-22, 00:40

Haha... du skulle ha sagt att det var nog det sämsta raggningsförsök du någonsin bevittnat.

mangemani
2005-05-22, 00:41
rolig kommentar har jag ingen,men roligt och pinsamnt scenario har jag nog.
körde bänkpress när det gick förbi 2 taniga killar som sa högt och tydligt när dom gick förbi att jag gjorde fel samt hån skrattade lite tyst...jahopp tänkte man och gick in i nästa rum av gymmet,där ligger då en av dessa taniga killar och kör bänkpress,han vinglar med vikten så man nästan blir rädd att vikterna ska åka av stången samt att han givetvis kör med vikter han ej kan klara av,den andra taniga killen står och peppar på,men det är helt omöjligt för han att få upp stången så den andra killen får hoppa in och hjälpa till med att få upp stången...efter mycket kämpandes så får båda upp stången tillslut....båda 2 tittar tittar sej generat runt omkring i smyg för att se så att ingen såg dom,men där stog jag,med ett hån leende på läpparna,skakandes på huvudet så går jag bort till nästa övning medans killarna står "oberörda" av det som hänt,packar sina grejjor och lämnar gymmet samtidigt som dom tittar bort mot mej som hån flinar ännu mer.....hämnden är så ljuv ibland!

Sonny
2005-05-22, 01:00
Haha ja verkligen, dessutom mötte jag honom utanför omklädningsrummet dagen efter, då sa han så här: nämen ska tjejen tränaidag igen?!
Asså, seriöst, jag skulle aldrig kunna ha tagit de där, ja har för hett temprament..

hanni
2005-05-22, 01:27
Asså, seriöst, jag skulle aldrig kunna ha tagit de där, ja har för hett temprament..

Jag var inte så jätte trevlig tillbaks, och gav han heller inte så trevliga blickar när han kollade på mig lite skrattande när jag stod på trappen o värmde upp... Men jaja vissa har väl svårt med hur man ska ta kontakt med folk...

Krampus
2005-05-22, 01:45
En motionär i 40-årsåldern, ca 65kg - 185cm, har ständigt ngt att förtälja mig om gymträning, i varje pass vi råkar köra samtidigt..
Ständigt oroad över att jag ska skada mig i diverse övningar.. Mindre oroad över att jag kommer att skada honom, nästa gång han avbryter mig mitt i ett set igen.. *grr* Jag kör upp mot hans tredubbla vikter, men det tycker han inte behöver vara ett tecken på att min träning kommit längre än hans..

Sist, när jag förklarade utförandet av omvänd pecdec, diskret i ett hörn av gymmet, för min flickvän, för att inte bli störd, kommer mannen farande och påtalar bestämmt att denna övning inte alls handlar om att aktivera axelns baksida, utan att den främst aktiverar "senor"!! Främst då "senor" i underarmarna.. *screwy*
Det här är inte så illa som det låter.. Det är värre.. *cry*

Jay-Z
2005-05-22, 02:19
Jag kör upp mot hans tredubbla vikter,

*bs* *innocent*

Popeye
2005-05-22, 09:20
Har ingen bra kommentar på lager men hur frestande är det inte ibland att "ge råd" när man ser folk som kör så in i he**ete fel?
Jag gör mitt bästa att skita i andra och vill de köra på så viss är det väl upp till dem. Men, det är inte alltid lätt. :(

emmzan
2005-05-22, 09:27
Jag har fått höra att jag lyfter som en 12-åring.

Piranha
2005-05-22, 09:50
Jag harf klarat mig rätt bra ifrån kommentarer de senare åren iaf , men när man var färrsk så fanns det väldigt många kunniga och hjälpsamma lyftare på klubben jag körde på då, deras oändliga kommentarer har bara gjort väl.

Däremot så har jag sett flera låna övningar ifrån mig ( specialare då alltså ) och hämrom veckan så fick jag ett helt ryggpass efterhärmat , detta tar jag som en fin komplimang.

Tricklev
2005-05-22, 10:15
Jag har fått höra att jag lyfter som en 12-åring.

:laugh:

Skickade du bumbi på honom/henne?

tenchi
2005-05-22, 10:28
den enda direkt kommentaren jag har fått var mer en uppmaning att inte kröka ryggen i raka mark, så den var välkommen.

Men om jag tokar blickar rätt så kan jag tänka mig att det är en del skitsnack (eller så är det jag som är paranoid). hörde av min träningskompis att två killar stått å tittat när jag körde och de hade visst mumlat nåt om "det är inte bara vatten i de musklerna". Vad nu det menas.... Det finns gott om avundsjuka människor som inte kan glädjas åt andras framgångar. BAra för att jag orkar hålla ett högt kick-ass tempo, jävla wankers :hbang:

:naughty:

Krampus
2005-05-22, 14:48
*bs* *innocent*

Johodå! :smash: :D Men det blir inte speciellt mkt ändå, så då kan du tänka dig vilken nivå han är på...

Kebab-Arne
2005-05-22, 15:04
Har ingen bra kommentar på lager men hur frestande är det inte ibland att "ge råd" när man ser folk som kör så in i he**ete fel?
Jag gör mitt bästa att skita i andra och vill de köra på så viss är det väl upp till dem. Men, det är inte alltid lätt. :(

Än värre är det när de som tränar så in i helvete fel ska ge andra råd.

Karate_kid
2005-05-22, 15:12
Haha jag har en rolig ? Nej ? eller skitsamma. jag berättar den endå?ok!

Jag och polaren körde axlar, helt plötsligt ser jag i spegeln och hör något i bakhuvedet att någon säger : Kolla dom bögarna ja svär, haha dom är bögar. Jaha tänker ja, är det han "hårdingen" från angered ? HAha, han har på sig en tjock tröja så har han kletat ner med någon penna 424 Gangstah for life , haha, ja skrattar sönder mig. Men men åter till historien där det upprepar sig, där man går från att vara en helt oskyldig heterosexuell till att bli en homosexuell på 2 sek. Vi körde hantellyft åt sidan (sittandes) ja satt bakom polaren och hjälpte han, ja hörde att han fortsatte tjöta, ja tänker, va är hans problem ? Kör lite bröst och biceps som vanligt istället och var tyst. Min tur att köra, jag kör, när det börjar bli tungt, hjälper polaren givetvis mig, kör ett par till, hör att han tydligen inet fått nog av snacket, smäller ner 17½kgs hantlarna i backen :D och frågar han vad FAN HANS PROBLEM ÄR! Han blir helt stum, han säger inget, han blir lika vit som som äggvitan ja stekte i morse. Jag frågade han en gång till, har du något att säga ? Han stammar fram ett nää .. Ja sa bra, håll käften då!.Jag blir så jävla förbannad på sådan idioter som tror dom är "Homies".. Till historien är att än idag så har jag inte sett till han, men vem vet någon dag kanske min bil blir repad på parkeringen ?

Sonny
2005-05-22, 15:15
:laugh: :laugh: ägda! :cool:

TCOG
2005-05-22, 15:19
karate_kid: hehe, :laugh: hoppas han kommer till mitt gym någon dag :sleep:

jag vill också få kommentarer *cry*

emmzan
2005-05-22, 15:20

Skickade du bumbi på honom/henne?

Nä faktiskt inte men jag planerar att råka tappa en skivstång på honom någon gång i framtiden :)

Frågan är hur man är funtad om man säger så till en vitt främmande människa på gymet?! Jag kan ha varit skadat och kör extremrehab, eller som nu var fallet, körde mkt lätta böjar eftersom det var första passet i nya lyftarskor.

Karate_kid
2005-05-22, 15:20
jag vill också få kommentarer *cry*

Du är för grovf mannen :D :hbang:

Vastrix
2005-05-22, 18:01
Rolig kommentar? Nja, inte direkt. Har dock hört vad två personer sa ang. mitt utförande i bänkpress. Enligt dem tränade jag för djup och gjorde helt fel när jag hade stopp i bottenläget. Jag har inget långt stopp (skulle knappast räknas som godkänt) och vänder i bottenläget. :confused:

/V.

jakke
2005-05-22, 18:05
Fick min första idag:
Körde sittande bic.hantelcurl. Efter setet säger en smal liten sak att jag måste använda bältet när jag kör tugnt(det var bara 20kg hantlarna just då) annars kan man skada ländryggen. Efter han sagt det brännde han av ett set hantelshrugs med 4kg hantlarna.

rememberence
2005-05-22, 18:12
Fick min första idag:
Körde sittande bic.hantelcurl. Efter setet säger en smal liten sak att jag måste använda bältet när jag kör tugnt(det var bara 20kg hantlarna just då) annars kan man skada ländryggen. Efter han sagt det brännde han av ett set hantelshrugs med 4kg hantlarna.
det är där jag tycker att starkast/störst borde ha rätt :p

kroy
2005-05-22, 19:54
Fick min första idag:

ahahahahahaa :laugh: :laugh:

vart utspelade sig det här?

Timme
2005-05-22, 21:43
"Efter han sagt det brännde han av ett set hantelshrugs med 4kg hantlarna"

:bow:

/Timme

jakke
2005-05-22, 21:50
ahahahahahaa :laugh: :laugh:

vart utspelade sig det här?
I hyresrättsföreningensgym
Han tog även av glasögonen när han körde sina set. Fattar inte varför

Grisen
2005-05-22, 23:40
Fick min första idag:

:D

drkrupp
2005-05-23, 00:31
Det fanns en pratglad man på förra gymet. När jag körde sittande sidolyft med hantlar kom han fram och tyckte att jag skulle sitta omvänt på en bänk med ryggstöd, med pannan tryckt mot ryggstödet. Det blir striktare då.

Samme man kommer fram när jag kör smalbänk i smith, och tycker att jag ska sänka stången till naveln istället för nedre bröst.

ETK_TIS
2005-05-23, 08:30
Jag är en sån som brukar lägga mig i när det gäller säkerhet *grr* .

Men till konstiga kommentarer , Du kör marklyftet fel , nähä *whatever* , menar du det ...

(jag tränade grepp och körde enhands marklyft)

-xR-
2005-05-23, 09:15
Det som är rätt kul är ju när Kalle 16 år blir sur och grinig för att någon gubbe ger dem tips som strider mot vad de lärt sig på Kolozzeum. Ta det med en nypa salt och tacka för tipsen av vetaranerna.

Honn
2005-05-23, 10:37
Jag måste träna på fel tider eller så är USM ett tråkigt gym. Kan inte minnas några udda profiler eller någon som fällt konstiga kommentarer på de 5 år jag tränat där. Ser inte ens några för kaxiga killar som kör bänkpress/marklyftkombon.

Grisen
2005-05-23, 10:40
Jag måste träna på fel tider eller så är USM ett tråkigt gym. Kan inte minnas några udda profiler eller någon som fällt konstiga kommentarer på de 5 år jag tränat där. Ser inte ens några för kaxiga killar som kör bänkpress/marklyftkombon.

Ditt gym måste vara ett undantag, de gym jag tränat på har alltid en hel drös orginal.

Det är kanske DU som är orginalet?

:)

The_RobRoy
2005-05-23, 11:01
Det är kanske du som ÄR orginalet?

:)

hähä :D

Rocco
2005-05-23, 11:40
Inga frilansande PT:s på vårat gym. Det enda som möjligtvis kan inträffa är att Gruben kommer förbi och påpekar att man kör för långsamt på stairmastern.

Pellefant
2005-05-23, 11:44
Det enda som möjligtvis kan inträffa är att Gruben kommer förbi och påpekar att man kör för långsamt på stairmastern.

Sker detta med eller utan källhänvisning? ;)

Jax
2005-05-23, 11:44
Brukar inte få så mycket kommentarer. Förra gången var det dock en kille som kom fram och frågade om han fick komma med lite tips när jag och min kamrat körde frivändningar. Hur bra som helst, han hade tränad tyngdlyftning i 20 år så det var bara att suga in tipsen. Tycker att det är rätt bra om någon ger en tips. Sen får man ju vara beredd att sålla lite också, men man ska knappast tro att man är fullärd.

jwzrd
2005-05-23, 12:04
Hmm, jag har klarat mig bra från såna kommentarer. Jag har suttit och funderat undertiden jag läst tråden men kan inte komma på någon gång någon klagat på vad jag gör eller undrat vaffan jag pysslar med. Jo en pinsam grej dök just upp, en av essen på första gymmet jag tränade på sa åt mig att gefan i att träna axelhantelpressen så förbannat tungt och med ryggstöd. Ett av dom bästa tips jag någonsin fått. (Just då var det rejält pinsamt att bli uppägd dock).

Sonny
2005-05-23, 13:47
Brukar inte få så mycket kommentarer. Förra gången var det dock en kille som kom fram och frågade om han fick komma med lite tips när jag och min kamrat körde frivändningar. Hur bra som helst, han hade tränad tyngdlyftning i 20 år så det var bara att suga in tipsen. Tycker att det är rätt bra om någon ger en tips. Sen får man ju vara beredd att sålla lite också, men man ska knappast tro att man är fullärd.
Sånt är alltid välkommet, det är juh konstruktivt, men sånna där dryga saker som vissa i tråden har nämt, det är bara jobbigt!

Calleman
2005-05-23, 13:49
Varför inte köra axelhantelpressen tungt och med ryggstöd??? Blev jag lite nyfiken, brukar köra 6-8 reppare just så.

jwzrd
2005-05-23, 13:57
Varför inte köra axelhantelpressen tungt och med ryggstöd??? Blev jag lite nyfiken, brukar köra 6-8 reppare just så.

Du får ju köra som du vill naturligtvis, men för mig var det bara en kass övning för övre bröstet. Jag kom snabbt upp till 40kgs-hantlarna (som alla andra räkor) men hade inte mycket axlar att visa upp för det. Då körde jag med ryggstödet nästan vertikalt och med hantlarna hela vägen ner till att nudda axlarna. Började köra utan ryggstöd och fick "börja om" på 26kg, jag kan lova att axlarna är rätt mycket större när man kör 36kg utan ryggstöd än 40kg med.

Samma nisse rekade mig även att köra Arnold-pressar (vissa kallar det skruvpressar) utan ryggstöd. Efter att jag började köra dom två så började axlarna växa som fasen. Helt skoningslöst bra axelövningar är vad det är.

EDIT: grejen är ju att det svider och tar bra att köra med ryggstöd, men det gav mig nästan ingenting. Det är det som är poängen.

Calleman
2005-05-23, 14:14
Tack för tipset. Ska jag absolut prova nästa pass.

Men de där skruvpressarna förstod jag inte mkt av. Ngn som har en schysst förklaring på vad det är?

jwzrd
2005-05-23, 14:30
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBArnoldPress.html

Ironbabe
2005-05-23, 14:34
Däremot så har jag sett flera låna övningar ifrån mig ( specialare då alltså ) och hämrom veckan så fick jag ett helt ryggpass efterhärmat , detta tar jag som en fin komplimang.
Jag har oxå fått en del övningar efterhärmat och det känns ju kul!

Annars så får jag bara höra att jag är stark :naughty:

Är iofs oftast okontaktbar när jag tränar (är i mp3 världen) så om nån säger något så hör jag inte.. *screwy*

tinus
2005-05-23, 14:36
Jag har oxå fått en del övningar efterhärmat och det känns ju kul!

Annars så får jag bara höra att jag är stark :naughty:

Är iofs oftast okontaktbar när jag tränar (är i mp3 världen) så om nån säger något så hör jag inte.. *screwy*

Ja det är väl inte konstigt!! de ser dina grymma axlar och vill vara som du! :love:

Den världen är jag också allt som oftast i..så skönt att bara höra det man vill höra!! *innocent*

aliquis
2005-05-23, 14:38
I hyresrättsföreningensgym
Han tog även av glasögonen när han körde sina set. Fattar inte varför
glasögon är ju iofs störiga, trycker på näsan och man får mindre synfält och blir man svettig/varm är de också jobbiga osv.

jakke
2005-05-23, 14:44
glasögon är ju iofs störiga, trycker på näsan och man får mindre synfält och blir man svettig/varm är de också jobbiga osv.
Han tog ju på dom mellan sina "set".

Popeye
2005-05-23, 15:57
Mitt gym saknar också original, riktiga biffar och annat intressant folk. :(
Mest bara strandraggare och motionärer.
Iaf de tider då jag tränar...

MilkmaN
2005-05-23, 17:20
Har nog inte fått någon kommentar, en snubbe tyckte att jag skulle hålla på olika ställen på stången för att träna biceps ur olika vinklar när jag körde skivstångscurl. Jag vet inte om det stämmer men har inte följt hans tips. Han var iaf helt frälst och tipsade allt och alla om vad de borde göra och gav föreläsningar om allt vad träning innebär osv.

Sedan så frågade jag en stor kille på mitt förra gym om några bra bröstövningar, eftersom jag inte hade en susning whatsoever om något och han hade stora tuttar, han mumlade något som jag inte kommer ihåg och gick. Hjälpsam typ.

jonte_myra
2005-05-23, 18:57
lite off topic men de va så jävla kul när den "mörkhyade" snubben på gymmet ville låna min cable fast det fanns flera lediga, så ja tänkte väll att han ville ha min stång, fast den bytte han ju ut sen mot en annan :D

sunkan
2005-05-23, 18:59
lite off topic men de va så jävla kul när den "mörkhyade" snubben på gymmet ville låna min cable fast det fanns flera lediga, så ja tänkte väll att han ville ha min stång, fast den bytte han ju ut sen mot en annan :D

hur är man "mörkhyad" :D

Grisen
2005-05-23, 19:11
"Ni kör tyngdlyftning hela tiden" Idag när jag och en kompis tränade marklyft. Från en "byggare", alltså en bodybuilder som inte har några intentioner att tävla.

jakke
2005-05-23, 19:19
"Ni kör tyngdlyftning hela tiden" Idag när jag och en kompis tränade marklyft. Från en "byggare", alltså en bodybuilder som inte har några intentioner att tävla.
Haha.. Bastugubbarna på brux sa till varann när jag gått ut ur omklädningsrummet(hörde dom) att jag var SL- typen?!

Grisen
2005-05-23, 19:25
Haha.. Bastugubbarna på brux sa till varann när jag gått ut ur omklädningsrummet(hörde dom) att jag var SL- typen?!

He he Är det en komplimang eller inte, det är frågan =)