Visa fullständig version : Dagens pass, fyll på alla som kört idag =)
Lasse Kongo
2005-05-21, 20:23
Idag var det axlar och armar på schemat.
Först vill ja säga att jag haft ett helvete med ena axeln och rehabat ett och ett halvt år! Men nu är axeln helt på banan igen och vi kan börja damma på med lite vikter igen!
Träningen har varit rätt lugn sista tiden, har legat på samma nivå och reppat på rätt rejält, men nu är jag på 3e veckan med den hårda träningen, så detta är bara början kom ihåg det...
Först 3koffisar och en stor kopp kaffe :cool:
Axlar först då.
Börja med hantelpressar.
30rep med 11kgshantlarna (uppv)
12rep med 21kg (uppv)
8rep 45kg
8rep 45kg hjälp på sista 2
Framåtlutande hantellyft för baksidan
20rep 11kg (uppv)
12rep 20kg (uppv)
10rep 30kg
8rep 30kg
Typ bakvänd rodd i smithen för baksida axel
30rep med stången (uppv)
12rep 60kg (uppv)
10rep 100kg
6rep 120kg
4rep 120kg (en polare drog av till 60 så damma ja av en 20rep till där)
Stående hantellyft åt sidan ala Jay Cutler (han kör lite annorlunda, tar bra som fan)
20rep 11kg (uppv)
12rep 20kg
8rep 25kg
12rep 20kg
ovanstående är strika med bra utförande, annars tar det inget enl mig..
Biceps
Skivstångsrodd:
20reps med stången (uppv)
12reps 40kg (uppv)
65kg 6rep
Stående hammercurl:
20rep 11kg (uppv)
12rep 21kg (uppv)
8 rep 30kg
6rep 30kg
ovan är på varje arm såklart =)
Framåtlutande hantelcurl ala Arnold
12 rep 11kg (uppv)
12rep 20kg
12 rep 25kg
12 rep 25kg
Triceps:
Tricepspress framåt över huvet sas med rep om ni hajar haha.
20rep 10kg (uppv)
12rep 20kg (uppv)
8rep 40kg
6rep 45kg
riktigt tungt motstånd i denna ställning!
Hantellyft bakom huvet:
12rep 11kg (uppv)
8rep 20kg
8rep 20kg
Sen körde ja 2 set med 16kgshantlarna kickbacks med båda armarna samtidigt bara för att damma ur triceps.
Aja, det kanske inte var så speciellt tunga vikter, men det kändes så in i helvetica bra och jag känner att nu börjar min väg mot fornstora viker och muskelmassa...
Imorgon ska vi smaska på benen, hårt :hbang:
Jag hoppas verkligen dina sittande hantelpressar var med uppställt ryggstöd, annars blir jag imponerad. Och till moderatorerna - den här tråden kan ligga i Allmänt: det är en occasion när Lasse K skriver träningsdagbok.
allan
För visst ska vi skilja på kreti och pleti. ;)
EDIT: Tungt pass, för övrigt. :)
55 min joggning inkl upp- och nervärmning.
inte lika imponerande kanske.
Lasse Kongo
2005-05-21, 20:29
Jag hoppas verkligen dina sittande hantelpressar var med uppställt ryggstöd, annars blir jag imponerad. Och till moderatorerna - den här tråden kan ligga i Allmänt: det är en occasion när Lasse K skriver träningsdagbok.
allan
Ja, det var med uppställt ryggstöd :( men märk väl Allan; jag kör så strikt och sakta så du anar inte, det har jag min naprapat och skada att tacka.
Lasse Kongo
2005-05-21, 20:32
Ja, det var ett bra pass, ja kör bara 3pass/vecka nu, pga mkt jobb så jag varken orkar eller hinner mer.
Bröst/rygg
Ben
Axlar/Armar så då blir det ju lite mindre vikter på det man kör sist, men jag börjar med rygg ena veckan och bröst nästa gång osv...
Ja, det var ett bra pass, ja kör bara 3pass/vecka nu, pga mkt jobb så jag varken orkar eller hinner mer.
Bröst/rygg
Ben
Axlar/Armar så då blir det ju lite mindre vikter på det man kör sist, men jag börjar med rygg ena veckan och bröst nästa gång osv...
Ja, börjar fundera på detsamma. Tiden blir ju lite knapp. Hur lång tid tar respektive pass?
WHITEFOLKS
2005-05-21, 20:35
Stabila vikter. Strikt känns bäst på axlarna och säkrast med för den delen :)
Benpass med Bucyrus
Började lite fint med benpress. Jag hann köra några set innan B. dök upp (han var släppte väl några kilon i avskildhet före...)
Sen började vi
250 x 10
250 x 10
280 x10
300 x 10
sen trampade B i väg en tia på 320 och sen en sexa och en åtta på 340 medan jag körde tre åttor på 300. För er som inte tycker det är några vikter att tala om är det här en "hög" benpress, dvs man kan inte lassa på lika mycket som i en konventionell. Vi räknar inte heller släden. Kan också säga att B alltid kör max ner i botten. Jag stannar en aning högre upp (kortare ben).
Därefter lekte vi omvända hacks, med nosen i dynan (det lät något det!).
100 x 10
130 x10
150 x 10
150 x 8
170 x 6
170 x 6
Jag har inte full koll på hur många B gjorde eftersom jag hade sjå med att inte ramla omkull. Men det hindrade inte att gå över till bensparken där vi manglade av varsina fem set på anständiga vikter. Slutligen körde vi varsina fem set på liggande bencurlen men då började kondisen och ambitionerna ta slut.
Vi satt sedan och drack kaffe och snackade en stund. När vi sedan skulle gå hade bägge två märkbara svårigheter att ta sig upp från sittande. Kan bli en kul söndag det här....
allan
Inte alls. tråden är öppen för alla som vi skriva vad de gjort i gymet idag. Men framförallt är det kul att läsa vad de uträttat som i vanliga fall inte skriver journal.
allan
Lasse Kongo
2005-05-21, 20:40
Ja, börjar fundera på detsamma. Tiden blir ju lite knapp. Hur lång tid tar respektive pass?
Det funkar verkligen kanon, dessutom äter jag på bra "runt" dessa 3dgr sas, ser till att jag verkligen har gott om energi i kroppen till dessa pass.
Men närmare 2h tar passen, aldrig under 90min iaf, och då kör jag ganska effektivt, försöker dock vila en bra stund mellan de tunga setten (böj, mark osv)
Ibland börjar jag känna mig helt död på slutet av passet, då brukar ja gå o hämta drinken o smutta i mig lite så ja pallar det sista..
Sen fyller ja alltid på med ca 120g kolisar och protte efter passen, och så kan man ju äta mkt efter dessa pass med.... mkt!!!
Benpass med Bucyrus
Började lite fint med benpress. Jag hann köra några set innan B. dök upp (han var släppte väl några kilon i avskildhet före...)
Sen började vi
250 x 10
250 x 10
280 x10
300 x 10
sen trampade B i väg en tia på 320 och sen en sexa och en åtta på 340 medan jag körde tre åttor på 300. För er som inte tycker det är några vikter att tala om är det här en "hög" benpress, dvs man kan inte lassa på lika mycket som i en konventionell. Vi räknar inte heller släden. Kan också säga att B alltid kör max ner i botten. Jag stannar en aning högre upp (kortare ben).
100 x 10
130 x10
150 x 10
150 x 8
170 x 6
170 x 6
Jag har inte full koll på hur många B gjorde eftersom jag hade sjå med att inte ramla omkull. Men det hindrade inte att gå över till bensparken där vi manglade av varsina fem set på anständiga vikter. Slutligen körde vi varsina fem set på liggande bencurlen men då började kondisen och ambitionerna ta slut.
Vi satt sedan och drack kaffe och snackade en stund. När vi sedan skulle gå hade bägge två märkbara svårigheter att ta sig upp från sittande. Kan bli en kul söndag det här....
allan
Kör ni stående benpass på lördagarna Allan ?
Tid .. plats .. tele.
Det blev ett varierat benpass för mig.
Frontböj:
4x100
2x120
1x125
1x120
1x130
1x130
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120
1x120
6x100
Fick bra skjuts i slutet, och tekniken satt rätt bra genom hela passet.
Kör ni stående benpass på lördagarna Allan ?
Tid .. plats .. tele.
Vi kan nog tänka oss ett litet meeting - Veddesta eller Slagsta eller Campus. Ska konferera med B.
allan
Lasse Kongo
2005-05-21, 20:45
Benpass med Bucyrus
Sen började vi
250 x 10
250 x 10
280 x10
300 x 10
100 x 10
130 x10
150 x 10
150 x 8
170 x 6
170 x 6
allan
Gubbar kan :thumbup:
Nä men seriöst, bra pass, oooo va jag älskar folk som dammar på där ute på gymmen :D
King Grub
2005-05-21, 20:46
Jag körde kondition en timme i morse och bröst, axlar, triceps, mage nu för ett par timmar sedan. Och så testade jag gymmets nya rumpmaskin. http://www.hevolve.com/ico/ass.gif
Och så testade jag gymmets nya rumpmaskin. http://www.hevolve.com/ico/ass.gif
För att....du vill ha en snygg rumpa? Är det en sån där man sparkar bakåt i?
allan
WHITEFOLKS
2005-05-21, 20:48
haha då vet man att grub kommer ha träningsvärk i rumpan i morrn. Man får alltid grym träningsvärk av såna där skumma maskiner eftersom man aldrig kör de antar jag :)
King Grub
2005-05-21, 20:48
Är det en sån där man sparkar bakåt i?
allan
Ja, just det. Måste ju testa nya maskinen. Och jag tror minsann redan träningsvärken börjar smyga sig på...
haha då vet man att grub kommer ha träningsvärk i rumpan i morrn. Man får alltid grym träningsvärk av såna där skumma maskiner eftersom man aldrig kör de antar jag :)
Typ en sån här....man kan fan inte röra sig när man en gång var tredje år ska kolla om det ger nåt....
http://www.kiprod.com/images/innhold/bilde_57.jpg
allan
haha, körde själv biceps,vader,mage,underarmar idag iaf...
blev en stabil 12 på 35kg hantlarna iaf på hantelcurlen...
8km cykling
6 set rodd till hakan
4 set lyft åt sidan i kabel
10 min trapp
20 minuter hiit i crosstrainer
8km cykling
Vesseldahl
2005-05-21, 20:57
Ett blygsamt konditionspass på ca 1 timme. :em:
King Grub
2005-05-21, 20:59
Typ en sån här....man kan fan inte röra sig när man en gång var tredje år ska kolla om det ger nåt....
allan
Nej, inte en sådan, utan en man står upp i och pressar benet bakåt, med rumpkraft, med foten på en platta.
WHITEFOLKS
2005-05-21, 21:00
Körde ben idag, provade frontböjar för första gången. Mycket bra övning :thumbup: sen blev jag halvt om halvt utskälld av en tant för att jag jobbade för hårt på cardion (hon tyckte jag svettades för mycket)
Nej, inte en sådan, utan en man står upp i och pressar benet bakåt, med rumpkraft, med foten på en platta.
Jag vet vad du menar. Jag la upp bilden och menade "skumma maskiner"....
allan
Körde ben idag, provade frontböjar för första gången. Mycket bra övning :thumbup: sen blev jag halvt om halvt utskälld av en tant för att jag jobbade för hårt på cardion (hon tyckte jag svettades för mycket)
Hehe... hon hade nog skällt på mig också. Dränkte trappmaskinen i svett idag, körde 16 mördande minuter. Pensionärer är roliga typer, på mitt gym klagade de på att hiphop musiken innehöll för mycket fula ord.
WHITEFOLKS
2005-05-21, 21:05
JA gud förbjude att man jobbar på cardion! Ibland blir man så trött på vårt gym men jag är för snål för att träna på ett "riktigt".
träna på en lördag?
det är mot min religion!
allan
ger den något då?
jag hoppar den när jag kör ben för jag vet inte riktigt varför jag ska köra den men den är alltid upptagen av alla andra tjejer på gymmet så jag börjar misstänka att jag kanske borde ta ett varv jag med.
WHITEFOLKS
2005-05-21, 21:17
Den bränner ju fettet på rumpan/låren cilia :thumbup:
Den bränner ju fettet på rumpan/låren cilia :thumbup:
*slap my forehead*
självklart, punktförbränningsmaskinen!
borde ha misstänkt det när jag jämför mig i spegeln med dom andra kvinnorna.
Körde ben idag, provade frontböjar för första gången. Mycket bra övning :thumbup: sen blev jag halvt om halvt utskälld av en tant för att jag jobbade för hårt på cardion (hon tyckte jag svettades för mycket)Vad sa du till henne då?
blekfet2
2005-05-21, 21:39
1.1mils promenad med barnvagn, gnällig sambo samt att man var grymt skitnödig...=)
Knäböj
80x6
80x6
80x6
Benpress
180x6
180x5
160x8
benspark
65x10
60x10
Vadpress
105x10
110x10
Sittande dito
35x10
40x8
Helt ok pass :thumbup: , inge supervikter precis men ja har bara träna sen i december, om det är en legetim "ursäkt" :)
WHITEFOLKS
2005-05-21, 21:45
Vad sa du till henne då?
Lite allt möjligt drygt. Hon frågade mig hur länge jag höll på för att bli så svettig så jag gav någon dryg kommentar om att det hänger mer på att jobba HÅRT än att jobba länge (hon sa att hon aldrig lyckades bli det). Hon hade tydligen varit rädd för att använda maskinen bredvid mig för att jag skulle skvätta på henne. *suck* landet lagom :P
gargantua
2005-05-21, 22:00
Jag har precis upptäckt den ädla sporten tennis! Två pass a 2.5 h st.
fintelligens
2005-05-21, 22:00
Basket 2 timmar, många dunkar :thumbup:
Karate_kid
2005-05-21, 22:01
Poker 3 timmar. svettig som fan.
Grepptävling 9 timmar.
Lite sliten nu :)
Det är tydligen inte bara gympass som skrivs ner:) I så fall kan jag räkna med nästan en timmes övande med min firestick. Lagom jobbigt...
fothermucker
2005-05-21, 22:47
Har hamrat och spikat hela dagen och nu på kvällen blev det ett axel-/armpass. *flex*
Har varit ute och promenerat och tränat rygg, triceps och underarmar.
Lite grippers RB 100 för uppvärmning och sen RB160... sorgligt klent grepp, men lite bättre har det blivit ;)
sen tränade jag japanska! skrev glosor, tog nya glosor och läste lite i JFBP.
Körde ett pass på Jerum Gym med AndersHermansson här på eftermiddagen. För egen del blev det:
Rotatorcuffarna
Två övningar á 3x15 uppvärmining och 3x10 lite tyngre
Baksida axlar
Stångrodd med arbågarna utåt.
10 rep 40 kg + skolstång
10, 10, 8 rep 50 kg + skolstång
Framåtlutande hantellyft liggandes mot lutande bänk
10, 9, 7 rep på 9 kg
Utsida axar
Drag mot hakan med v-handtag i cablecrossen
10, 9, 9, 7 rep på 3/4 av plattorna
Stådende (strikta) hantellyft
10, 10, 10, 8 på 9 kg
Framsida axlar
Sittande hantelpressar med ganska rakt ryggstöd
10 på 21 kg
10, 8, 6, 6 på 26 kg
Viktskivelyft (hålla i en viktskiva med båda händerna och rätt raka armar och lyfta den över ögonhöjd)
10, 6 på 20
10 på 15
Trapz
Shrugs med skivstång framför eller bakom kroppen
10 på 60 kg bakom
10 framför, 8 bakom, 8 bakom på 100 kg
Färdig!
EDIT: Det var ju rätt roligt att skriva vad man har gjort. Man kanske skulle starta en journal... Är nog väldigt vettigt och ger säkert bättre struktur på träningen...
Körde rygg, axlar och vader idag.
Uppvärmning 2 min gång + 5 min löpning
Chins
bv x 9,7,6,5,5
Marklyft
20 x 12
50 x 10
90 x 6
130 x 6,4,6,6,5
Kabelrodd
60 x 6,6,5
Stående militärpress
45 x 6,6,6,6
Sidolyft
9 x 6,6,6
Enbens vadpress i Smith
80 x 8,8,8,8,8,8,8
Enbens sittande vadpress i maskin
35 x 8,8,8,8,8,8
Bra pass, även fast greppet gav upp helt under andra settet marklyft, i brist på handskar fick jag ta och vira lite pappershanddukar runt stången, vilket gjorde susen för båda valkar och grepp.
Inte alls. tråden är öppen för alla som vi skriva vad de gjort i gymet idag. Men framförallt är det kul att läsa vad de uträttat som i vanliga fall inte skriver journal.
allan
Aight. My bad, tolkade lite annorlunda. Bra initiativ. :)
King Grub
2005-05-22, 07:04
Och jag tror minsann redan träningsvärken börjar smyga sig på...
Aaaaj! *cry*
Aaaaj! *cry*
är det inte bara underbart?
jag älskar träningsvärk.
Herkulez
2005-05-22, 11:03
körde 20set axlar på 20 minuter, flåsade rätt bra i slutet =)
Tigerkotten
2005-05-22, 11:12
allan
Aldrig i mitt liv mera den maskinen, hade säkert ont 4 dagar efter man kört den.
Java_Java
2005-05-22, 11:15
Igår var det löpning 9.3km och idag blir det basket-träning
The Draf
2005-05-22, 12:40
hjälpte farsan lyfta en del av traktorns frontlaster, grejjen vägde inte så mkt, men att hålla den stilla i ett par minuter var asjobbigt.
Lasse Kongo
2005-05-22, 15:47
Tränar ni ngt idag då =)
Jag ska strax iväg o smiska buggarna :hbang:
Skriver nog ner passet här sen :hbang:
Tränar ni ngt idag då =)
Jag ska strax iväg o smiska buggarna :hbang:
alltid
Körde ett lätt ryggpass idag. Sovigt dåligt och ätit halvbra. Men jag har ingen annan än mig själv att skylla :)
4 set Chins, 4 set Kabelrodd med V-handtag och 4 set Hyper Extensions blev det.
Var yr och kände mig allmänt orkelös. Nu ska jag kolla till kycklingfiléerna på grillen! :D
Lasse Kongo
2005-05-22, 15:55
Körde ett lätt ryggpass idag. Sovigt dåligt och ätit halvbra. Men jag har ingen annan än mig själv att skylla :)
4 set Chins, 4 set Kabelrodd med V-handtag och 4 set Hyper Extensions blev det.
Var yr och kände mig allmänt orkelös. Nu ska jag kolla till kycklingfiléerna på grillen! :D
Härligt!
Du tog dig dit och träna iaf, bättre det än inte träna alls, så kan du käka på med gott samvete nu med :thumbup:
obesogen
2005-05-22, 15:56
Rygg-biceps idag.
3 set breda chins
2 set v-handtag chins
3 set tbar rodd
3 set ryggresningar
3 set ryggövn för romboiderna
3 set rotartorcuffövn för utåtrotatorerna
3 set biceps ezstång
3 set bicepscurl
Märkte knappt av min trasiga underarm, bra pass :thumbup:
Fettecke
2005-05-22, 17:17
härjade lite idag på gymmet... tänkte bara köra marklyft idag, många set... men det sket sig ganska rejält....
marklyft:
uppvärming från 50-120kg utspritt på 4 set
sedan körde på 130*5*7... de va tyngre än normalt, jag som tänkt köra 15 reps per set på den vikten...
hoppade raskt över till enarms drag... fullt magg*10 reps... 1min vila... 3 set
*Poff* så stog jag vid Skivstångs rodden och harvade på 60*4*10, 1 min vila...
sedan vart det ett lättare bicepspass... körde tungt i torsdags
scottcurl 32*4*7, 30s vila mellan seten
hantelcurl 17*3*10, 1min vila sedan scottcurl igen....
helt god daemn mör i kroppen nu... hade iofs kunnat kört tyngre om jag hade mer vila mellan seten, men jag valde lättare vikt och mindre vila...
24 km löpning blev det idag. Sista långpasset före Stockholm Marathon. Lugnt tempo: 6min/km.
Bröst/triceps
8km @ cykel
Incline bänkpress i smith x 4
Bänkpress's maskin (Nordic gym's) x 5
Cabelcross x 5
Tricepspress i kabel x 4
Hantel bakom huvudet, en arm x 2
Pushdowns x 2
8km @ cykel
Hade ett sådant där underpass, när allt kändes hur bra som helst, så jag passade på att smälla in lite bröst övningar i mitt benpass.
Knäböj 3x8x160
Hacksquat 2x8x 190
Stående vadpress 3x6x80
Sittande vadpress 2x8x100
Bänkpress 3x8x120
Lutande hantelpress 3x6x35 (problem med axeln)
Liggande flyes 2x6x20
cable flyes 2x6x50
.............................................
3:e vilodagen idag, kanske tar en promenad nu under kvällen.... Började bli alldeles för grov och hård så jag var tvungen att ta en liten viloperiod *cry*
blandade springa o gå i 40 minuter. wooo
körde några småset latsdrag på fulltmag
Började bli alldeles för grov och hård så jag var tvungen att ta en liten viloperiod *cry*
:D :thumbup:
//Helena
:D :thumbup:
//Helena
Var har du varit !?!?!?!?! Saknar dina kommentarer som tom lyckades täppa pajhålet på lille Clash? Jag behöver dig här!!!
*yourock*
Kebab-Arne
2005-05-22, 18:52
Jag fjantade med fjantvikter på gymmet idag igen. Blev ben, tungt som fan, tro´t eller ej.
Knäböj
60 x 10
70 x 10, 4
65 x 8
60 x 8
Benpress
190 x 10, 9, 8
Benspark
72 x 10, 9
63 x 10
Ligg. bencurl
45 x 9, 7
40 x 8, 6
Tänkte köra 3 set mer baksida men allt var upptaget så gick hem istället. :(
Lasse Kongo
2005-05-22, 19:02
ja körde med ben, var inget speciellt tungt pass, men kändes rätt bra, eller ja var rätt "tung" i kroppen.
Benböj:
20x20
12x60
12x100
10x140
6x170
Hacken:
20x65
12x105
12x145
8x175 (här höll ja på att skita på mig sista 2 repsen)
Benspark med en bugg itaget:
Vet ifan vikter här, körde en 3-4set med ett par plattor, sen avsluta ja med att tokreppa ur varje ben, reppa på ett, byta till nästa reppa, byta till nästa direkt reppa, osv osv osv en 10ggr per ben *gah*
Sittande lårcurl för baksidan
20xfullmag
20xfullmag
sen kom ja på att ja kan ta ett ben itaget istället
12xfullmag
12xfullmag
Liggande lårcurl
20x30
12x60
10x75!!!
Sittande vadpress
30xutan vikt =)
20x40
20x80
12x140
10x140
Stående vadpress
20x60
20x120
20x160
16x160 (går inte få på så mkt mer på denna)
Aja, hyffsat pass, men inget 100%, kände mig lite sleten *cry*
Scratch89
2005-05-22, 19:03
Söndag den 22 Maj 2005 - Bröst, Framsida Lår, Axlar, Biceps, Mage - 13-15 reps
Bänkpress
1: 82,5 kg 1*2
2: 60 kg 1*15 (PB)
3: 60 kg 1*10
Cablecross
1: 4 plattor 1*15
2: 4 plattor 1*15
3: 4 plattor 1*15
4: 4 palttor 1*13
4: 4 plattor 1*13
Knäböj
1: 65 kg 1*15
2: 65 kg 1*15 (Upphöjning)
3: 65 kg 1*15 (Upphöjning)
4: 65 kg 1*13 (Upphöjning, kunde gjort 15 st om jag velat)
Benspark
1: 50 kg 1*13
2: 45 kg 1*13
3: 40 kg 1*13
4: 35 kg 1*13 (Jobbig övning :D )
Hantellyft Åt Sidan
1: 8 kg 1*15
2: 8 kg 1*15
3: 8 kg 1*13
4: 8 kg 1*13
Stångcurl Med EZ
1: 30 kg 1*15
2: 30 kg 1*15
3: 30 kg 1*13
4: 30 kg 1*13
Off-Bench Crunches
1: BW 1*15
2: BW 1*13
Bra pass och kul att träffa Oskar och Sami. 4/5! :thumbup:[/QUOTE]
Var har du varit !?!?!?!?! Saknar dina kommentarer som tom lyckades täppa pajhålet på lille Clash? Jag behöver dig här!!!
*yourock*
Är här och tjyvkikar ibland - men försöker tänka på min ålder (MAN SKA TYDLIGEN VARA PÅ ETT VISST SÄTT NÄR MAN ÄR OLD LADY, SOM JAG ÄR) och därmed hålla igen med kommentarer :MrT:
Nice att Du saknat mig (känns tryggt :love: )
Förresten: Du är rätt rapp i käften själv och klarar att täppa till diverse pajhål på egen hand :D
Oj, vad off-topic det blev - förlåt för trådkapning (eller vad ni forumhajar nu brukar kalla det) :)
//Helena
Bröstpass.
uppvärming axel , 3 x 20
Bänkpress.
20 x stång
20 x 60
15 x 90
12 x 120
10 x 140
10 x 140
12 x 120
Lutande hantelpress.
10 x 54
10 x 54
10 x 54
10 x 54
Plan, variant med nacken utanför bänken , och stopp.
12 x 40
12 x 40
10 x 40
Sittande bänk + pecdec ( superset )
pd 10 x 60
sb 10 x 100
pd 10 x 60
sb 10 x 100
pd 10 x 60
sb 10 x 90
Snedbänk smith
12 x 90
12 x 90
12 x 100
10 x 80 med stopp och ej hela vägen upp
10 x 80 samma som ovan
Div kärringövningar ( cablecross + pullver i superset )
3 set cable
3 set pullover
3 set cable sittandes med hantag i nedre trissa
sen
45 min powerwalk.
Är här och tjyvkikar ibland - men försöker tänka på min ålder (MAN SKA TYDLIGEN VARA PÅ ETT VISST SÄTT NÄR MAN ÄR OLD LADY, SOM JAG ÄR) och därmed hålla igen med kommentarer :MrT:
Förresten: Du är rätt rapp i käften själv och klarar att täppa till diverse pajhål på egen hand :D
Oj, vad off-topic det blev - förlåt för trådkapning (eller vad ni forumhajar nu brukar kalla det) :)
//Helena
Jag är numera mobbad här, gråter rätt ofta faktiskt. Får trösta mig med att skicka PM till mina stödpersoner då och då *cry*
Bröstpass.
uppvärming axel , 3 x 20
Bänkpress.
20 x stång
20 x 60
15 x 90
12 x 120
10 x 140
10 x 140
12 x 120
Lutande hantelpress.
10 x 54
10 x 54
10 x 54
10 x 54
Plan, variant med nacken utanför bänken , och stopp.
12 x 40
12 x 40
10 x 40
Sittande bänk + pecdec ( superset )
pd 10 x 60
sb 10 x 100
pd 10 x 60
sb 10 x 100
pd 10 x 60
sb 10 x 90
Snedbänk smith
12 x 90
12 x 90
12 x 100
10 x 80 med stopp och ej hela vägen upp
10 x 80 samma som ovan
Div kärringövningar ( cablecross + pullver i superset )
3 set cable
3 set pullover
3 set cable sittandes med hantag i nedre trissa
sen
45 min powerwalk.
Damn det är vad jag kallar ett stabilt bröstpass!
Èn länk duger fint, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=884228&postcount=296
//Helena
Tant behöver inte be om ursäkt....
:D
Jag och B släpade oss ner till gymet idag också, förbannande träningsvärken, och malde undan vader
Vader i benpressen
200 x 12
250 x 12
280 x10
300 x 10
Bucyrus knallade vidare upp till 340 och gjorde tre tolvreppare, medan jag nöjde mig med att gå till 320 och gjorde mina tioreppare där
Sen gick vi ner till 300 igen och mosade undan en femtonreppare
Därefter blev det stående vadpressar i hacken
150 x 12
170 x 12
200 x 12
200 x 12
220 x 10
220 x 14
Sedan skulle vi köra sittande vader och jag gjorde ett set och sen skulle jag tanka vattenflaskan och upptäckte att jackan var borta. *grr* En sketen gammal jeansjacka. Dessutom hade jag av rutin stoppat värdesakerna i väskan, men förbannad blev jag. Det blev bara ett set till och sen tappade jag ALL motivation och gav mig ut på jacktjuvsjakt. Nå, jag hittade ingen och lika bra var väl det. Annars hade mina ickevåldsprinciper fått stå åt sidan ett tag....
allan
Är här och tjyvkikar ibland - men försöker tänka på min ålder (MAN SKA TYDLIGEN VARA PÅ ETT VISST SÄTT NÄR MAN ÄR OLD LADY, SOM JAG ÄR) och därmed hålla igen med kommentarer
//Helena
Unga fröken behöver inte tänka på sådant. Inte hålla igen inte, fram med det bara. :thumbup:
Klart som tusan att du är saknad. Come back please. :love:
//Jörgen
Det blev ett ryggpass med marklyft på 92.5, latsdrag på 65 samt stångrodd 45. Var så trött att jag mådde illa innan jag satte igång, men det gick över. Jag :love: mark!
Unga fröken behöver inte tänka på sådant. Inte hålla igen inte, fram med det bara. :thumbup:
Klart som tusan att du är saknad. Come back please. :love:
//Jörgen
så moddsen får ragga dom :D
*innocent*
Allan och Jorgen...love you :love:
Det blev ett ryggpass med marklyft på 92.5, latsdrag på 65 samt stångrodd 45. Var så trött att jag mådde illa innan jag satte igång, men det gick över. Jag :love: mark!
Starkt!
Starkt!
Å, tack. Jag hoppades att någon skulle ge mig lite beröm. Annars hade jag ju inte skrivit det.. *flex*
WHITEFOLKS
2005-05-22, 23:08
Blev ett riktigt snabbispass för axlar idag. Tror det blev 8 set sammanlagt eller nåt (kanske kunde ha skitit i att köra 30 min cardio ;)). Gick och la mig ~6, upp 12:30 och var tvungen att vara klar för brorsdotterns födelsedagsfest 14:30 so blev effektivitet som gällde :) (blev väl egentligen mer varken kvalitet eller kvantitet hehe)
Å, tack. Jag hoppades att någon skulle ge mig lite beröm. Annars hade jag ju inte skrivit det.. *flex*
Som gengäld ska du lägga upp din avatar i större storlek samt berätta bakgrunden. Du kan skicka pm om du vill, jag är snygg.
Som gengäld ska du lägga upp din avatar i större storlek samt berätta bakgrunden. Du kan skicka pm om du vill, jag är snygg.
haha, ja, det är ju jag och min motorsåg... =)
gasoliner
2005-05-22, 23:43
Dagens pass:Sammanlagt Två timmar Skottkärregång med tillhörande skyffling av blöt tung lera..i spöregn. :thumbup:
så moddsen får ragga dom :D
*innocent*
En sak kan jag lova dig, Helen@ raggar man inte på hur som helst :D
Hon är faktiskt grövre än 80% av Kolo´s medlemmar, så det så!!
Ja, jag tycker det är fräckt, och jag gillar inte fitnessfjantdiscotramskabelmaskinpojkar.... Så behöver ingen kommentera det :laugh:
vissa verkar inte kunna ta ett skämt ;)
En sak kan jag lova dig, Helen@ raggar man inte på hur som helst :D
Hon är faktiskt grövre än 80% av Kolo´s medlemmar, så det så!!
Ja, jag tycker det är fräckt, och jag gillar inte fitnessfjantdiscotramskabelmaskinpojkar.... Så behöver ingen kommentera det :laugh:
He he he ja Helen@ blåser inte omkull direkt .. *flex*
vissa verkar inte kunna ta ett skämt ;)
En del verkar inte heller kunna ta ett lättsamt inlägg *kissass*
hangatyr
2005-05-23, 10:04
Det är tydligen inte bara gympass som skrivs ner:) I så fall kan jag räkna med nästan en timmes övande med min firestick. Lagom jobbigt...
låter perverst så det står härliga till!
Slartibartfast
2005-05-23, 10:14
Jag och Devibelvis körde ben idag. Ungefär såhär.
Benpress
380 x 8
420 x 5
380 x 6
320 x 15
Knäböj
100 x 10
121 x 5
100 x 8
Bencurl
10, 5, 10, 5
Benspark
10, 5, 10
Fy satan vad man blivit svag under deffen. :(
låter perverst så det står härliga till!
Tur att jag inte la till att det är jobbigt åt handleder och underarmar då... :booty:
hangatyr
2005-05-23, 11:17
Tur att jag inte la till att det är jobbigt åt handleder och underarmar då... :booty:
:laugh:
Jag och Devibelvis körde ben idag. Ungefär såhär.
Benpress
380 x 8
420 x 5
380 x 6
320 x 15
Knäböj
100 x 10
121 x 5
100 x 8
Bencurl
10, 5, 10, 5
Benspark
10, 5, 10
Fy satan vad man blivit svag under deffen. :(
En fråga .. hur får man på 121 i böjen ?
vad består de sista kilot utav ?
Taskiga klovar?
En fråga .. hur får man på 121 i böjen ?
kvartingar?
kvartingar?
Tung pung .. vem vet ?
King Grub
2005-05-23, 13:27
Just hemkommen från 70 minuters intervallsimning. http://www.jammerbabe.com/images/Smiley/swim2.gif
hammer95
2005-05-23, 15:15
Just hemkommen från 70 minuters intervallsimning. http://www.jammerbabe.com/images/Smiley/swim2.gif
Hur mycket mer förbränns vid intervallträning i simbassängen än intervallträning på torra land (om intensiteten/tempot är den samma)?
AnimalGen
2005-05-23, 15:24
Bröst idag.
Lutande bänkpress: 8x20-4
Pullovers: 8x20-6
Kryssdrag nedifrån: 6x20
biceps+triceps idag
bicepscurl m. rak stång
hammercurls
2set bicepscurls m. scottbräda m. rep (bra beskrivning?! :)) den sög iaf..
2set fulövningen som ser ut som man står och flexar i cablecrossen
började sedan med tvåhands scullcrushers men har kännt av armbågarna så sket i den.
Så det blev 3set hederliga liggande tricepsextensions med ez-stång.
sedan 3set smal bänk.
tätt följt av 2 set hantelkickbacks, sen blev vi less och gick hem! :)
King Grub
2005-05-23, 15:32
Hur mycket mer förbränns vid intervallträning i simbassängen än intervallträning på torra land (om intensiteten/tempot är den samma)?
Där får du allt specificera lite mer.
Att simma en kilometer kostar 4 gånger så mycket energi som att springa en kilometer. Men att springa en kilometer går mycket fortare. Det är skillnad på tidseffektivitet och distanseffektivitet,
hammer95
2005-05-23, 15:57
Där får du allt specificera lite mer.
Att simma en kilometer kostar 4 gånger så mycket energi som att springa en kilometer. Men att springa en kilometer går mycket fortare. Det är skillnad på tidseffektivitet och distanseffektivitet,
Ska försöka att specificera mer noggrant denna gång...(får nog formulera om frågan lite :em: )
Om man springer intervaller (10 sek så snabbt man kan) och sedan gånger och joggar lätt i 30 sek och gör om detta i 8km. för mig tar det ca 50-60 min (beror på hur mycket backträning som jag springer, men den tar vi inte med i beräkningen). Låt oss sedan jämföra detta pass med 50-60 minuters intervaller i simbassängen på liknande sätt, fast simmande :)
Om jag formulerar lite diffust just nu beror det sannolikt på att jag är helt slut efter gymträning idag. (stenhårt rygg+biceps+trapz+axlar:pass) :bpump:
Dagens pass!
Korsrygg och mage
Marklyft
20x10
60x8
100x3
120x3
140x2
165x1
180x3 (bälte)
170x3
170x3 (bälte)
Gick förhållandevis bra! Får se om det blir till att höja nästa vecka eller fler set på samma vikt.
Kronlyft (Samtliga arbetsset med bälte)
130x2
160x1
190x3
190x3
180x3
Kändes ganska bra det här också, det är ett pb =)
Enbensknäböj i smith (vänster ben)
30x8
30x6
30x6
Kändes bättre och bättre för varje set, svår övning.
Mage i nordic maskin
20x8
45x3
50x3
45x5
45x5
Bra pass!
hammer95
2005-05-23, 17:08
Dagens pass (rygg+axlar+trapz+biceps)
Chins:
Kroppsvikt + 27,5kg 7 reps+1 forced reps
Kroppsvikt + 27,5kg 6 reps
Kroppsvikt + 25kg 7 reps
Chins med v-grepp
Kroppsvikt + 20kg 6 reps
Kroppsvikt + 20kg 5 reps
Kroppsvikt + 20kg 4 reps
Rodd i maskin
95kg 10 reps
95kg 10 reps
95 kg 10 reps
Axelpress superstrikta:
63kg (två hantlar) 8 reps
63kg (två hantlar) 8 reps
63kg (två hantlar) 6 reps
Shrugs superstrika:
185kg 8 reps
185kg 8 reps
185kg 8 reps
Hantellyft åt sidan:
13,5 kg:s hantalar 8reps
13,5 kg:s hantalar 8reps
13,5 kg:s hantlar 8reps
Omvända Peck(heter den så?)
50kg 8 reps
50kg 8 reps
50kg 8 reps
Bicepscurls strikta:
50kg 8 reps
50kg 8 reps
50kg 8 reps
Hantelcurls:
21kg:s hantlar 16 reps
21kg:s hantlar 10reps+ 2 forced reps
21kg:s hantlar 8 reps+ 2 forced reps
Scuttcurl med hantel (helt slut):
18,5kg:s hantel 8 forced reps
Härligt pass. Fungerade bra, men är lite trött nu efteråt...
Fultjack
2005-05-23, 17:17
körde rygg tidigare idag
chins 4 set 9,6,4,4
hantelrodd 45 kg 3 set x 10-12 reps
good mornings 4 set 70 kg 10-12 reps
latsdrag med v 3 set 6-7 reps
mark 3 set 150 kg 1 rep
typ som pushdowns fast med raka armar 2 set 15-20 reps
avslutade det med 20 min på trampmaskinen :thumbup:
gick väl sådär bra, varit i sthml över helgen = inte bra sömn och inte så bra mat :cool:
Blev tvungen att forcera ihop ett snabbt arm-, bröst- och axelpass idag.
15 minuter uppvärmning, sedan:
3 set plan bänkpress
2 set lutande hantelpress
1 set plan hantelpress
3 set sittande militärpress med hantlar utan ryggstöd
1 set hantellyft åt sidan
2 set hantelcurl
2 set koncentrationscurl
2 set liggande tricepspress med hantlar
2 set hantelbakåtsparkar
Borde ha tränat lite mer biceps till men var ganska mör pga. hög intensitet. Brukar hålla mig mellan fyra och sex repetitioner per set i regel.
första styrkepasset på 2 veckor pga sjukdom.
Jävlar vad sleten.
Det blev ett axel och magpass idag. Hade inte så mycket tid på mig, så det blev lite mindre muskelgrupper.
Körde thaiboxning idag. Blir gym imorrn.
Bänkpress 20x30
Bänkpress 50x5
Bänkpress 60x4
Bänkpress 70x4
Bänkpress 80x4
Bänkpress 90x2 (PB!)
Flys i maskin 20x10
Flys i maskin 40x6
Flys i maskin 50x5
Flys i maskin 55x5
Flys i maskin 60x5
Flys i maskin 70x5
Flys i maskin 75x3
Koncentrationscurl 8x10
Koncentrationscurl 9x10
Koncentrationscurl 10x10
Kabelcurl 20x10
Kabelcurl 30x10
Kabelcurl 45x6
Rak skivstångscurl 20x10 + stång
Rak skivstångscurl 17,5x10 + stång
Rak skivstångscurl 20x8 + stång
Crunches 30
Crunches 30
Crunches 30
Sittande crunches i maskin 30x10
Sittande crunches i maskin 40x10
Sittande crunches i maskin 40x10
Hängande benlyft 10
Hängande benlyft 10
Hängande benlyft 10
Stående sidovridningar 50
böja på överkroppen när man håller hantlar (sida mage) 20x20
10 min cykling
blev ett ryggpass med marklyft, chins, sittande rodd och hantelrodd, baksida axlar en övning, två magövningar och ås lite motionscykel :)
allmänt kass pass annars, dåliga marklyft :(
Ohhhhh, nästa K1 kille.......
*innocent*
En genomkörare för ryggen idag, men utan Allan! (ligger väl hemma och jämrar sig).....Räknar bara arbetsseten...
rodd i hammermaskin 5x8-12 95kg...och här var det enarmsrodd som gällde. latsdrag med v-handtag 5x8-12 120kg latsdrag bakom huvet 5x8-12 90kg ryggresningar i belly-back 3x15 ingen extra vikt Toppade med ett par bicepsövningar sittande concentrationscurl 5x8-10 21kg stående curl i cc. 5x10-12 30kg avslutade med 30min. cardio på bandet med kraftig lutning sedan var depåerna tömda........(vilket håller på att åtgärdas nu) :)
En genomkörare för ryggen idag, men utan Allan! (ligger väl hemma och jämrar sig).....Räknar bara arbetsseten...
rodd i hammermaskin 5x8-12 95kg...och här var det enarmsrodd som gällde. latsdrag med v-handtag 5x8-12 120kg latsdrag bakom huvet 5x8-12 90kg ryggresningar i belly-back 3x15 ingen extra vikt Toppade med ett par bicepsövningar sittande concentrationscurl 5x8-10 21kg stående curl i cc. 5x10-12 30kg avslutade med 30min. cardio på bandet med kraftig lutning sedan var depåerna tömda........(vilket håller på att åtgärdas nu) :)
Inga chins............................................?
*rolleyes*
allan
ont i ben och vader
riktig thai?
imponerande men läskigt.
Inga chins............................................?
*rolleyes*
allan
ont i ben och vader
Tråkigt men chinsräcket var trasigt.....eller va det upptaget...minns inte så noga *whatever*
Körde bröst/mage i går och var helt solo där nere, var är alla ???
Hantelpress lutande :
uppvärmning på 27,5 kg, 30 kg och 35 kg
52 kg x 11
58 kg x 7
58 kg x 6
47,5 kg x 8
Bänk i smithmaskin :
130 kg x 8
140 kg x 6
140 kg x 5
Sittande bänk i maskin
Fulla maggasinet + 20 kg skiva x12 , x10, x 7
Avslutade i cablecrossen med 3 tunga set och 2 ganska lätta
Sen blev det blev det sittupps i 4 set och efter det 25 min cykling
AngelLove
2005-05-24, 07:21
Gårdagens bröstpass:
Hantelpress @ 43½ kg, 2set, 5 reps
Hantelpress @ 41 kg, 3set, 5 reps
Sned bänkpress (~45graders lutning) @ 85 kg, 1set, 5 reps
Sned bänkpress (~45graders lutning) @ 75 kg, 3set, 5 reps
Cable (sittandes, nedre trissan) @ 45 kg, 3set, 5 reps
Cable (sittandes, övre trissan) @ 30 kg, 2set, 7 reps
Cable (stående, övre trissan) @ 50 kg, 1set, 4 reps
Sen hade jag ingen kraft kvar att lyfta mer *cry*
Ikväll blir det fotboll :hbang:
Herkulez
2005-05-24, 07:26
gårdagen då
5set tunga chins
5set drag bakom nacken (första gången på 6år)
5set drag framför med v-stång (eller vafan den nu heter)
5set "Tricepspress" fast med snöre, raka armar och för ryggen, vettefan va den heter
5set drag framför med smal omvänd fattning
fett jobbigt att inte kunna köra rodd pga ryggen, tror nog jag kan börja köra den lätt redan nästa vecka. Dålig tajming med, hann värma upp och köra 1 set chins, sen hade tydligen klubben medlemsmöte så det var bara att snätt sitta ner och lyssna på klubbens nuffror för året och övriga förslag.
Knäböj 5x5 110kg
Frontböj 5x10 80kg
Jefferson squat 5x10 40kg
Finnen 5x10 negativa
Raka marklyft 5x10 50kg
Högt tempo och bra kontakt, jäkligt nöjd.
Nu liten burk belöning ute i eftermiddagssolen...
;)
MasterChief
2013-04-06, 16:42
60 min tröskelpass följt av 30 min helkropp HIT-style, sedan några sköna simtag i poolen i värmen här i Medelhavet. Skönt att värma själen efter sex månader av vinter.
Bänkpress
70x2
70x3
65x2x3
60x4 bred fattning och långa stopp.
Knäböj
130x1 PB
120x2
140x4 discoböj
100x 3x5 djuuupa
Lite frontböj på obetydliga vikter följt av vadpress och lårcurl. Avslutningsvis skön stretching med den inte lika sköna lukten av fotsvett.
Nästa vecka blir det lätta vikter då jag varit helt slut denna veckan. Hjärtmusklen får kanske lite mer träning+mycket bål- och magträning.
Trevlig helg!
Sparven från Minsk
2013-04-07, 11:08
Powerwalk, vilodag idag.
4,96 km, medelhastighet 8,44 min per km (runkeeper)
Mittemellan pass-pass idag :-)
5*5 hantelrodd
4*10 reverse flies
Stegade upp från 20 till 70kg i clean and jerk med fokus på teknik övning, 70kg är dock det högsta jag testat och behöver mer övning för att göra okej teknikmässigt.
Några set hypertensions samt en salig blandning av magövningar.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Bänkpress
80 x 3
85 x 4
85 x 5
80 x 6 (fick kramp i ryggen, lol)
60 x 11
Dips
Fail x kroppsvikt x 4 set
Crossovers i CC
Vet inte hur mycket jag körde, men låga vikter och mycket kontakt.
Bröstpress i maskin
Samma som crossovers
Frammåtlutande flyes för bakreaxlar
Samma som förra.
Bicepscurl
Samma som förra. :D
Pushdowns i CC
Samma som förra. :P :D :)
Roligt pass, kör gärna detta varje dag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.