Visa fullständig version : 650 miljoner för Zlatan...
hammer95
2005-05-21, 15:54
650 miljoner kronor för scudettovinnaren Zlatan Ibrahimovic. Rimligt för en fotbollsspelare? Vad tycker ni?
http://www.aftonbladet.se/sport/0505/21/SPORT-21s01-ZLATANDRAG-890.jpg
Fakta om Zlatan: 23 år, 193cm, 90kg och ursprungligen ifrån Rosengård (Malmö ff).
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648338,00.html
Skriver Aftonbladet ja, och då måste det väl vara så? Herregud, sluta tro på allt som den där skitblaskan skriver.
Rimligt o rimligt...Förut har de "bara" värvat spelare som varit på toppen eller sett sina bästa stunder med dalande karriärer. För en gångs skull försöker de lägga vantarna på en spelare vars karriär är på uppgång.
hammer95
2005-05-21, 15:57
Evil>>>>>>>>>>Det är bekräftat av många fler än Aftonbladet och jag tror inte på allt de skriver, men det kanske du gör?
Evil>>>>>>>>>>Det är bekräftat av många fler än Aftonbladet och jag tror inte på allt de skriver, men det kanske du gör?
Kanske inte i och med att jag ifrågasatte det? Har Juventus eller Real Madrid bekräftat att ett bud i den storleksordningen har lagts?
hammer95
2005-05-21, 16:02
Evil>>>Japp, Juve har nobbat det, men det "sägs" att de kommer att bjuda ännu mer. I och med att du ifrågasatte det så tror jag att du tror på det mesta, brukar vara så när man får sådana utbrott!
hammer95
2005-05-21, 16:04
Måste återgå till Arsenal - Man U.
Cupfinal *flex*
Evil>>>Japp, Juve har nobbat det, men det "sägs" att de kommer att bjuda ännu mer. I och med att du ifrågasatte det så tror jag att du tror på det mesta, brukar vara så när man får sådana utbrott!
Då får du väl tro att jag tror på allt Aftonbladet skriver, om du nu mår bättre av det. Källa på att Juve har fått ett sådant bud och nobbat det?
Aftonbladet är värre än Se & Hör.
"Dessutom måste man gratulera Aftonbladet, som med hjälp av lysande journalistik grävt upp ett rykte, som inte går att finna någon annanstans på nätet (och på internet finns de mest vansinniga ryktessiterna för fotbollsövergångar), nämligen att Real Madrid har bjudit 70M ? för Zlatan. Var får de allt ifrån? Källkritik?"
http://www.svenskafans.com/italien/artiklar.asp?id=15164
Matte_Maiden
2005-05-21, 16:10
"Dessutom måste man gratulera Aftonbladet, som med hjälp av lysande journalistik grävt upp ett rykte, som inte går att finna någon annanstans på nätet (och på internet finns de mest vansinniga ryktessiterna för fotbollsövergångar), nämligen att Real Madrid har bjudit 70M ? för Zlatan. Var får de allt ifrån? Källkritik?"
Och där dog tråden. :D
bigtraps
2005-05-21, 16:20
Svensk media har fullständigt spårat ur
Zlatan är bra men det finns många spelare som är bättre
Skulle ni betala mer för Zlatan än för Ronaldinhio?
Svensk media har fullständigt spårat ur
Zlatan är bra men det finns många spelare som är bättre
Skulle ni betala mer för Zlatan än för Ronaldinhio?
Glenn Strömberg är ändå hetast.
Kanske inte i och med att jag ifrågasatte det? Har Juventus eller Real Madrid bekräftat att ett bud i den storleksordningen har lagts?
"Ibrahimovic is one of the best strikers in the world right now and I can confirm Real Madrid contacted me because they are interested in signing him," said Raiola"
"Juventus don't want to sell and rejected the £48m offer. Zlatan wishes to honour his contract, but nobody knows what will happen in the future."
http://www.channel4.com/sport/football_italia/may21e.html
hammer95
2005-05-21, 17:00
Expressen har i sådan fall också spårat ur http://www.expressen.se/index.jsp?a=288168 ;)
Expressen har i sådan fall också spårat ur http://www.expressen.se/index.jsp?a=288168 ;)
När har jag sagt att den har spårat ur?
Expressen och Aftonbladet är i princip samma dynga.
:)
Kaboffastar
2005-05-21, 17:22
Neej inte alls den ena är för hultan den andra är de inte ;D
hammer95
2005-05-21, 17:35
Vi får väl se vem som har rätt...
Straffar ska starx läggas i cupfinalen Arsenal - Man U
EDIT: ARSENAL VANN MED 5-4 på straffar
Vi får väl se vem som har rätt...
Straffar ska starx läggas i cupfinalen Arsenal - Man U
EDIT: ARSENAL VANN MED 5-4 på straffar
ja och de förtjänade inte den vinsten. FAAAAAAN vad jag hatar arsenal
trubaduren
2005-05-21, 18:59
SvD: http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9779823.asp
DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=417933&previousRenderType=6
Något borde Real ha sagt, alla svenska tidningar verkar flippa. Fast jag hittade inget på varken juventus.it eller realmadrid.es men dom kanske inte skriver om ett spelarköp som inte inträffat än. Känns som att det är bara i Sverige köpet är av denna makalösa betydelse.
Edit: fel på länken...
SvD: http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9779823.asp
DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=417933&previousRenderType=6
Något borde Real ha sagt, alla svenska tidningar verkar flippa. Fast jag hittade inget på varken juventus.it eller realmadrid.es men dom kanske inte skriver om ett spelarköp som inte inträffat än. Känns som att det är bara i Sverige köpet är av denna makalösa betydelse.
Edit: fel på länken...
Har en tidning skrivit något hänger väl de andra på automatiskt.
hammer95
2005-05-22, 07:51
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21662&a=394018
Svt spårar också ur om detta inte stämmer?
Jag är 99% säker på att detta inte är en bluff...
Om Zlatan säljes får MFF mer klirr i kassan. :hbang: :bow:
(26 miljoner)
hammer95
2005-05-22, 08:11
Man kan ju alltid hoppas att han säljs, både för Zlatans del och för svenskfotbolls skull...
(26 miljoner)
Hur många köp gäller det avtalet egentligen?
//Jörgen
Hur många köp gäller det avtalet egentligen?
//Jörgen
Det gäller till och med detta året ut, Zlatan fyller 24 och reglerna säger att det gäller mellan 12-23 års ålder för att moderklubben ska få dela på 5% av övergångsumman.
hammer95
2005-05-22, 09:45
Det gäller till och med detta året ut, Zlatan fyller 24 och reglerna säger att det gäller mellan 12-23 års ålder för att moderklubben ska få dela på 5% av övergångsumman.
Du kan din sak du Leon... ;)
Spelade han i Malmö när han var 12 också?
Du kan din sak du Leon... ;)
Läser det i aftonbladet sport! ;)
Spelade han i Malmö när han var 12 också?
Han började i MFF då antar jag!
hammer95
2005-05-22, 10:08
Läser det i aftonbladet sport! ;)
Jag har inte läst sporten idag, får nog göra det :em:
hammer95
2005-05-22, 10:13
Beckham om Zlatan-affären... http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648766,00.html
Beckham om Zlatan-affären... http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648766,00.html
Vilken affär? Det kommer aldrig bli någon, trots att Aftonbladet hittat på det. Tror inte ens Beckham sagt dem där orden, mest troligt är att dem hittat på det också.
Vilken affär? Det kommer aldrig bli någon, trots att Aftonbladet hittat på det. Tror inte ens Beckham sagt dem där orden, mest troligt är att dem hittat på det också.
haha, angående Beckham/Zlatan. Jag har ett klipp där Zlatan verkar säga ett par väl valda ord till David som blir väldigt upprörd. Undrar vad han säger :)
hammer95
2005-05-22, 10:40
TO BE CONTINUED
Man kan ju alltid hoppas att han säljs, både för Zlatans del och för svenskfotbolls skull...
vad menar du ?
zlatans utveckling har skjutit i höjden tack vare flytten till juventus och för sveriges landslag är väl det ganska bra ...
dessutom är ryktet påhittat av svensk press så det bara skriker om det ... AB ringer agenten och säger "visst har real madrid lagt ett jättebud på zlatan"... raiola tänker till, en liten lampa tänds i huvudet på pizzabagaren, och han säger "visst, absolut, men juventus har nobbat det. zlatan är en av världens bästa"...
i övermorgon sätter sig raiola ner med juventus för att förlänga zlatans kontrakt och behövde få till lite uppståndelse så att han kan kräva mer när kontraktet snart signeras ... det är ju hur vanligt som helst med den här typen av strategi för att få ut mer ur kontraktsförhandlingar.
Supportrar kan bli oroliga över ryktena och det sätter press på klubben att snabbt förlänga kontraktet och se till att spelaren är nöjd och glad !
fantastiskt ändå hur många idioter som faktiskt tror på saker som en pizzabagare och en presskår med 0 sanningshalt lyckas få ur sig !! keep it up ! :thumbup:
vad menar du ?
zlatans utveckling har skjutit i höjden tack vare flytten till juventus och för sveriges landslag är väl det ganska bra ...
dessutom är ryktet påhittat av svensk press så det bara skriker om det ... AB ringer agenten och säger "visst har real madrid lagt ett jättebud på zlatan"... raiola tänker till, en liten lampa tänds i huvudet på pizzabagaren, och han säger "visst, absolut, men juventus har nobbat det. zlatan är en av världens bästa"...
i övermorgon sätter sig raiola ner med juventus för att förlänga zlatans kontrakt och behövde få till lite uppståndelse så att han kan kräva mer när kontraktet snart signeras ... det är ju hur vanligt som helst med den här typen av strategi för att få ut mer ur kontraktsförhandlingar.
Supportrar kan bli oroliga över ryktena och det sätter press på klubben att snabbt förlänga kontraktet och se till att spelaren är nöjd och glad !
fantastiskt ändå hur många idioter som faktiskt tror på saker som en pizzabagare och en presskår med 0 sanningshalt lyckas få ur sig !! keep it up ! :thumbup:
samtidgit fantastiskt att du kan analysera så mycket från ingen fakta alls utan från bara dina egna konspirationsteorier.
tror iofs själv det är åt dte hållet, men reals intresse skulle mycket väl kunna vara sanning sen att det snackas skit är väl inet så konstigt i något sammanhang
Tigerkotten
2005-05-22, 11:50
Tror mycket väl att summan kan hamna dära, menar zlatan utvecklas mycket fortfarande. Har gjort det redan mycket redan från Ajax perioden, han behöver släppa bollen fortare, bli bättre på huvudspelet som han redan blivit i Juventus och till sist avsluten som alltid kan jobbas på.
Anser han idag är en av dom bättre anfallarna i världen.
Första för mig är Henry (är också Arsenal supporter)
Sedan har vi spelare som eto,nistelroy,ronaldinho.
Håller Zlatan vid dom sist nämnda eller kanske lite lägre.
Tror mycket väl att summan kan hamna dära, menar zlatan utvecklas mycket fortfarande. Har gjort det redan mycket redan från Ajax perioden, han behöver släppa bollen fortare, bli bättre på huvudspelet som han redan blivit i Juventus och till sist avsluten som alltid kan jobbas på.
Anser han idag är en av dom bättre anfallarna i världen.
Första för mig är Henry (är också Arsenal supporter)
Sedan har vi spelare som eto,nistelroy,ronaldinho.
Håller Zlatan vid dom sist nämnda eller kanske lite lägre.
Finns så många som är bättre än Zlatan. Vad har Zlatan förresten presterat i de riktigt stora matcherna han varit med i (Champions League-slutspel, EM-slutspel) exempelvis? SÅ många mål har han faktiskt inte heller gjort i italienska ligan, Gilardinos prestation i Parma är enligt mig mycket mer imponerande.
Spelare som Rooney, Nistelrooy, Etoo, Henry, Stjevtjenko, Gilardino, Ronaldo med flera befinner sig på en helt annan nivå än Zlatan, därmed inte sagt att han inte kan nå dit, men han har en bra bit kvar.
Zlatan är ändå en dryg tönt...... *rolleyes*
hammer95
2005-05-22, 14:15
Spelare som Rooney, Nistelrooy, Etoo, Henry, Stjevtjenko, Gilardino, Ronaldo med flera befinner sig på en helt annan nivå än Zlatan, därmed inte sagt att han inte kan nå dit, men han har en bra bit kvar.
Det håller jag med dig om till fullo. Visst det låter lite konstigt att Real Madrid lägger ett jätte bud på ca 650 miljoner kronor. De är väl som alla andra affärsmän, som vill få det bästa till så lågt pris som möjligt?
Att Real har lagt ett bud är nog sant och att Zlatans agent säger att det ligger på 650 miljoner stämmer nog också, men vad Real Madrid har bjudit är kanske inte helt klart ännu. Visst nu har det blivit annat ljud i skällan från mig, men nog är Real intresserade allt tid...
Nä, nu ska jag kolla hur det går för Zlatan, Juve mot Livorno.
Zlatan är ändå en dryg tönt...... *rolleyes*
En person som kör Ferarri, spelar i svenska landslaget i fotboll och serie A, vunnit Lo Scudetto kan inte vara en tönt för mig. Hur mycket jag än vill.
hammer95
2005-05-22, 14:58
En person som kör Ferarri, spelar i svenska landslaget i fotboll och serie A, vunnit Lo Scudetto kan inte vara en tönt för mig. Hur mycket jag än vill.
Han är bara avis vet du ;)
Zlatan spelade bra den första halvleken och Juventus leder tack vare ett fenomenalt skott från Pavel Nedved. 1-0 till Juve i halvlek *flex*
Så bara för att man tjänar bra med pengar och har en talang inom något så går det inte att vara en idiot inom andra områden? *popcorn*
Så bara för att man tjänar bra med pengar och har en talang inom något så går det inte att vara en idiot inom andra områden? *popcorn*
Varför blandar du helt plötsligt in andra egenskaper?
Jag kan diskutera andra ord också om du gärna vill det. Och för att svara på din fråga så - jo.
Mccartney
2005-05-22, 16:33
Löjliga summor...Zidane och Figo kanske är värde dem summorna men inte zlatan...så bra är han ännu inte. Real har redan förstört sitt lag genom att slösa pengar på en dålig teknisk spelare som Beckham. Så länge Raul och Ronaldo är kvar i Real är inte zlatan aktuell han kan inte konkurrera ut dessa två världsstjärnor.
Löjliga summor...Zidane och Figo kanske är värde dem summorna men inte zlatan...så bra är han ännu inte. Real har redan förstört sitt lag genom att slösa pengar på en dålig teknisk spelare som Beckham. Så länge Raul och Ronaldo är kvar i Real är inte zlatan aktuell han kan inte konkurrera ut dessa två världsstjärnor.
Beckham är väl ändå inte en teknisk spelare? Har du någonsin sett honom dribbla av någon?
Beckham är väl ändå inte en teknisk spelare? Har du någonsin sett honom dribbla av någon?
han skriver ju att beckham är en DÅLIG teknisk spelare......
han skriver ju att beckham är en DÅLIG teknisk spelare......
Hur kan man vara en dålig teknisk spelare om man inte är en teknisk spelare? Och vad har det att göra med Zlatan att Beckham är en dålig teknisk spelare när Zlatan själv bevisligen är en förhållandevid bra teknisk spelare (Visst, det är ingen Christiano Ronaldo, men helt okej är han).
hammer95
2005-05-22, 19:07
Zlatan spelade en halvlek sedan utbytt mot Trézéguet. 2-2 slutade matchen, Zlatan gjorde en klart godkänd insats... Återstår att se vad SVT sporten säger om den så kallade "Zlatan-affären".
Zlatan spelade en halvlek sedan utbytt mot Trézéguet. 2-2 slutade matchen, Zlatan gjorde en klart godkänd insats... Återstår att se vad SVT sporten säger om den så kallade "Zlatan-affären".
Bra då vet vi, för om man vill ta reda på hur det går för Zlatan och Juventus besöker man väl inte någon typ av sportsida, utan letar i diverse trådar på Kolozzeum?
hammer95
2005-05-22, 19:13
Ville bara ange lite kuriosa, men det kanske inte uppskattas?
hammer95
2005-05-22, 19:48
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648768,00.html
Säljer inte Zlatan under 370 miljoner. En "säker" i Turin uppger att det är felaktigt att Real lagt bud på 650 miljoner, men finns källor som säger att Zlatan kan säljas för 750 miljoner, dock får man ta detta med en "stor" nypa salt.
trubaduren
2005-05-22, 21:51
Ville bara ange lite kuriosa, men det kanske inte uppskattas?
Jodå absolut !! :thumbup:
kort och gott, brukar du titta på fotboll?
Man and Machine
2005-05-22, 22:34
:thumbup: :thumbup:
Nej jag tycker inte någon fotbollspelare är värd 650 miljoner ännu mindre Zlatan.
Ge mig 5 spänn så ska jag bråka med Zlatan en hel match och han kommer inte uträtta ett skit under den matchen. Förmodligen blir han utvisad redan efter en kvart.
:thumbup: :thumbup:
Nej jag tycker inte någon fotbollspelare är värd 650 miljoner ännu mindre Zlatan.
Ge mig 5 spänn så ska jag bråka med Zlatan en hel match och han kommer inte uträtta ett skit under den matchen. Förmodligen blir han utvisad redan efter en kvart.
fan så du nöjer dig med en timlön på ~3.3 (3.50 för att avrunda då) spänn.. ädelt av dig :D
AngelLove
2005-05-23, 07:22
Sedan var det ju inte Trez som Zlatan bytade med utan Zalayeta. Enda roliga i den matchen var att lille Igor Protti fick göra mål i sin sista match för Livorno.
Och nej, Zlatan är INTE värd 650Milj.....
hammer95
2005-05-23, 07:33
Sedan var det ju inte Trez som Zlatan bytade med utan Zalayeta.
Det stämmer. Fel av mig :em:
Mccartney
2005-05-23, 19:17
Håller med dig fullkomligt....när man valde att plocka bort Figo och in med Beckham så miste Real sin lekfullhet i fotbollen som gör att man intressera sig för spelet. Säsongerna innan beckham kom så spelade Figo och Zidane en extremt lekande och tilltalande fotboll som inte dem andra spanska lagen gjorde.
Mccartney
2005-05-23, 19:19
Ja följer italienska och spanska ligan ja.
Sen är Reals investering av Beckham inte bara vad han uträttar PÅ fotbollsplanen...
Sen är Reals investering av Beckham inte bara vad han uträttar PÅ fotbollsplanen...
Någon som sagt något annat?
Reals bud på Zlatan - en bluff
Zlatans agent Raiola ljög - allt var bara ett PR-trick
Real Madrids bud på Zlatan Ibrahimovic slog ner som en bomb i fotbollsvärlden.
Sportbladet kan nu avslöja att det var en bluff av Zlatans agent Mino Raiola.
Real Madrid har aldrig lagt något bud på Ibrahimovic, säger en klubbtalesman för Real
BLUFFEN (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,649628,00.html)
hammer95
2005-05-24, 10:01
Reals bud på Zlatan - en bluff
Zlatans agent Raiola ljög - allt var bara ett PR-trick
Real Madrids bud på Zlatan Ibrahimovic slog ner som en bomb i fotbollsvärlden.
Sportbladet kan nu avslöja att det var en bluff av Zlatans agent Mino Raiola.
Real Madrid har aldrig lagt något bud på Ibrahimovic, säger en klubbtalesman för Real
BLUFFEN (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,649628,00.html)
Hörde det på sporten.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21662&a=394018
Svt spårar också ur om detta inte stämmer?
Jag är 99% säker på att detta inte är en bluff...
Fortfarande lika säker? :confused:
vad menar du ?
ja.... :thumbup: :bow:
hammer95
2005-05-24, 14:59
Fortfarande lika säker? :confused:
Jag är bara för fotbollstokig jag *rolleyes*
bigtraps
2005-05-24, 15:19
Ett häftigt citat av Plateni.
Alla tjatar om hur fantastisk fotbollsspelare Zidane är
:men det Zidane kan göra med en boll kunde Maradona göra med en appelsin:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.