Visa fullständig version : Försöker iallafall
vill_bli_stor
2005-05-20, 12:23
Tjoo
20årig kille som har tränat i cirkus 4 år, första två åren bestog av träning 2-3ggr/v och levde på saftsoppa ^^
Sedan blivit mer och mer seriös och roligare nu när man vet hur det fungerar med kost och träning, gick upp från 70kg till 130 på två år, ren såklart, det ser ni :-). Mycket späck blev det men det gick kanonbra på gymmet. Försöker nu deffa ner mig till bra form, målet är just nu att få en snyggare kropp.
stats:
ålder: 20år (i juni)
tränat i: ca 4 år
längd: 200cm
vikt (morgonvikt 17maj): 117.8kg (vägt som mest 133kg morgonvikt för ungefär 10 veckor sen)
stark?: ibland
bf%: vet ej men runt 20% troligen
mål: snyggare och en mer välskulpterad fysik, när jag uppnåt en hårdare look så ska jag börja bygga igen, men ska aldrig mer bli tjock! blir måttlig bulk
mått: har inga nya mått förutom armarna som ligger på vänster arm 44cm och höger arm 45cm (ser ut som 35or pga min längd *cry*)
kosten ser ut ungefär såhär (slarvar lite ibland):
Morgonprommenad 1 timme, en liter vatten, 200mg koffein, 1st therma pro
Frukost: 500gr kesella, 4 råa ägg med 1dl mjölk, 70gr kellogs special K med 2dl mjölk, en liter vatten, 5st dioscin (tribullus terretis)
Lunch: Vanlig husmanskost, liten portion, 50cl vatten, 1st therma pro
Träning: 30-60 min högintensivt, ibland 20min cardio efter, 1 liter vatten
Efter träning: 40gr vassleprotein, ~50gr dextropur
Mat: Vanlig husmanskost, normal portion, 4dl mjölk, 50cl vatten, 5st dioscin (tribullus terretis)
Mellanmål: Proteindrink 40gr vassle
Mellanmål: 250gr kesella
Mellanmål: Proteindrink 30gr vassle
Mellanmål: 250gr kesella
Jag äter ungefär var tredje timme.
Träningsschemat är följande:
Måndag: Morgonpromenad | Bröst/Triceps/Mage
Tisdag: Morgonpromenad | Rygg/Biceps/Vader
Onsdag: Vila
Tordag: Morgonpromenad | Axlar/Mage/Underarmar
Fredag: Morgonpromenad | Ben/Vader
Lördag: Vila
Söndag: Morgonpromenad | 20min spinning/Mage/Vader
Ett axplock styrkestats:
Benpress: 320kg * 6 reps
Böj: Längesen jag böjjade (gillar ej övningen) och gjorde då 12reps på 120kg :em:
Bänkpress: 120kg * 4
Roddmaskin: 125kg (fulla magget) * 10 reps
Stående skivstångsrodd: 120kg * 10 reps
Stående hantelcurl: 30kg * 7 reps
Militärpressar fri stång: 70kg * 10reps
Marklyft: 200kg * 2 reps
Tränar alltid strikt och korrekt. Varierar repsantalet beroende på övning, allt mellan 4-15 reps. Är väldigt stark i många maskin/discoövningar men det känns inte lönt att anteckna ens :)
När jag började träna så orkade jag inte få upp 40kgs i bänken, det var lite pinsamt, fick stryk av tjejer i armbrytning, ännu mer pinsamt, gjorde 5 reps på 15kg i skivstångscurl biceps, även det pinsamt :-). Så lite har man utvecklats under dessa år.
Hade varit roligt att tävla i antingen bodybuilding eller strongman, men det verkar vara så himla mycket doping i sporterna så jag känner inte att det är värt det.
Bilderna är tagna med mobilkamera, dåligt ljus osv osv ;) Benen suger men det kommer bilder på dem med, även fler bilder utan linne :-). Ska fixa en riktig kamera först, och sola lite.
Sheogorath
2005-05-20, 12:27
Styrkestats. Nu! *flex*
vill_bli_stor
2005-05-20, 12:42
slänger in nån bild tagen nån gång våren -03, tränat i 1.5 år ungefär :whipped: :hbang:
shit sicken förändring..!
vad har kompisarna sagt?
lite kassa bilder, men det blir väl lättare o se när du har fixat kamera
go ökning iallafall, även om allt inte är muskler :thumbup:
vill_bli_stor
2005-05-20, 13:00
shit sicken förändring..!
vad har kompisarna sagt?
lite kassa bilder, men det blir väl lättare o se när du har fixat kamera
go ökning iallafall, även om allt inte är muskler :thumbup:
tackar!!
De säger väl inte så mycket om ökningarna, ökningarna har varit rätt stabila under en lång period och eftersom att jag är så lång så blir det inte lika chockartat när man växer. Har väl blivit anklagad för dopningsmissbruk av både släkt och idioter man stött på på krogen, men det är bara att ignorera, tar det som en komplimang istället.
:eating: :eating: :eating:
Grymt jobbat mannen! kul att du börja skriva på kolo nu!
Men nu får du fan ta och börja dieta, du käkar ju bara kebab :D
vill_bli_stor
2005-05-20, 13:24
Grymt jobbat mannen! kul att du börja skriva på kolo nu!
Men nu får du fan ta och börja dieta, du käkar ju bara kebab :D
tack mannen! jag vet men kebab är ju så gott!!! men nu blir det andra bullar.
HajduMan
2005-05-20, 14:25
Det verkar finnas bra muskler under fläsket *flex* , ursäkta uttrycket.
tack mannen! jag vet men kebab är ju så gott!!! men nu blir det andra bullar.
Inte ska du äta bullar om du ska ner i vikt! *grr27* :D
Måste bara vara lite elak, innan jag blir snäll och kommenterar
Är ingen expert men du har ju uppembarligen växt en hel del, grattis och fortsätt så :)
/Timmi
Imponerande utveckling, skulle knappt tro att det var samma person! Tycker du ska bygga ett kort tag till innan du drag igång en deff.
/bjorne
vill_bli_stor
2005-05-20, 15:47
Tack för alla roliga kommentarer! :thumbup: me like
Nej det blir inga bullar här inte, kanske nån kraft-muffins på sin höjd :)
Det suger att börja deffa för tidigt, men nu är jag less på dallret på magen och höfterna, kan inte ha några byxor alls, men det beror mest på benen, jag tycker inte att de är särskilt grova men största storleken man hittar fastnar ovanför knäskålarna. Dessutom är det inget snyggt när man ser ut som en boll i ansiktet, så detta blir mer en skönhetsdeff (lät gayigt).
Så jag fortsätter att kämpa på, en polare har en riktig kamera så vi ska ta lite nya foton nu nästa vecka, men jag ska fortsätta bygga på min tatuering så det blir lite snålt med träningen nu i 2-3 veckor framöver.
Ha det alles!
Ser ju jävligt bra ut det där. skaplig skillnad :hbang:
Förresten jag såg dig nog på gymmet idag :D
vill_bli_stor
2005-05-20, 15:51
Ser ju jävligt bra ut det där. skaplig skillnad :hbang:
Förresten jag såg dig nog på gymmet idag :D
tack =)
haha! vem är du? =)
riktig bra utveckling, nu kan det ju inte vara många brudar som klår dig i bänkpress va ? :D
kan ju vara värt prova en deff så det är ju inte fel, fast jag skulle själv rekommendera att du inte överdrev och eftersträvade grym hårdhet, kan ta lite väl lång tid, hellre i så fall att du går ner till en vikt du är nöjd med sen börjar bygga kvalitativt
haha vet inte om du såg mig idag men jag är den där lilla killen med rakad skalle...
hade linne på mig idag och adidas brallor.
vill_bli_stor
2005-05-20, 15:56
riktig bra utveckling, nu kan det ju inte vara många brudar som klår dig i bänkpress va ? :D
kan ju vara värt prova en deff så det är ju inte fel, fast jag skulle själv rekommendera att du inte överdrev och eftersträvade grym hårdhet, kan ta lite väl lång tid, hellre i så fall att du går ner till en vikt du är nöjd med sen börjar bygga kvalitativt
Tack =) Nej jag lägger fan ner träningen om en tjej tar mig i bänken nu eller i armbrytning =) då är det ingenting för mig helt enkelt
mm det är väl så det är tänkt, jag vet inte ens om jag kan bli stenhård i kroppen eftersom att jag alltid haft lite späck (under puberteten osv), men att bli av med valkarna vore väl inte helt fel till att börja med.
Får se vart detta bär hän, ska köra i nån månad till hade jag tänkt, det är kul när man ser resultat!
vill_bli_stor
2005-05-20, 15:57
haha vet inte om du såg mig idag men jag är den där lilla killen med rakad skalle...
hade linne på mig idag och adidas brallor.
ja men då vet jag =) är det många från söderhamn här på kolo eller? gick det bra och träna idag då? :whipped:
ja men då vet jag =) är det många från söderhamn här på kolo eller? gick det bra och träna idag då? :whipped:
Hmm vet inte har bara lyckats stött på dig å nån snubbe...schiven eller nått sånt heter han här.
Jorå det gick väl rätt hyffsat endå, lite trött bara...hade cyklat i 30 min innan.
Fan du får slänga upp en tränings journal här tycker jag.
vill_bli_stor
2005-05-20, 16:04
Hmm vet inte har bara lyckats stött på dig å nån snubbe...schiven eller nått sånt heter han här.
Jorå det gick väl rätt hyffsat endå, lite trött bara...hade cyklat i 30 min innan.
Fan du får slänga upp en tränings journal här tycker jag.
okok, får kolla runt lite då
hehe läste journalen, såg ju skitbra ut. jag tränade pinnarna, har ingen kondis så man blir trött så fort.
ska fixa en journal efter helgen =)
okok, får kolla runt lite då
hehe läste journalen, såg ju skitbra ut. jag tränade pinnarna, har ingen kondis så man blir trött så fort.
ska fixa en journal efter helgen =)
haha "pinnar" jovisst hörru, stockar kanske :D
Samma här jag måste fixa kondisen jag.
Härligt gör de..den ska jag isf följa.
vill_bli_stor
2005-05-20, 16:20
haha "pinnar" jovisst hörru, stockar kanske :D
Samma här jag måste fixa kondisen jag.
Härligt gör de..den ska jag isf följa.
icke! tacka vet jag mina storkben! fan vad du har fått fram konturerna på axlarna! dietar du eller? du såg mycket pluffsigare ut förr
nu blir det vila lördag och söndag, skönt =)
icke! tacka vet jag mina storkben! fan vad du har fått fram konturerna på axlarna! dietar du eller? du såg mycket pluffsigare ut förr
nu blir det vila lördag och söndag, skönt =)
Jo några kilon har rykt iväg med en liten diet.
har tagit en liten paus från de nu men ska börja till veckan igen.
Ska försöka få bort lite till innan sommaren hade jag tänkt iaf :D
vill_bli_stor
2005-05-20, 16:42
Jo några kilon har rykt iväg med en liten diet.
har tagit en liten paus från de nu men ska börja till veckan igen.
Ska försöka få bort lite till innan sommaren hade jag tänkt iaf :D
det fixar du! du får höra av dig om du behöver några tips
magicteddy
2005-05-25, 15:27
Tjena grappar och flikkor :naughty: själv kommer man också på söderhamn har sett dig och pratat med dig vill_bli_stor men den andra killen vet jag inte riktigt vem det är =) Ser riktigt bra ut på bilderna! :thumbup: :thumbup:
vill_bli_stor
2005-05-25, 18:14
Tjena grappar och flikkor :naughty: själv kommer man också på söderhamn har sett dig och pratat med dig vill_bli_stor men den andra killen vet jag inte riktigt vem det är =) Ser riktigt bra ut på bilderna! :thumbup: :thumbup:
hehe okej vem är du? =)
magicteddy
2005-05-25, 18:43
Jadu vet inte riktigt hur man ska förklara men Teddy heter jag iallafall , vi brukar kunna snacka då och då men du kanske kommer ihåg då jag fråga om nån gammal barndoms kompis till dig eller vad jag fråga , fråga även vad du hette ;) ;)
vill_bli_stor
2005-05-29, 18:30
Jadu vet inte riktigt hur man ska förklara men Teddy heter jag iallafall , vi brukar kunna snacka då och då men du kanske kommer ihåg då jag fråga om nån gammal barndoms kompis till dig eller vad jag fråga , fråga även vad du hette ;) ;)
Ok men då vet jag vem du är =)
tänkte börja skriva liten träningsdagbok i denna tråd om det går för sig, skriver när jag orkar...
Vilat från styrket nu i en vecka pga att jag fortsatt på min tatuering, körde första passet idag sen dess och då blev det bröst och axlar. Gick väl hyffsat..
Kör alltid utan pass
Bänkpress 90*10, 95*10, 100*6
Lutande hantelpress 40*6, 40*4, 37*7
(fick rejält ont i vänster deltoid)
Bröstmaskin (som hammerpress) 100kg(fulla magget)*20reps, 100*18, 100*15
Stående hantellyft åt sidan (en arm i taget, lutande) 11*12 *3
baksida axlar i cablecross 20*10 *3
sidolyft i cable 17*10 *3
Stående militärpress bakom huvud 40*12, 40*10, 30*10
21 set ala 35min även fast det var en pratkvarn på gymmet, rejält slut efter passet och har fortfarande ont i vänster deltoid. Tyckte det var skönt att köra bröst&axlar samma pass så jag ska nog fortsätta med det.
Gick även en prommis 55min imorse.
Allt för idag, imorgon blir det antingen vila eller ryggträning
Tjaooo
vill_bli_stor
2005-05-30, 14:16
morgonvikten idag låg på 116.4kg, en viktminskning på 0.5kg/v :thumbup: Har väl 8kg kvar ungefär :hbang:
tog en prommenix imorse men vilar från styrket idag.
Tjaoooooo
morgonvikten idag låg på 116.4kg, en viktminskning på 0.5kg/v :thumbup: Har väl 8kg kvar ungefär :hbang:
tog en prommenix imorse men vilar från styrket idag.
Tjaoooooo
Härligt! bara att fortsätta å kriga så försvinner de där kilona.
Håller på att kämpa jag med, sakta men säkert försvinner fläsket :D
Fyfan vad smälla de är i dom dära armarna dude!
O gluttarna.... men du, killen har tryck i gluteus ska ni veta!
Han e inte bara stor, han en en redigan kobra i SC också =)
puss mannen!
vill_bli_stor
2005-05-31, 16:22
Fyfan vad smälla de är i dom dära armarna dude!
O gluttarna.... men du, killen har tryck i gluteus ska ni veta!
Han e inte bara stor, han en en redigan kobra i SC också =)
puss mannen!
hihi sötnos *yourock*
ska vi smälla ett benpass imöra??
vill_bli_stor
2005-05-31, 16:34
Hej hej hallå alla gymråttor
Idag har jag tränat rygg&biceps och för första gången under hela deffen kände jag mig väldigt svag jämfört med tidigare pass. Fick gå ner en hel del i vikter och pallade knappt över 7-8 reps en endaste gång...
rygg
sittande rodd: 115kg*7, 100kg*6, 95kg*8
stående skivstångsrodd: 90kg*8, 100kg*7, 110kg*6(med remmar sista setet)
latsdrag med böjd stång(brett grepp): 100kg(fulla magget)*7reps, 90kg*4, 70kg*5 (remmar första och andra setet)
bejsäps
stående hantelcurl: 27kg*bom, 24kg*5, 21kg*4, 19kg*8(med lite fusk på slutet)
scottcurl i maskin: 50kg*12, 50kg*9, 40kg*9
skivstångscurl: 35kg*10+17kg*10, 35kg*10+17kg*10, 35kg*7+15kg*12
lite disco men fick skön pump, helt slut i kroppen redan efter första setet men det var bara att kämpa på, tråkigt att sänka vikterna men behövs det så behövs det :eating:
huvudsaken att man får maximal muskelkontakt. dock tycker jag att biccarna är ganska svårtränade (ett av mina problemområden, även axlarna)...
kul att man ser lite resultat av deffen också, ser allmänt smalare ut och ådrorna på armarna börjar poppa upp ganska rejält!
bumpar upp tråden senare ikväll igen med lite färska foton!
tack och hej!
vill_bli_stor
2005-05-31, 19:28
slänger upp några nytagna foton... den duktiga fotografen är min älskade flickvän :-) mobilkameror suger, iallafall min, men det är ju alltid nåt.
finns väl inga direkta "före-bilder" men jag kan iallafall se en tydlig förändring sen jag började deffa. inget tryck alls på bilderna heller, rätt missnöjd med axlarna och armarna på korten, det är faan inte lätt att posa :) får öva på stranden i sommar hä hä...
tjatar på med baksidan men jag gillar den posen, har exprimenterat lite med olika ljus och skuggor, men det är ganska svårt när man har en värdelöst taklampa.
here we go again motherfucker
Foto #1: Börjar med en vanlig baksida
Foto #2: En till baksida
Foto #3: Såhär kan man se ut när flickvännen gått loss på de få finnar man har ;)
Foto #4: Ännu en baksida
Foto #5: Foto taget 2 februari 2005
vill_bli_stor
2005-05-31, 19:34
3 till
#1 baksida
#2 baksida
#3 nåt slags kollage
smyger upp ett kort på flickvännen också ;)
Heter hon Ingrid Swede?
vill_bli_stor
2005-05-31, 19:57
Heter hon Ingrid Swede?
hah, näe
Fan det ser riktigt bra ut det där.
syns att det har hänt grejer sen du börja deffa.
Fyfan här jävlar hare smällt ser ja!
Dra åt helvete, lugna sig nu så inte sexpacket blir alltför synligt på stranden ffs =D
Börja spela wow och cs o ät lite mer chips nu =D
Huvudsaken är ju att gluttarna är symetriska =P
Skaru me o träna tidigt imöra förresten, du svarar ju inte på msn ditt slan =D
Pöss
vill_bli_stor
2005-06-02, 15:03
hejsan hej idag var jag iväg och körde lite lätt, triceps och lite axlar, kände mig väldigt trött i kroppen, har slarvat rätt mycket med maten senaste dagarna :(
triceps
pushdowns: 60kg(fulla magget)*15 *3
enarms-pushdowns-omvänt grepp: 20kg*12 *3
smal bänk: 70kg*10 *3
skullcrushers: 40kg*10 *3
axlar
stående militärpress lös stång: 40kg*15 *3
trapz med skivstång: 80*12, 110*10, 160*10, 110*10
baksida i cablecross: 20kg*15 *3
passets längd 30 min
kändes rätt bra, men jag har haft väldigt ont i högra armbågen en längre tid, idag kändes det av som bara den så jag fick gå ner och köra lite lättare. smal bänk var det längesen jag körde så jag tog en lätt vikt men det var ändå lite vingligt :em:
ps, jag vet att bilderna jag har lagt upp inte är av högsta kvalité, men det vore roligt med lite mer feedback, konstruktiv kritik, komplimanger( ;)), ja vad som helst
nu ska jag äta sparrissoppa och några pannkakor
tjoflöjt!
vill_bli_stor
2005-06-03, 18:14
tänkte att det kanske var bättre om tråden låg under kategorin träningsjournal.... så en admin får gärna flytta den
har ej tränat något idag, gymkortet har gått ut och jag ska tatuera mig på tisdag igen så det blir onödigt att köpa nytt just nu. ska ta ett rejält helkroppspass på måndagen och sen vila 1-2 veckor.
ikväll blir det deff-slarv med chips och godis, imorgon blir det ännu mer slarv för då ska jag öla, och på söndag blir det säkert bakis-pizza och 6 liter fanta. Så inte förrän på måndag blir det deff igen... önskar man hade bra karaktär åtminstonde 6 dagar/vecka
deffen går fortfarande framåt dock, har märkt att kläderna bara sitter bättre och bättre :hbang: men byxorna blir bara större och större så man får hängröv :cryout:. Har cirkus 6-7kg kvar till målvikten 110kg morgonvikt, är jag inte nöjd då så fortsätter jag ner till 105kg, dock känns det mycket lite med tanke på min längd men är man en speta så är man ;)
btw, upplägget på kost och träning stämmer ingenting just nu, kör enbart på känsla både när det gäller vad jag stoppar i mig och vad jag tränar.
"Tjena! Har du en italiensk tröja på dig?"
"Näe hur så?"
"Bara undrade, eftersom det hänger spaghetti i armarna på den"
:laugh: :cool:
vill_bli_stor
2005-06-05, 19:08
Ush, efter en hård helg med pizza, godis, öl, whiskey, diverse snapsar och groggar så längtar man efter att bli en seriös byggare igen imorgon. Det är skönt att slarva ibland men man får se till så att det inte blir en vana...
Tänkte också höra, jag är ute efter en såndär fet halskedja som alla stora killar har... det fanns bara puttefnutt på guldbutikerna här i stan så jag tänkte kolla om det finns nån hemsida där man kan beställa eller åtminstonde titta? Priset spelar ingen roll
Å jag lägger in en rätt skön bild på en polare som ganska nyligen muckat från lumpen (k4 arvidsjaur som fjälljägare). hahahahaha
Okey grattis till framstegen. Nu ska allan reda ut begreppen. I det här forumet lägger man endast upp bilder och därtill hörande snack. Sen finns det Träningsjournaler - där en hel del av dina inlägg hör hemma. Har man frågor kan man använda Träning&Kondition. Och sånt som inte kvalar in i ett annat subforum hamnar i Allmänt. Som smycken och grejor. Kan lova du får mängder med svar om du lägger en tråd där.
allan
magicteddy
2005-06-05, 19:17
Grattis till framstegen mannen! fortsätt så
vill_bli_stor
2005-06-05, 19:21
Tack!
Okey trodde inte det var så noga ;)
Tråden här tänkte jag använda som en liten dagbok också, jag tycker det är skitkul när andra skriver lite som inte handlar om styrke osv. Så jag använder tråden som bild/utveckling/träningsjournal/lite allmänt, men om det inte passar så slutar jag med det...
Om admins tycker att tråden passar bättre under Träningsjournaler så är det bara att flytta den.
Och det är ganska många som kikar in här har jag märkt (över 3k på dryga veckan) så jag tänkte att man kanske kunde få svar här..
tack tack
Okey grattis till framstegen. Nu ska allan reda ut begreppen. I det här forumet lägger man endast upp bilder och därtill hörande snack. Sen finns det Träningsjournaler - där en hel del av dina inlägg hör hemma. Har man frågor kan man använda Träning&Kondition. Och sånt som inte kvalar in i ett annat subforum hamnar i Allmänt. Som smycken och grejor. Kan lova du får mängder med svar om du lägger en tråd där.
allan
vill_bli_stor
2005-06-05, 19:22
Grattis till framstegen mannen! fortsätt så
tackar :cool:
Starta en journal istället!
allan
Tigerkotten
2005-06-05, 19:45
skapa en ny tråd istället i journal forumet så slipper dom flytta tråden, så kan du uppdatera med bilder hära istället :]
negative
2005-06-05, 23:45
Inga bilder på framsidan ? hittade 10 på ryggen
vill_bli_stor
2005-06-06, 13:09
okej skall göra det
näe jag har några kort på framsidan men jag är så missnöjd med den poseringen så det är lite pinsamt att lägga upp
har en fin sidechest på polarens kamera som jag ska lägga upp när han kommer hem (jobbar i norge)
men det kommer...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.