handdator

Visa fullständig version : Två ätardagar irad!

hubbabubba
2005-05-19, 18:11
Ska springa göteborgsvarvet nu på lördag! Funderar på att dra till med två ätardagar eller nja blir 1½ eftersom jag börjar nu =)
Är det ett bra idé? Inte fel med lite extra mycket god mat och godis!:D

Bra el. anus?

WHITEFOLKS
2005-05-19, 18:13
Jag skulle inte ta en ätardag FÖRE iaf (en kolhydratsdag isf) men efter så. Tror inte man vill vara alltför uppsvälld under ett sånt lopp :)

Djens
2005-05-19, 18:14
Energi in vs Energi ut.
som jag ser det:
Fett in <->Muskler ut

Överäta med omyttigheter för att sedan springa ett Långt? lopp.
Blir kardion under loppet längre än 90 minuter utan att du får i dig nåt under det blir musklerna lidande.

skaparn
2005-05-19, 19:15
Måste hålla med whitefolks där, jag ska också springa på lördag och har ägnat mig åt måttligt kolhydratladdande idag och tänker äta som vanligt imorgon, något mindre fibrer bara. Löpning har ju den effekten på magen att man vill antningen spy eller skita på sig.
Att svulla dagen innan lär inte ha positiv nettoeffekt, ät hellre lite extra pasta och lite mindre tonfick så blir det bra på lördagen.

skaparn
2005-05-19, 19:17
Energi in vs Energi ut.
som jag ser det:
Fett in <->Muskler ut

Överäta med omyttigheter för att sedan springa ett Långt? lopp.
Blir kardion under loppet längre än 90 minuter utan att du får i dig nåt under det blir musklerna lidande.

Snälla nån, ibland så finns det viktigare saker än att behålla varje gram muskelmassa. Resultat i tävlingen till exempel...?

WHITEFOLKS
2005-05-19, 19:22
Speciellt för löpning lär det vara ganska kass att ha dragit på sig 5kg extra att släpa runt på :)

Djens
2005-05-19, 19:31
Snälla nån, ibland så finns det viktigare saker än att behålla varje gram muskelmassa. Resultat i tävlingen till exempel...?

Han undrade om det var bra eller dåligt och jag skrev vad som var dåligt. Varför hoppa på mig för det? onödigt tycker jag.

King Grub
2005-05-19, 19:36
Det kan kännas väldigt tungt med kolhydrat- och vätskevikt att släpa på, i alla fall första halvan av loppet, om man inte är van att ladda upp på samma sätt vid långa träningspass.