handdator

Visa fullständig version : Rasistisk glass?

mela
2005-05-19, 17:50
Ännu fortsätter diskussionerna om att "Nogger black" är rasistisk precis som 88:an, min pojkvän sa precis att det inte är någon som säger att
"Magnum vit" är rasistisk. Det är väl precis samma sak? Eller ?

Karate_kid
2005-05-19, 17:52
Eller att biljard är en rasist sport. Den vita trycker ner alla dom andra färgerna för att till slut göra kål på den svarte!

usch jedanimej

Griip
2005-05-19, 17:56
bilar är rasistiska, iaf vita bilar. Dem svarta däcken bär upp den glänsande vita karossen.

Yankeee
Bowling? Schack? (4-0 btw)

mela
sant.. riktigt illa.. folk har för mycket fritid om man kommer på att glass är rasitsik och sedan startar en stor debatt om det..

nu dissa jag precis mig själv

Karate_kid
2005-05-19, 18:06

stfu! rasist.

skaparn
2005-05-19, 18:25

Bowling?

Karate_kid
2005-05-19, 18:26
Bowling?

Yankeee är lite vanskapt.

Yankeee
2005-05-19, 18:38
Bowling?

De färgade slår ner de vita?

Karate_kid
2005-05-19, 18:39
De färgade slår ner de vita?

men i vårt samhälle är ju inte det något fel ? det är ju inget rasitiskt!

Tomten
2005-05-19, 18:42

kollat på nyaste family guy? :D

RobbeliRobban
2005-05-19, 18:44
Tvätta är fan rasistiskt. Man sorterar, efter färgade och vita plagg. De vita får inte blandas med de svarta för då blir det farligt, men de andra färgerna får blandas hejvilt-utan respekt för att isolera deras särarter, medan den vita särarten är väldigt viktig. Det finns tamigfan eget tvättmedel för vit-och ett för färgade.

Karate_kid
2005-05-19, 18:45
Tvätta är fan rasistiskt. Man sorterar, efter färgade och vita plagg. De vita får inte blandas med de svarta för då blir det farligt, men de andra färgerna får blandas hejvilt-utan respekt för att isolera deras särarter, medan den vita särarten är väldigt viktig. Det finns tamigfan eget tvättmedel för vit-och ett för färgade.

sant.

Att tugga jordnötter som är saltade är oxå rasistiskt! STORA BRUNA kulor mot små vita kulor.Ja vet allt vad dom menar

Yankeee
2005-05-19, 18:48
kollat på nyaste family guy? :D

Nu har jag det :laugh:

Griip
2005-05-19, 20:11
sant.

Att tugga jordnötter som är saltade är oxå rasistiskt! STORA BRUNA kulor mot små vita kulor.Ja vet allt vad dom menar

hahaha.. jadu :D

kal_erixon
2005-05-19, 20:24
jag läste i en intervju att folk också anser att iglocola diskriminerar knarkande eskimoer

The real Animal
2005-05-19, 21:21
All landslagssport är rasistisk. Du måste ju vara svensk för att få vara med att leka. Vi måste börja kvotera in kvinnor och invandrare i landslagen och sedan tala om för hela värden att vi gör rätt och dom fel. Laget ska heta "Integrations och jämnställdhets laget"

Trance
2005-05-19, 21:32
Ännu fortsätter diskussionerna om att "Nogger black" är rasistisk precis som 88:an, min pojkvän sa precis att det inte är någon som säger att

Att 88:an var rasistisk var ett skämt. Anledningen till att nogger black ansågs rasistisk var eftersom nogger är likt nigger och att den lanserades med bakgrunder som man ansåg associerade till svarta, t.ex. grafittimålningar.

Magnum vit skulle inte vara rasistisk, men skulle nog vara rasistisk om den lanserades som "svanne vit" och med en svensk flagga/svenska miljöer i bakgrunden.

Nu säger jag inte att jag håller med i deras resonemang, men att säga att alla vita saker är rasistiska är ju rätt långt ifrån vad de sade.

Brought to you by know-it-all Trance

MEGA_MAN
2005-05-19, 21:40
Vet inte om den varit uppe innan.
Men nu kommer då uppföljaren:
http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?fill=0&id=JNFRROPRCOCQG&storlek=

TrasMannen
2005-05-20, 07:58
Att 88:an var rasistisk var ett skämt. Anledningen till att nogger black ansågs rasistisk var eftersom nogger är likt nigger och att den lanserades med bakgrunder som man ansåg associerade till svarta, t.ex. grafittimålningar.

Magnum vit skulle inte vara rasistisk, men skulle nog vara rasistisk om den lanserades som "svanne vit" och med en svensk flagga/svenska miljöer i bakgrunden.

Nu säger jag inte att jag håller med i deras resonemang, men att säga att alla vita saker är rasistiska är ju rätt långt ifrån vad de sade.

Brought to you by know-it-all Trance

Skönt att dom säger att graffiti är associerat till svarta.
så det är baaara svarta som gör grafittimålningar??
Det är ju mer rasistiskt i sånna fall.

Kwon
2005-05-20, 08:57

Nu är det väl inte färgen vit / svart som folk retat upp sig på utan namnet Nogger! :)

Nogger+ Black kombinationen skall tydligen ha fått folk att ta illa upp.

Tror ej färgade hade tagit illa upp av Glassen Magnum Svart tex.

ETK_TIS
2005-05-20, 09:12
Den nya Wiskas ( kattmat) är fn så rasistisk.

bosse_brutal
2005-05-20, 12:27
Vet inte om den varit uppe innan.
Men nu kommer då uppföljaren:
http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?fill=0&id=JNFRROPRCOCQG&storlek=

hahaha :thumbup:

mela
2005-05-20, 14:53
Den nya Wiskas ( kattmat) är fn så rasistisk.

Varför då?

Trance
2005-05-20, 15:03
Skönt att dom säger att graffiti är associerat till svarta.
så det är baaara svarta som gör grafittimålningar??
Det är ju mer rasistiskt i sånna fall.

Nej, det handlar var det kom ifrån. Att whiggers tar efter är bara patetiskt, det är fortfarande "deras" kultur ursprungligen.

ETK_TIS
2005-05-20, 15:31
Varför då?

Har du sett den ? hur intelligent framställer den asiater ?

mela
2005-05-20, 15:32

ajo det är sant...
vet även hur kompisar driver med den "kattemat"

Kwon
2005-05-20, 15:40

Jag tycker inte att den framställer asiater som mer eller mindre intelligenta, däremot att kinesisk kattmat skulle smaka sämre än Whiskas och att asiatiska damer kan ha vissa problem med det svenska språket "kattamat" :D

Scans reklam är också lite rolig, som om att alla pappor var samuraj på dagarna och familjefar på kvällen :laugh:

WHITEFOLKS
2005-05-20, 15:46
Nja även i NY så var det väldigt blandat vilka som målade, latinos, vita, svarta, asiater.

jwzrd
2005-05-20, 15:58
Nej, det handlar var det kom ifrån. Att whiggers tar efter är bara patetiskt, det är fortfarande "deras" kultur ursprungligen.

Helt nytt för mig att det skulle vara svarta (folk någonstannanjävlastansifrån) som tog hit grafiti. Låter som bajsprat?

mela
2005-05-20, 15:59
men det är väl inte grafitti ? utan kritpenna ritat på svart griffeltavla ?

Kwon
2005-05-20, 17:38
Vilken glass-reklam är detta då?

http://www.tye.ca/pictures/494.jpg