Visa fullständig version : Don´t you just love Sweden!!!
"TV-licens införs för alla med mobiltelefoner"
En TV-licens införs på alla i Sverige som äger en mobiltelefon. Det säger Radiotjänst vd Lars Lindberg. Om du idag inte betalar TV-licens och köper en mobiltelefon måste du enligt lagen betala TV-licens.
Tidningen Mobil (http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200505/19/20050519093355_MKF135/20050519093355_MKF135.dbp.asp)
HAhahahahahahahahahaha :smash: :smash: :smash:
Beror ju på vilken typ av mobil man köper isf...(edit) nehe...gäller alla mobiler, cp land.
jag använder min tlf att prata i och smskriga, inte glo på tv och spela spel.
Måste ju vara dom som har typ 3 eller nåt?
Vi med vanliga nät kan det bara inte gälla??
Dags o byta tioll kontantkort då.
82 dagar kvar i landet.. 82 dagar kvar i landet.. 82 dagar kvar i landet..
Herkulez
2005-05-19, 15:28
ja va säger man *screwy*
Tricklev
2005-05-19, 15:29
:laugh:
Dumleman
2005-05-19, 15:31
Men radiotjänst i mitt rövhål. Det är bara att ignorera dem. Precis som det bara är att ignorera dem när de vill in och kolla om man har tv. Hur skulle de kontrollera att alla som har mobil har tv-licens?
Pellefant
2005-05-19, 15:42
Hur skulle de kontrollera att alla som har mobil har tv-licens?
Samkörning av register. (Lyllos dem med kontantkort)
Dumleman
2005-05-19, 15:47
Samkörning av register. (Lyllos dem med kontantkort)
Är inte det olagligt?
Haha det är rätt, jag har också tröttat på det här jävla landet :laugh:
81 för mig.
:thefinger
Nästa grej lär ju bli kalsong licens.
Pellefant
2005-05-19, 16:38
Lägg ner nu va, om det inte går att se tv i telefonen så kommer det inte bli nån tv-licens på det.
kan de baka in licensen i skatten ngn gång så vi slipper tramset?
lill biffen
2005-05-19, 16:46
Hahaha :laugh: , skönt att man inte kommer stanna här allt för länge. :booty:
Med den höga skatt vi har här så tycker jag att man borde få allt gratis.
Med den höga skatt vi har här så tycker jag att man borde få allt gratis.
Det låter trevligt, jag tycker du ska jobba för att göra så att det blir så.
Det låter trevligt, jag tycker du ska jobba för att göra så att det blir så.
Jag är på gång *grr27*
subliminal
2005-05-19, 17:31
Håller med! Som det är nu så kostar det ju massor bara att administrera skräpet.
Megatuttarna
2005-05-19, 17:35
Är inte det olagligt?
Att samköra register myndigheter emellan? Nope.
Det är snarare raka motsatsen. Allt ska ske elektroniskt, myndigheter ska dela på databaser och vara väl förgrenade i varandra på så sätt. Förvaltningen ska dra större nytta av IT och en massa annat tjafs.
Det här var det jävligaste jag någonsin hört!!!
Jag SKAAAAAAAAAAAAAA FQAN inte betala för ngt jag inte använder ett skit!!!!! *grr27* *grr27* *grr27* *grr27* *grr27*
Ehm, är detta något i den där nya "medieavgiften". Låter skumt.
Kan dom inte i sann 2000-talsanda inse att TV inte längre är en icke-exkluderbar vara så att vi slipper tvingas att betala kollektivt. Då först slipper vi tramset.
Kan dom inte i sann 2000-talsanda inse att TV inte längre är en icke-exkluderbar vara så att vi slipper tvingas att betala kollektivt. Då först slipper vi tramset.
Det betyder iofs att alla sändningar måste sluta marksändas alt kodas. Vad får dig att tro att det skulle bli bättre och hur ska då de statliga kanalerna finansieras?
AcidSleeper
2005-05-19, 18:51
Det bästa som skrivs tycker jag är detta:
Skulle vi stöta på någon utländsk invånare som har varit här mer än två veckor och har en mobiltelefon får vi väl ta ut TV-licens även av den personen, säger Lars Lindberg.
Iofs så är ju lagen väldigt klar när det gäller TV-mottagare, och om du har en sådan så ska du betala. och om det går att ta emot TV-signaler i mobilen så ska du självklart betala enligt lag iaf! ;)
Däremot kan Lindberg inte mena att alla med mobiltelefon ska betala även fast de inte har en sådan telefon.
Men som Grahn säger så hoppas de trycker in skiten i skatten istället så slipper vi detta trams!
HAHAHA såg Herkulez avatar (Pez och Jarod) :laugh: :laugh:
victor_n
2005-05-19, 18:56
jaha nu e jag inte bara less på det här landet.. jag är jätte less på det..
glöm nu inte bort mansskatten oxå.. mona salin lär väll göra allt för att få igenom det lagförslaget=/
Lillgrabben
2005-05-19, 18:57
Det bästa som skrivs tycker jag är detta:
Iofs så är ju lagen väldigt klar när det gäller TV-mottagare, och om du har en sådan så ska du betala. och om det går att ta emot TV-signaler i mobilen så ska du självklart betala enligt lag iaf! ;)
Förvisso kan det vara så, MEN;
Om jag inte har en boxer efter att det analoga nätet stängts av så borde jag inte kunna tvingas att betala licensavgiften.
I ett papper jag fick av "licensnissarna" för ett tag sedan stod det att " om man har möjlighet att ta mot marksända tvsignaler så skulle man betala licenspengarna". Snart är det så att utan boxer - ingen marksänd teve.
Det betyder iofs att alla sändningar måste sluta marksändas alt kodas. Vad får dig att tro att det skulle bli bättre och hur ska då de statliga kanalerna finansieras?
Bättre blir det för att jag får möjligheten att inte betala för Robinson eller Riket. PPV! Hur svårt ska det vara för (s)verige att förstå vitsen med? Och ja, de måste kodas, det är inte svårare än vad det är att koda någon annan kanal, en dekoder behöver heller inte vara något märkvärdigt, speciellt inte om man tänkt börja sända digitalt då folk ändå ska byta ut apparaterna alternativt sätta in en box. Fusket med dessa kommer inte ens vara i närheten av fusket med licensen idag.
Och det sista vittnar verkligen om hur länge du legat i marinaden. Ska vi ha statliga kanaler får de finansieras av de som använder dom, de kan fortfarande vara reklamfria förutsatt att tillräckligt många är beredda att betala den avgift det krävs för att dekoda sändningen. Om inte tillräckligt många är beredda att betala detta, vad har den då för existensberättigande idag?
Bättre blir det för att jag får möjligheten att inte betala för Robinson eller Riket. PPV! Hur svårt ska det vara för (s)verige att förstå vitsen med? Och ja, de måste kodas, det är inte svårare än vad det är att koda någon annan kanal, en dekoder behöver heller inte vara något märkvärdigt, speciellt inte om man tänkt börja sända digitalt då folk ändå ska byta ut apparaterna alternativt sätta in en box. Fusket med dessa kommer inte ens vara i närheten av fusket med licensen idag.
Och det sista vittnar verkligen om hur länge du legat i marinaden. Ska vi ha statliga kanaler får de finansieras av de som använder dom, de kan fortfarande vara reklamfria förutsatt att tillräckligt många är beredda att betala den avgift det krävs för att dekoda sändningen. Om inte tillräckligt många är beredda att betala detta, vad har den då för existensberättigande idag?
Marinaden? Okej att du inte ser ngn nytta med en statlig kanal som motvikt till alla komersiella men att antyda att jag skulle vara på ngt sätt indoktrinerad är löjligt.
För vissa är inte TV bara en vara och pengar allt.
81 för mig.
:thefinger
FU?? vart?
MÅnga som sticker verkar det som. :) Jag slipper också tv-licens och smarriga skatter i en termin snart. :cool:
Eller så handlar det om att man att det står så i lagen nu. Men att det också var uppe ett lagförslag som ändrade att man var tvungen att kunna se alla tv-program för att vara tvungen att betala avgift och ej enstaka som nu.
Men det är lättare att blir arg på en aftonbladet-rubrik.
Frippe_L
2005-05-19, 22:38
En TV-licens införs på alla i Sverige som äger en mobiltelefon. Det säger Radiotjänst vd Lars Lindberg. Om du idag inte betalar TV-licens och köper en mobiltelefon måste du enligt lagen betala TV-licens.
Va? jobbar farsan på Radiotjänst? jag trodde han var industriarbetare, då får jag upp och slå han på käften i morron ;)
ne men ärligt, detta var lite väl korkat, även för att komma från ett staligt bolag!
FU?? vart?
Montreal.
:thumbup:
bear.flowertwig
2005-05-20, 20:48
MÅnga som sticker verkar det som. :) Jag slipper också tv-licens och smarriga skatter i en termin snart. :cool:
Ungafär samma gnällspikar som tjurar varje gång. Tycker det vore rätt skönt om de för en gång skull gjorde allvar av löftet att lämna landet... *rolleyes*
Marinaden? Okej att du inte ser ngn nytta med en statlig kanal som motvikt till alla komersiella men att antyda att jag skulle vara på ngt sätt indoktrinerad är löjligt.
För vissa är inte TV bara en vara och pengar allt.
Du tycker det är löjligt. Jag tycker att det enda löjliga är hur du vägrar se andra sätt än kollektivt tvång för att finansiera din statliga TV.
WHITEFOLKS
2005-05-20, 22:18
svt är bra, de brukar ha bra sändningar från olika sportevenemang vilket i stort sett är det enda jag tittar på på tv :)
Ungafär samma gnällspikar som tjurar varje gång. Tycker det vore rätt skönt om de för en gång skull gjorde allvar av löftet att lämna landet... *rolleyes*
och vad snackar du om?
bear.flowertwig
2005-05-20, 22:57
och vad snackar du om?
Läs det igen om det var svårt att förstå. *slap*
Läs det igen om det var svårt att förstå. *slap*
jo, jag undrar vilka gnällspikarna som inte ska lämna landet är..
Du tycker det är löjligt. Jag tycker att det enda löjliga är hur du vägrar se andra sätt än kollektivt tvång för att finansiera din statliga TV.
Det som var löjligt är att du försökte beskriva mig som indoktrinerad, sen fortsätter du iofs med din travesti på debatt där du talar om för mig vad jag tycker och tänker.
Ta gärna och förklara för mig hur en statlig allmän kanal kan finansieras utan avgifter/skatt.
Att samköra register myndigheter emellan? Nope.
Det är snarare raka motsatsen. Allt ska ske elektroniskt, myndigheter ska dela på databaser och vara väl förgrenade i varandra på så sätt. Förvaltningen ska dra större nytta av IT och en massa annat tjafs.
så är det väl inte?
man måste ju ha tillstånd för att samköra register. Det är jag nästan säker på ska kolla upp det.
så är det väl inte?
man måste ju ha tillstånd för att samköra register. Det är jag nästan säker på ska kolla upp det.
Myndigheterna får väl tillstånd rätt lätt iofs.
Myndigheterna får väl tillstånd rätt lätt iofs.
men dom måste kunna motivera syftet inte bara att dom vill samköra. Är nyttan större än vad man bedömmer ev. risk och skada för individen så får man tillstånd om jag har förstått det rätt och det där är ju en tolkningsfråga och jag tänker inte gå in i en tolkning om vad som är rätt och fel för ingen kan få rätt i den. Men visst kan även jag vara lite skeptisk till all information vi har lagrad om oss och vad som kan hända om dom kommer i fel händer. Demokrati är skör och behöver bevakas. Därför anser jag bl a att det är viktigt att rösta.
oj, blev lite långt .....
Det som var löjligt är att du försökte beskriva mig som indoktrinerad, sen fortsätter du iofs med din travesti på debatt där du talar om för mig vad jag tycker och tänker.
Ta gärna och förklara för mig hur en statlig allmän kanal kan finansieras utan avgifter/skatt.
Jag har flera gånger skrivit att jag vill ha en TV där man betalar för det man tittar på, inte tvångsdebiteras för en TV som någon bestämt är "kvalitets-TV". Du verkar inte uppfatta det utan fortsätter tjata på med frågor som om statlig TV vore en förutsttning för reklamfri TV, därav mitt prat om marinaden. Travesti på debatt blir det för att du väljer att inte förstå vad jag skriver.
Hur tar man betalt för Canal+, Viasat Sport, TV1000 eller FilmNet (förr)? Varför skulle inte det gå att implementera på ett reklamfritt alternativ med "oberoende TV" så att du och de andra som vill ha det kan betala för sig och inte tvinga mig att dela kostnaden.
Survivor
2005-05-21, 14:12
don't you just love sweden[/URL]
nope, fucken hate it.
Rockhard
2005-05-21, 14:20
nope, fucken hate it.
Bara att packa väskan då. Vi lär ju inte sakna dej :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.