Logga in

Visa fullständig version : bibeln

påven
2005-05-18, 18:30
http://home.comcast.net/~balivandi/fark/BibleWarningLabel.jpg

victor_n
2005-05-18, 18:36
http://home.comcast.net/~balivandi/fark/BibleWarningLabel.jpg

HAHA klockrent :D

Bolio
2005-05-18, 18:40
Skittråkigt. Dumma ateister. Ateism var coolt för typ 100 år sen, nu är det lite uttjatat.

Dipshit
2005-05-18, 18:42
(jag läser inte bibeln).. men det har funnits motståndare till bibeln ända sen den skrevs..
blir det roligare av att man gör en sån bild?
samma budskap, men omkastad text och gjord i exempelvis photoshop..

jwzrd
2005-05-18, 18:45
Skittråkigt. Dumma ateister. Ateism var coolt för typ 100 år sen, nu är det lite uttjatat.

Inser du inte.. osv.

Bolio
2005-05-18, 18:48
Inser du inte.. osv.

Jodå, det var ju därför jag skrev som jag skrev.

jwzrd
2005-05-18, 18:50
Jodå, det var ju därför jag skrev som jag skrev.

Så utomordentligt töntigt!

Niclas03
2005-05-18, 18:51

Och alla religöspredikare börjare inte bli tjatiga? Du är förmodligen kristen och du är förmodligen lättlurad. Vilket iofs inte är så konstigt. Det finns ju flera miljoner andra som tänker likadant.

jwzrd
2005-05-18, 18:53
Och alla religöspredikare börjare inte bli tjatiga? Du är förmodligen kristen och du är förmodligen lättlurad. Vilket iofs inte är så konstigt. Det finns ju flera miljoner andra som tänker likadant.

Haha men börja nu inte grina för att han trackar dig för att du är precis lika religiös i din ateism som bolio är i sin hinduism. Det är inte lätt att vara kurdisk hindu. :D

Bolio
2005-05-18, 18:56

Nej, jag är kurd och inte ett dugg kristen. Men jag är trött på "ateism": tron att vetenskap, logik och andra former av villfarelse är Sanningen, medans religion är rena lögner - som att vi apor skulle kunna "äga" sanningen.

jwzrd
2005-05-18, 19:01
Nej, jag är kurd och inte ett dugg kristen. Men jag är trött på "ateism": tron att vetenskap, logik och andra former av villfarelse är Sanningen, medans religion är rena lögner - som att vi apor skulle kunna "äga" sanningen.

Dom två är väl ändå inte två uteslutande "trosläror"?

Bolio
2005-05-18, 19:04
Dom två är väl ändå inte två uteslutande "trosläror"?

Nä, men det kändes respektabelt och fint att få klargöra det att jag är av kurdisk härkomst innan vi fortskred med vidare konversation. Du vet hur det är.

jwzrd
2005-05-18, 19:21
Nä, men det kändes respektabelt och fint att få klargöra det att jag är av kurdisk härkomst innan vi fortskred med vidare konversation. Du vet hur det är.

Japp, jag kände mig tvungen att förtrycka dig en smula för att du är hindu också! Samma anledning :)

Fatalist
2005-05-18, 19:39
hahaha älskar sånt här :bow:

victor_n
2005-05-18, 19:47
vill inte alls egga upp någon! men att tro på att någon fjolla i himlen skapat allt på jorden är lika trångsynt som att Paris Hilton har en IQ på 2 *rolleyes*

Mart|n
2005-05-18, 19:50
vill inte alls egga upp någon! men att tro på att någon fjolla i himlen skapat allt på jorden är lika trångsynt som att Paris Hilton har en IQ på 2 *rolleyes*

Exakt, hon har mer. Vad innebär det för fjollan i himlen då? :D

Menigar
2005-05-18, 19:51
Kolos intelligensreserv har sagt sitt. Nu är det bara att lägga ner med all vidare diskussion, sanningen har presenterats!

z_bumbi
2005-05-18, 20:03
Exakt, hon har mer. Vad innebär det för fjollan i himlen då? :D

Minst 2,5. :D

Om bibeln skulle släppas utan att vara en religös bok så skulle den mycket möjligt kunna få sådana varningstexter på omslaget.
Det är mycket våld och sex i den boken. :cool:

Edit: Som den första varningstexten i alla fall, den andra är lite väl utflippad även om redan etablerade religioner skulle tycka något som i den texten.

vikingur
2005-05-18, 20:07
Märkligt nog så är bibeln ändå då och har varit i många år mest såla boken på marknaden någonsin. Undra sa flundra

jwzrd
2005-05-18, 20:11
Kolos intelligensreserv har sagt sitt. Nu är det bara att lägga ner med all vidare diskussion, sanningen har presenterats!

Sarkasm! Blev nästan lite kåt där :D

Sheogorath
Märkligt nog så är bibeln ändå då och har varit i många år mest såla boken på marknaden någonsin. Undra sa flundra

Folk gillar våld och sex.

Eller som någon sa: en miljard flugor kan inte ha fel; ät skit.

jwzrd

Brittney Spears och Aguilera säljer rätt bra dom med. Undra sa flundra

Yankeee
2005-05-18, 20:12

Jaha?

Bolio
2005-05-19, 02:33

Hur vet du vad som är trångsynt? Är det inte trångsynt att skriva tillskriva saker värden precis så som du gjorde?

Att tro (eller "veta") att Gud inte finns är precis lika dumt som att tro att Gud finns. Fast Gud finns ju överallt runtomkring oss. Gud skapar oss samtidigt som vi skapar Gud - immanent kausalitet kallade pantheisten Spinoza det för. Och det kan jag bevisa.

Trance
2005-05-19, 04:02
Sedan behöver det ju inte vara en kommentar till just om Gud finns eller inte, utan en kommentar till innehållet i bibeln. Den innehåller ju rätt mycket saker som många kristna fördömmer idag.

Hur som helst, man kan aldrig veta om Gud finns eller inte. Jag tror inte på det, jag ser ingen anledning att göra det heller. På samma sätt som jag inte tror att det finns rosa rymdvarelser på Mars. Det kan ju dock finnas, men jag har inte sett något som visar på det.

Karelin
2005-05-19, 05:55

Skönt att Bibeln inte är världens mest tryckta skrift längre utan värdigt förbi begången av IKEA - katalogen. Vad säger det om religionens framtid ^^

hangatyr
2005-05-19, 06:19
Skönt att Bibeln inte är världens mest tryckta skrift längre utan värdigt förbi begången av IKEA - katalogen. Vad säger det om religionens framtid ^^

billy i stället för jesus, kamprad i stälete för GUD?