handdator

Visa fullständig version : Ingen sömn!

Langster
2005-05-18, 03:46
Har inte sovit ett dugg i natt. Ingen aning varför. Drack en kopp kaffe efter lunch igår och det var allt. Inte tränat. Inte gjort nåt ovanligt, en helt vanlig dag. Trots det var jag inte det minsta trött när jag la mig... Timmarna gick... Det började bli ljust och fåglarna kvittrade så jag blev ännu mer pigg.

Varför blir det så? Jag brukar inte ha några sömnproblem när jag väl lägger mig.

Nu skiter jag ens i att försöka iaf, sticker till jobbet så jag kan gå hem tidigt istället. Vet att jag kommer vara dödstrött om ett par timmar... :(

Allan
2005-05-18, 03:49
Det är medelåldern Langster :D Händer mig emellanåt, men framförallt när jag är verkligt utvilad. Det bästa man kan göra är att inte stressa upp sig. Vore du trött hade du sovit, men givetvis kommer du att bli lite seg i eftermiddag. Ha en bra dag!

allan

muddler
2005-05-18, 07:00
det där brukar hända mig också ibland, och det värsta man kan göra är som allan säger att stressa upp sig, du dör inte av det, jag låg i princip sömnlös i 4-5dagar i sträck, berodde b.l.a på att jag precis börjat på ett nytt jobb.....brukar tänka att jag kan sova "sedan" brukar funka :thumbup:

Nils.R
2005-05-18, 07:06
Brukar ligga och fokusera på min andning och tänka ngt i stil med "sov sov sov",låter lite skumt men det funkar för mig :D

Piranha
2005-05-18, 07:41
Det finns ju några klassiker om man har problem att somna , det sämmsta man iaf kan göra är att ligga kvar i sängen och vänta på att somna.

Varm mjölk.
Sex.
Ett glas rödvin ( funkar superbra på mig )
Gå upp och läs nån halvtimme timme och försök igen.

Langster
2005-05-18, 07:47
Sex.
Ett glas rödvin ( funkar superbra på mig )
Jag vet!!! Hade jag haft tillgång till en kvinna eller en flaska vin hade det inte varit några problem... Hade inte ens nån oläst bok. :furious:

... men givetvis kommer du att bli lite seg i eftermiddag. Ha en bra dag!Ehh... jag är redan MYCKET seg och vid den här tiden brukar jag inte ens ha kommit till jobbet. ;)

Piranha
2005-05-18, 07:52
Jag vet!!! Hade jag haft tillgång till en kvinna eller en flaska vin hade det inte varit några problem... Hade inte ens nån oläst bok. :furious:

Ehh... jag är redan MYCKET seg och vid den här tiden brukar jag inte ens ha kommit till jobbet. ;)

Du får införskaffa en för ändamålet , jag brukar alltid ha en flaska stakvinsglögg ( den håller sig längre ) utifall man får svårt att sova , varm alkohol , sen är de gonatt direkt ..

Baha
2005-05-18, 08:04
Det där hände mig förut, nu har jag inte sovit på 5 månader, alla muskler är borta och jag kan inte längre få upp den *cry*

vill inte skrämma dig alltså, men chansen är stor att du sovit för sista gången

Jag tycker såna där valerina tabletter funkar för att kunna somna.

MacLeod
2005-05-18, 08:09
Överdoserar du med koffein nu då för att hålla dig vaken?

hobbitar
2005-05-18, 08:15

Du behöver inte en kvinna för att ha sex, toapapper räcker gott och väl :D

JJ
2005-05-18, 08:21
Det där händer mig lite då och då, speciellt på våren då det börjar bli ljusare och jag glömmer att mörklägga hela lägenheten. Man får rätt mycket vila ändå när man ligger där, försök att blunda och tänka på Natalie portman istället för att stressa upp dig över utebliven sömn.

Langster
2005-05-18, 09:08
Överdoserar du med koffein nu då för att hålla dig vaken?
JA! Och nikotintugummin som jag stulit från nån på jobbet... De funkar rätt bra faktiskt!

Langster
2005-05-18, 09:10
Du behöver inte en kvinna för att ha sex, toapapper räcker gott och väl :D
Mmmh, blev halvdåsig i en halv minut, sen var det ligga och stirra i taket igen... Ett otal ggr blev resultatet detsamma så jag gav upp den idén också.

Biceps
2005-05-18, 09:12
Ojdå... mitt problem är omvänt, jag hinner knappt med att sova fast kroppen vill ha mer... kommer hem efter träning vid tolvtiden o väckarklockan ringer kl 6... :( men men det dör man inte av, får ta igen det på helgerna

Power
2005-05-18, 10:00
Leta fram ett korsord i nån gammal tidning. Det somnar du definitivt av!!!
:sleep:

Piranha
2005-05-18, 10:08
Mmmh, blev halvdåsig i en halv minut, sen var det ligga och stirra i taket igen... Ett otal ggr blev resultatet detsamma så jag gav upp den idén också.

Jag bor också i Solna , jag kan komma över med gummiklubban och släcka lyset annars :)

Langster
2005-05-18, 10:43
Mmmh... Visst, jag ringer vid 3-4 nästa gång det händer. Alltid redo med stora klubban va?

aidee
2005-05-18, 10:52
hehe jag skulle tippa på att det är mer poppis med toapapper framför att väcka tjejen vid 4 på natten, "öhh kan vi ha sex en stund så jag kan sova sen" ;)

Jag har btw också sömnproblem, känns som kroppen är inställd på ett dygn med ca 28 timmar.

Pez
2005-05-18, 11:18
Jag bor också i Solna , jag kan komma över med gummiklubban och släcka lyset annars :)
Vafan Pirre..vill du ligga med Lange så hymla inte med det - säg vad du vill istället. *slap*

Piranha
2005-05-18, 11:29
Vafan Pirre..vill du ligga med Lange så hymla inte med det - säg vad du vill istället. *slap*

jag trodde inte han ville ( därav klubban )

Dipshit
2005-05-18, 11:36
hehe jag skulle tippa på att det är mer poppis med toapapper framför att väcka tjejen vid 4 på natten, "öhh kan vi ha sex en stund så jag kan sova sen" ;)

Jag har btw också sömnproblem, känns som kroppen är inställd på ett dygn med ca 28 timmar.
känns verkligen så! eller iaf 26 h.. hade varit utmärkt...

en annan sak:
innan kunde jag ligga o kolla film/TV på kvällarna, då vart man skittrött sen..
men nu när det blivit mer tid framför datorn så blir jag nästan bara piggare med tiden!

Achryl
2005-05-18, 11:43

Vi har en dygnsrytm på 25 timmar, så inte så konstigt att det känns så. Försök där man stängt in en människa i ett mörkt rum har visat att dygnsrytmen förskjuts med en timme varje natt. Efter 24 nätter ligger man altså en dag efter.

DTH
2005-05-18, 12:11

en annan sak:
innan kunde jag ligga o kolla film/TV på kvällarna, då vart man skittrött sen..
men nu när det blivit mer tid framför datorn så blir jag nästan bara piggare med tiden!

Så e det för mig med.. :-/ Måste va nåt med datorn kanske?

Myten
2005-05-18, 12:15
Börja med att titta på de filmer du fått, blir du inte trött av det så funkar ju alltid klassikern, dra en trallare.....

zanzi
2005-05-18, 12:21

:thumbup:

gasoliner
2005-05-18, 12:21
jag håller med Baha, jobbar skift och har svårt att ställa om till förmiddagsskiftet .

Jag köpte "Valerina natt" (milt lugnande) på lokala matbutiken,jag kör bara halv dos de nätterna mellan Sön,måndag då jag ska gå förmiddag på måndagen.

har funkat superbra, är mycket piggare hela veckan sedan.
så mitt tips är att köpa hem dem, de är suveräna när det är "omöjligt" att somna.

heltzonicka
2005-05-19, 00:20
Rök en liten cigg med hasch - Kabom och du kan fan somna ståendes.

Megatuttarna
2005-05-19, 00:26
Ta några roppar. Vid såna här tillfällen är det ok, ge bara fan i rödtjutet.

Jense
2005-05-19, 05:37
fyll upp sovrummet med koldioxid

B-jay
2005-05-19, 07:42
jag håller med Baha, jobbar skift och har svårt att ställa om till förmiddagsskiftet .

Jag köpte "Valerina natt" (milt lugnande) på lokala matbutiken,jag kör bara halv dos de nätterna mellan Sön,måndag då jag ska gå förmiddag på måndagen.

har funkat superbra, är mycket piggare hela veckan sedan.
så mitt tips är att köpa hem dem, de är suveräna när det är "omöjligt" att somna.

Jag har testat Valerina och det händer verkligen inte ett skit.
Ligger mest och tänker på när dom ska "kicka in" men det händer aldrig, istället stör det mig att dom inte ger någon effekt och jag blir piggare istället! :cryout:

JJ
2005-05-19, 07:48
Ligger mest och tänker på när dom ska "kicka in" men det händer aldrig, istället stör det mig att dom inte ger någon effekt och jag blir piggare istället! :cryout:
Mina hjälper en gång, sen måste jag ha uppehåll ett långt tag. Smakar skit gör de också...

takjens
2005-05-19, 07:49
Låter som mig... fast det är dom senaste 2nätterna jag inte sovi nå och nu när man ska börja jobba så måste man va fräsh så in i duschen... och där svartna det för ögona och jag svimma.. ren utmattning kanske? :(

palme
2005-05-19, 08:55
Ambien ska var jävligt effektivt :D Folk gör de tokigaste saker på de små pillren.

gasoliner
2005-05-19, 12:33

Testa då den starkare varianten "Valerina Forte" 2,5 gånger doseringen..
angående smaken så ska de nog knappast tuggas o sugas på..gottegris. *slap*

Bolio
2005-05-19, 13:32
Flunitrazepam? Diazepam? Alprazopam? Propavan? Imovane? Stilnoct? Zaleplon? Det finns ju gott om läkemedel som verkligen fungerar, varför betala onödiga pengar för skit som inte ens funkar?

Pez
2005-05-19, 14:01
Flunitrazepam? Diazepam? Alprazopam? Propavan? Imovane? Stilnoct? Zaleplon? Det finns ju gott om läkemedel som verkligen fungerar, varför betala onödiga pengar för skit som inte ens funkar?
Läkemedel är ofta bara ett sätt att angripa symptomen och inte problemet.
Att se till läkemedel för att man upplever lättare sömnrubbningar är inte ett alternativ, egentligen. Jag har sett folk bli helt körda i skallen genom ett sånt tänkande (sömnisar för att sova, uppåtpiller för att orka - ond cirkel).

Bolio
2005-05-19, 14:08
Läkemedel är ofta bara ett sätt att angripa symptomen och inte problemet.
Att se till läkemedel för att man upplever lättare sömnrubbningar är inte ett alternativ, egentligen. Jag har sett folk bli helt körda i skallen genom ett sånt tänkande (sömnisar för att sova, uppåtpiller för att orka - ond cirkel).

Jo, jag med. Jag käkar aldrig tabz för att sova. Faktiskt inte. Jag låter hellre bli att sova. Å andra sidan är jag alltid trött så det behövs nog inte heller. Men om man nu bestämt vill käka piller för att sova tycker jag att man hellre ska lägga sina pengar på shit that really workz än "lagliga alternativ". Eller vad det nu ska kallas.