handdator

Visa fullständig version : Du är vad du äter.

Ignatius
2005-05-17, 18:37
Tänkte tipsa om programmet "Du är vad du äter" som börjar på TV3 ikväll klockan 8. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, jag har bara sett reklamen för det. Det kanske kan vara underhållande.

Du är vad du äter
Brittisk realityserie från 2004.
Har du egentligen en aning om hur mycket fett, salt och konstiga konserveringsämnen du gladeligen tuggar i dig på en vecka? Det har i alla fall inte familjerna som får besök av näringsexperten Gillian McKeith i den nya brittiska realityserien Du är vad du äter.

Har du länge misstänkt att engelsmän äter mycket fet mat och dricker mycket öl? I den här nya serien får du dina värsta misstankar bekräftade. Många engelsmän verkar tro att de äter nyttigt när de sätter i sig en härlig curryrätt eller lite traditionell fish and chips. Men om näringsexperten Gillian McKeith får bestämma så är det inte vad som står på menyn. I den här serien besöker Gillian engelska familjer som lider av övervikt, dålig andedräkt, diarré, allmän trötthet och håglöshet och ger dem chansen till ett nytt liv.

I början av varje program visar Gillian upp exakt vad familjen i fråga stoppar i sig på en vecka. Chockerande volymer och skrämmande fetthalter i kombination med Gillians träffsäkra analyser av alla åkommor som familjen kan tänkas lida av motiverar dem att byta livsstil.

Gillian byter ut den undermåliga maten mot näringsrik kost och familjerna sina feta, trötta dagar mot en sundare, lyckligare tillvaro. Om de lyckas hålla sig borta från skräpmaten, vill säga…
Premiär 17/5
Tisdagar kl 20:00

Zakath
2005-05-17, 18:40
Verkar intressant, ska försöka få resten av familjen att kolla också ;)

Arnesson
2005-05-17, 18:43
Skabbigt att se ju. Vaför vill man se feta människor käka skabbmat?

Karate_kid
2005-05-17, 18:44

varför vill man se två hundar ha sex ? Eller oj det kanske bara är jag.

ölobrännvin
2005-05-17, 18:46
Det verkar ju bara vara ännu en av dessa jävla brittiska billighetsprogram, fast kanske lite intressant ändå, men jag ser nog hellre på pianisten på min video tror jag.

blekfet2
2005-05-17, 18:48

haha...då får man själv upp sin motivation :)

Arnesson
2005-05-17, 18:51
varför vill man se två hundar ha sex ? Eller oj det kanske bara är jag.

Det vill väl alla? :D

Arnesson
2005-05-17, 18:52
haha...då får man själv upp sin motivation :)

Kanske är sant, men jag blir mest äcklad och vill inte äta alls =)

WHITEFOLKS
2005-05-17, 19:30
Det där programmet var ju i stort sett helt värdelöst :P

Ignatius
2005-05-17, 19:30
Jag blev väldigt sugen på chips. Jag tror jag ska gå till affären.

Gabriel_
2005-05-17, 19:31
inte ens underhållande.. om man inte tycker om bajs-humor dvs.

axlpxl
2005-05-17, 19:35
"Kött är farligt", bara så ni vet.

PowPow
2005-05-17, 19:37
Lär väl vara ännu ett program där en familj sitter och säger att de är tjocka eftersom fetma finns i familjens gener. Detta säger de samtidigt som hela familjen sitter runt det överfulla middagsbordet och trycker i sig burgare, grillade kycklingklubbor, pommes, gräddsås och läsk.

:eating: *popcorn* :cheers: :smash:

Mental
2005-05-17, 19:39
fan, jag ville ju titta, lyteskomik är lika kul nu som på medeltiden.