handdator

Visa fullständig version : Problem med MSN!

snej
2005-05-16, 19:29
Är det någon annan än jag som har problem med nya MSN 7.0? Allt funkar skitbra förutom filöverföringen, den är helt värdelöst handikappad! Först o främst fick man ju patcha skiten för att kunna skicka/ta emot alla filtyper. Men det stora problemet är att det typ går i 3kb/s när man skickar, om det ens går. Ofta avbrtys det.

Det är såhär till nästan alla på min lista, och nästan alla har samma problem. Med 6.2 var det inga som helst problem, men 7.0 är ju grymt överlägset i övrigt så vill ju fan inte byta ner mej igen!

sunkan
2005-05-16, 19:56
Är det någon annan än jag som har problem med nya MSN 7.0? Allt funkar skitbra förutom filöverföringen, den är helt värdelöst handikappad! Först o främst fick man ju patcha skiten för att kunna skicka/ta emot alla filtyper. Men det stora problemet är att det typ går i 3kb/s när man skickar, om det ens går. Ofta avbrtys det.

Det är såhär till nästan alla på min lista, och nästan alla har samma problem. Med 6.2 var det inga som helst problem, men 7.0 är ju grymt överlägset i övrigt så vill ju fan inte byta ner mej igen!

för att kunna skicka filer över MSN 7.0 måste du ladda hem nått program, kommer tyvärr inte ihåg vad det heter :(

edit: www.mess.be leta efter MSN file unblocker eller nått :thumbup:

Pellefant
2005-05-16, 19:57
Står iofs. att du redan patchat den, men kanske kan du ha nytta av denna ändå?

http://nife.no-ip.org/ftp/jonti/Public/webdesign/MSN/index.htm

Pontus
2005-05-16, 20:14
för att kunna skicka filer över MSN 7.0 måste du ladda hem nått program, kommer tyvärr inte ihåg vad det heter :(

edit: www.mess.be leta efter MSN file unblocker eller nått :thumbup:
Måste måste man väl knappast? Hade tidigare mesenger 6 eller nåt och uppdaterade till version 7 idag. Att skicka filer är inga problem, kunde tom skicka till en annan person (som också uppdaterade idag) och det har jag aldrig kunnat förut.

Faast den kanske bara blockerar vissa filer såg jag nu på en av länkarna, det jag skickade var jpg-bilder...

sunkan
2005-05-16, 20:45
Måste måste man väl knappast? Hade tidigare mesenger 6 eller nåt och uppdaterade till version 7 idag. Att skicka filer är inga problem, kunde tom skicka till en annan person (som också uppdaterade idag) och det har jag aldrig kunnat förut.

Faast den kanske bara blockerar vissa filer såg jag nu på en av länkarna, det jag skickade var jpg-bilder...

jag kanske va otydlig, men jag tänkte mest på Mp3 o.s.v :D

Froddan
2005-05-16, 20:49
Att det går långsamt kan bero på att din brandvägg hindrar UPnP-ramverk.

Proteus
2005-05-16, 21:06

Hindrar vadåsadu? ;)

Har du lyckats få ditt att flyta på bra eller?

sunkan
2005-05-16, 21:07
Hindrar vadåsadu? ;)

Har du lyckats få ditt att flyta på bra eller?

mitt flyter på som bara den :thumbup:

snej
2005-05-16, 21:15
Jag har som sagt redan patchat, med patch från just mess.be. Det är inga problem med att skicka filer, det är själva överföringen som inte fungerar. Det går i modemhastighet, och avbryts ofta helt. Jag har inte ändrat några inställningar, och allt funkade finfint med version 6.2. Och nästan alla andra på min lista har samma problem...

Menigar
2005-05-16, 21:19
Hur löser man det?