Visa fullständig version : Tips på salladsdressing
Skulle jag gärna vilja ha. Antingen sådan man gör själv eller om det finns någon bra att köpa. Kravet är att den ska vara så kalorisnål som möjlig.
Beror ju på typ av sallad, vinäger, oilvolja och salt samt valfria kryddor så har du en vinegrett.
Valfri mager youghurt, cremefraish, kvarg, och ketchup eller chilisås, lite flytande honung och någon god krydda så har du en annan god dressing.
jag brukar bara använda balsamvinäger med salt och peppar.
tycker det är ok och ger smak. Vilja festa till det så tar jag lite olivolja med.
jag brukar bara använda balsamvinäger med salt och peppar.
tycker det är ok och ger smak. Vilja festa till det så tar jag lite olivolja med.
Sen lite kryddor på det t ex oregano, chilipulver, vitlök, curry eller vad man nu har lust med.
Valfri mager youghurt, cremefraish, kvarg, och ketchup eller chilisås, lite flytande honung och någon god krydda så har du en annan god dressing.
Något sådant ska jag testa.
Vill ha något som har samma konstistens som typ Rhode Island och smaka ungefär likadant.
Tack för alla tips.
MyungChul
2005-05-15, 22:49
Mager yoghurt, kesella och chilisås så har du en mager rhode island.. med valfria kryddor men SoP
vildängel
2005-05-15, 22:50
Rhode island är väl ungefär yoghurt (ev. utblandat med lite majonnäs om du vill ha den tjockare men med lite mer kalorier), chilisås, paprikapulver, salt, peppar och kanske lite socker som säkert kan uteslutas. Gott blir det säkert iaf, smaka dig fram.
Edit: Suck att man ska vara så långsam... ;)
MyungChul
2005-05-21, 16:38
haha *flex*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.