Visa fullständig version : Dubbla användare - smurfar
Vi har upptäckt att några medlemmar lyckats regga sig med flera olika användarnamn. Det är inte OK. Sluta med det. Vi kommer att plocka bort dessa vartefter vi upptcäker det. Kolozzeum växer utan att behöva fuska.
allan
Jag gjorde en till användare för ett jävla tag sen när det blivit nån bugg så ja inte kunde skriva med den här.. var inte bannad.. misszozza tror jag den hette :)
Dumleman
2005-05-14, 18:47
Får vi veta vilka så vi får vet vilka vi egentligen har diskuterat med? :)
ölobrännvin
2005-05-14, 19:06
Jag heter oxå Snevrånge !
Jag heter oxå Snevrånge !
Självklart.....
allan
Fram med vilka det är så kan alla göra vad dom vill med trovärdigheten sen.
bear.flowertwig
2005-05-14, 19:22
Fram med vilka det är så kan alla göra vad dom vill med trovärdigheten sen.
Erkänner. Jag kallar mig ibland jwzrd. Ska sluta citera mig själv. Förlåt :em:
Fatalist
2005-05-14, 20:36
Uppenbarligen är jag samma som fatalist, men glömde lösenordet :)
jag har 2st användare, jag erkänner. men jag skriver bara från en, den andra är gammal och använda inte
Vad är problemet med att ha fler konton?
Erkänner. Jag kallar mig ibland jwzrd. Ska sluta citera mig själv. Förlåt :em:
Men jag skriver bara dom bra saker med det här kontot, bear.flowertwig är för skitsnacket. Min kvinnliga sida.
Men jag skriver bara dom bra saker med det här kontot, bear.flowertwig är för skitsnacket. Min kvinnliga sida.
haha...ägd! :hbang:
Problemet är det att vissa personer som har intressen i andra/egna webshoppar börjar diskutera med sig själva om hur jäkla bra grejjer är och tvärtom.
Fatalist
2005-05-18, 16:31
Häng ut några... kom igen :naughty:
Problemet är det att vissa personer som har intressen i andra/egna webshoppar börjar diskutera med sig själva om hur jäkla bra grejjer är och tvärtom.
Ut med namnen!
Ut med namnen!
Så att dom får den uppmärksamhet som dom vill ha!?!
I don´t think so...
Ni tar bort om ni ser att de har samma ip adress lr?
Tänker bara säga såhär att vi har flera smurfar under uppsikt. Det är mycket roligare när man vet vilka som är samma person...hehe...
Hur vi gör med dessa återstår att se men det är inget vi pratar högt om.
Dumleman
2005-05-18, 17:16
Behöver inte alls vara samma person för det. Kan ju va sambos, syskon osv... som använder samma dator, men det har nog fler än jag tänkt på *rolleyes*.
Tänker bara säga såhär att vi har flera smurfar under uppsikt. Det är mycket roligare när man vet vilka som är samma person...hehe...
Hur vi gör med dessa återstår att se men det är inget vi pratar högt om.
*popcorn*
Behöver inte alls vara samma person för det. Kan ju va sambos, syskon osv... som använder samma dator, men det har nog fler än jag tänkt på *rolleyes*.
Stämmer. Vi har Wrestlingfnisset och Tricklev, Jwzrd och BaoBao - det finns fler. För att inte tala om bumbi och emmzan. Men det blir rätt uppenbart i vissa trådar när folk skapar en användare bara för att kunna klappa sig själv i ryggen.
Jag minns speciellt han som gav sina medlemsbilder beröm. Loggade på och loggade av - och det stämde sååå exakt...
allan
Behöver iofs inte ens vara samma dator, det räcker med samma publika IP-adress, d.v.s., om man sitter inom samma LAN.
Jwzrd och Bao-bao är iof samma person. Är det någon som seriöst tror att Jwzrd har en flickvän?
Jwzrd och Bao-bao är iof samma person. Är det någon som seriöst tror att Jwzrd har en flickvän?
:laugh: :laugh: :laugh:
Niclaaas
2005-05-18, 17:38
:laugh:
hur är det med skoldatorer, studentnät osv?
haha :laugh: den sved nog.
:laugh:
hur är det med skoldatorer, studentnät osv?
Universitet och företag med brandväggar kan mycket väl ha samma IP, oavsett användare, utåt.
Vi har rätt bra koll på vilka som är vilka.....
allan
mangemani
2005-05-18, 17:46
alltid haft en användare.
varför ha fler än en *screwy*
Jag är: bolio, The Mentor och boxsquat. Låtom oss erkänna våra synder.
Var det inte Jacke som sa att uppsala universitet hade en IP-adress ut :confused:
Själv är jag HenrY, Makk, Herculez och Pez, och även King Grub!:D
Jag minns speciellt han som gav sina medlemsbilder beröm. Loggade på och loggade av - och det stämde sååå exakt...
allan
Hahahahahahaha.
Varför är man så nyfiken och vill veta vem det är? *screwy*
Well... Jag har träffat henne :)
Well... Jag har träffat henne :)
Han har tre användare alltså.
Han har tre användare alltså.
Oj, fel.
/Yankeeee
Oj, fel.
/Yankeeee
*slap* :D
Fy fan vad dåligt.... häng ut dom :devil:
Fy fan vad dåligt.... häng ut dom :devil:
Ey, Lasse, bro. När ska jag få köpa barz av dig för 8:- styck? Jag vill bli sponsrad av Fairing! Fast jag röker hasch och kurar, går det bra ändå?
Ey, Lasse, bro. När ska jag få köpa barz av dig för 8:- styck? Jag vill bli sponsrad av Fairing! Fast jag röker hasch och kurar, går det bra ändå?
Ja för fan... släng upp en bild här på kolozzeum så vi får checka formen så är det lugnt :D
Ja för fan... släng upp en bild här på kolozzeum så vi får checka formen så är det lugnt :D
Ja!!!!!!! Lasse! Habibi!!!!! Måste bara testa gymmets nya utrustning och trena lite till så jag får lite mer definition på nackmusklerna, sen är det pix som kommer på löpande band! ;)
Åh, den här dagen är så fin. Jag har legat med Fairing. <3
Jag bara måste sjunga lite nu: "Habibi ya noor al-Lasse, ya sakin khaiali. Ashek bakali snin, walla gheirek bi Lasse. Habibi, habibi, habibi ya noor al-Lasse. Habibi, habibi, habibi ya noor al-Lasse. Ya sakin khaiali.".
Jag bara måste sjunga lite nu: "Habibi ya noor al-Lasse, ya sakin khaiali. Ashek bakali snin, walla gheirek bi Lasse. Habibi, habibi, habibi ya noor al-Lasse. Habibi, habibi, habibi ya noor al-Lasse. Ya sakin khaiali.".
Svamp igen?
Svamp igen?
Nej, bara kärlek. Jag ska ju bli sponsrad you fat pig!
hoho, åh vad fantasifullt språk du har hittat på där bolio! lite som ett rymdvarelsespråk!
Det är arabiska. Faktiskt. Så i viss mening har du rätt. Senorita Jense.
Det är arabiska. Faktiskt. Så i viss mening har du rätt. Senorita Jense.
aha, har arabjen eget språk då?
senõrita stavas det väl?
senõrita stavas det väl?
Ja mannen, arabzen kallar det för arabizka.
senõrita stavas det väl?
:/ Ja.
Ja mannen, arabzen kallar det för arabizka.
vad är då Arabmjen, arababien och areben för länder? om arabzen/arabizka finns redan och där talar man arabiska, fast med någon konstig brytning?
trubaduren
2005-05-18, 19:59
senõrita stavas det väl?
*Señorita
Matte_Maiden
2005-05-18, 20:09
*Señorita
Fan nu var du rolig! :hbang:
trubaduren
2005-05-18, 21:56
Ta och luta dig lite mer tillbaka, biffen! :hbang: :hbang:
Fatalist
2005-05-18, 22:02
Ta och luta dig lite mer tillbaka, biffen! :hbang: :hbang:
HAHAHAHA :laugh:
Där fick du han allt *rolleyes*
Sorry för OT *innocent*
Ett bra knep vore att Kolo endast accepterade ISP mail konton, då kan man inte fuska så långt med t.ex. proxy ;)
Ett bra knep vore att Kolo endast accepterade ISP mail konton, då kan man inte fuska så långt med t.ex. proxy ;)
Heh, ja, det lustiga är att man på många ställen på internet faktiskt försöker använda det här tricket. Trots att det är lätt att komma runt för folk som är ute för att förstöra, men bökigt för vanliga användare.
Vafan.. har du druckit Lasse? Eller har Bolio bjudit på lite av sin trolltobak? :D
Inte uppmuntra pundarn ffs.. han blir bara värre då (som vi ser här ovanför).
RobbeliRobban
2005-05-19, 06:41
Fick mitt smurfkonto bannat, fy vad elakt av Grahn.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.