Visa fullständig version : Arg
Nån mer som känner sig förbannad under deffen?
jag har fått oerhört kort stubin och tänder till på alla fyra så fort nått inte går min väg,har under två dagar skällt ut två arbetskollegor samt kärringen
Nej.
Nu är jag en rätt sansad person så utgångsläget är rätt bra.
Sedan ser jag till att hjärnan alltid får gott om energi genom att hålla blodsockret på en jämn nivå.
Alltså. Dax att lägga in kolhydrat med lågt GI och att äta regelbundet.
Det kan inte vara sockerdepåerna som är tömda? Man blir lättirriterad och lätt arg då, har jag läst.
Pellefant
2005-05-14, 09:53
Vilka nonsenssaker skällde du ut dem för då?
Inte helt ovanligt att man blir grinig när man blir hungrig även när man inte deffar (hur många känner igen detta från gemensamma semestrar ...?). Gissar att Sverkers tips hjälper en god bit på väg.
Jag har också märkt en ökad irritation, speciellt efter träning/promenad eller så, när jag är uppe i varv. Då vill jag att allt ska flyta på och jag blir irriterad bara nåt inte funkar precis som det ska. Dock går det inte ut över nån annan oftast. Är hemma själv på kvällen för det mesta efter träning.
Jashguim
2005-05-14, 13:05
Själv har jag blivit trärtom!
Är aldrig sur på nåt eller nån.. Måste ha en bra harmoni i kroppen =)
mangemani
2005-05-14, 13:08
klart att man har sina griniga dagar under deffen,men inte så man blir arg och börjar skälla ut folk.
Blir på gott humör, kan man bli annat? Jag blir ju snyggare för varje dag som går ;)
Enda gången jag blir förbannad är när jag inte orkar på gymmet, och min psykopatiske bror utrycker sin dödslängtan genom att mobba mig. Antingen genom att kalla mig svag eller kräva fler reps av mig. eller bara genom att köra tyngre än mig, kan lacka ur totalt, villket iof leder till att jag klarar ett par reps till :)
Blir på gott humör, kan man bli annat? Jag blir ju snyggare för varje dag som går ;)
Enda gången jag blir förbannad är när jag inte orkar på gymmet, och min psykopatiske bror utrycker sin dödslängtan genom att mobba mig. Antingen genom att kalla mig svag eller kräva fler reps av mig. eller bara genom att köra tyngre än mig, kan lacka ur totalt, villket iof leder till att jag klarar ett par reps till :)
jo man blir ju på gott humör när man ser sig i spegeln men dte är klart jag kan ju andvända min ilska på gymmet istället
mini_Arnold
2005-05-14, 16:00
Själv har jag blivit trärtom!
Är aldrig sur på nåt eller nån.. Måste ha en bra harmoni i kroppen =)
Eller gay. :D
Jag blir också grinig när jag är hungrig men det är så sällan det händer för jag äter i princip hela tiden.
Ursäkta offtopicandet.
Jag är i deff nu och trivs med det. Är aldrig hungrig.
Mjoo, jag känner igen det där.
Hunger och avsaknad av energi kan få även de bästa på fall.
Man får göra sitt bästa för att hitta knepen som gör dig mindre hungrig.
Drick mkt vatten, långsamma kolisar, varma drycker (ex. te) m.m.
Man får känna sig fram tills man hittar sin räddningsplanka.
Jag hatar själv att deffa och det är inte helt sällan jag blir förbannad för småsaker. Går omkring och är irriterad på världen mest i allmänhet...
Doctor Snuggles
2005-05-14, 17:47
Haha... har du inte redan satt ribban rätt lågt, då du refererar till din fru/tjej som "kärring"?
Det kanske inte är deffen som är problemet. :D
Haha... har du inte redan satt ribban rätt lågt, då du refererar till din fru/tjej som "kärring"?
Kärring - utalas Kär-ing, dvs den man håller kär ;)
hon är 25 år kanske tog i lite där med kärring =)
Funkar okey sålänge jag håller blodsockret på en jämn nivå. Men missar jag en måltid och dessutom känner mig hungrig kan jag gå igång på vilken skitsak som helst :em:
Nån mer som känner sig förbannad under deffen?
jag har fått oerhört kort stubin och tänder till på alla fyra så fort nått inte går min väg,har under två dagar skällt ut två arbetskollegor samt kärringen
Som fan! Blir sur för minsta lilla nu för tiden.
Den enda gången jag inte är mig själv, är efter träning innan jag har ätit. Jag brukar hålla mig undan tills jag har ätit, så det inte går ut över någon.
Den enda gången jag inte är mig själv, är efter träning innan jag har ätit. Jag brukar hålla mig undan tills jag har ätit, så det inte går ut över någon.
Det är här som efterträningendrinken kommer in :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.