Visa fullständig version : Hoppa på hustak - TV
Discovery Mix 23:00 Takakrobaterna (00:00)
Ni möter ett gäng franska galningar i London som bokstavligt talat hoppar från tak till tak med hjälp av några av stadens mest berömda landmärken.
Det finns/fanns ett visst intresse för den här typen av aktiviteter här.
Takakrobater? Galna franskar? Är det möjligen Le parkour det handla om? :)
Står det något om det är en repris? De har visat någon sånt förut.
kimonque
2005-05-13, 21:00
det e fan alltid repriser på discovery, har sett vissa saker där ~ 15 gånger.
s_himself
2005-05-14, 09:51
är det samma gäng som är med i filmen Taxi? eller Taxi2 alt 3 kanske det är :) När emma sjöberg blir kidnappad av typ ett gäng ninjor. Dom ninjorna är ju sånna som klättrar på byggnader och hoppar på tak och allt möjligt, dom har ju även gjort en film som handlar om sånt. Kommer dock inte ihåg vad den filmen heter, dom va från frankrike iaf :)
Pellefant
2005-05-14, 09:52
Såg några såna på Gröna Lund för nått år sedan, det var roligt.
LexSinner
2005-05-14, 11:12
är det samma gäng som är med i filmen Taxi? eller Taxi2 alt 3 kanske det är :) När emma sjöberg blir kidnappad av typ ett gäng ninjor. Dom ninjorna är ju sånna som klättrar på byggnader och hoppar på tak och allt möjligt, dom har ju även gjort en film som handlar om sånt. Kommer dock inte ihåg vad den filmen heter, dom va från frankrike iaf :)
Är det "Wasabi" du menar som är gjord av Luc Besson ? Det är nått gäng kiddos som klättrar på massa hus och donar *rolleyes*
Shadow Warrior
2005-05-14, 11:13
Dålig dokumentär om Parkour... dålig på det sättet att dom filmar så att man inte ser och får någon uppfattning och höjder och risker (kolla när han hoppar från hangarfartyget.. riktigt dåligt filmat), för mycket hoppa mellan tak med.
Shadow Warrior
2005-05-14, 11:15
Är det "Wasabi" du menar som är gjord av Luc Besson ? Det är nått gäng kiddos som klättrar på massa hus och donar *rolleyes*
Nej i Wazabi finns inga PKare, men därmot i Yamakasi, rätt bra film.
LexSinner
2005-05-14, 11:18
Nej i Wazabi finns inga PKare, men därmot i Yamakasi, rätt bra film.
Ahh.. Det var nog den jag menade.. Det är väll också Luc Besson som är med på ett hörn har jag för mig :em:
Shadow Warrior
2005-05-14, 12:30
Ahh.. Det var nog den jag menade.. Det är väll också Luc Besson som är med på ett hörn har jag för mig :em:
Jupp, Luc Besson e rätt bra faktiskt ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.