handdator

Visa fullständig version : hinner ni träna?

blekfet2
2005-05-13, 12:52
Ni som har småbarn, hinner ni med träning eller har ni lagt styrketräningen på "hyllan"....just fått mig en liten sparvel å blev lite nyfiken över hur ni hinner med allt.. :)

palme
2005-05-13, 12:54
Tänk på killarna som jobbar 12 timmar i gruvorna i ukraina och ändå har tid att träna och umgås med familjen.

Finns inga bortförklaringar imo.

tinus
2005-05-13, 12:56
Tänk på killarna som jobbar 12 timmar i gruvorna i ukraina och ändå har tid att träna och umgås med familjen.

Du är för härlig Palme..vilken liknelse :laugh: Men du har helt rätt!! :thumbup:

nemd
2005-05-13, 12:58
ta med dig lillen till gymmet i en barnvagn, har sett många som gör. Och om du tränar riktigt intensivt hinner du ju dina pass på ungefär en timma så du är ju inte bort allt för länge.

palme
2005-05-13, 12:59
Du är för härlig Palme..vilken liknelse :laugh: Men du har helt rätt!! :thumbup:

*kissass*

hoffano1
2005-05-13, 13:01
Hinner gör man väl, om man tar sig tid. Frågan är ju om man orkar efter alla nattvak osv. Det är viktigt att man ser till att få lite egen tid ibland (båda föräldrarna) annars orkar man inte med. Det är dessutom jävligt skönt att dra iväg till gymet o blåsa ur skallen, efter en hel dags skrikande :)
Har en dotter på 1,5 år och en till på jäsning.

Piranha
2005-05-13, 13:02
ta med dig lillen till gymmet i en barnvagn, har sett många som gör. Och om du tränar riktigt intensivt hinner du ju dina pass på ungefär en timma så du är ju inte bort allt för länge.

Bara barnet är tyst så och inte ränner omkring i lokalen ..

Lasse Kongo
2005-05-13, 13:02
Jag var lite nervös för ett par mån sen att det skulle bli tufft med mitt nya jobb pga tiderna osv, men jag beslutade mig att gå ner til 3 HÅRDA/TUNGA pass i veckan för att ja kände att jag varken orkar eller hinner mer, och det dröjer nog innan jag drar upp passen för resultaten är fan chockerande :cool:

Palme; ja kan inte hålla det hemligt längre: JAG ÄLSKAR DIG!

jwzrd
2005-05-13, 13:03

Och bara mamman håller igen truten och inte springer med snorisen runt runt i gymmet. Lika livsfarligt som en lillknodd som jallar runt bland hantlarna.

palme
2005-05-13, 13:06
Jag var lite nervös för ett par mån sen att det skulle bli tufft med mitt nya jobb pga tiderna osv, men jag beslutade mig att gå ner til 3 HÅRDA/TUNGA pass i veckan för att ja kände att jag varken orkar eller hinner mer, och det dröjer nog innan jag drar upp passen för resultaten är fan chockerande :cool:

Fick du mitt mail med bilderna eller? :naughty:

tinus
2005-05-13, 13:06

Som om det skulle vara någon nyhet.. *whatever* :D *slap*

palme
2005-05-13, 13:09

Du är ju oxå välkommen till våran resa ner till tofta beach, det vet du!

Lasse Kongo
2005-05-13, 13:10
Fick du mitt mail med bilderna eller? :naughty:

Aaaaa hyffsat fina om man säger :hbang:

Lasse Kongo
2005-05-13, 13:11

Haha, vare såpass uppenbart?

Jag älskar dig med Tinus, men mer som en forumvän *kissass*

JJ
2005-05-13, 13:11
Ni som har småbarn, hinner ni med träning eller har ni lagt styrketräningen på "hyllan"....just fått mig en liten sparvel å blev lite nyfiken över hur ni hinner med allt.. :)

Jag vet inte än, återkommer i November.

tinus
2005-05-13, 13:13
Haha, vare såpass uppenbart?

Jag älskar dig med Tinus, men mer som en forumvän *kissass*

Gulle dig! :thumbup: :laugh:

Jay-Z
2005-05-13, 13:20
Ja, jag hinner träna. Hon får följa med till gymmet och så har jag tur att kunna träna på lunchen på jobbet vissa dagar.

Herkulez
2005-05-13, 13:24
grattis, va blev det?

blekfet2
2005-05-13, 13:47
tackar!
det blev en liten tös som ska heta Nova. =D

Palme:
med tanke på att jag kom hem igår från BB så har jag inte hunnit smaka på det ukrainska arbetarlivet så mycket, men han dock med 1 styrkepass igår så jag tror nog jag ska palla =)
men frågan är väl oxå hur givande det är att träna allt för seriöst med tanke på att man inte sover allt för många timmar per dygn....inte djup då iaf..

fast att bli småförälder är en hyfsat ok orsak för att tjocka till sig (lite mer iaf) :D

Lasse Kongo
2005-05-13, 14:04
Jag kom på en sak, jag har ju inga barn och det var ju det som tråden handla om.

Fan, ja får spränga lite tror ja, lite c4 fixar biffen :hbang:

Herkulez
2005-05-13, 14:08
varför inte den långa modellen, C4L ;)

Lasse Kongo
2005-05-13, 14:28
varför inte den långa modellen, C4L ;)

Eller som Pirre:

Metal_boy_
2005-05-13, 14:51
Drömen vore ju när den tiden kommer att nån gång kunna bo i hus och inreda ett eget gym, så man har nära till träningen. Bara smita ner i källarn o dra av ett pass liksom.

Metal_boy_
2005-05-13, 14:53
Jag kom på en sak, jag har ju inga barn och det var ju det som tråden handla om.

Får ju börja avla snart din hängballe. Har ju bara 3 år kvar tills du är lillgubbe :D

TheSQUAT
2005-05-13, 14:57
Har två barn (5 och 14) och jobb med mycket resor. Klart det går träna rätt mkt ändå! Funkade även då de var riktigt små. Kräver dock en del planering och bortprioritering av andra saker.

Pingu
2005-05-13, 15:02
Grattis till ungen :thumbup:

Jag har 2 barn, en pojke på 2,5 år och en flicka på 1,5 år. Jag jobbar 40- 50 tim i veckan och hinner ändå med 5 träningspass i veckan.
Det går hur bra som helst men så har jag också "valt" sambo med omsorg :naughty:
Sen så har vi båda föräldrarna nära oss och dom hjälper mer än gärna till och sköter om vi jobbar kväll samtidigt.
Har hus också sen i Mars och det hinner jag peta på också

blekfet2
2005-05-13, 16:09
får man testa din tidmaskin?
fan jag som knappt hinner ta mig tid å skita...
höhööh

daja
2005-05-13, 16:40

ja med ett så stillasittande jobb som dom har antar jag att dom tränar flera timmar direkt efter jobbet.
:D

pellepedal
2005-05-13, 19:44
Jag har två barn. 0,5 och 2,5 år.
Jag tränar mellan 4 och 6 dagar i veckan.

Men då har jag en fru som är mycket förstående för min tränign och låter mig få den timmen varje dag.

Men det är klart att har man haft en kämpig natt med barnen, så får man anpassa träningen efter det.

Kwon
2005-05-13, 19:55
tackar!
det blev en liten tös som ska heta Nova. =D

Palme:
med tanke på att jag kom hem igår från BB så har jag inte hunnit smaka på det ukrainska arbetarlivet så mycket, men han dock med 1 styrkepass igår så jag tror nog jag ska palla =)
men frågan är väl oxå hur givande det är att träna allt för seriöst med tanke på att man inte sover allt för många timmar per dygn....inte djup då iaf..

fast att bli småförälder är en hyfsat ok orsak för att tjocka till sig (lite mer iaf) :D

Mysigt namn på Tösen Blekfet!

Hon kommer ju bli en superhjältinna när hon blir stor! :D

blekfet2
2005-05-13, 20:03
tackar...=)

eller kanske en supernova...heh

pilt77
2005-05-13, 20:08
vafan min ungen ska ju också heta Nova *grr27*
den ploppar ut o juli. Min sambo ochjag har redan planerat in träningspassen. Jag kör mitt direkt efter jobbet och sen kommer jag hem o då åker hon iväg o tränar. Så det kommer nog gå bra hoppas jag.

HenrY
2005-05-13, 20:19
vafan min ungen ska ju också heta Nova *grr27*
den ploppar ut o juli. Min sambo ochjag har redan planerat in träningspassen. Jag kör mitt direkt efter jobbet och sen kommer jag hem o då åker hon iväg o tränar. Så det kommer nog gå bra hoppas jag.

kul!
haha vaddå seriöst planerat! :D

Eva_E
2005-05-13, 20:26
Jag är tjej/kvinna, och min dotter är numera hela 13 år... Klart det blev en hel del planering och prioritering för att jag skulle hinna träna när dotra var liten, men är man två föräldrar så fixar det sig lätt, om bara viljan finns! Fram till dess hon var 4-5 år tränade jag typ tre gånger i veckan, sedan gick jag upp till 6-7 pass i veckan igen. No problem.

Och numera har jag faktiskt sällskap av henne ibland när jag tränar, både på gymmet och på löppassen - faktiskt skitkul!

Eva

Wain
2005-05-13, 21:32
Nova... *rolleyes* Varför?! :confused: :notme:

Verkar desstom som om det är ett blivande populärt namn:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=233554

.. tillsammans med NEO, haha! :thefinger

Baha
2005-05-13, 22:18
Tycker man hinner bra, har 2 ungar nu dotter o son from i tisdags

man umgås ju inte hela tiden med dom, så är väl bara sätta tanten med dom och springa iväg o träna, tar bara nån timme.

men förstår många kanske tycker det är jobbigt att behöva ta sig till o från ett gym om man har barn o jobb, spec. ifall det är en bit dit så att själva passet skall behöva ta över 2 timmar varav restid 1 timme fram o tebax typ..då är det nog inte lika motiverande.

men vill man verkligen styrketräna då är det inget problem, vill man bara hålla sig iform skulle jag nog inte slösat tid på att ta mig till ett gym om jag hade fullt upp hemma.

blekfet2
2005-05-13, 23:34
Nova... *rolleyes* Varför?! :confused: :notme:

Verkar desstom som om det är ett blivande populärt namn:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=233554

.. tillsammans med NEO, haha! :thefinger

men för helvete...vad fan är det med folk...Om vi hade fått en kille istället för en tjej så hade det blivit en Neo....inte fan visste jag att folk var så jävla "på" på de namnen.......jävla svennar....aja nästa unge får bli en abdhulla eller ...ja kanske...Blekfet...hehhe..

uhuhu :furious:

ölobrännvin
2005-05-14, 06:06
Man gratulerar, roligt med barn och första tiden är det nog inga problem med träningenom ett par år så blir det mer med dagishämtningar och ut och leka i parken för att inte ungen ska riva hemmet sönder och samman. Men jag hinner med ganska bra, tacka bolibompa för det :)

raZmus
2005-05-14, 06:33

Dubbel word hiphop-stajl!

blekfet2
2005-05-14, 08:57
Man gratulerar, roligt med barn och första tiden är det nog inga problem med träningenom ett par år så blir det mer med dagishämtningar och ut och leka i parken för att inte ungen ska riva hemmet sönder och samman. Men jag hinner med ganska bra, tacka bolibompa för det :)

tackar!

jo bolibompa verkar vara guld värt för föräldrar :hbang: