Visa fullständig version : Vad tycker ni om ABBA?
Mccartney
2005-05-13, 07:30
Såg ett program igår en dokumentär om ABBA....själv har jag min uppfattning klar angående dem.
Vad tycker ni om ABBA?
Såg ett program igår en dokumentär om ABBA....själv har jag min uppfattning klar angående dem.
Vad tycker ni om ABBA?
Jag tycker ABBA är det största/bästa som hänt sverige innom musik. Bland det största i världen också.
mvh.
fiskbullarna eller gruppen :confused:
Jag gillar senapssillen bäst :thumbup:
mini_Arnold
2005-05-13, 08:33
gott men dyrt.. men köper så sällan inlagt så det blir abba ändå
King Grub
2005-05-13, 08:41
Jag skulle vara glad och nöjd om jag aldrig behövde höra en ABBA-låt till.
Fiskbullar i dillsås... http://bestsmileys.com/drooling/3.gif
Arne Persson
2005-05-13, 08:47
ABBA's tonfisk var en dyr klassiker.
Man få två kattmat för en abba. ;)
Fettecke
2005-05-13, 09:45
gruppen ABBA är ju enorm, men jag tycker inte om dom...
fisken e jag lite skeptisk till, priset är i jämnförelse lika stort som gruppen själv :D
Jag skulle vara glad och nöjd om jag aldrig behövde höra en ABBA-låt till.
Fiskbullar i dillsås... http://bestsmileys.com/drooling/3.gif
Yes! Dillsås > Hummersås dessutom.
Slartibartfast
2005-05-13, 09:59
Björn blev snyggare med åren.
Björn blev snyggare med åren.
Ser du helst Björn i hummer- eller dillsås?
Slartibartfast
2005-05-13, 10:04
Ser du helst Björn i hummer- eller dillsås?
Vilken typ av konserv som helst.
Mccartney
2005-05-13, 10:07
mmm jag syftade mest på gruppen ABBA....
Vill bara säga att fan vad ni är roliga! *yourock*
King Grub
2005-05-13, 10:09
mmm jag syftade mest på gruppen ABBA....
En grupp fiskbullar...
http://www.abba.se/bilder/support/inlogg_recept.jpg
Lasse Kongo
2005-05-13, 10:09
Abba var/är grymma!
De slog ner som en bomb när de väl slog igenom :hbang:
De hade några bra melodier och deras kommersiella framgång är riktigt grymt imponerande, är 360 miljoner sålda album tillräckligt för att klå The Beatles eller Elvis?
Elvis är värst iaf, sålt nästan en miljard skivor eller nåt sånt sjukt men så exploitar dom ju hans namn till max också. Släpper sju best of skivor varje år och sju skivor med never heard låtar! OMG!11one Abba tror jag är tvåa men är inte säker.
Mccartney
2005-05-13, 17:02
Beatles är den grupp som sålt mest skivor i världen. Bra bit över miljard strecket.
ABBA var inte så populära som varken Beatles och Elvis var i Uk och USA.
ABBA hade sin fans i Australien.
tycker det är fint att en svensk grupp har lyckats så bra som dom faktiskt gjort utomlands, dte kräver phat skills :P men annars så gillar jag inte musiken nej
AngelLove
2005-05-14, 09:06
Det är Sveriges största affisch mot världen någonsin...
Visst har vi haft en hel del andra personer / saker som påverkat till viss del i världen, men säger du ABBA någonstans, i västvärlden iaf, så är jag tämligen säker på att folk vet vad du pratar om.
Musiken deras är tidlös, fungerar lika bra nu som den gjorde på 70talet, på så sätt är det samma som Elvis och Beatles. En annan grej är att deras låtar är så fruktat enkelt gjorda men låter betydligt mer komplext, det är jäkligt stort !
Men några favoriter personligen... Njae.. Någon gång då och då är det gött att höra en låt.
ABBA var ju det man tryckte i spelet Ikari Warriors på NES för att få några(!) extraliv. Det tyckte jag om, då spelet var ganska knepigt att lösa annars.
Herkulez
2005-05-14, 09:34
Vad tycker ni om ABBA?
tänk om alla höll sin uppfattning för sig själv, kul tråd det skulle bli, få höra din uppfattnign då =)
Mccartney
2005-05-20, 17:40
tänk om alla höll sin uppfattning för sig själv, kul tråd det skulle bli, få höra din uppfattnign då =)
Min uppfattning om ABBA.....desvärre skiljer den sig från dem flesta svenskar.
ABBA är klart överskattade. Bara i sverige anser jag att låtskrivare som Wiehe och Lundell är klart överlägsna Ulveus/Andersson. Gruppen levde på två mycket bra sjungande kvinnor.
Gruppen skall inte ens nämnas ihop med tex Beatles,Elvis,Dylan,Bowie,Stones m.m.
Skulle vilja se hur bra ABBA skulle låtit om man tog bort alla dubblerade gitarrer och körsångare........Det är alltid Björn,Benny,Frida och Agnetha som får så mycket beröm....men vem spelade trummorna vem spelade basen m.m....
Den del hyfsade låter gjorde dem.....men det fanns så många bättre band på 70talet - The Band,Zeppelin,The Who m.m.
Min uppfattning om ABBA.....desvärre skiljer den sig från dem flesta svenskar.
ABBA är klart överskattade. Bara i sverige anser jag att låtskrivare som Wiehe och Lundell är klart överlägsna Ulveus/Andersson. Gruppen levde på två mycket bra sjungande kvinnor.
Gruppen skall inte ens nämnas ihop med tex Beatles,Elvis,Dylan,Bowie,Stones m.m.
Skulle vilja se hur bra ABBA skulle låtit om man tog bort alla dubblerade gitarrer och körsångare........Det är alltid Björn,Benny,Frida och Agnetha som får så mycket beröm....men vem spelade trummorna vem spelade basen m.m....
Den del hyfsade låter gjorde dem.....men det fanns så många bättre band på 70talet - The Band,Zeppelin,The Who m.m.
Fan asså, ABBA är verkligen den enda gruppen som man kan resonera så om.
Haha
Kwon
Själv har jag min egen uppfattning om dom
-
Lasse
-
Roffe
-
etc etc etc
Enligt VH1 så äger Michael Jackson rättigheterna till alla låtar som Beatles har gjort. Jag tänkte bara berätta det om ni inte visste det. Kram
Mccartney
2005-05-21, 14:55
Enligt VH1 så äger Michael Jackson rättigheterna till alla låtar som Beatles har gjort. Jag tänkte bara berätta det om ni inte visste det. Kram
Sony äger största delen av Beatles rättigheterna....Jackson har fått sälja av sina andelar av Beatles rättigheterna till Sony för att få ett lån....Jackson har inte bara en rättegång att tänka på utan hans ekonomi är urusel.
Paul Mccartney har sagt...att han aldrig kommer att köpa beatles rättigheterna pga av att han har sjävl skrivit dem och anser inte att han skall betala för att få dem. .....Det är inte speciellt viktigt för Mccartney heller han äger själv rättigheter till över 15000låtar...bla Buddy Hollies och Greas låtarna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.