handdator

Visa fullständig version : Stark

råkkare
2005-05-12, 21:33
en liten fråga om vikter...jag står still just nu i muskeluppbyggnad...jag kör alla reps 3*10...är det någon som vet om det är bättre att köra tyngre och ha 7-8 set och göra kanske 4-6 repetitioner???

lauria
2005-05-12, 21:39
en liten fråga om vikter...jag står still just nu i muskeluppbyggnad...jag kör alla reps 3*10...är det någon som vet om det är bättre att köra tyngre och ha 7-8 set och göra kanske 4-6 repetitioner???

Om du står still så byt tränings metod, så skippa 3*10 och gör som u tänkte hög kör lite mer set o tyngre :thumbup: ...Personligen så tycker jag att 4-7reps funkar bäst...

Fettecke
2005-05-12, 21:58
tycker att 7 är ett bra tal... men variation är bäst...

fick sån fet mjölksyrechock när jag gick över till 10+ reps från mina 6-7 förut...
men nu är de ganska lugnt, faktiskt mkt skönare i musklerna efteråt... känner att jag tränat nu, jämnfört med förut :D
har träningsvärk i minst 3 dagar...

kör 4+*6-7 reps så blir det bra... kroppen ställer in sig på en sorts träning om du bara utför den hela tiden... då får du sämre utväxling än om du varierar din träning...

n1klas
2005-05-12, 22:03
kör 4+*6-7 reps så blir det bra... kroppen ställer in sig på en sorts träning om du bara utför den hela tiden... då får du sämre utväxling än om du varierar din träning...

På varje övning?

Fettecke
2005-05-12, 22:36
På varje övning?
jag kör inte så varje övning, pallar inte med det ännu =(
men jag har märkt att jag blivit starkare nu iaf... klarat 10+ reps på de övningar jag bara kunde 6-7 på förut... ska köra såhär i nästan 2 månader till... sen köra heavy-ass igen... får se hur mkt jag ökat i styrka tills då :D

så, praktiskt sett så har jag ökat grymt i styrka nu nör jag kör fler set och reps... kanske inte max-vikt, men är muskulärt starkare...

iaf... träning är individuellt... det är ju inte säkert att tex. du reagerar på samma sak som mig...

n1klas
2005-05-12, 22:47
Japp det vet jag :)

Tack iaf :D