Visa fullständig version : Xbox problem (filöverföring)
nordlander
2005-05-11, 14:33
Säkert nån som är haj på det här med xbox här.
Ska föra över filer till mitt xbox från datorn. Kör med avalaunch på boxen och Flash FXP på datorn.
Datorns ip
192.168.2.100
Xboxets ip
192.168.2.101
Port: 21
När jag försöker connecta står det Illegal login connection failded. Kör med xbox som lösen och login, det är ju standard på xbox. Kan det ha nåt att göra med att jag uppdaterad Avalaunch att göra? Att pass/lösen typ ändras då? Det har funkat bra förut iaf.
Calleman
2005-05-11, 14:43
Gateway på xboxen ska vara samma som datorns ip har jag för mig. Testa det!
Såg nu att det hade funkat förut, i sådant fall har jag inte en aning ;)
nordlander
2005-05-11, 14:49
Hjälpte inte...det är som att det är fel lösen. Gah jävla skit!
Om jag provar att logga in utan att skriva in lösen så kommer det upp en ruta att jag måste skriva in password. Alltså måste jag ju få kontakt med boxen men jag får inte komma in på den efterssom jag inte har rätt lösenord.
tossefar
2005-05-11, 14:50
Gateway på xboxen ska vara samma som datorns ip har jag för mig. Testa det!
haha vaaa?
Polaren kunde inte föra över filer om inte xboxet var kopplat till tvn, och tvn var igång.. Värt ett försök.
nordlander
2005-05-11, 14:57
...gatewayen är väl routern eller?
nordlander
2005-05-11, 15:02
Jag kan pinga routern och få svar. Måste ju fan vara lösen som det är fel på!
EDIT PINGA XBOXET OCH FÅ SVAR!
Vad använder du för ftp client? Du har förmodligen inte slagit av passiv mode, eller PASV som det kanske står på din ftp client.
nordlander
2005-05-11, 15:03
Använder Flash FXP...passive är av. Det sjuka är att det funkat klockrent fram tills nu när jag uppdaterade Avalaunch
Prova med nån annan client så du vet att det inte är clientens fel. Jag har fått en hel del mysko problem med flashfxp.
I can't seem to FTP into avalaunch, what is wrong with it??
Chances are, nothing. If your network connection to your xbox was working prior to your install of Avalaunch, and your problem consists of the FTP connecting, but not working *exactly* right for whatever reason, then chances are that you aren't using the right username/password combination. Go back and edit the .xml file, and scroll down to the section that looks like this: <user name="Default" password="">, and change the settings to be unique to you. Once you have done this, most users problems will vanish. Another important thing: trying different FTP clients. While CuteFTP works great for some, others have better luck with FlashFXP, or any other personal favorite. Try these things before screaming that our FTP sucks :)
Just det, glömde att du använder avalaunch. Prova med login: default och pass alltid default eller utan,
nordlander
2005-05-11, 16:39
wieee det funka med login deafult...danke schön mina herrer!
wieee det funka med login deafult...danke schön mina herrer!
Jag skrev det först, du är skyldig mig en öl :cheers:
nordlander
2005-05-11, 16:42
Nehe vafan nu ser jag ju inte innehållet på diskarna? Vad fan är det här...får bara upp en lista på hårddiskarna men jag ser inte vad som är på dom.
Nehe vafan nu ser jag ju inte innehållet på diskarna? Vad fan är det här...får bara upp en lista på hårddiskarna men jag ser inte vad som är på dom.
Testa en annan FTPklient
nordlander
2005-05-11, 18:32
jaha...nu funkar det....vet inte varför eller hur men det funkar iaf? tack så mycket för hjälpen iaf :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.